Latvijos pasienietis

Policijos "flešmobas": kaip vykdoma Latvijos ir Lietuvos pasienio kontrolė

(atnaujinta 18:10 2021.02.17)
Sugriežtinus įvažiavimą į Latviją pasieniečiams atsirado daugiau darbo. Kokie dažniausi pažeidimai ir kaip kontroliuojami keliaujantys per Latvijos teritoriją?

VILNIUS, vasario 17 — Sputnik. Sustiprintos kontrolės režimas prie Latvijos sienos galioja nuo gruodžio 7 dienos, o nuo vasario 11 dienos būtina stebėti, ar laikomasi dar griežtesnių reikalavimų: į šalį įvažiuoti iki vasario 25 dienos galima tik dėl svarbios priežasties, kurią privaloma iš anksto nurodyti Сovidpass.lv anketoje.

Be to, būtina pateikti COVID-19 testą, atliktą ne anksčiau kaip prieš 72 valandas prieš kertant sieną.

Šių taisyklių laikymąsi stebi ne tik pasieniečiai, bet ir kiti pareigūnai, praneša Latvijos radijas 4.

Kuržemėje pagrindinis pasienio postas yra Rucavoje prie kelio, vedančio į Lietuvą.

Kaip sakė Ventspilio pasienio apsaugos departamento Kuržemės tarnybos viršininkas Guntaras Spinga, kontrolė šiame poste vykdoma visą parą, kiekvienoje pamainoje yra po keturis pareigūnus.

"Migracijos kontrolė per šį laiką buvo atlikta 9 650 asmenų ir 7 150 transporto priemonių. Buvo nustatyti 168 administraciniai pažeidimai. Dažniausi pažeidimai: COVID-19 testas nebuvo atliktas, patvirtinimo klausimynas nebuvo užpildytas Сovidpass.lv svetainėje, ir, žinoma, žmogus keliauja be dokumentų", — pasakojo Spinga.

Dauguma pažeidėjų yra Lietuvos piliečiai, tačiau yra ir Latvijos piliečių bei nedaug trečiųjų šalių piliečių. Spinga teigė, kad iš esmės įvažiuoja daugybė lietuvių, kurie dirba Latvijoje arba turi čia nekilnojamojo turto. Paprastai jų dokumentai yra tvarkingi.

Vasario 15 dieną įsigaliojo nauja taisyklė tiems, kurie kerta Latvijos teritoriją tranzitu — jiems reikia įvažiuoti per 12 valandų, užpildžius paraiškos formą Сovidpass.lv. Išimtis yra transporto sektoriaus darbuotojai — jiems laikotarpis yra 72 valandos.

Policijos "flešmobas"

Į Latvijos teritoriją Kuržemėje galite patekti ne tik judriu greitkeliu Rucavoje — regione yra 11 regioninės ar vietinės reikšmės kelių, kur mažiau norinčių kirsti sieną. Čia srautą kontroliuoja mobilūs policijos patruliai. Pasak Kuržemės regioninės administracijos viešosios tvarkos policijos biuro vadovo Ginto Ešenvaldo, iš pradžių visi sienos perėjimo punktai buvo labai dažnai kontroliuojami, siekiant surinkti eismo duomenis ir išanalizuoti situaciją.

Paaiškėjo, kad transporto priemonių judėjimas per sieną nėra toks reikšmingas, todėl nėra prasmės nuolat laikyti žmonių.

Dauguma automobilių kerta sieną pasienio punktuose Ezeryje, Pludonyje. Kontrolė atliekama kiekvieną dieną. Taip pat dalyvauja mokesčių ir muitinės policija. Stebimi ir vietiniai keliai.

Pasak Ešenvaldo, pirmomis dienomis buvo daug pažeidimų, tačiau daugiausia dėl nežinojimo, o ne dėl piktavališko ketinimo. Pasieniečiai bandė ne skirti baudas, o tik paaiškinti, ką daryti. Dabar jie yra įpratę prie sistemos, ir bauda turi būti skiriama tik tiems, kurie ne kartą kirto sieną ir sąmoningai pažeidė taisykles, tačiau tokių, anot policijos pareigūnų, nėra daug. Vis dėlto yra daug nepatenkintų.

