Swedbank

"Swedbank" įpareigojo vyrą "taikyti sankcijas" MIA "Rossija segodnia" dirbančiai žmonai

(atnaujinta 15:40 2020.02.20)
Bankas "Swedbank" įpareigojo vieną iš Talino klientų "taikyti sankcijas" savo žmonai, kuri yra MIA "Rossija segodnia" darbuotoja

VILNIUS, vasario 20 — Sputnik. Estijoje, kur persekiojami MIA "Rossija segodnia" žurnalistai ir darbuotojai, užfiksuotas naujas antirusiškos isterijos absurdo rekordas, rašo leidinys EADaily.

Bankas "Swedbank" įpareigojo vieną iš Talino klientų "taikyti sankcijas" savo žmonai, kuri yra MIA "Rossija segodnia" darbuotoja. Apie tai pranešė pati būsimų sankcijų auka — naujienų agentūros atstovybės Estijoje vadovė "Sputnik Estija" vyriausioji redaktorė Jelena Čeryševa.

"Lovoje su priešu!" Šiandien "Swedbank" pralaužė dugną. Dar vieną, — rašo Čeryševa. — Paaiškėjo, kad neužteko uždaryti mano ir mano vyro asmenines sąskaitas dėl bendradarbiavimo su MIA "Rossija segodnia". Šiandien bankas "meilės" laiške vyrui pranešė, kad: 1. jo žmona, tai yra aš, yra tarptautinių sankcijų objektas. Nuostabu, tiesa? 2. Vyras turi uždaryti man, teisėtai žmonai, prieigą prie bendros įmonės sąskaitos ir atimti teisę pasirašyti. Kitas žingsnis, jei pateiksime analogiją su sąskaitų uždarymo ir darbo sutarčių nutraukimo istorija, matyt, bus pareikalauta skyrybų. Juk nevalia miegoti su liaudies priešu. 39-aisiais pakvipo Estijoje, tiesa?"

Kaip pranešė "EADaily", sausį Rusijos ir Švedijos prekybos rūmai paskelbė faktą, kad Švedijos bankai atsisako

atlikti pervedimus Švedijos įmonėms iš Rusijos klientų iš Švedijos bankų. Anot Švedijos žiniasklaidos, bankai tariamai bijo dalyvauti pinigų plovime.

Latvijos ir Lietuvos bankai, sekdami Estijos pavyzdžiu, taip pat ėmė blokuoti su Rusijos leidiniais bendradarbiaujančių žurnalistų sąskaitas. Ypač įnirtingai su "įtariamaisiais" Baltijos šalyse kovoja minėtas "Swedbank". Pažymėtina, kad Rusijoje banko licencija buvo panaikinta dar 2014 metais.

Anksčiau Sputnik Estija darbuotojai gavo Policijos ir pasienio apsaugos departamento laiškus su tiesioginiais grasinimais iškelti prieš juos baudžiamąją bylą, jei jie iki sausio 1 dienos nenutrauks darbo santykių su MIA "Rossija segodnia". Talinas pateisino savo veiksmus sankcijomis, kurias 2014 metų kovo mėnesį ES įvedė tam tikriems Rusijos fiziniams ir juridiniams asmenims, įskaitant Dmitrijų Kiseliovą, MIA "Rossija segodnia" generalinį direktorių.

Estijos užsienio reikalų ministerijos vadovas Urmas Reinsalu RIA Novosti sakė, kad jo šalis vykdo ES sankcijų politiką ne prieš Sputnik, o atsižvelgdama į Kiseliovui nustatytas asmenines sankcijas.

Jelena Čeryševa ir Kirilas Višinskis Strasbūre taip pat susitiko su Europos Tarybos žmogaus teisių komisare Dunja Mijatovič. Jai buvo perduotas laiškas, kuriame aprašyta Sputnik Estija padėtis.

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas, komentuodamas situaciją su Sputnik Estija, teigė, jog Rusijos valdžia padarys viską, kad palaikytų Sputnik darbą kitose šalyse.

Tegai:
MIA "Rossija segodnia", Swedbank
Dar šia tema
Rusijos žurnalistai ETPA papasakojo apie spaudimą Sputnik Estija žurnalistams
Čeryševa apie Sputnik situaciją: Estija kankina savo piliečius
Rusijos ambasadorius Taline situaciją su "Sputnik Estija" vadina kritine
Vilniaus oro uostas

Vilniaus oro uosto pasprukęs Interpolo ieškomas rusas sulaikytas Latvijoje

(atnaujinta 10:49 2020.07.02)
Antradienio vakarą rusas atskrido iš Talino į Vilnių. Atliekant patikrą, vyras savavališkai pasišalino

VILNIUS, liepos 2 — Sputnik. Bendradarbiaujant Lietuvos ir Latvijos pasieniečiams trečiadienį popiet Daugpilio regione buvo sulaikytas leidimą gyventi Estijoje turintis Rusijos pilietis, kuris vakar pasišalino iš Vilniaus oro uosto nebaigus dokumentų patikros, praneša Valstybės sienos apsaugos tarnyba.

