Vilniaus senamiestis, archyvinė nuotrauka

Ekspertas: Lietuva atšaukė VSD agentų saviizoliaciją, kad neprarastų

(atnaujinta 23:09 2020.10.15)
Specialiosioms tarnyboms reikia asmeninių susitikimų su agentais, nes yra pavojus atskleisti informaciją naudojant nuotolinį bendravimo būdą, mano politologas Andrejus Manoilo

VILNIUS, spalio 15 — Sputnik. Asmenims, bendradarbiaujantiems su Lietuvos specialiosiomis tarnybomis, įvažiavus į šalį, nebus taikoma privaloma saviizoliacija. Kad būtų užtikrintas nacionalinis saugumas, užsieniečiai galės įvažiuoti į šalį, gavę Valstybės saugumo departamento (VSD) vadovo ir krašto apsaugos ministro leidimą.

VSD prašymu nutarimas dėl ekstremalios padėties buvo pakeistas. Pataisą pristačiusi vidaus reikalų ministrė Rita Tamašunienė pažymėjo, kad žvalgybos srityje "fizinis buvimas būtinas dėl objektyvių priežasčių".

Politologas, politikos mokslų daktaras Andrejus Manoilo interviu Sputnik Lietuva pažymėjo, kad šis sprendimas slypi agentų darbo specifikoje, nes be asmeninių susitikimų VSD bus sunku gauti informaciją iš jų agentų.

"Agentai, tai yra įdarbinti Lietuvos piliečiai, dirbantys Valstybės saugumo tarnyboje, yra konfidencialūs, jie yra slapti. Norėdami gauti informaciją iš agentų, pavyzdžiui, operatyvininkų, jie turi su jais susitikti, nes pokalbiai per "Skype" ar "Zoom" yra lengvai perimami — įrašyti, kažkas gali prisijungti — rizika yra didelė, tada agentas bus atskleistas", — sakė ekspertas.

Kaip pabrėžė Manoilo, specialiosios tarnybos turėtų susitikti su savo agentais, kai nėra viešumo pavojaus. Tačiau neaišku, kaip bus paaiškinta, kodėl šiems asmenims nereikia izoliuotis, neatskleidžiant jų tapatybės.

"Norint susitikti vietose, kur jie nebus matomi, ir laisvai pasirinkti šias vietas, saviizoliacija buvo panaikinta šios kategorijos piliečiams. Priešingu atveju tai paralyžiuos slaptąją tarnybą. Nėra labai aišku, jei juos sustabdys patrulis gatvėje ar policija, kaip jie paaiškins, kad jie yra agentai, jie turės kažkokį specialų žetoną ar pan. Jei jis bus atskleistas, vienintelė galimybė yra nedelsiant jį pašalinti iš slaptosios tarnybos, tai yra, nurašyti. Tai yra agento praradimas", — sakė jis.

Tegai:
agentas, Valstybės saugumo departamentas (VSD)
Televizorius

Ekspertas: laikas galvoti, kaip Lietuva atsakys į rusiškai žiniasklaidai daromą spaudimą

(atnaujinta 21:34 2020.10.29)
Lietuva ieško dingsties, kad uždraustų retransliuoti Rusijos televizijos kanalą, mano Rusijos žurnalistų sąjungos sekretorius Timūras Šarifas

VILNIUS, spalio 29 — Sputnik. Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) pasirinktas pretekstas Švedijoje registruotam Rusijos televizijos kanalui "RTR-Planeta" blokuoti yra išgalvotas, interviu Sputnik Lietuva sakė Rusijos žurnalistų sąjungos sekretorius Timūras Šarifas.

