Regazifikacijos laivas Maršal Vasilevskij

"Maršal Vasilevskij" puola: Lietuva negalės atsisakyti Rusijos SGD

342
(atnaujinta 21:12 2019.05.31)
Baltijos šalių regiono suskystintų dujų rinkoje atsiranda mažo tonažo SGD gamyklos, ir Rusijos SGD laimi konkurencinę kovą su didelio tonažo gamyklomis kitose šalyse, nes turi platesnę veiklos kontrolę

Rusijos dujos sukėlė dar vieną skandalą Lietuvoje.

Atrodo, visai neseniai Lietuvos valdžia lengviau atsikvėpė, nes galutinai nusprendė atsisakyti kraujo trokštančių "tironiškų dujų" iš Rusijos vamzdžio ir netrukus ateis ne tik prie neutralių, bet ir "demokratinių" SGD iš JAV, kurios, pasak JAV energetikos ministro pavaduotojo Marko Menezeso, neša savyje "laisvės molekules".

Bet štai nesėkmė: į terminalą Klaipėdoje staiga pradėjo atvykti SGD iš Rusijos. Išeina, varote Rusijos dujas pro duris, o jos pro langą lenda?

Visiems reikia pigių dujų

Jei paliktume juokus šalyje, tada situacija rodo, jog kad ir kaip valdžia stengtųsi įpiršti vartotojams tam tikrų tiekėjų dujas, motyvuodama tai svarbiomis politinėmis priežastimis, ekonominiai sumetimai anksčiau ar vėliau pradės vyrauti.

Taip išeina ir su Lietuva. 2014 metais ji išsinuomojo regazifikacijos terminalą, neslėpdama, kad SGD apsieis brangiau nei dujos iš Rusijos dujotiekio. Net laivo pavadinimas "Independence" ("Nepriklausomybė") nurodė į politinę šio projekto reikšmę. Problema tapo tai, kad nė viena bendrovė nepanoro pirkti SGD iš šio terminalo, nes tai nebuvo pelninga.

Teko teisiškai įpareigoti tai daryti. Ir vis tiek Lietuvos terminalas beveik neveikia. Terminalas pajėgus priimti keturis milijardus kubinių metrų dujų per metus, bet 2017 metais jis priėmė 1,166 milijardo, o 2018 metais — 0,816 milijardo kubinių metrų SGD.

SGD terminalo nepopuliarumo priežastis yra didelė dujų kaina. Didžiausią metų dalį SGD eina į Azijos rinkas, nes kainos ten yra didesnės. Jei Europos vartotojas nori čia gauti SGD, jis faktiškai turi jas perpirkti iš Azijos konkurentų, tai yra, sumokėti tokią pačią didelę kainą.

O dabar Baltijos šalių regiono SGD rinkoje atsiranda nedidelės mažo tonažo SGD gamyklos. 2016 metais Pskovo srityje buvo pastatyta gamykla, kuri beveik visas dujas parduoda Estijos bendrovei "Eesti Gaas", o ta užpildo šiomis dujomis kruizinius laivus Baltijos jūroje (iki pakrantės SGD tiekiamos autotransportu). 2019 metais pradėjo veikti SGD gamykla Vysocke — iš ten SGD jau pateko į beveik visus Baltijos jūros priėmimo terminalus. Lengviau pasakyti, kur šios įmonės dujos dar nėra atvykusios: Lenkijos terminalas Svinoujsce ir Rusijos Kaliningradas.

Į Lietuvą jau atvyko trys tanklaiviai su Rusijos SGD. Sunku pasakyti, kiek būtent Rusijos dujų tiekiama Vilniui. Iš Vysocko SGD išveža tanklaiviai, skirti gabenti 660 tūkstančių tonų dujų, tačiau jie paprastai tiekia krovinius į du ar tris terminalus. Rusijos SGD pirkėjas Lietuvoje, tikriausiai, yra cheminių trąšų gamybos bendrovė "Achema". Pigios dujos leidžia sumažinti gaminamų trąšų savikainą.

