Ryga, archyvinė nuotrauka

"Vaikščiojantys numirėliai": Latvijos turizmui prognozuojama precedento neturinti krizė

(atnaujinta 21:15 2020.10.03)
Remiantis ekspertų prognozėmis, Latvijos turizmas iki krizės buvusius rodiklius galės pasiekti tik 2023–2024 metais

VILNIUS, spalio 3 — Sputnik. Latvijos turizmui per ateinančius metus buvo prognozuota precedento neturinti krizė, kurios daugelis įmonių gali tiesiog neišgyventi, praneša Sputnik Latvija.

Dar kovo mėnesį turizmo bendrovės "Baltic Travel Group" vadovas Vladas Koriaginas palygino Latvijos turizmo pramonę, kuri patiria krizę dėl pandemijos, su televizijos serialu "Vaikščiojantys numirėliai". Dabar jis mato situaciją dar baisesnę.

"Jie jau ne vaikščiojantys, o gulintys. Sakyti, kad padėtis katastrofiška, reiškia nieko nepasakyti. Verslas sustojo. Įmonės atsikrato likusių darbuotojų", — sakė verslininkas.

Remiantis ekspertų prognozėmis, Latvijos turizmas iki krizės buvusius rodiklius galės pasiekti tik 2023–2024 metais. Iki to laiko daugelis bendrovių gali tiesiog "neišgyventi, kad tai pamatytų".

Ivanas Dockanas, "Mogotel Group" valdybos narys, mano, kad turizmo žlugimą lemia vyriausybės politika, prie kurios verslas prisitaiko, o talentingi darbuotojai priversti išvykti į kitas šalis.

"O Latvija liks su tuo, ką išsaugojo arba neišsaugojo", — sakė "Mogotel Group" atstovas.

Latvijoje išgyvenama antroji koronaviruso banga. Bendras užsikrėtusių žmonių skaičius šiuo metu yra 2019.

Pirmieji «koronakrizės» smūgiai: kiek europiečių tapo skurdesni
© Sputnik
Pirmieji «koronakrizės» smūgiai: kiek europiečių tapo skurdesni
Tegai:
turizmas, Latvija
Degalinė

Kaip pasikeitė benzino kainos Baltijos šalyse

(atnaujinta 17:29 2020.10.25)
Praėjusią savaitę degalai Rygoje atpigo, dyzelinio kuro kainos Taline išaugo, o Vilniuje degalų kainos išliko stabilios

VILNIUS, spalio 25 — Sputnik. Šios savaitės pabaigoje brangiausias benzinas buvo Taline, pigiausias — Vilniuje. Brangiausias dyzelinis kuras buvo Rygoje, o pigiausias — taip pat Vilniuje, rašo Bb.lv.

Vilniuje 95 klasės benzino ir dyzelinio kuro kainos nesikeitė ir siekė atitinkamai 1,066 ir 0,896 euro už litrą.

Rygoje esančiose "Circle K" degalinėse 95 klasės benzino kaina sumažėjo 0,4 % — iki 1,134 euro už litrą, o dyzelinio kuro kaina sumažėjo 0,5 % — iki 0,999 euro už litrą.

Taline 95 klasės benzino kaina nepakito ir penktadienį siekė 1,229 euro už litrą. Savo ruožtu dyzelinas pabrango 2,1 % — iki 0,969 euro už litrą.

Automobilių dujų kaina Rygoje nepasikeitė ir penktadienį buvo 0,535 euro už litrą. Vilniuje dujos pabrango 6 % — iki 0,533 euro už litrą, o Taline — 0,8 % — iki 0,601 euro už litrą.

Tegai:
dyzelinas, benzinas, Baltijos šalys
Dar šia tema
Rugsėjį naujų lengvųjų automobilių registravimas po pusmečio nuosmukio išaugo beveik 17 %
Įvardytos dažniausios priežastys, kodėl lietuviai keičia automobilį
Paaiškėjo, kaip COVID-19 paveikė automobilių prieinamumą Lietuvoje
Keptos nėgės

Latvija Lietuvos perka pigius Europoje uždraustus delikatesus

(atnaujinta 11:11 2020.10.25)
Lietuvoje nėgės žvejojamos tik nuo šešių iki septynių tonų, o jas valgo tik keturi procentai gyventojų

VILNIUS, spalio 25 — Sputnik. Daugelyje valstybių draudžiama žvejoti nėges, kurios yra įtrauktos į Berno (Europos laukinės gamtos ir gamtinės aplinkos apsaugos) konvenciją. Vienintelės išimtys yra kelios šalys, įskaitant Lietuvą, Latviją ir Estiją, rašo BB.lv su nuoroda į Latvijos žiniasklaidą.

