NATO karinės pratybos Adaži treniruočių aikštelėje Latvijoje, archyvinė nuotrauka

Dideli, sunkūs, nejudrūs. Į Baltijos šalis vežamas naujas karinis metalo laužas

(atnaujinta 13:00 2020.02.14)
Didžiosios Britanijos kariuomenės veiksmai Latvijos Adaži poligone patvirtina, kad didžiausios Pentagono ir NATO pratybos "Europos gynėjas —2020" yra provokuojančio pobūdžio ir objektyviai lemia padidėjusią karinę-politinę įtampą Baltijos regione

Latvija tokios kanonados, matyt, negirdėjo nuo Antrojo pasaulinio karo laikų. Adaži treniruočių aikštelėje per penkias dienas trukusias "Churchillio Camacho" pratybas britų tankistai ir artileristai panaudojo daugiau nei 1000 120 ir 155 mm kalibro sviedinių. Ugnies pridėjo ir lengvoji šarvuota technika, kuri sunaudojo pusantro tūkstančio 30 mm sviedinių. Britų kariuomenė nepagailėjo priešpėstinių minų M18A1 "Claymore" (kryptingo veikimo skeveldrinis-smūginis sviedinys). Mokymo operacijoje dalyvavo 46 vikšrinių ir 46 ratinių transporto priemonių, įskaitant 12 "Challenger 2" tankų iš Jos Didenybės karališkųjų husarų pulko. Ir tai yra tik "pavasario paūmėjimo" priešaušris.

Didelio masto, daug dienų trunkantis artilerijos paruošimas veda šalį tiesiai į plataus masto "Defender 2020"manevrus, kuriuose dalyvaus 40 tūkst. visų kariuomenės pajėgų, įskaitant kosmines ir kibernetines, karių. Civiliams žiemos pabaiga ir pavasaris žada daug rūpesčių. Už matomo įvykių horizonto slypi kažkas daugiau nei aljanso stiprybės demonstravimas.

Agresyvus scenarijus

Remiantis "Churchillio Camacho" pratybų legenda, kaimyninėje Estijoje dislokuotos NATO priešakinių pajėgų pajėgos (Didžiosios Britanijos, Danijos, Estijos, Kanados, Lenkijos, Ispanijos, Italijos kariuomenės) perdislokuojamos kartu su karine įranga ir ginklais Latvijai ginti. Taigi, nuo paprastų iki sudėtingų (nuo trumpalaikių žygių iki transkontinentinių) Pentagonas ir NATO mokosi greitai naudoti pajėgas ir priemones per pastaruosius 15 metų išsiplėtusiame aljanso Rytų Europos pakraštyje. Leiskite priminti, kad 2003 metais Persijos įlankos karui Pentagonas beveik šešis mėnesius būrė grupę Arabijos pusiasalyje.

Karių perdislokavimas neapsiriboja manevrais. Nepaisant to, kad regione nėra konflikto požymių, aljanso tankistai ir artileristai intensyviai ruošiasi karui. Niekas negaili šaudmenų Adaži treniruočių aikštelėje, nors kelių tūkstančių britų sviedinių pristatymas į Rytų Europą greičiausiai brangiai kainavo. Suoncentruotos Baltijos šalyse užsienio pajėgos (ginkluotė) kelia grėsmę kaimyninėms šalims. Tuo pačiu metu Maskva ir Minskas reaguoja ypač santūriai.

Per daug triukšmo

Adaži poligone šaudymo  spektakliui surengti buvo per daug, o šiuolaikinės karinės operacijos ištobulinimui — per mažai. Pastebimas aukštųjų technologijų trūkumas — NATO trinkčioja "geležimi" iš praėjusio amžiaus.

Britų tankai netoli Rusijos ir Baltarusijos sąjungos valstybės sienų — nemalonūs Maskvai ir Minskui. Nepaisant to, verta atidžiau pažvelgti į šią ginkluotę, kad pamatytumėte, kaip "tigras tampa kartoniniu". Šiuolaikinėje kovoje pergalių skaičius priklauso ne nuo ginkluotės skaičiaus.