Rusijos SGD bus daugiau

Rusijos SGD Baltijos šalyse laimi konkurencinę kovą su kitų šalių didelio tonažo gamyklomis, nes turi platesnę veiklos kontrolę. Be to, dideli gamintojai (iš tos pačios Norvegijos) turi galimybę siųsti savo SGD į tolimas rinkas, tarp jų į Aziją. O Rusijos mažo tonažo SGD gamyklos iš pradžių buvo orientuotos būtent į vietinę rinką, todėl jų produkcijos kainodara yra mažiau susijusi su Azijos rinka.

Politiniu požiūriu Lietuvos laukia prastėjanti SGD padėtis. Konjunktūra jau bando pasinaudoti "Gazprom", pradėjęs parduoti SGD iš plūduriuojančio regazifikacijos terminalo Kaliningrade "Maršal Vasilevskij". Laivas naudojamas kaip SGD saugykla ir siekia parduoti jame esančias dujas, kol regione yra paklausa. Akivaizdu, kad "Gazprom" tikisi pirkti SGD per mažų kainų laikotarpį ir parduoti, kai jos pakils.

Toliau Rusijos mažo tonažo SGD gamyklų pajėgumai didės. 2019 metais "Gazprom" atidarys SGD gamyklą dujų kompresoriaus stoties "Portovaja" (Leningrado sritis) pagrindu. 2020 metais bus paleista antroji SGD gamyklos Vysocke eilė, ir bendras bendrovės pajėgumas sieks 1,1 milijono tonų per metus. Be to, visos Rusijos įmonės Baltijos šalyse ima dujas iš bendros dujų tiekimo sistemos, pirkdamos jas iš "Gazprom" (nors formaliai 51 procentas tame pačiame "Kriogaz-Vysocke" priklauso "Novatekui").

Tačiau paties "Novateko" dujos taip pat gali būti tiekiamos į Lietuvą. Elektros energijos ir dujų tiekėjas "Lietuvos energijos tiekimas" (LET) 2019 metų sausio 31 dieną pasirašė sutartį su "Total Gas & Power Limited" dėl vienos SGD partijos pirkimo. Tuo pačiu metu Vakarų Europos bendrovė perka dalį SGD iš Rusijos gamyklos "Jamal SGD".

Padėtis su Rusijos SGD pristatymu į Lietuvą dar kartą paneigia tezę, kad niekam Europoje nereikia Rusijos dujų. Tiek vartotojams, tiek visai ekonomikai reikia pigių žaliavų. O geriausią kainą siūlo Rusijos įmonės. Štai kodėl projekte "Nord Stream-2" dalyvauja penkios Europos bendrovės, o Rusijos dujas (iš dujotiekių ir SGD pavidalu) perka beveik visos Europos šalys.

Tas, kas tiki būtinybe pirkti "demokratines dujas" su "laisvės molekulėmis", galiausiai liks be pinigų — o tai reiškia, ir be laisvės.

Autoriaus nuomonė negali nesutapti su redakcijos pozicija.

342
Dar šia tema
SGD terminalas Klaipėdoje — ir vėl neapgalvotas sprendimas?
Rusijos dujos pigesnės: Lietuvos mokesčių mokėtojai pavargo nuo SGD terminalo
Ketvirtasis laivas su Rusijos SGD atvyksta į Klaipėdos uostą
Gitanas Nausėda, archyvinė nuotrauka

Negi Lietuvoje yra piliečių, kuriems taikoma išimtis: prezidento atostogos ir kaukės

(atnaujinta 10:33 2020.08.08)
Lietuvos Respublikos Konstitucija, taip pat kiti Respublikos prezidento veiklą reguliuojantys teisės aktai, šalies vadovo atostogų nenustato. Tai reiškia, kad prezidentas visada yra valstybės vadovas ir visada vykdo savo kaip prezidento pareigas

Jo Ekscelencija Gitanas Nausėda mėgsta aktyvų poilsį — dienos ar savaitgalio pažintines išvykas Lietuvoje, poilsį pajūryje. Kai būdavo ilgesnės atostogos, anksčiau Nausėda vykdavo į užsienį.

Kadencijas baigę prezidentai dėl atostogų elgėsi skirtingai. Valdas Adamkus su ponia Alma ištrūkdavo į Ikstapą Meksikoje. Dalia Grybauskaitė per visas dvi kadencijas taip ir liko neatostogavusi.