Pernai Latvijos žvejai pagavo 91,9 tonos nėgių. Be to, jie perka Lietuvoje šias žuvis kainomis, svyruojančiomis nuo dviejų iki dešimties eurų už kilogramą. Tuo tarpu mažmeninė nėgių kaina siekia 39 eurus.

Kaip pastebi portalas, Lietuvoje nėgių naudojimas maistui nėra labai įprastas, skirtingai nei Latvijoje. Žvejyba Lietuvoje ribojama nuo šešių iki septynių tonų ir tik keturi procentai gyventojų valgo šias žuvis.

Latvijos žemės ūkio ministerijos Žuvų tvarkymo ir išteklių departamento pavaduotoja Ilze Rutkovska sakė, kad kartu su Lietuva planuojamas projektas, kuriame būtų tiriamos Kuržemės ir Klaipėdos regiono žuvų populiacijos, siekiant "valdyti visumą".

Kepta ir marinuota nėgė yra labai paklausi Baltijos šalyse. Kasmet Baltijos jūroje sugaunama apie 250 tonų šių žuvų, iš jų 70–170 tonų — Latvijoje.

Tegai:
žuvys, Lietuva, Europa, Latvija
Dar šia tema
Vyras balionu pagavo itin reto dydžio žuvį
Brakonieriams už žvejybą Nemune teks sumokėti apie 2000 eurų baudą
Sunkvežimiai, archyvinė nuotrauka

Lietuva įteikė du ieškinius Europos teismui dėl Mobilumo paketo

(atnaujinta 08:45 2020.10.27)
Tyrimo duomenimis, dėl neigiamo poveikio, kurį patirs transporto sektorius, beveik 35 tūkst. šalies gyventojų gali likti be darbo

VILNIUS, spalio 27 — Sputnik. Teisingumo ministerija ES Teisingumo Teismui įteikė du ieškinius dėl Mobilumo paketo, pranešė ministerijos spaudos tarnyba.

Šiuo veiksmu Lietuva siekia, kad būtų panaikintos ES teisės aktų nuostatos, dėl kurių nukenčia Lietuvos vairuotojai ir vežėjai.

Teisingumo ministras Elvinas Jankevičius pabrėžė, kad Lietuva pasiryžusi ginti savo vairuotojų ir vežėjų teises ir užtikrinti jų interesų pusiausvyrą.

"Stiprindami Europos Sąjungos vidaus rinką, privalome išsaugoti mūsų šalies darbuotojų ir verslo konkurencingumą, kad šis sektorius nebūtų diskriminuojamas, taikant jam nepagrįstus ir neproporcingus reikalavimus. Dėl to gali nukentėti ir šalies finansai — mažėtų planuotos biudžeto pajamos, didėtų išlaidos", — sakė jis.

Lietuvos nuomone, šios Mobilumo paketo nuostatos prieštarauja ES teisei ir Europos žaliojo kurso tikslams — didina transporto koridorių intensyvumą ir taršą, taip pat riboja Lietuvos verslo galimybes kitose ES šalyse. 

Susisiekimo ministerijos vadovas Jaroslavas Narkevičius pabrėžė, kad Mobilumo paketo nuostatos nutolo nuo pradinių tikslų ir skaldo bendrą ES rinką. Ypač griežti apribojimai yra šalyse, esančiose Europos Sąjungos pakraščiuose.

"Tai ne tik silpnina bendrąją rinką, bet ir kelia pavojų sklandžiam prekių bei medicinos priemonių tiekimui, o tai gyvybiškai svarbu COVID-19 pandemijos metu", — sakė susisiekimo ministras.

Atlikta studija parodė, kad Lietuvos transporto sektoriuje didžiausią neigiamą poveikį patirtų smulkios įmonės. Be darbo gali likti beveik 35 tūkstančiai žmonių, kurių nedarbo išmokoms gali prireikti 111 mln. eurų. Prognozuojamas neigiamas poveikis šalies ekonomikai galėtų siekti 1,6 proc. BVP.

Lietuvos ir kitų nepritariančių šalių premjerai, Vyriausybės nariai savo kalbose, laiškuose Europos Komisijos vadovams ir Europos Parlamento nariams ne kartą išsakė nepritarimą Mobilumo paketo nuostatoms. Lietuvos nuomone, jos yra neproporcingos, diskriminuojančios Lietuvos vežėjus ir prieštaraujančios Europos žaliojo kurso tikslams.

Lietuva nepritaria Mobilumo paketo nuostatoms dėl privalomo vilkikų grąžinimo į įsisteigimo valstybę kas 8 savaitės ir dėl ilgojo poilsio kabinoje draudimo, taip pat dėl to, kad nenumatytas pereinamasis laikotarpis rinkai tinkamai sureaguoti ir reikiamai infrastruktūrai visose ES valstybėse narėse užtikrinti.

Tegai:
teismas, ES, Mobilumo paketas, Teisingumo ministerija, Lietuva