Pagrindinis britų tankas "Challenger-2" yra modernizuotas 1988 metų modelio pavyzdys. Tanko konstrukcija ir priešgaisrinės kontrolės sistemos iš pradžių sukėlė daug priekaištų ir net skandalų. Per didelis (geras taikinys), sunkus (62 tonos) ir lėtas (didžiausias greitis — 56 kilometrai per valandą).  O 120 mm patranka išgarsėjo tik todėl, kad per 2003 metų karą Irake vienas iš "Challengers-2" per klaidą sunaikino kitą tokį pat britų kariuomenės tanką.

Praėjusiais metais į kaimyninę Lietuvą buvo perkelta 500 amerikiečių karių ir 500 tankų "M1 Abrams". Ši transporto priemonė buvo sukurta 1980 metais, jo modernizuotas variantas — 1994 metais. Skirtingai nuo britų "klasės draugo", šis tankas pasižymi geru manevringumu (maksimalus greitis — iki 70 kilometrų per valandą, bet greitkeliu), tačiau jis taip pat turi trūkumų. Visų pirma, jis neturi dinaminės apsaugos. Didžioji dalis per Irako karą prarastų "Abrams" tankų buvo sunaikinta "draugiško gaisro" metu, tai aiškiai apibūdina amerikiečių tankų šarvus ir karių pasirengimą. Vėliau naujoji Irako armija prarado trečdalį savo "Abrams" kovų su "Islamo valstybe"* metu. Pasak ekspertų, daugumoje galimų kovos siužetų amerikiečių "Abrams" nusileidžia Rusijos tankams T-72B (priimtas tarnybai 1985 metais). Neatsitiktinai "M1 Abrams" vadinami amerikiečių tankistų "galvos skausmu".

Autoriaus nuomonė gali nesutapti su redakcijos pozicija.

* Rusijoje uždrausta teroristų grupuotė.

Tegai:
pratybos, NATO, Lietuva, Latvija
Dar šia tema
Ar Lietuva pasirengusi? JAV gali dislokuoti branduolinį arsenalą Baltijos šalyse
"Europos gynėjas 2020": Kodėl JAV naudoja šaltojo karo scenarijų?
"Karstai ant ratų" — didžiausia svajonė. Baltijos šalys turi naują karinį žaislą
Senamiestis, archyvinė nuotrauka

Pažadėti dar nereiškia neatleisti. Ar Lietuvoje galima pasitikėti verslo įžadais

(atnaujinta 19:19 2020.05.27)
Verslas pažadėjo, kad nemažins atlyginimų darbuotojams, jei valdžia sumažins pajamų mokestį ir padidins neapmokestinamų pajamų dydį. Jie net pasirašė memorandumą. Bet kadaise verslininkai jau žadėjo nekelti kainų pereinant prie euro ...

Pirmasis COVID-19 pandemijos etapas artėja prie pabaigos, o Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) jau perspėja apie artėjančią antrąją bangą. Per du griežto karantino mėnesius Lietuvos verslininkams jau pavyko atsikratyti darbinio balasto. Kažkas buvo išsiųstas nemokamomis atostogomis, kažkam sumažino atlyginimus. O dabar galima duoti pažadus, sakyti, žiūrėkite, kokie mes esame padorūs — neatleidinėsime, nemažinsime, nesiųsime. Ir net pasiruošę prisiekti popieriuje — pasirašyti ten kažkokį memorandumą.

Rotušes aikštė, archyvinė nuotrauka
© Sputnik/ Владислав Адамовский.

Bet jūs vyriausybėje suteikiate mums pinigų iš valstybės iždo mokesčių lengvatų forma — penkiais procentais sumažinkite pajamų mokestį ir 50 eurų padidinkite. Tokius didžiulius nuostolius dėl koronaviruso nupiešime jums ant popieriaus, o kai gausime pinigus, jau kaip nors pasidalinsime įmonės viduje. Garbės žodis!