Taigi, ir pasieniečiai, ir policija ne tik vykdo savo pareigas, bet ir atlieka aiškinamąjį darbą.

Latvijos susisiekimo ministerija ir Užsienio reikalų ministerija nuo pat pradžių suabejojo ​​nesvarbių kelionių draudimo veiksmingumu, nes pasieniečiai tiesiog neturi teisės neįleisti į Latviją ne tik piliečio ar nepiliečio iš pačios Latvijos, bet net ir bet kurios ES šalies piliečio, nors jie ir neturi pagrįstų priežasčių atvykti.

Tegai:
Lietuva, pasienio kontrolės punktas, Latvija
Dar šia tema
Kasiulevičius: valdant pandemiją Lietuva aplenkė Latviją ir Estiją
Lietuviams darbo viza į Britaniją kainuoja daug brangiau nei latviams
Skinest Baltija

Konstitucinis Teismas pritarė Lietuvos vyriausybės sprendimui uždrausti darbą su "Skinest"

(atnaujinta 14:22 2021.03.05)
Kadangi Latvijoje įmonei buvo pradėtas baudžiamasis persekiojimas, tai automatiškai gali būti laikoma grėsme nacionaliniam saugumui, mano teismas

VILNIUS, kovo 5 — Sputnik. Lietuvos Konstitucinis Teismas (KT) nusprendė, kad vyriausybės sprendimas užkirsti kelią sutarčių tarp "Lietuvos geležinkelių" ir Estijos verslininko Olego Osinovskio kontroliuojamos "Skinest Baltija" dukterinės įmonės pasirašymui neprieštarauja Konstitucijai, praneša KT spaudos tarnyba.

Konstitucinis Teismas nagrinėjo bylą remdamasis individualiu Osinovskio, "Skinest Grupp" ir "Skinest Rail" skundu.

"Skinest" grupė buvo faktiškai pašalinta iš Latvijos geležinkelių konkurso 2018 metais, kai vyriausybės komisija ir vyriausybė neleido Latvijos geležinkeliams pasirašyti sutarčių su įmone.

Tada kabinetas nurodė, kad Osinovskis turi ryšių, kurie padidina riziką arba kelia grėsmę nacionaliniam saugumui, su užsienio šalių departamentais arba su jų asmenimis ar juridiniais asmenimis.

Sausio 21 dieną Latvijos teismas išteisino kyšininkavimu apkaltintą buvusį Latvijos geležinkelių vadovą Ugį Magonį ir Osinovskį. Šis teismo sprendimas nėra galutinis.

2019 metų gruodžio mėnesį "Skinest" pateikė skundą dėl Lietuvos Europos Komisijai (EK). Bendrovė mano, kad Lietuvos valdžia nori išstumti "Skinest Baltija" ir "Vitras-S" grupės įmones iš rinkos, o tai pažeidžia pagrindines ES teisės normas.

Teismo vertinimu, nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymo nuostata, kad asmuo gali būti laikomas neatitinkančiu saugumo interesų tik todėl, kad jam yra pradėtas baudžiamasis persekiojimas, tačiau teismo sprendimas nebuvo priimtas, nepažeidžia nekaltumo Konstitucijoje įtvirtintos prezumpcijos.

Teismas pažymėjo, kad pagal Konstituciją valstybė reguliuoja ekonominę veiklą taip, kad ji tarnautų bendrai žmonių gerovei, o pastaroji neįmanoma be valstybės ir visuomenės saugumo.

Tegai:
Konstitucinis Teismas, Baltijos šalys
NATO karys

Estijoje prasidėjo NATO pratybos "Furious Wolf"

(atnaujinta 10:07 2021.03.05)
Šios pratybos, vykstančios du kartus per metus Baltijos šalyse, specialiai sukurtos integruoti oro ir sausumos operacijas

VILNIUS, kovo 5 — Sputnik. Estijoje prasidėjo NATO pratybos "Furious Wolf", kuriose dalyvauja antžeminiai aviacijos ugnies koreguotojai ir NATO orlaivių įgulos, pranešė Estijos gynybos pajėgų štabas.

Minsko srities poligone savaeigis artilerijos dalinys (ACS) Msta-S
© Sputnik / Евгений Биятов

Du kartus per metus Baltijos šalyse vykstančios pratybos "Furious Wolf" yra specialiai sukurtos integruoti oro ir sausumos operacijas.

