Darius Jauniškis, archyvinė nuotrauka

Tik duokit pinigų: Lietuvos VSD puls ieškoti nematomų priešų

(atnaujinta 12:57 2020.04.28)
Lietuvos valstybės saugumo departamentas rado dar vieną tašką valstybės saugumui užtikrinti. Žvalgybininkai išsiaiškins, su kuo susiję koronaviruso, tuberkuliozės, kiaulių maro ir paukščių gripo protrūkiai

Dariaus Jauniškio antrosios Lietuvos valstybės saugumo vadovo kadencijos pradžios momentas buvo pažymėtas garsiu pareiškimu. Pasirodo, ne visos Lietuvos nacionalinio saugumo sferos buvo įvaldytos iki tobulumo per pirmuosius penkerius jo vadovavimo VSD metus.

Užsienio žvalgyba ir kontržvalgyba yra tik dalis viską matančių VSD sričių. Atėjo aktyvaus įsikišimo į virusologijos reikalus eilė. Be Lietuvos VSD ten tvarkos nebus.

"Koronavirusas parodo, kokiame pasaulyje gyvensime ateityje. Žvelgiant atgal, išgyvenome tam tikrą ramų periodą, bet šiais laikais matome, kad virusai grįžta. Matome tuberkuliozės protrūkius, SARS, kiaulių maro, paukščių gripo atvejus." — Jauniškį cituoja Lietuvos žiniasklaida.

Taigi, laikykitės, nematomi virusai! Priemonių imsis aukščiausios kategorijos specialistai — Lietuvos žvalgybininkai. Galima tik įsivaizduoti, ko jie atras šioje srityje. Visiškai realu, kad artimiausiu metu bus atrasta ne tik kinų, kaip teigia JAV prezidentas Donaldas Trampas, bet ir mirtinų virusų rusiška kilmė. Galų gale, kas, jei ne Lietuvos specialiųjų tarnybų darbuotojai, žino, "kas kaltas" ir "ką daryti". Akivaizdu, kad viskas, kas blogai vyksta pasaulyje, yra Kremliaus ir asmeniškai prezidento Putino darbas.

Kur, jūsų manymu, išauginti šernai — kiaulių maro platintojai? Teisingai — Kremliaus kiaulių fermoje, tiesiai už pagrindinių rūmų. O paukščių gripas? Veisiama Maskvos paukštyne. Netikite? Juk visų NATO šalių žvalgyba apie tai žino! Lietuvos specialistams tik pakankamai pinigų neužteko, kad galėtų išspręsti šią problemą.

"JAV turi atskirą žvalgybos tarnybą, kuri užsiima medicinine žvalgyba, medicininės situacijos stebėjimu pasaulyje. Ne išimtis turi būti ir Lietuva." — entuziastingai kalbėjo Darius Jauniškis.

Lietuvos VSD vadovas tarsi užsiminė, kad jo mylimajam skyriui reikia skirti šiek tiek daugiau pinigų, kad jis galėtų kuo atidžiau ieškoti "rusiško pėdsako" plintant klastingiems virusams.

"Tai yra tarp mano antros kadencijos užduočių ir prioritetų. Matant tendencijas, tai neišvengiama, kvaila būtų tai ignoruoti. Jau esu apie užsiminęs apie tai ir pokalbiuose su frakcijomis Seime, kad tai yra viena iš krypčių, kur žvalgyba turi fokusuotis ir prisitaikyti." — interviu žurnalistams kalbėjo Lietuvos vyriausiasis žvalgybos pareigūnas.

Taigi, specialus Lietuvos kariuomenės būrys, suformuotas, siekiant priešintis Rusijos propagandai virtualioje erdvėje, patvirtina užduočių rimtumą.

Kariuomenės strateginės komunikacijos departamentas skelbia, kad dėl Lietuvai nedraugiškų žiniasklaidos priemonių didėja informacinių incidentų, susijusių su koronavirusu, skaičius, o "NATO ir sąjungininkų kariai mūsų šalyje lieka pagrindiniu dezinformacijos ir klaidinančios informacijos taikiniu". Neprietelių tikslas — kurstyti lietuvius prieš NATO sąjungininkus, kurių batalionas dislokuotas Lietuvos teritorijoje po 2014 metų įvykių Ukrainoje.

Taigi, mieli skaitytojai, jei artimiausioje ateityje informacinėje erdvėje susidursite su autoritetingais pranešimais, kad mirtini virusai yra Rusijos rankų darbas, nenustebkite. Žinokite, kad VSD, vadovaujama išmintingojo Dariaus Jauniškio, glaudžiai užsiima medicinine žvalgyba.

Ir visos Lietuvos medicinos žvalgybininkų išvados yra galutinės ir neskundžiamos. O visokie įtarimai dėl nelegalios VSD veiklos renkant informaciją apie garsių politikų ir visuomenės veikėjų asmeninius gyvenimus yra nepagrįsti. Visa tai daroma nacionalinio saugumo labui.

Autoriaus nuomonė gali nesutapti su redakcijos pozicija.