Ir lietuviai jau turėjo progą įsitikinti verslo žmonių garbės žodžio sąžiningumu. Prisiminiau 2015 metus, sausio 1-ąją — atsisveikinimą litu ir euro įvedimą. Tuomet vyriausybė, pasitikėdama verslo sąžiningumu, taip pat pažadėjo žmonėms, kad neva kainos tikrai nedidės. Jie tiesiog padalins visas kainas ir atlyginimus litais iš 3,45 ... ir viskas. O Lietuvos banko vadovas Vitas Vasiliauskas net viešai susilažino iš savo liemenės,kad kainos tikrai nedidės. Visi valdininkai ir asmeniškai tuometinė Lietuvos prezidentė Dalia Grybauskaitė įtikinėjo savo bendrapiliečius, kad būtų labai patogu keliauti po pasaulį ir išdidžiai mokėti bendrą Europos valiutą, negalvojant, kur išsikeisti litus.

Tačiau pasibaigus pirmiesiems euro apyvartos Lietuvoje metams, sušvitėjo akyse. Atlyginimai buvo sąžiningai padalinti pagal kursą ir ilgam įšaldyti, o daugelyje parduotuvių kainų etikečių tiesiog pakeitė valiutos piktogramą, palikdami nepakitusius skaičius.

Ir šiandien, praėjus penkeriems metams po euro įvedimo, straipsnio autorius prisimena, kaip turėdamas vidutinį 2000–2500 litų atlyginimą apsikirpdavo pigioje kirpykloje už aštuonias – dešimt litų. Ir šiandien, turėdamas vidutinį 1 000 eurų atlyginimą (neatskaičius mokesčių), už paprastą apsikirpimą jis atiduoda tuos pačius aštuonis – dešimt eurų. Lietuviai prisimena mėgstamų uogų, braškių, kainas vėlyvą pavasarį — vasaros pradžioje. 2014 metais kilogramas braškių kainavo nuo trijų iki penkių litų (vienas — pusantro euro), o šiandien — nuo penkių eurų turguje iki dešimties eurų (supakuotų) prekybos centruose. Taip galima prisiminti ir palyginti daugelį šeimos biudžeto pajamų ir išlaidų straipsnių.

Vilniaus senamiestis, archyvinė nuotrauka
© Sputnik/ Владислав Адамовский.

Taigi paprastas Lietuvos gyventojas dar labai ilgai prisimins prekybininkų ir verslininkų sąžiningumą. Štai ir socialinės apsaugos ir darbo ministras Linas Kukuraitis sako tą patį: "Matome, kad didesnę dalį lėšų gautų tie, kurie turi didesnes pajamas. Iš socialinės pusės žiūrint, skurdo, nelygybės problemų ši priemonė (GPM tarifo mažinimas penkiais procentais ir NPD didinimas — Sputnik) nemažina, gal net turi neigiamą poveikį, todėl mes atsargiai žiūrime į šią priemonę".

Prisiminkite, kad mokesčių naštos verslui mažinimo iniciatorius buvo Lietuvos prezidentas Gitanas Nausėda, buvęs aukščiausias bankų sektoriaus vadovas, įpratęs dirbti su dideliais makroekonomikos skaičiais. Šiandien Nausėdos, kaip prezidento, mąstymas nepasikeitė. Anksčiau jis į Lietuvą žvelgė iš savo dvaro Vilniaus priemiestyje, o dabar — pro Daukanto aikštėje stovinčių rūmų langus. Žodžiu, prezidentas yra toli nuo eilinio lietuvio problemų. Jam artimesnės yra didžiojo verslo problemos.

"Viena iš įvardijamų rizikų viešoje erdvėje buvo, kad ne visa nauda pasinaudos tiesiogiai darbuotai, bet turime šiandien šios rizikos suvaldymo pavyzdį, kai verslo atstovai ir didžioji dalis profsąjungų sutarė, kad jei būtų priimti įstatymų pakeitimai, tai nepaveiktų žmonių darbo sutarčių ir visas papildomas pajamų padidėjimas atitektų darbuotojams“, – spaudos konferencijoje sakė prezidento patarėjas Simonas Krėpšta.

Na, o eiliniams lietuviams belieka tik tikėti ir patikrinti pasirašyto memorandumo rezultatus savo plonose piniginėse.

Autoriaus nuomonė gali nesutapti su redakcijos pozicija.

