Rail Baltica, archyvinė nuotrauka

Rizikuojama milijardu eurų: ar susitars Baltijos šalys dėl "Rail Baltica"

55
(atnaujinta 11:19 2018.03.04)
Lietuva, Latvija ir Estija gaus ES finansavimą geležinkelio statyboms tik tuo atveju, jeigu sugebės susitarti dėl projekto įgyvendinimo modelio

VILNIUS, kovo 4 — Sputnik. "RB Rail" vadovybės pirmininkė Baiba Rubesa pareiškė, kad jeigu Baltijos šalys sugebės susitarti dėl projekto "Rail Baltica" įgyvendinimo, tai artimiausioje ateityje jos gaus iš ES apie milijardą eurų, praneša Sputnik Latvija.

Rubesa teigia, jogsvarbiausia, kad Lietuva, Latvija ir Estija kuo greičiau susitartų dėl vieningo projekto įgyvendinimo modelio, tuomet galima tikėti gauti finansavimą iki 2020 metų. Rubesa taip pat pabrėžė, kad dėl nesutarimų tarp Baltijos valstybių ES stabdo finansavimą.

Nesutarimai, anot pirmininkės, liečia atsakomybės paskirstymą: arba tai bus trys skirtingos struktūros kiekvienoje Baltilijos šalyje, arba už projektą visiškai atsakys "RB Rail".

Pabrėžiama, kad didžiausia problema — parengri trasos technines užduotis: dokumentas sudarytas iš 800 puslapių ir derinamas trijose susisiekimo ministerijose. Be to, reikia suderinti verslo planą ir praktinį traukinių judėjimą, kuriame turėtų dalyvauti Lenkija ir Suomija. Rubesa pabrėžė, kad sunku pasiekti bendrus sprendimus.

Vasarį Lietuvos ir Estijos akcininkai pareiškė nepasitikiantys Rubes air nubalsavo už jos atsistatydinimą. Latvija nepalaikė kaimynių. Lietuva ir Estija mano, kad projektas "Rail Baltica" labiau orientuotas į Latviją, nes jam vadovauja latvė Rubesa.

"RB Rail" stebėtojų tarybos narys Karolis Sankovski pareiškė, kad "nesutarimų kyla tik dėl praradusios pasitikėjimą "RB Rail" vadovės, kurios veiksmai kenkia projekto reputacijai".

"Rail Baltica" — svarbiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Projekte dalyvauja penkios Europos Sąjungos šalys: Lenkija, Lietuva, Latvija, Estija ir netiesiogiai Suomija. Linija sujungs Helsinkį, Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių, Varšuvą.

Traukinių judėjimas "Rail Baltica" gali prasidėti 2026 metais >>

Nutiesus 700 kilometrų "Rail Baltica" geležinkelį nuo Kauno iki Talino, kelionė šiuo maršrutu užtruks 3 valandas 24 minutes, o nuo Rygos iki Vilniaus — vos 2 valandas 01 minutę.

Remiantis ekonomine analize, pateikta balandžio 24 dieną "Rail Baltic Global Forum 2017" Rygoje metu, bendra suma, reikalinga projektui įgyvendinti siekia 5,8 milijardus eurų.

55
Tegai:
finansavimas, Rail Baltica, ekonomika, Baltijos šalys
Dar šia tema
Lietuviai vertina "Rail Baltica" kaip svarbiausią Baltijos šalių projektą
Vokietijos įmonė pasipelnys iš "Rail Baltica"
Discussion