Prezidentė Grybauskaitė mėgo pabrėžti, kad ji dirba Lietuvai be atostogų. O štai  prezidentas Adamkus vadovaudamas valstybei atrasdavo laiko poilsiui. Su sutuoktine Adamkiene, draugais jis mėgo pasilepinti Meksikos saule Ikstapoje, į kurią paprastai vykdavo žiemą.

Į kurortą Ramiojo vandenyno pakrantėje jam būdavo siunčiamos įvykių apžvalgos, įstatymai, kuriuos jis turėdavo pasirašyti. Per dvi Adamkaus kadencijas atostogos Meksikoje buvo atšauktos tik kai jis 2003 metais patyrė nesėkmę prezidento rinkimuose.

Nausėda nors oficialiai neatostogauja, puikiai suderina poilsį su darbu. Su savo gimimo diena taip pat. Gegužės 26 dieną prezidentas nuotoliniu būdu dirbo Nidoje. Šią savaitę prezidentas dirbo Birštone.

Apie darbą Birštono kurorte Jo Ekscelencija pasidalino savo Facebook laiko juostoje.

Prezidentas Gitanas Nausėda su regiono merais plaukdamas Nemunu negalėjo tik grožėtis Birštono ir jo apylinkių vaizdais. Jo Ekscelencija dėl laivybos Nemunu reiškė liūdesį ir susirūpinimą.

Prezidentas Gitanas Nausėda: "Deja, Lietuvos upių tėvo krantai dumblėja, seklumų jame vis daugiau. O juk apleista upė — tai neišnaudotos galimybės! Nemuną galėtų skrosti laivai, upė galėtų būti puikus vandens kelias. Deja, neprižiūrima ji senka. Keičiantis klimatui Nemunas nebeužšąla, ledai nebeišvalo dugno, todėl jame kaupiasi sąnašos. Gamtai reikia žmogaus pagalbos, savivaldybėms reikia Vyriausybės investicijų ir koordinavimo".

Jo Ekscelencija tikina, kad regiono merai "jau regi galimus laivybos Nemunu maršrutus, pavyzdžiui, galimybę per Augustavo kanalą išplaukti į Lenkijos vidaus vandenis, o iš ten pasiekti Vakarų Europos vandens kelių tinklą".

Jo Ekscelencija pasidžiaugė, kad Vyriausybė jau pažadėjo reikalingas investicija.

Prezidentas Gitanas Nausėda: "Pati žinia, kad domėsimės Nemuno laivybos problema, paskatino Vyriausybę pažadėti reikalingas investicijas problemai spręsti. Nemunas kaip susisiekimo arterija yra valstybinės reikšmės turtas. Nepalikime jo merdėti".

Nemuną galėtų skrosti laivai iki pat Vakarų Europos 1
Screenshot
Nemuną galėtų skrosti laivai iki pat Vakarų Europos

Jo Ekscelencijos darbą kurorte apkartino pastabūs žurnalistai. Žurnalistai prezidentui Gitanui Nausėdai papriekaištavo dėl apsauginės kaukės.

Žurnalistė Rita Miliūtė savo Facebook laiko juostoje pasidalino nuotrauka, padaryta prezidento Gitano Nausėdos darbo metu Bištone. Joje prezidentas užfiksuotas be veido kaukės, kai kiti greta sėdintys svečiai kaukes dėvi.

Žurnalistė Rita Miliūtė: "Birštonas, 08 03. Atstumas 2 metrai, arba bauda už kaukės viduje nedėvėjimą nuo 500 iki 1500, juridiniams asmenims — iki 6000 EUR".

Bauda nuo 500 iki 1500 eurų 2
Screenshot
Bauda nuo 500 iki 1500 eurų

Prievolė dėvėti kaukes uždarose patalpose įsigaliojo nuo šeštadienio, rugpjūčio 1 dienos. Tačiau prezidentas Gitanas Nausėda pirmadienį Birštone užfiksuotas be tokios. Panaši situacija — ir su atostogaujančiu sveikatos apsaugos ministru Aurelijumi Veryga. Ministras sekmadienį Rokų Šv. Antano Paduviečio bažnyčioje pastebėtas be kaukės.