Tegai:
darbas, verslas, krizė, koronavirusas, mokesčiai, Lietuva
Dar šia tema
Per karantiną Lietuvoje pagausėjo nepasiturinčiųjų, kuriems trūksta pinigų maistui
"Gerovės valstybė", kurioje "rizikos grupių" asmenims vietos nėra
Politologas: Lietuvos opozicija sukurs rinkimų kampaniją koronakrizės tema
Vyriausybė pritarė siūlymui skirti vienkartinę išmoką visiems šalies vaikams
Jamalo–Europos dujotiekio kompresorinė stotis, archyvinė nuotrauka

Sakmė apie prarastą pelną. Lenkija nekantrauja pažvelgti į "Gazprom" kišenę

(atnaujinta 23:28 2020.05.27)
Dujų tranzito į Europą trukmė buvo apskaičiuota taip, kad "Gazprom" investicijos į Jamalo–Europos dujotiekio statybą iki susitarimo galiojimo pabaigos būtų visiškai užbaigtos

Sutartis dėl Rusijos dujų tranzito per Lenkiją per Jamalo–Europos dujotiekį pasibaigė praėjusią savaitę, ir nuo to momento "Gazprom" ir Lenkijos bendrovė "Gas-System SA" bendradarbiaus pagal visas ES taisykles, numatytas Trečiajame energetikos pakete ir jo Dujų direktyvoje. Taip skamba daugelio naujienų agentūrų pranešimai, po kurių komentatoriai ir ekspertai pradeda diskusijas apie šias naujas sąlygas.

Bet kadangi artimiausiu metu Rusija balsuos dėl Konstitucijos pataisų, iš kurių vienas bus straipsnis apie istorinės tiesos apsaugą, tai ir padarykime — prisiminkime "Jamalo" sutarties istoriją, kokius rezultatus Lenkija ir Rusija gavo įgyvendindamos ją ir kaip situacija gali pasikeisti jai pasibaigus.

Pradėsime nuo to, kad tiesiog nebuvo jokios sutarties, pavadinimas "Jamalo sutartis" yra tuščia Lenkijos žurnalistų fikcija ir nieko daugiau. Realiame gyvenime 1993 metų rugpjūčio 25 dieną tarp Rusijos Federacijos ir Lenkijos Respublikos vyriausybių buvo pasirašytas susitarimas "Dėl dujotiekio sistemos sukūrimo Rusijos dujų tranzitui per Lenkijos Respublikos teritoriją ir Rusijos dujų tiekimo Lenkijos Respublikai".

Remiantis šia sutartimi, 1995 metų gegužės 17 dieną buvo pasirašyta sutartis dėl Rusijos dujų tiekimo į Vakarų Europą, sutarties šalys buvo "Gazprom Export" ir Jamalo–Europos dujotiekio Lenkijos dalies valdytoja, Lenkijos įmonė "EuRoPolGas", kuri tuo metu turėjo du savininkus: 50 procentų akcijų priklausė Lenkijos "PGNiG" ir "Gazprom". Po metų, 1996 metų rugsėjo 25 dieną, buvo pasirašyta ilgalaikė Rusijos gamtinių dujų pirkimo-pardavimo sutartis tarp "Gazpromexport" ir "PGNiG".

2010 metų spalio 29 dieną Europos Sąjungai priėmus Trečiąjį energetikos paketą, Rusijos ir Lenkijos vyriausybės pasirašė dar vieną susitarimą — kad dujotiekio sistemos "Gas-System" operatorius bus Jamalo–Europos dujotiekio Lenkijos ruožo operatorius, tai yra ta pati "Gas-System SA". Tuo tarpu niekam nuosavybės teisės į Jamalo–Europos dujotiekio ruožą nebuvo perduotos, tai vis tiek yra "EvRoPolGaz" — įmonės pavadinimą galima parašyti ir taip, tai numato visi minėti tarpvyriausybiniai susitarimai (beje, tai taip pat liečia ir Lenkijos bendrovės PGNiG pavadinimą — tarpvyriausybiniuose susitarimuose rusų kalba ji turi skambų pavadinimą "Polskie gurnichestvo naftovo ir gazovnitstvo").

