Ryga, archyvinė nuotrauka

"PBK" nutraukia laidų transliaciją dėl valdžios institucijų spaudimo

(atnaujinta 10:16 2020.03.20)
Šis sprendimas buvo priimtas dėl valstybinių ir teisėsaugos institucijų spaudimo Rygoje įsikūrusiai "Baltijas Mediju Alianse"

VILNIUS, kovo 20 — Sputnik. Rusijos pirmąjį kanalą transliuojantis "Pirmasis Baltijos kanalas" (PBK) uždaro autorines programas Latvijoje ir Estijoje. Ketvirtadienio vakarą eteryje pasirodė paskutinės Latvijos laiko ir Estijos žinių laidos, rašo RIA Novosti.

Šis sprendimas buvo priimtas dėl valstybinių ir teisėsaugos institucijų spaudimo Rygoje įsikūrusiai "Baltijas Mediju Alianse" (BMA).

Be rusiškų programų

"BMA kontroliuojančiosios bendrovės, kuriai priklauso trečiasis didžiausias Estijos komercinis televizijos kanalas — "Pirmasis Baltijos kanalas" (PBK), vadovybė nusprendė po šių metų kovo 19 dienos nutraukti dienos žinių programos "Estijos žinios" ir dienos informacinės programos "Latvijos laikas" transliacijas dėl nuolatinio ekonominio valstybės ir teisėsaugos institucijų spaudimo kontroliuojančiajai bendrovei", — teigė bendrovė.

Pasak BMA rinkodaros skyriaus vedėjos Sindijos Friedenberg, PBK ir toliau veiks kaip programų retransliatorius, visi pakeitimai šiuo metu turi įtakos tik vietinėms naujienoms ir autorinėms programoms.

"Mums skaudu, kad išorinės sąlygos neleidžia mums aprūpinti žurnalistus darbu. Jais pasitikėjo mūsų žiūrovai, jie mokėjo sudominti įvykiais šalyje, kurioje gyvena mūsų žiūrovai ir jų vaikai. Norime padėkoti naujienų tarnybai už jų profesionalumą, ištikimybę ir palaikymą visus šiuos metus", — pažymėjo BMA.

Bendrovės duomenimis, programa "Estijos žinios" yra populiariausia informacinė programa tarp rusakalbių respublikos gyventojų, kurią sukūrė vienintelė nevalstybinė televizijos žinių tarnyba šalyje.

"Estijos žinių" programa yra ne pelno produktas, sukurtas vien tik iš BMA žiniasklaidos grupės uždirbtų lėšų. 2019 metais vidutinė PBK žinių laidos auditorija sulaukė 55 tūkst. žiūrovų", — pabrėžė BMA.

"Baltijas Mediju Alianse" priklauso "Pirmasis Baltijos kanalas", "Pirmojo Baltijos muzikos kanalo" reklamos agentūra, "Ren TV Baltic" reklamos ir žiniasklaidos agentūra, "Tem LV" televizijos kanalų platintojas ir "Print Media" leidykla, taip pat "MK Latvija", "MK Estija" ir jų internetinė versija. Iš viso BMA apima 25 televizijos kanalus Baltijos šalyse.

Dėl BMA sprendimo Estijos bendrovė "Subbmedia", kurios pagrindinė veikla yra "Estijos žinių" rengimas, iki gegužės pabaigos atleis iš darbo devynis žmones. 2018 metais įmonėje dirbo 15 darbuotojų. "Estijos žinias" PBK transliuoja nuo 2004 metų kovo mėnesio.

Tuo tarpu Talino meras Michailas Kylvartas patvirtino, kad sutartys dėl trijų rusų televizijos programų transliacijos, kurias Estijos sostinės valdžia užsako PBK, vis dar galioja.

Latvijos valstybės saugumo tarnyba anksčiau vykdė operatyvinius veiksmus "Baltijos Mediju Alianse", kurios bendrasavininkis ir valdybos pirmininkas Olegas Solodovas įtariamas pažeidęs tarptautines antirusiškas sankcijas, patalpose. Anot "RIA Novosti" Rusijos komunikacijos ministerijos viršininko pavaduotojo Aleksejaus Volino, padėtis su paieškomis Latvijos įmonės biure nepagerina jau sugadintos Latvijos kaip šalies, dažnai pažeidžiančios žmonių teisę gauti informaciją, reputacijos.

Baltijos šalių valdžios spaudimas žiniasklaidai

Baltijos valdžia ne kartą kliudė Rusijos žiniasklaidos darbui. Rusijos užsienio reikalų ministerija pažymėjo, kad Baltijos šalių žiniasklaidos priespaudos atvejai "aiškiai parodo, ko verti demagoginiai teiginiai apie Vilniaus, Rygos ir Talino atsidavimą demokratijos ir žodžio laisvės principams".

Anksčiau "Sputnik Estija" darbuotojai iš šalies Policijos ir pasienio apsaugos departamento vadovybės sulaukė tiesioginių grasinimų iškelti jiems baudžiamąsias bylas, jei jie nenutrauks darbo santykių su organizacija iki 2020 metų sausio 1 dienos.

Šių veiksmų pagrindu įvardijamos 2014 metų kovo 17 dieną Europos Sąjungos sankcijos, pritaikytos daugeliui fizinių ir juridinių asmenų dėl įvykių Ukrainoje. Tačiau ES sankcijos nebuvo įvestos prieš MIA "Rossija segodnia", kuriai priklauso "Sputnik", bet asmeniškai prieš agentūros generalinį direktorių Dmitrijų Kiseliovą.

Estijos užsienio reikalų ministerijos vadovas Urmas Reinsalu "RIA Novosti" teigė, kad jo šalis vykdo ES sankcijų politiką ne prieš "Sputnik", o taiko asmenines sankcijas, paskirtas Kiseliovui.

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas, komentuodamas situaciją aplink "Sputnik Estija", teigė, kad Rusijos valdžia padarys viską, kad palaikytų "Sputnik" darbą kitose šalyse. Šaltinis Maskvoje "RIA Novosti" teigė, kad Didžiosios Britanijos kuratoriai daro įtaką Estijos valdžios institucijų veiksmams.

Tarptautinės organizacijos "Reporteriai be sienų" atsakyme į MIA "Rossija segodnia" laišką buvo pranešta, kad organizacija tiria šią situaciją.

MIA "Rossija segodnia" prašo peržiūrėti diskriminacinę politiką "Sputnik Estija" atžvilgiu ir yra pasirengusi pateikti tinkamą šio precedento neturinčio laisvės pažeidimo įvertinimą, taip pat prašo imtis priemonių užtikrinti agentūros žurnalistų teisę vykdyti savo profesines pareigas.

Rusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse
© Sputnik /
Rusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse
Tegai:
Ryga
Dar šia tema
EŽA kreipiasi į Europos Tarybą dėl situacijos aplink Sputnik Estija
Lavrovas Sputnik Estija situaciją pavadino "ES reputacijos dėme"
Višinskis ir Čeryševa ETPA kalba apie Sputnik Estija
Sputnik Estija vadovė Talino veiksmus vadina cenzūra
Maskvoje vyko piketas "Sputnik Estija" darbuotojams apginti