Andrius Kubilius. Archyvinė nuotrauka

Barnis geležinkeliuose: "visada dėl visko kaltas Kubilius"

92
(atnaujinta 19:11 2016.08.10)
Buvęs Lietuvos Vyriausybės vadovas Andrius Kubilius pradėjo ginčą su dabartiniu premjeru Butkevičiumi dėl "Lietuvos geležinkelių".

VILNIUS, geg 26 — Sputnik. Politikas ir parlamentaras Andrius Kubilius savo Facebook puslapyje nepagailėjo kritikos ministrui pirmininkui Algirdui Butkevičiui.

Priežastimi tapo premjero kaltinimas. Jis pareiškė, kad dėl "Lietuvos geležinkelių" dabartinės padėties kaltas Kubilius.

"Kada Premjeras Butkevičius nustos pagaliau meluoti?", — klausia parlamentaras.

"Premjeras Algirdas Butkevičius nesutinka su prezidentės kritika, kad "Lietuvos geležinkeliai" yra valstybė valstybėje, be to, pažymi, kad sprendimai dėl bėgių iš Mažeikių naftos perdirbimo gamyklos į Rengę Latvijoje išmontavimo priimti po 2008 metų Seimo rinkimų, kai pradėjo dirbti konservatoriaus Andriaus Kubiliaus vadovaujama Vyriausybė", — rašo Kubilius.

Pasak Butkevičiaus, kelias minėtame ruože buvo išmontuotas 2008 metų spalio mėnesį, o traukinių eismas buvo sustabdytas mėnesiu anksčiau — rugsėjo mėnesį.

Buvęs premjeras pateikė tokius faktus:

XV Vyriausybė (vadovaujama Premjero A.Kubiliaus) darbą pradėjo 2008 metų gruodžio 9 dieną.

Butkevičiaus biografija: 2006 m. liepos 19 d. — 2008 m. gruodžio 10 d. XIV Vyriausybės (Premjeras G.Kirkilas) Susisiekimo ministras, atsakingas už AB "Lietuvos Geležinkeliai" veiklą, tame tarpe ir už veiksmus 2008 spalio mėnesį, išardant Rengės geležinkelio ruožą.

"Taigi — pagal A. Butkevičių Kubilius kaltas, kad 2008 rugsėjo-spalio mėnesiais Susisiekimo ministru dirbo A. Butkevičius ir tuo metu "Lietuvos Geležinkeliai" išardė bėgius, nors Kubilius Premjeru tapo tik gruodžio mėnesį", rašo Kubilius. "Būna gi taip", ironizuoja jis.

"Kubilius visada dėl visko kaltas, tai jau aksioma", pridūrė vienas iš socialinio tinklo Facebook vartotojų.

"Lietuvos geležinkeliai" 2008 metais išmontavo ruožo Bugeniai-Rengė bėgius. Tokiu budu iš esmės užkirto kelią latviams vežti lietuviškus krovinius. Dėl to naftos perdirbimo įmonei "Orlen Lietuva" pabrango pervežimai, nes bendrovė buvo priversta gabenti naftą tik Lietuvos geležinkeliais. Todėl įmonė apskundė geležinkelius Europos Komisijai.

Tyrimas dėl "Lietuvos geležinkelių" veiklos Europos Komisija pradėjo 2013 metų kovą. Komisija nustatė, kad įmonė galbūt ribojo konkurenciją geležinkelių rinkoje Lietuvoje bei Latvijoje.

92
Discussion