"Europa, Rusija, Lenkija, dujos" — skambus pavadinimas, tiesa? Tačiau susitarimų sąlygos skiriasi. Tranzito sutartis pasibaigė 2020 metų gegužės 18 dieną, tiekimo sutartis galios iki 2022 metų rugsėjo pabaigos. Taigi, istorinė tiesa yra tokia: "Jamalo sutarties" nėra, buvo pasirašytos dvi atskiros sutartys — dėl tranzito ir dujų tiekimo į Lenkiją. Tranzito sutartis nebuvo pasirašyta su veikiančia įmone "Gas-System S.A.", "Jamal-Europe MGP" savininkas išlieka "EvRoPolGaz".

Trumpai: Rusija ir Lenkija ne kartą pasirašė papildomus "EvRoPolGaz" protokolus, nes šiandien "Gazprom" priklauso 48 procentai akcijų, o direktorių valdybai priklauso 50/50 balsų, todėl strateginiai sprendimai priimami tik pasiekus konsensusą. Tiesioginė pasekmė: nesvarbu, koks tranzito tarifas pasirodys vykdant pajėgumų rezervavimo aukcionus, jis turi būti padaugintas iš koeficiento 0,52, nes 48 procentai operatoriaus uždirbto pelno bus sumokėti "Gazprom" kaip bendrasavininkui.

Buvo laikai, kai Lenkija galvojo apie savo ekonomiką

Mes tęsiame "tyrimą". Tradiciškai manoma, kad Jamalo–Europos dujotiekio pralaidumas yra 33 milijardai kubinių metrų dujų per metus, tačiau tai netiesa. 33 milijardų kubinių metrų talpa yra prie įėjimo į Jamalo–Europos dujotiekio Lenkijos ruožą, ir tai yra didžiausias dujų kiekis, patenkanti į Kondratki kompresorinę stotį iš Jamalo–Europos dujotiekio Baltarusijos atkarpos. Tačiau prie Lenkijos teritorijos pabaigos, kur įrengta Malnevo kompresorinė stotis, pajėgumai keičiasi mažėjančia kryptimi ir žymiai — iki 24 milijardų kubinių metrų dujų per metus. 

Būtent tai yra JAGAL dujotiekio pajėgumas, Jamal–Europa dujotiekio tęsinys Lenkijos teritorijoje ir tai buvo viena pagrindinių priežasčių, kodėl 1990 metų pradžioje Lenkijos vadovybė taip simpatizuodavo naujo dujotiekio tiesimo projektui.

Pirmą kartą istorijoje Lenkija galėjo įsigyti rusiškų dujų, įveždama į jos teritoriją trumpiausiu keliu — TSRS ir CMEA (savitarpio ekonominės pagalbos tarybos) laikais dujos į Lenkijos liaudies respubliką pateko per Ukrainos tarybų socialistinę respubliką, kuri, nepriklausomai nuo socialinės sistemos, padidėjo šio energijos ištekliaus kaina.

Jamalo–Europos dujotiekio įtekėjimo ir išleidimo angos Lenkijos skyriaus pajėgumų skirtumas yra devyni milijardai kubinių metrų per metus — tokią sumą Lenkija gavo iš Rusijos savo reikmėms (1996 metų rugsėjo 25 dienos Tiekimo sutartyje numatyta maksimali dešimties milijardų kubinių metrų dujų tiekimo per metus apimtis. Lenkija visada gali gauti trūkstamą kiekį tranzitu per Ukrainą).

Be to, Lenkija, neinvestavusi nei vieno zloto į savo Jamalo–Europos dujotiekio ruožo statybą, sulaukė perspektyvos gauti pelno iš tranzito. Tai yra perspektyva, o ne pelnas nuo to momento, kai dujotiekis pradėjo veikti — susitarimo šalys susitarė, kad iki investicijų grąžos "EvRoPolGaz" (ir tada "Gas-System SA" kaip operatorius) gaus sumą iš "Gazprom", remdamasi išlaidų operacijai ir minimalaus pelno apskaičiavimu, bet ne daugiau kaip 21 mln. zlotų (5,4 mln. JAV dolerių).