"Reikalas tas, kad yra ilgalaikis, sistemingas, tikslingas Rusijos žiniasklaidos, kaip rusų kalbos, rusų kultūros, Rusijos darbotvarkės nešėjų, išstūmimas iš Baltijos šalių. Tai, kad tai neadekvatu, visi žinome, nėra prasmės diskutuoti. To, ko mes neaptariame, — tai, kokias priemones galima pritaikyti tam prieštaraujant, kaip mes galime apsaugoti savo kolegas, kaip mes galime apsaugoti savo kalbą, kaip mes galime apsaugoti tai, kas dingsta akyse, veikiama kai kurių anoniminių reguliuotojų, kuriems labai rūpi šie klausimai", — sakė jis.

Pasak Šarifo, žiniasklaidos atstovai turėtų kreiptis į teismą, nes Lietuvoje, kadangi ji yra ES narė, teisminiai ginčai nėra maloniausias dalykas.

Lietuvoje gali būti laikinai sustabdytas Švedijoje registruoto Rusijos televizijos kanalo "RTR-Planeta" retransliavimas. Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) trečiadienį inicijavo sustabdymo procedūrą.

Komisija nustatė pažeidimų programoje "60 minučių", kurioje dalyvavo Valstybės Dūmos deputatas Vladimiras Žirinovskis. Politiko pozicija suvokiama kaip "karo ir neapykantos kurstymas".

Pažymima, kad šiemet pažeidimas programoje buvo nustatytas antrą kartą. Jei per metus yra nustatomi trys tokio pobūdžio pažeidimai, atlikusi visas nustatytas procedūras, LRTK gali laikinai sustabdyti laisvą prieigą prie šios televizijos programos Lietuvoje.

Tegai:
Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK), RTR Planeta, Lietuva, Rusija
Dar šia tema
Rusijoje palygino RT draudimą Latvijoje su TSRS kova su "priešų balsais"
Lietuvos televizijos programose ir toliau mažėja rusiškos produkcijos
airBaltic lėktuvas Rygos oro uoste

Ekspertas: skrydžių rinkos ES šalyse padėtis blogesnė nei Rusijoje

(atnaujinta 17:54 2020.10.29)
Latvijos skrydžių kompanija buvo sukurta kaip tarptautinis vežėjas, turintis centrą respublikoje, o tokiam modeliui prireiks daug laiko atsigauti po krizės, sako aviacijos ekspertas Maksimas Pjaduškinas

VILNIUS, spalio 29 — Sputnik. Tai įprasta praktika, nes esant dabartinėms krizės sąlygoms daugelis Europos šalių turi subsidijuoti savo skrydžių kompanijas, interviu Sputnik Lietuva sakė aviacijos ekspertas, žurnalo "Aviatransportnoje obozrenije" generalinis direktorius Maksimas Pjaduškinas.

Latvijai, jo nuomone, tai būtina norint išsaugoti savo vežėją.

"Tiesą sakant, pagal įvairius vertinimus, dabar, kai praėjo pirmoji koronaviruso banga, o antroji ateina, vienas ar du procentai viso pasaulio oro linijų jaučiasi gerai. <...> Iš tiesų vidaus pervežimai visiškai atsigavo tik Kinijoje ir Rusijoje. Ką daryti, jei Latvijos vyriausybė nori turėti skrydžių kompaniją, tenka imtis tokių skubių priemonių", — teigė ekspertas.

Pjaduškinas mano, kad kol kas sunku prognozuoti, kaip klostysis situacija, nes daugelis ES šalių vėl įveda ribojamąsias priemones.

"Daugelis vėl imasi labai rimtų karantino priemonių ir akivaizdu, kad šiomis sąlygomis vargu ar pavyks atsigauti tarptautiniams vežimams. Tiesą sakant, Europos šalys yra blogesnėje padėtyje, nes jų vidaus rinkos yra labai mažos. Pavyzdžiui, Latvijoje praktiškai nėra vietinių pervežimų. Pati skrydžių kompanija buvo sukurta kaip savotiškas tarptautinis vežėjas, turintis centrą Latvijoje. Tokiam modeliui reikės daug laiko atsigauti", — apibendrino jis.

Latvija turės skirti papildomą finansavimą "airBaltic", jei dėl kitų metų pandemijos pervežimų apimtis neatsikurs, sakė Latvijos susisiekimo ministras Talis Linkaitis.