Aukštų pareigūnų kaukių dėvėjimo ypatumai prezidentūroje taip pat sulaukė žurnalistų ir visuomenės dėmesio.

Trečiadienį į susitikimą su prezidentu Gitanu Nausėda atvykę Valstybės kontrolės, Specialiųjų tyrimų tarnybos bei Viešųjų pirkimų tarnybos atstovai taip pat pažeidė nurodymą viešose uždarose erdvėse, kur yra masinis žmonių susibūrimas, dėvėti kaukę. Televizijos žiūrovai, žiūrėdami spaudos konferenciją pasipiktino, kodėl prezidentūros svečiai spaudos konferencijos metu nedėvi kaukių.

Uždarose erdvėse dėvėti kaukes tapo privaloma nuo šeštadienio. Tokios priemonės imtasi po to, kai COVID-19 atvejų skaičius šalyje ėmė augti, atsirado nemažai užsikrėtimų, kurių kelio neįmanoma atsekti. Nuo šeštadienio valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų, valstybės ir savivaldybių valdomų įmonių darbuotojai ir vyresni nei 6 metų amžiaus lankytojai turi dėvėti veido kaukes, respiratorius ar kitas priemones.

Kyla natūralus klausimas: negi yra piliečių, kuriems taikoma išimtis?

Lietuvos Respublikos Prezidentas ne tik pilietis, pagal Konstituciją Lietuvos Respublikos Prezidentas taip pat yra  vyriausiasis ginkluotųjų pajėgų vadas.

Jo Ekscelencija, vyriausiasis ginkluotųjų pajėgų vadas Gitanas Nausėda vizituoja Lietuvos ir ne tik Lietuvos karinius dalinius. Ir apie tai dalinasi įspūdžiais bei iliustracijomis socialiniame tinkle.

Vyriausiasis ginkluotųjų pajėgų vadas Gitanas Nausėda: " Aplankęs Karinių oro pajėgų bazę Šiauliuose įsitikinau, kad komandinė dvasia - didžiausia mūsų stiprybė ir geriausia atgrasymo priemonė. Jaučiau Lietuvoje budinčių Ispanijos, Jungtinės Karalystės, Vokietijos ir JAV karių energiją, pasiryžimą, atsidavimą. Jie jaučia mūsų visuomenės paramą. Išvykstu žinodamas, kad atgrasymas veiksmingas tik tada, kai potencialus priešininkas žino agresijos atveju susidursiantis su tvirta valia ir tinkamais pajėgumais".

Vyriausiasis ginkluotųjų pajėgų vadas 3
Screenshot
Vyriausiasis ginkluotųjų pajėgų vadas

Taigi būkime sveiki, stiprūs ir drąsūs! Jo Ekscelencija su mumis.

O štai Žydrūnas Savickas — Lietuvos sportininkas galiūnas, tituluojamas stipriausiu pasaulio žmogumi nori žinoti tolimesnį Lietuvos ateities scenarijų. Tačiau tos ateities scenarijaus nežino net Jo Ekscelencija Gitanas Nausėda.

Stipriausias pasaulio žmogus Žydrūnas Savickas: "Būtų įdomu paskaityti scenarijų ir sužinoti kiek serijų bus".

Kiek serijų dar bus 4
Screenshot
Kiek serijų dar bus?

Autoriaus nuomonė gali nesutapti su redakcijos pozicija.

Tegai:
atostogos, Gitanas Nausėda, Lietuva, Prezidentūra, prezidentas
Sunkusis ekranoplanas А-050 Čaika-2, archyvinė nuotrauka

"Kaspijos monstro" atgimimas: būti ar nebūti

(atnaujinta 17:59 2020.08.06)
Artimiausiu metu į Rusijos karinį jūrų laivyną grįš sunkieji koviniai ekranoplanai — naujausioje versijoje su sparnuotosiomis raketomis

Jie gali veikti šalia gimtųjų krantų ir atokiausiuose planetos regionuose, esant bet kokioms klimato sąlygoms, be bazinės infrastruktūros.