Kita pasekmė: jei jūs, mieli skaitytojai, matote ar girdite Lenkijos politikų aimanas, kad jų šalis "prarado didžiulį pelną" Jamalo–Europos dujotiekio funkcionavimo metu, tada atminkite, kad esate klaidinami. Susitarimo dėl dujų tranzito į Europą trukmė buvo apskaičiuota taip, kad "Gazprom" investicijos į Jamalo–Europos dujotiekio statybą iki susitarimo galiojimo pabaigos būtų visiškai įvykdytos. Būtent taip atsitiko 2020 metų gegužės 18 dieną: "Gazprom" visiškai grąžino tai, kas buvo investuota, ir tik dabar Lenkija gali uždirbti iš Rusijos dujų tranzito į Europą — atėmus 48 procentus pelno, priklausančio "Gazprom", kaip Jamalo–Europos dujotiekio Lenkijos ruožo bendrasavininkui. 

Kitas mitas, kurį bando puoselėti Lenkijos politikai, yra tas, kad "Gazprom" tokias sąlygas (48 proc. akcijų) gavo tik Lenkijoje, taip žemindamas didžiosios tautos palikuonis. Tai taip pat yra akivaizdi dezinformacija; jums nereikia toli eiti pavyzdžiu. Jamalo–Europos dujotiekio savininkas ir operatorius (tiems, kuriems sunku prisiminti šią sunkią santrumpą, su malonumu suteikiu visą vardą — Jamal-Gas-Anbindungsleitung) yra vokiečių įmonė "Wingas", operatorius yra vokiečių įmonė "Gasсade". Nuo 2015 metų 100 % "Wingas" akcijų priklauso "Gazprom", "Gascade" 100 % priklauso "Wingas".

Įdomu tai, kad niekas Vokietijoje niekada nebuvo pasipiktinęs tuo, jog daugelis dujotiekių yra "Gazprom" nuosavybė ir yra jų kontroliuojami, nors per sudėtingą antrinių įmonių sistemą. Priežastis yra vokiečių pragmatizmas: dujos teka nedelsiant, tinkamais kiekiais ir prieinamomis kainomis, todėl politinėms intrigoms nėra pagrindo. Vokietija domisi savo ekonomika, bet domina Lenkijos politikus, kaip sakoma, "Duda jį žino".

Lenkija yra gerai žinoma projekto "Nord Stream-2" priešininkė, o praėjusių metų pabaigoje Lenkijos politikai parodė Ukrainos interesus kaip savo neigiamo požiūrio pagrindimą. Skambėjo versija, kad "Rusija visas dujas nukreips per "Nord Stream-2", Ukraina neteks pelno už tranzito paslaugas, dėl kurių ji tuoj pat bankrutuos, o po to visa Europos Sąjunga turės kentėti nuo šios bėdos". Tačiau, priešingai nei tikėjosi daugelis, Ukraina ir Rusija sugebėjo rasti abiem pusėms priimtiną naujojo penkerių metų tranzito susitarimo versiją, ir tai ironiškai tapo "bumerangu" Lenkijai.

Nuo to momento žlugo Lenkijos politikų svajonės, kad Lenkija turės galimybę pakartotinai pakoreguoti Rusijos dujų tranzito tarifą, kuris buvo numatytas Rusijos ir Ukrainos susitarime. 2020 metų gegužės 6 dieną. "Gas-System S.A." baigė Jamalo–Europos dujotiekio Lenkijos ruožo rezervavimo vietų aukcioną šių metų trečiajam ketvirčiui. Laimėtojas neįvardijamas — Lenkijos įmonė nusprendė išlaikyti intrigą, visi spėlioja: ar "Gazprom" tieks rusiškas dujas, ar "Gazprom Export".

Visos Europos Sąjungos mantros, kad vienas tiekėjas turi teisę rezervuoti ne daugiau kaip 50 procentų bet kurio pagrindinio dujotiekio galios, vėl pasirodė kaip vien oro drebinimas — išskyrus "Gazprom", nėra kam tiekti dujų į Jamalo–Europos dujotiekio Lenkijos ruožą. 

Tačiau, kaip matome, teisinga yra Jamalo–Europos dujotiekio Lenkijos ruožą vadinti ne Lenkijos, o Lenkijos–Rusijos, nes tai yra daug arčiau tikrovės.