Bendrovės konsoliduoti nuostoliai pirmąjį pusmetį siekė beveik 185 milijonus eurų. Anksčiau Europos Komisija leido į "airBaltic" pagrindinį kapitalą įdėti 250 milijonų eurų ir padidinti valstybės dalį įmonėje iki 91 procento.

Tegai:
Rusija, Latvija, skrydžiai, aviacija
Dar šia tema
Paaiškėjo, kaip pasikeitė gyventojų išlaidų įpročiai per COVID-19 pandemiją
Lietuvos oro uostai papasakojo, kokios veido kaukės tinka kelionei lėktuvu
Žiemą planuojama išlaikyti "airBaltic" susisiekimą su Baltijos šalimis
Geležinkelis, archyvinė nuotrauka

LG: Baltarusijos sienos uždarymas nepaveikė geležinkelių transporto

(atnaujinta 10:58 2020.10.30)
Tiek tranzitiniai keleiviniai traukiniai į Kaliningradą, tiek krovininiai traukiniai važiuoja be sutrikimų, pranešė "Lietuvos geležinkelių" atstovas Mantas Dubauskas

VILNIUS, spalio 30 — Sputnik. Dalinis Baltarusijos ir Lietuvos sienos uždarymas nepaveikė geležinkelių transporto, penktadienį pranešė "Lietuvos geležinkelių" komunikacijos vadovas Mantas Dubauskas.

Vakar vakare Baltarusija įvedė apribojimus pasienyje su Lietuva, Lenkija ir Ukraina. Šį sprendimą Baltarusija paaiškino epidemiologine situacija kaimyninėse šalyse.

"Baltarusijos Respublika laikinai riboja patekimą į šalies teritoriją iš Latvijos, Lietuvos, Lenkijos ir Ukrainos", — teigiama Baltarusijos valstybės sienos komiteto pranešime.

"Lietuvos geležinkelių" komunikacijos vadovas Mantas Dubauskas savo Facebook paskyroje pranešė, kad Baltarusijos taikomos priemonės neturėjo įtakos geležinkelių transportui.

"Baltarusijai vakar paskelbus apie iš dalies uždaromą sieną su Lietuva, geležinkelių transporto tai nepaveikė. Tiek tranzitiniai keleiviniai traukiniai į Kaliningradą, tiek krovininiai traukiniai važiuoja be sutrikimų", — rašo jis savo Facebook paskyroje.

Šiuo metu į Baltarusiją gali patekti Baltarusijos piliečiai, grįžtantys į savo šalį, į darbą ar iš darbo vykstantys krovininių automobilių vairuotojai bei kitų valstybių piliečiai, turintys Baltarusijos darbo vizas, darbo sutartis ar leidimus gyventi Baltarusijoje.

Krovininiai automobiliai į Baltarusiją gali įvažiuoti be ribojimų nepaisant to, kokių šalių piliečiai juos vairuoja.

Tuo pačiu be jokių sąlygų į Baltarusiją galima patekti per Minsko nacionalinį oro uostą — įvestos priemonės netaikomos lėktuvų keleiviams.

Ketvirtadienį šalies prezidentas Aleksandras Lukašenka pareiškė, kad siena turėtų būti uždaryta nepadarant jos "geležine uždanga". Anksčiau jis nematė tokių priemonių reikalingumo, o kovo mėnesį kaimyninių valstybių ribojamąsias priemones pavadino "visišku kvailumu".

Tegai:
Lietuvos geležinkeliai, Baltarusija
Temos:
Saugokime save ir kitus šį rudenį: koronavirusas Lietuvoje ir pasaulyje
Dar šia tema
Baltarusija patikslino Astravo AE komercinio paleidimo datą
Lietuva ir Latvija bendradarbiavimo per sieną programą tęs be Baltarusijos
Iš Baltarusijos į Lietuvą negali įvažiuoti daugiau nei 500 sunkvežimių