Antradienį vėlai vakare Vilniaus oro uoste pasieniečiai tikrino reisu iš Talino atskridusių keleivių dokumentus. Tarp jų buvo ir leidimą gyventi Estijoje turintis Rusijos pilietis (gimęs 1969 metais). VSAT pareigūnams jo dokumentai sukėlė įtarimų, todėl keleivis buvo sustabdytas ir išskirtas iš bendro keliautojų srauto.

Detalią patikrą toliau vykdę pasieniečiai nustatė, kad tarptautinę šio asmens paiešką dėl ekonominio pobūdžio nusikaltimo Interpolo kanalais yra paskelbusi Rusija. Kol vyko kontrolės procedūros, vyras pasišalino iš oro uosto. Jo dokumentai liko pas VSAT pareigūnus.

Iškart buvo imtasi paieškos veiksmų, o dėl minėto įvykio VSAT pradėtas tarnybinis patikrinimas, kurio metu bus įvertinti patikrą vykdžiusių pareigūnų veiksmai.

Bėglio ieškantiems pasieniečiams greitai pavyko nustatyti, kad leidimą gyventi Estijoje turintis Rusijos pilietis Vilniuje pasinaudojo taksi paslaugomis.

Pasienyje su Latvija po kelių valandų VSAT pareigūnai sustabdė ir apklausė taksistą, bėglį iš Vilniaus nugabenusį į kaimyninę šalį. Visa surinkta svarbi informacija buvo perduota Latvijos pasieniečiams, kurie toliau bendradarbiaudami su VSAT pareigūnais ėmėsi paieškos veiksmų savo šalyje.

Trečiadienį popiet Latvijos pasieniečiai kolegas Lietuvoje informavo, kad pasitelkus policiją Rusijos pilietis buvo sulaikytas Daugpilio regione.

Tegai:
Interpolas, rusas, Latvija, Lietuva, Vilniaus oro uostas
Dar šia tema
Dėl disponavimo pornografinio turinio dalykais bus teisiamas IT specialistas
Atlikus 40 kratų įvairiomis valiutomis rastas milijonas eurų grynųjų pinigų
Lietuvos policija ieško ruso, kurio paiešką paskelbė Interpolas
Televizijos kanalo Russia Today logotipas

Latvijos nacionalinė žiniasklaidos taryba uždraudė transliuoti septynis RT kanalus

Rusijos žurnalistų sąjunga pažymėjo, kad panašių priemonių prieš Rusijos žiniasklaidą Baltijos šalyse imamasi "seniai ir sistemingai"

VILNIUS, liepos 1 — Sputnik. Latvijos nacionalinė elektroninės žiniasklaidos taryba (NEPLP) antradienį pareiškė, kad uždraudė septynių RT kanalų transliavimą, remdamasi tuo, kad jie priklauso Dmitrijui Kiseliovui, kuriam gresia ES sankcijos, nors pats Kiseliovas neturi jokio ryšio su RT, tačiau vadovauja kitai žiniasklaidos priemonei — MIA "Rossija Segodnia". Apie tai praneša RIA Novosti.

Tarp uždraustų kanalų yra RT, RT HD, RT Arabic, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary, RT TV.

"Gauti įrodymai yra labai rimti, ir mes paraginsime visų ES valstybių reguliuotojus sekti mūsų pavyzdžiu ir uždrausti RT savo teritorijoje. Tokioms programoms nėra vietos nei Latvijoje, nei ES", — sakoma socialiniuose tinkluose paskelbtame tarybos pirmininko Ivaro Abolinšo pareiškime.

Kiseliovas yra MIA "Rossija Segodnia" generalinis direktorius, o vyriausioji RT redaktorė yra Margarita Simonian, kuriai netaikomos jokios ES sankcijos. Šios bendrovės yra du atskiri juridiniai asmenys, ši informacija jau seniai žinoma ir viešai prieinama.

Pats Kiseliovas, komentuodamas NEPLP sprendimą, pareiškė, kad tai yra "Latvijos valdžios, apakintos rusofobijos, kvailumo ir neišmanymo lygio rodiklis".

"Mes nuoširdžiai pasijuokėme iš šio pranešimo, Latvijos valdžia tiesiog atsidūrė aklavietėje. Tačiau rimtai kalbant, jų pareikštos priežastys neturi jokio teisinio pagrindo, todėl Latvija turėtų nedelsdama grąžinti RT transliaciją į eterį ir atsiprašyti mūsų kolegų", — pasakė jis.

Savo ruožtu Rusijos žurnalistų sąjunga informuos Tarptautinę žurnalistų federaciją apie Latvijos draudimą transliuoti RT ir raginimus ES šalis sekti jos pavyzdžiu, pasakė Rusijos žurnalistų sąjungos vadovas Vladimiras Solovjovas.

"Galima tik apgailestauti dėl to. Tai dar vienas žodžio laisvės ir informacijos sklaidos laisvės pažeidimo atvejis", — pasakė jis.