Remiantis aukciono rezultatais, jo neįvardytas laimėtojas, tai yra, "Gazprom", rezervavo 80 procentų pajėgumų, tranzito kaina buvo 6,8 USD už tūkstantį kubinių metrų, iš kurių, atsižvelgiant į koeficientą 0,52, Lenkija gaus 3,54 USD ir, žinoma, mokesčius, kaip numatyta dabartiniuose jos įstatymuose. Bet trečiasis ketvirtis, kaip žinote, prasideda liepos 1 dieną, todėl "Gas-System S.A." toliau rengia aukcionus — 12 valandų, dienai,

Jamal SGD gamykla Rusijoje, archyvinė nuotrauka
© Sputnik / Александр Кондратюк
mėnesiui ir ketvirčiui.

Savo ruožtu "Gazprom" ne tik gavo patraukliausią tranzito tarifų variantą, bet dabar turi visišką teisę nedalyvauti šiuose aukcionuose — jei mano, kad, pavyzdžiui, ekonomiškai naudingiau tiekti dujas per Ukrainą, per "Nord Stream" ar per "Turkish Stream". Na, visiems veikėjams, kurie įžvelgia politinių motyvų rusiškose dujose, yra papildomas variantas, kurį Nonos Mordiukovos herojė išsakė nuostabiame filme "Briliantinė ranka": "O nepatenkintiems išjungsime dujas".

Autoriaus nuomonė gali nesutapti su redakcijos pozicija.

Tegai:
Europa, tranzitas, dujos, dujotiekis, Gazprom
Dar šia tema
"Gazprom" nutraukia tranzitą per Lenkiją per "Jamalo–Europos" dujotiekį
Keitė Midlton

"Metė vaikus po ratais": kodėl Keitė Midlton vėl visais nepatenkinta?

(atnaujinta 14:10 2020.05.27)
Anot insaiderių iš rūmų, Kembridžo hercogienė pavargo šypsotis ir elgtis kaip karalystės generalinis direktorius

VILNIUS, gegužės 27 — Sputnik. Princo Viljamo žmona Keitė Midlton nesugebėjo susilaikyti ir nepareikšti savo nepasitenkinimo: hercogienė  pasiskundė tuo, kad dėl Megan Markl ir princo Hario jo vaikai negavo jos dėmesio ir atsidūrė "po ratais".

Kilus koronaviruso pandemijai Kembridžo hercogai prisiėmė beveik visas karališkosios šeimos pareigas. Viskas dėl to, kad pagyvenusi karalienė ir jos vyras, kurie yra rizikos grupėje, saviizoliavosi Vindzore, o princas Čarlzas netgi spėjo užsikratyti infekcija. Taip pat padėti porai jau  nebegali Sasekso hercogai, juk jie atsisakė karališkųjų titulų ir apvylė savo giminaičius.

Kaip pranešė leidinys "Hello", Midlton pasijuto išsekusia ir įstrigusia spastuose  dėl didžiulio darbo krūvio ir vėl pasisakė Megan Markl ir princo Hario atžvilgiu.

"Viljamas ir Keitė stengiasi būti garbingais tėvais, tačiau nesąžiningi Saseksai metė jų vaikus po ratais. Keitė iš proto kraustosi dėl padidėjusio darbo. Taip, ji ir toliau šypsosi, gražiai rengiasi, tačiau viską daro be noro. Ji nualinamai dirba, ne mažiau kaip korporacijos generalinis direktorius, tik be jokių premijų ir poilsio dienų", — pasakojo hercogienės artimas draugas.

Taip pat insaideris pažymėjo, kad Midlton pasižymi reta karalių kokybe — geležine ištverme, kuri padeda jai neužkabinėti nosies ir atsiminti, kad ateityje laukia saldus apdovanojimas — karalienės konsorto statusas.

Priminsime, kad neseniai tapo žinoma apie tai, jog iš rūmų Sasekso hercogus išvarė karališkasis sąmokslas prieš Megan Markl.

Tegai:
Didžioji Britanija, karališkoji šeima, Keitė Midlton
Temos:
Karališkosios naujienos
Dar šia tema
Keitė Midlton paskelbė fotosesiją savo sūnaus Luiso gimtadienio proga
Internete paskelbtas serialo "Princas" apie Britanijos karališkąją šeimą "tyzeris"
Tylos įžadai: princai Haris ir Viljamas nebebendrauja vienas su kitu