Vienintelis pasaulyje rusiškas raketinis ekranoplanas "Lun" liepos 31 dieną buvo nutemptas jūra nuo Kaspijsko iki Derbento, kur jis taps centriniu "Patriot" parko eksponatu.

Po ilgų bandymų pastatytas prieš 34 metus Žemutiniame Naugarde ekranoplanas "Lun" 1991 metais buvo perduotas Kaspijos flotilės bandomajai operacijai. Ir liko vienintelis iš aštuonių projekto 903 suplanuotų prietaisų serijos. Tačiau ekranoplanai neliko užmarštyje.

Dėl didelio greičio (500 km / h) ir mažo skrydžio aukščio (7–10 metrų), raketas nešiojantys ekranoplanai nepastebimi radarų pajėgia įveikti tūkstančius kilometrų virš jūros ir lygumose, iš netikėtų krypčių priartėti prie priešo karinių jūrų pajėgų bazių ar lėktuvnešių grupių ir smūgiuoti raketos paleidimo atstumu.

Naujieji ekranoplanai išplės karinių jūrų pajėgų kovos galimybes. Anksčiau Rusijos karinio jūrų laivyno laivų statybos skyriaus vadovas, 1-osios pakopos kapitonas Vladimiras Triapichnikovas teigė, kad "ekranoplanų kūrimas" bus įtrauktas į laivų statybos programą iki 2050 metų.

Rusijos Federacijos gynybos ministerija sudarė taktinę ir techninę užduotį sukurti naują ekranoplaną, vyksta eksperimentiniai projektavimo darbai. Pirminiais duomenimis, naujasis ekranoplanas startuos 2022 metais.
Žiniasklaida aktyviai diskutuoja apie "Kaspijos monstro" atgimimą (nes aparatas Vakaruose taip buvo vadinamas dėl milžiniško dydžio ir fantastiškos išvaizdos). Neliko nuošalėje nei Amerikos "National Interest", nei kinų leidinys "Sohu". 

Mokslo, technologinė ir gamybinė bazė yra — Rusija, kurdama daugiafunkcinius ekranoplanus žymiai lenkia Vakarų šalis. Taigi, "Lun" gerai skraidė ir vykdė raketų paleidimus prieš 29 metus, o "Boeing Pelican" — krovininis ekranoplanas, kurio projektinė talpa buvo 1200 tonų (skyrius buvo apskaičiuotas 17 "Abrams" tankų) — nebuvo pastatytas net kaip prototipas.

Kokios yra Rusijos karinio jūrų laivyno kovinių ekranoplanų atgimimo perspektyvos šiandien?

Taikymo ypatumai

Daugiafunkciniai ekranoplanai (Vakaruose jie vadinami WIG — "Wing-In-Ground effect") artimiausiu metu gali tapti pagrindu kurti ir naudoti naujausias didelio tikslumo sparnuotąsias ir viršgarsines raketas, smogiamuosius dronus, elektromagnetines patrankas, sunkiąsias torpedas.

Kaip greitojo reagavimo pajėgos, smogiamieji ekranoplanai galėtų veiksmingai patruliuoti Rusijos Arktyje.
Desantinėje (krovininėje) modifikacijoje, šie įtaisai leis greitai perkelti karius su standartine ginkluote ir šarvuočiais dideliu atstumu. Naujieji ekranoplanai praktiškai nematomi priešų radarams, efektyvumu ir keliamąja galia pranoksta lėktuvus ir sraigtasparnius.

Jie leidžia "nukreipti jėgą" dideliu atstumu nuo konflikto zonos ("Čaika-2" — iki 5000 km) ir visose srityse tobulina Rusijos pajėgas.

Anot "National Interest", naujasis ekranoplanas A-050 "Čaika-2" yra "Kaspijos monstro" reinkarnacija ir yra kuriamas (Žemutinio Naugardo centriniame projektavimo biure, pavadintame Aleksejevo vardu) keleiviams (iki 100 žmonių) ir kroviniams gabenti pakrančių zonose, įskaitant Arktį. Statoma visa eilė "sparnuotų laivų" su įvairia talpa (specializacija), ir pakils į dangų ne vėliau kaip 2022 metais.