Baltijos šalyse, pasak Rusijos žurnalistų sąjungos vadovo, tokių priemonių Rusijos žiniasklaidos atžvilgiu imamasi "seniai ir sistemingai".

"Manau, kad daugelis užsienio ir pasaulio žurnalistų teisių gynimo organizacijų turėtų į tai atkreipti dėmesį. Ir mes, be abejo, pranešime apie tai Tarptautinei žurnalistų federacijai", — pažymėjo Solovjovas.

Baltijos šalių valdžios ne kartą trukdė Rusijos žiniasklaidos darbą. Rusijos užsienio reikalų ministerija pareiškė apie aiškius koordinuotos šių valstybių linijos požymius. Rusijos žiniasklaidos priespaudos Baltijos šalyse atvejai "aiškiai parodo, ko praktiškai verti demagoginiai teiginiai apie Vilniaus, Rygos ir Talino atsidavimą demokratijos ir žodžio laisvės principams", pažymėjo Rusijos URM.

Rusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse
© Sputnik /
Rusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse
Tegai:
Baltijos šalys, RT, žiniasklaidos laisvė, Rusijos žiniasklaida, Rusija, Latvija
Dar šia tema
"PBK" nutraukia laidų transliaciją dėl valdžios institucijų spaudimo
Zacharova: dėl Latvijos valdžios Rusijos kanalai gyventojams kainuos brangiau
JAV prezidentas Donaldas Trampas

Žiniasklaida: Trampui rečiau pranešama apie ryšius, "susijusius su Rusijos grėsme"

(atnaujinta 12:48 2020.07.02)
Anksčiau NYT paskelbė straipsnį, kuriame cituodamas anoniminius saugumo pareigūnus teigė, kad Rusijos karo žvalgyba tariamai sudarė sąmokslą su Talibanu ir pasiūlė pinigų jo kovotojams už išpuolius prieš amerikiečių kareivius Afganistane

VILNIUS, liepos 2 — Sputnik. JAV prezidento Donaldo Trampo patarėjai vis rečiau pasakoja jam apie "su Rusija susijusias grėsmes", praneša "CNN" su nuoroda į buvusius valdininkus, kurie dalyvauja Baltųjų rūmų žvalgybos trumposiose konferencijose ir rengia jiems dokumentus.

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas ir Prancūzijos prezidentas Emanuelis Makronas
© Sputnik / Алексей Никольский

Anot kanalo šaltinių, nuo pat savo kaip prezidento kadencijos pradžios Trampas "dažnai prarasdavo savikontrolę", kai žvalgybos pareigūnai bandė suteikti jam informacijos apie "grėsmingus Rusijos veiksmus prieš JAV". Jis reikalavo atsakyti, kodėl žvalgyba koncentruojasi tik į Rusiją, taip pat abejojo žvalgybos duomenimis. Dėl to nacionalinio saugumo komanda ėmė vis rečiau informuoti prezidentą apie tokias "grėsmes".

"Prezidentas sukūrė aplinką, kuri atgraso, jei ne uždraudžia, paminėti bet kokią žvalgybos informaciją, nepalankią Rusijai", — kanalas cituoja vieną iš buvusių aukšto rango pareigūnų, užsiimančių nacionalinio saugumo klausimais.

Anksčiau "The New York Times" paskelbė straipsnį, kuriame, cituodamas anoniminius saugumo pareigūnus, teigė, kad Rusijos karinė žvalgyba tariamai sudarė sąmokslą su Talibanu ir pasiūlė pinigų susijusiems kovotojams už išpuolius prieš amerikiečių kareivius Afganistane.

Anot leidinio šaltinių, Trampas buvo apie tai informuotas. Laikraštis nepateikė jokių įrodymų, patvirtinančių šiuos kaltinimus.

NATO generalinis sekretorius Jensas Stoltenbergas, archyvinė nuotrauka
© Sputnik / Алексей Витвицкий

Trampas laiko NYT straipsnį "užsakymu", kuris yra nukreiptas prieš jį ir Respublikonų partiją. Baltieji rūmai, Pentagonas ir žvalgyba teigė, kad nėra įrodymų apie "Rusijos ir Talibano susitarimą" ir kad prezidentas apie tai nebuvo informuotas.

Rusijos užsienio reikalų ministerija leidinį pavadino suklastotu, o Rusijos prezidento atstovas spaudai Dmitrijus Peskovas teigė, kad laikraščio tvirtinimai buvo melagingi ir apgailestavo, jog kažkada gerbiama didžiosios pasaulio žiniasklaidos priemonės vis labiau "nesigėdija skelbti akivaizdžias "antis".

Tegai:
New York Times, sąmokslas, Afganistanas, Rusija, Donaldas Trampas, JAV
Dar šia tema
Vokietija atmetė JAV sankcijas prieš "Nord Stream-2"
Trampas papasakojo, kam buvo išgalvota istorija apie Rusijos "sąmokslą" su Talibanu