Pratybos vyksta tiek Lietuvoje, Šiaulių oro bazėje, tiek Estijoje, kariniame Tapos mieste ir Rakverės miesto apylinkėse.

"Ketvirtadienį Rakverėje aviacijos koreguotojai dirbo kartu su Italijos oro pajėgų naikintuvų įgulomis, kurios pakilo iš Šiaulių oro bazės. Kitą savaitę  pratybose dalyvaus Vokietijos oro pajėgų naikintuvai "Eurofighter Typhoon", kurie yra įsikūrę Emario oro bazėje, netoli Talino", — rašoma pranešime.

Baltijos šalys neturi lėktuvų, tinkamų patruliuoti ore, todėl oro policijos misiją nuo 2004 metų balandžio mėn. (po įstojimo į NATO) Šiaurės Atlanto aljanso šalyse vykdo lėktuvai, įsikūrę Lietuvoje, Zoknių aerodrome, penkių kilometrų atstumu nuo Šiaulių, ir Emario oro bazėje, kuri nuo 2014 metų tapo papildoma NATO orlaivių dislokacijos platforma.

Tegai:
pratybos, NATO, Estija
Dar šia tema
NATO pagyrė Rusijos priešlėktuvines sistemas "Pancir"
"Jų negalima rasti": Rusija stato naujus slaptus raketnešius
VSD pavadino Rusiją "didžiausia grėsme" Lietuvai
Jūrų prekybos uostas Ust Luga

Baltarusija pradėjo pristatyti savo naftos produktus į Rusijos uostus

(atnaujinta 12:25 2021.03.06)
Planuojama, kad 2021–2023 metais Baltarusijos įmonės Rusijos uostuose perkraus daugiau kaip 9,8 mln. tonų krovinių

VILNIUS, kovo 6 — Sputnik. Pirmosios Baltarusijos naftos produktų siuntos pristatomos į Rusijos uostus nuo kovo 5 dienos, praneša Rusijos transporto ministerija.

"Kovo 5 dieną į terminalą "Portenergo", jūrų uostą Ust-Lugą keliais traukiniais buvo išsiųsta daugiau nei 5000 tonų baltarusiško benzino", — ministerijos pranešimą cituoja RIA Novosti

Siuntėjas buvo AB "Mozyrio naftos produktų gamykla". Krovinys į "Portenergo" terminalą atvyks kovo 9 dieną.

Antroji siunta iš "Mozyrio NPG" įvyko kovo 6 dieną - buvo išsiųsta 3,6 tūkst. tonų mazuto partija. Krovinys bus perkrautas į Sankt Peterburgo jūrų uostą.

Vasario 19 dieną Maskva ir Minskas pasirašė tarpvyriausybinį susitarimą dėl bendradarbiavimo Baltarusijos naftos produktų, skirtų eksportuoti į trečiąsias šalis per Rusijos jūrų uostus, gabenimo ir perkrovimo srityje. Dokumente numatyta, kad Baltarusijos įmonės 2021–2023 metais Rusijos uostuose perkraus daugiau kaip 9,8 mln. tonų krovinių.

Praėjusių metų rugpjūtį Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka paskelbė apie galimą prekybos srautų persiorientavimą iš Baltijos uostų. Rugsėjį Rusijos ir Baltarusijos ministrų pirmininkų derybose buvo aptartas naftos srautų perkėlimas iš Lietuvos uostų į Rusijos uostus, tarp jų ir į Ust Lugą. Taip pat rugsėjį Aleksandras Novakas, tuometinis Rusijos Federacijos energetikos ministerijos vadovas, sakė, kad svarstoma galimybė perkelti naftos produktų srautus iš Baltijos uostų į šiaurės vakarų Rusijos uostus (Ust Lugą, Primorską, Vysocką, Sankt Peterburgą). 

Tegai:
Rusija, Baltarusija
Dar šia tema
Muitininkai vilkiku gabentame silkių krovinyje rado kontrabandinių rūkalų
Pralaimėjo ir liko viena: Lietuva panikuoja dėl Baltarusijos krovinių praradimo
Mirtina avarija Trakų rajone: "Audi" susidūrė su krovininiu automobiliu