Rail Baltica

Ekspertas: "Rail Baltica" projektas nebus pelningas artimiausius 50 metų

(atnaujinta 18:20 2019.12.06)
Baltijos šalims būtų daug pelningiau investuoti į esamą geležinkelio magistralę, mano Estijos geležinkelininkų profesinės sąjungos pirmininkas Olegas Čubarovas

VILNIUS, gruodžio 6 — Sputnik. "Rail Baltica" projekte daug aspektų, kurie turi įtakos tam, ar jis kada nors bus pelningas, sakė Estijos geležinkelininkų profesinės sąjungos pirmininkas Olegas Čubarovas interviu Sputnik Lietuva metu.

"Tai nerentabilus projektas. Ir artimiausius 50 metų jis nebus pelningas, kol pasikeis ekonomika ir daugybė dalykų pasaulyje. Pirma, tai krovinių gabenimas, <...> kurio šiandien mes nematome ir galbūt artimiausiu metu nepamatysime. Antra — tai keleivių pervežimas. Negalime vežti keleivių tokiu mastu, kad būtų ekonomiškai efektyvu, o kaina nebus prieinama kiekvienam. <...> Ir galbūt svarbiausias dalykas — "Rail Baltica" visada egzistavo, bet nė viena iš Baltijos šalių nebuvo suinteresuota per tą "Rail Baltica" pervežti keleivius arba kokius nors krovinius", — sakė jis.

Anot Čubarovo, Baltijos šalims būtų naudingiau investuoti į jau esamus kelius ir transportą, kuris galėtų pakeisti judėjimo kryptį.

Anksčiau Estijos valstybės kontrolės tarnybos ekspertai atliko auditą, kuris parodė, kad realios "Rail Baltica" geležinkelio tiesimo išlaidos viršija numatytas, o esamas atsilikimas nuo grafiko dar labiau padidės.

Ekspertai mano, kad geležinkelis nebus baigtas iki 2026 metų.

Dar šia tema
Ekspertas: iš Baltijos gali būti atimtos ES subsidijos dėl aferos su "Rail Baltica"
Suomija nusprendė pristabdyti dalyvavimą "Rail Baltica" projekte
Lietuva pasiskelbė "Rail Baltica" projekto "lydere Baltijos šalyse"