Finansų universiteto prie Rusijos Federacijos vyriausybės prorektorius Aleksejus Zubecas, archyvinė nuotrauka

Ekspertas: "Rail Baltica" reikalinga NATO kariniams tikslams

96
(atnaujinta 16:24 2018.04.15)
Statomas geležinkelis visiškai nepelningas ekonominiu požiūriu ir skirtas karinės tecnikos pervežimui į Baltijos šalis hipotetinio Vakarų su Rusija konflikto atveju, mano ekonomikos mokslų daktaras Aleksejus Zubecas

VILNIUS, balandžio 15 — Sputnik. Statomas geležinkelių infrastruktūros projektas "Rail Baltica" yra nepelningas ekonominiu požiūriu ir skirtas karinės tecnikos pervežimui į Baltijos šalis hipotetinio Vakarų su Rusija konflikto atveju, mano ekonomikos mokslų daktaras Aleksejus Zubecas.

Estijos ministras pirmininkas Jūris Ratas tikisi, kad greitkelio "Rail Baltica" statyba bus baigta, kaip ir buvo planuota anksčiau, 2026 metais, praneša Sputnik Estija. Rato teigimu, labai svarbu, kad verslininkai iš Baltijos šalių, Suomijos ir Lenkijos jau dabar galėtų prisijungti prie projekto.

Kaip Sputnik Lietuva papasakojo mokslų daktaras, Finansų universiteto prie Rusijos Federacijos vyriausybės prorektorius Aleksejus Zubecas, Baltijos šalyse nėra tokių krovinių pervežimų, kurie padarytų "Rail Baltica" projektą pelningu ekonominiu požiūriu.

"Pagrindinė istorija, vardan kurios pastatytas šis geležinkelis, iš viso ne ekonominė, o karinė. NATO aptiko, kad jie negali pervežti sunkius karinius krovinius hipotetinio konflikto su Rusija atveju į Baltijos regioną, ir dėl to statomas šis geležinkelis. Visa istorija apie krovinius, iš tikrųjų, nieko ne verta", — sako Zubecas.

Ekspertas pabrėžė, jog ekonominiu požiūriu šis geležinkelis visiškai nepelningas, ir visi tai žino. Zubeco teigimu, Europos Sąjunga tikisi, kad tai leis jai parduoti Baltijos valstybėms naujus riedmenis, kurie tiks Europos bėgiams.

"Rail Baltica" — svarbiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Projekte dalyvauja penkios Europos Sąjungos šalys: Lenkija, Lietuva, Latvija, Estija ir netiesiogiai Suomija. Linija sujungs Helsinkį, Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių, Varšuvą.

Nutiesus 700 kilometrų "Rail Baltica" geležinkelį nuo Kauno iki Talino, kelionė šiuo maršrutu užtruks 3 valandas 24 minutes, o nuo Rygos iki Vilniaus — vos 2 valandas 01 minutę.

Remiantis ekonomine analize, pateikta balandžio 24 dieną "Rail Baltic Global Forum 2017" Rygoje metu, bendra suma, reikalinga projektui įgyvendinti siekia 5,8 milijardus eurų.

96
Tegai:
Rail Baltica, Europos Sąjunga (ES), NATO, Aleksejus Zubecas, Baltijos šalys, Rusija
Dar šia tema
"RB Rail" vadovė gali pakenkti "Rail Baltica" projekto reputacijai
Lietuviai vertina "Rail Baltica" kaip svarbiausią Baltijos šalių projektą
Traukinių judėjimas "Rail Baltica" gali prasidėti 2026 metais
Discussion