Anksčiau Kinija inicijavo derybas dėl kelių ekranoplanų "Čaika" pirkimo Liaudies išsivadavimo armijai. Tai netiesiogiai rodo aukštą transporto priemonės pasirengimą ir efektyvumą, o tai gali būti didelis netikėtumas potencialiam priešui.

Kaip aviacijos rūšis be aerodromų, ekranoplanai yra naudingi ir civiliniame gyvenime. Pavyzdžiui, Rusijos NPO "Ekolen" kuria civilį "Kaspijos monstro" analogą — antžeminę-oro amfibiją, galinčią skraidyti lėktuvo greičiu ir kurios daug didesnė krovinių talpa — iki 750 tonų — skirta eksploatuoti jūrose ir upėde, tundroje ir dykumoje. Pakilimui ir tūpimui ekranoplanui reikalingas tik pakankamas vandens plotas arba lygus žemės plotas.

Nepakartojamas pasirodymas

Ekranoplanas naudoja efektą, kuris atsiranda skrendant labai mažame aukštyje, kai įeinantis oro srautas sukuria tankią "oro pagalvę" po sparnu. Pakilęs virš jūros (ledo lauko, snieguotos lygumos ar pietų stepių), prietaisas įgyja stabilumą ir "sklando" iki 500 km / h greičiu, esant minimalioms kuro sąnaudoms ir esant dideliam naudingam kroviniui: "Čaika-2" — iki 10 tonų.

Aleksejevo vardo projektavimo biuras Žemutiniame Naugarde taip pat dirba kuriant sunkiąją ekranoplano A-080 "Chaika-3" versiją, kurios kilimo svoris yra 100 tonų. Perspektyvus aparatas bus aprūpintas šiuolaikine Rusijos avionika ir navigacijos bei akrobatinio skraidymo kompleksu. Jis galės savarankiškai vykti į neapšviestą pakrantę su penkių laipsnių nuolydžiu, bazuotis ant vandens ir aerodromuose.

Net senas geras "Lun" yra technologiškai įspūdingas, kuris 450 km / h greičiu galėtų įveikti daugiau nei 2000 km, aukštyje nuo trijų iki 500 metrų, ir būdamas tokio dydžio kuro sunaudoja penkis kartus mažiau nei transporto lėktuvas.

Pagarbą kelia vien jo išvaizda. Korpuso priekyje, ant pilono, yra 8 traukos varikliai  (Il-86 turbinos pagrindu), kurių purkštukai yra išdėstyti kampu į vandenį,kad sustiprėtų žemės efektas (įpurškiamas srautas atsispindi sparnuose, esančiuose šiek tiek už nugaros). Ant ekranoplano korpuso yra trys poros priešlėktuvinių raketų ZM-80 "Moskit", kurių nuotolis iki 250 km, ir orientacinis radaras. Ilgis yra beveik 74 metrai, o trapecijos formos sparnai, kurių plotis yra 44 metrai, o plotas — 550 kvadratinių metrų, vainikuoja erdvėlaivio išvaizdą, o maksimali kilimo masė yra 380 tonų.

Kalbant apie kovinę misiją, trijų viršgarsinių raketų "Moskit" būtų pakakę lėktuvnešiui sunaikinti. Ekranoplanai buvo sukurti TSRS kariniam jūrų laivynui kaip priemonė sunaikinti priešo laivus. Pirmasis "Lun" skrydis įvyko 1985 metais. Didelis greitis ir ilgaamžiškumas, kartu su aukštais naudingumo rodikiais ir galimybe judėti per sausumą ir ledą (taip pat skristi dideliame aukštyje) nuo pat pradžių suteikė neįtikėtinų galimybių.

Ekranoplanai "Lun" ir  "Orlionok" gerai pritaikyti raketoms ir desantininkams pristatyti. Desantinis "Orlionok" buvo mažesnis, jis buvo skirtas greitam kariuomenės ir įrangos (iki 150 desantininkų ar dviejų pėstininkų kovos mašinų) gabenimui. Žlugus TSRS, visos serijos prietaisų statyba buvo sustabdyta (iki to laiko antrasis 903 projekto "Lun" buvo paruoštas 95 proc.), o kovinis "lėktuvnešių žudikas" buvo juokais paliktas Kaspijske.

