Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarija / Robertas Dačkus

Pajūrio maršrutais keleivius veš lietuviškas elektrinis autobusas

31
(atnaujinta 13:30 2017.07.04)
Pirmojo lietuviško elektrinio autobuso, kurį bus galima eksploatuoti ir šaltuoju metų laiku, surinkimo procesas jau eina į pabaigą; jau kitų metų balandį pirmieji jį išbandys Palangos gyventojai ir svečiai

VILNIUS, liepos 4 Sputnik. Palangoje keleivius vežanti įmonė "Vlasava" planuoja nupirkti vieną lietuvišką elektrinį autobusą, praneša ebus.lt.

Įmonė jau pasirašė kontraktą su pirmojo lietuviško elektrinio autobuso "Dancer" gamintojais.

"Autobusą žadame pristatyti Palangos vežėjams kitų metų balandį", — sako bendrovės "Vėjo projektai" projektų vadovas Tadas Kubilius.

Pasak jo, elektrinio autobuso eksploatavimo išlaidos daugiau nei du kartus mažesnės nei dyzelinio ar varomo suspaustomis gamtinėmis dujomis, o sąnaudos degalams net aštuonis kartus mažesnės. Be to, transporto priemonė visai neteršia aplinkos.

Planuojama, kad lietuviškas elektrinis autobusas jau kitą sezoną veš keleivius maršrutu Klaipėda-Palanga bei kitais pajūrio maršrutais.

"Džiaugiamės, kad pirmieji mūsų autobusą pasirinko palangiškiai. Ekologija, švaresnis oras pajūryje ypač svarbu. Be to, vežėjams nereikės rūpintis autobuso priežiūra — jo techninę būklę nuolat stebėsime nuotoliniu būdu, galėsime prevenciškai užtikrinti sklandų autobuso techninį būvį", — kalba Kubilius.

Lietuviškas elektrinis autobusas pranašesnis už užsienio analogus

Vieną kartą įkrautomis baterijomis lietuviški elektriniai autobusai galės nuvažiuoti apie 80 kilometrų. Galinėse stotelėse "Dancer" baterijas bus galima įkrauti vadinamuoju greituoju būdu (apytiksliai per šešias minutes).

"Autobuso surinkimo procesas jau eina į pabaigą. Baigę darbus, jį sertifikuosime ir išbandysime. Tada pradėsime serijinę transporto priemonių gamybą. Planuojame jau kitais metais pagaminti apie 40 modernių, ekologiškų autobusų", — žada "Vėjo projektų" projektų vadovas.

Jo teigimu, pirmiausia klientų bus ieškoma Lietuvoje, vėliau ryšiai bus mezgami ir su užsienio šalių vežėjais.

Lietuviškas elektrinis autobusas už užsienio analogus pranašesnis tuo, kad jį galima eksploatuoti ir šaltuoju metų laiku, jam nebaisūs temperatūros svyravimai: "Dancer" gali važiuoti, ir esant 40 laipsnių šalčio, ir 40 laipsnių karščio.

Pirmajame "Vėjo projektų" pristatomame "Dancer" autobuse bus 32 sėdimos ir 60 stovimų vietų.

"Dancer"  kėbulas gaminamas iš lietuvių patentuotos medžiagos — stiklo audinio ir struktūrinės putos. Tokia transporto priemonė yra lengvesnė nei įprastas autobusas: sveria tik apie šešias tonas. Be to, iš modernių medžiagų pagamintas kėbulas saugesnis, atsparesnis smūgiams.

31
Tegai:
elektrinis autobusas, Palanga, Lietuva
Dar šia tema
Velobusai: nemokamos kelionės po miestą su dviračiu
Elektromobilis gali pateisinti net sportinius automobilius mėgstančių lūkesčius
Discussion