Tai neturėtų pasikartoti, nes Vakarų "partneriai" vis tiek to neįvertins. Šiandien kokybiškai naujame technologiniame lygyje įmanoma ir būtina pagerinti ekranoplanų kovines savybes — ir sustiprinti taiką Rusijos ir jos sąjungininkų naudai.

Autoriaus nuomonė gali nesutapti su redakcijos pozicija.

Tegai:
ekranoplanas, Kaspijos jūra, Rusijos karinis jūrų laivynas, Rusija
Rusijos aktorius Michailas Jefremovas

"Negaliu tylėti": Rusijos režisierius pareiškė, kad advokatai "naikina" Jefremovą

(atnaujinta 11:13 2020.08.08)
Grymovo manymu, strateginiai advokatų sprendimai "nepagražina, o naikina" aktorių Michailą Jefremovą

VILNIUS, rugpjūčio 8 — Sputnik.  "Modern" teatro meno vadovas, režisierius Jurijus Grymovas NSN eteryje pakomentavo aktoriaus Michailo Jefremovo atsisakymą pripažinti kaltę dėl mirtinos avarijos.

"Tiesą pasakius, stengiausi nekomentuoti šių įvykių, tačiau šiandien negaliu tylėti, ypač kai pats Michailas Jefremovas nenustygsta vietoje. Jis tai pripažįsta savo kaltę iškart po avarijos ir netgi vaizdo įrašą nufilmuoja, tai nepripažįsta savo kaltės, galbūt jį supainiojo, aš nežinau", — pareiškė Grymovas.

Jo manymu, nereikėtų pamiršti apie šeimą, kurios narys žuvo dėl eismo įvykio, kurį sukėlė neblaivus vairuotojas.

"Šie strateginiai advokatų sprendimai, man atrodo, nepagražina, o naikina Michailą Jefremovą. Laikas, aišku, mus nuteis, tačiau bet kokiu atveju turime išlikti žmogiškais ir nebijoti atgailauti", — pridūrė režisierius.

Mirtinas eismo įvykis Maskvos centre

Birželio pradžioje Michailas Jefremovas, vairuodamas "Jeep Grand Cherokee", kirto dvigubą ištisinę liniją Smolensko aikštėje, išvažiavo į priešpriešinio eismo juostą ir atsitrenkė į furgoną "Lada". Vairuotojas, vienos iš internetinių parduotuvių kurjeris Sergejus Zacharovas buvo hospitalizuotas į ligoninę dėl galvos traumos. Ryte vyras mirė.

Aktorius Michailas Jefremovas
© Sputnik / Пресс-служба Пресненского суда

Tyrimo duomenimis, avarijos metu aktorius buvo apsvaigęs nuo alkoholio. Vėliau jo kraujyje rasta narkotikų pėdsakų. Pirmojo tardymo metu Jefremovas "labiau murmėjo, nei kalbėjo" ir negalėjo prisiminti, kas nutiko. Tačiau, kaip tuomet sakė advokatas Vitalijus Černyševas, menininkas "neneigė savo dalyvavimo" (tai užfiksuota bylos medžiagoje).

Po kelių dienų Jefremovas paskelbė vaizdo žinutę, kurioje prašė velionio šeimos atleidimo, tačiau Zacharovo artimieji nepriėmė atsiprašymo ir atsisakė piniginės kompensacijos. Netrukus Jefremovo gynėjas teigė surinkęs pakankamai aktoriaus nekaltumo įrodymų ir pažadėjo, kad vykstant teismo procesui bus sensacija.

Tyrimo metu aktorius jau atsisakė pripažinti kaltę dėl avarijos, pasinaudodamas Konstitucijos 51 straipsniu, kuris leidžia neduoti parodymų prieš save.

Dabar jam yra skirtas namų areštas, aktoriui gresia nuo penkerių iki 12 metų kalėjimo.

Tegai:
eismo įvykis, Rusija, Michailas Jefremovas
Dar šia tema
Jefremovo advokatas aktoriaus pokalbį su policija pavadino melagiena
Teismas Jefremovui skyrė namų areštą iki kitų metų
"Nieko neatsimenu": Jefremovas atsisakė pripažinti kaltę dėl eismo įvykio