Tegai:
saugumas, Valstybės saugumo departamentas (VSD)
Dar šia tema
Lietuvos žvalgybos ataskaita — sena daina apie tą patį
Antrasis frontas. Estijos žvalgyba be Rusijos įžvelgė dar vieną grėsmę
Nausėda pastebėjo sumažėjusias "Rusijos žvalgybos" galimybes
RT logotipas, archyvinė nuotrauka

RT transliavimo draudimas: Vakarai pamiršo, kaip kovoti su Rusija

(atnaujinta 11:55 2020.07.10)
Lietuva uždraudė penkis RT kanalus transliuoti savo teritorijoje. Tai atsitiko per savaitę po to, kai Latvijos valdžia žengė panašų žingsnį. Kita eilėje — Estija, kurios užsienio reikalų ministras taip pat neatmetė panašaus sprendimo galimybės

Talino specialios pozicijos šiuo klausimu tikimybė yra menka: tiek atsižvelgiant į tradicinį antirusišką trijų "Baltijos tigrų" sutarimą, tiek atsižvelgiant į tai, kad būtent Estijos valdžia buvo aktyviausia ir nuoseklesnė sudarydama kliūtis Sputnik agentūros darbui respublikoje. Kaip žinote, norėdami pasiekti norimą rezultatą, jie surengė tiesioginį darbuotojų puldinėjimą, grasindami baudžiamuoju persekiojimu.

Vis dėlto įdomiausias visoje istorijoje yra oficialus Vilniaus sprendimo pagrindimas. Pats teiginys, kad RT kontroliuoja Dmitrijus Kiseliovas, kuriam, savo ruožtu, taikomos Vakarų sankcijos, tariamai tapo priežastimi imtis priemonių prieš "jo" žiniasklaidos išteklius.

Esmė net ne ta, kad šis teiginys yra netiesa, už kurį Lietuvos valdžia buvo papeikta įgiliomis pastabomis, kurių autoriai priminė, kad RT neturi nieko bendro su MIA "Rossija segodnia" struktūromis, kurioms iš tikrųjų vadovauja Dmitrijus Kiseliovas.

Dar svarbiau, kad visa tai kadaise buvo: lygiai prieš savaitę, kai Latvijos nacionalinė žiniasklaidos taryba paaiškino RT transliacijų draudimą sakydama, kad televizijos kanalai yra "faktiškai kontroliuojami ir prižiūrimi" Dmitrijaus Kiseliovo. Tuomet lygiai tokiu pačiu būdu Margarita Simonian ir Rusijos užsienio reikalų ministerija pakomentavo akivaizdų Latvijos oficialių struktūrų neprofesionalumą, nes jų sprendimas buvo grindžiamas atvirais beprotiškais teiginiais.

Tuo metu dar buvo galima paaiškinti įvykį atsitiktinumu ir konkrečių vykdytojų klaida: galų gale ne viena sistema neapdrausta nuo diletantų ir tinginių. Tačiau panašiose situacijose atsidūrusiai valstybei — ne komilfo viską atšaukti, net jei ją atvirai pakišo jos pačios valstybės pareigūnai.

Tačiau pakartojus situacijai Lietuvoje, tampa aišku: atsitiktinės klaidos nebuvo ir nėra. Visa tai yra sąmoninga Latvijos ir Lietuvos valdžios pozicija, kurios principas yra "ir taip tiks".

Suprantama, kad draudimas transliuoti RT yra politinis sprendimas. Bet ar to buvo neįmanoma paaiškinti teisiškai "grynesniu" motyvu? Žinoma, galima. Bet tam reikėtų atsakingiems departamentams labiau pasistengti, ieškoti spragų teisės aktuose.

Kadaise būtent ši ypatybė — teisinis miklumas atitikti bent jau išorinį sprendimų nepriekaištingumą — buvo vienas iš svarbiausių Vakarų demokratijos kozirių. Ji atrodė nepaprastai pergalingai kitų politinių sistemų, kurios nebuvo linkusios vargintis dėl oficialių procedūrų, fone.

Bet nuo to laiko nutekėjo daug vandens. RT transliavimo uždraudimo klausimu Baltijos šalys ėjo tokiu keliu, kurį pastaraisiais metais išsirinkdavo visiškai kitos ir daug galingesnės valstybės.

Amerikiečiams mojavimas mėgintuvėliu su nežinomais milteliais pakeitė tikrai egzistuojančių aplinkybių, kuriomis galima būtų bandyti pateisinti invaziją į Iraką priešais tarptautinę bendruomenę, paiešką. Britai surengė grandiozinį pasirodymą aplink Skripalių apsinuodijimą — ir jiems visiškai ne gėda dėl prošvaisčių, akivaizdžių "skylių" šiuo klausimu. Nyderlandai, teisingumą pavertę savo nacionaliniu prekės ženklu, MH17 bylos nagrinėjime rodo tokius teisinius "kūlvirsčius", kad jau net niekas nesistebi.

Tokių pavyzdžių — ne tik Rusijoje, bet ir Kinijos, Irano, Venesuelos ir kitų "​​šalių atskyrėlių" atžvilgiu yra tiek daug, kad jie jau seniai iš retų išimčių virto kasdienybe. Tokiomis aplinkybėmis Lietuvos ir Latvijos valdžios institucijų pozicija RT transliavimo draudimo istorijoje atrodo visiškai organiškai: kam įsitempti, jei to galima nedaryti, tiesiog pateikus akivaizdžią nesąmonę kaip oficialią poziciją?

Tai netgi turi savo logiką: auditorija, turinti antirusiškų pažiūrų, bus patenkinta paaiškinimais apie "Kiseliovą kontroliuojantį RT" (kaip ir apie "Putiną, kuris apnuodijo Skripalius" arba "Kremlių, kuris numušė "Boeing" virš Donbaso"), ir Vakarai vis dažniau nemato priežasčių švaistyti išteklius Rusijai ir jai užbučiuojančioms jėgoms, nes matyt, laiko šią užduotį įtikinti ir patraukti į savo pusę beviltiška.

Iš pradžių šį (atvirai apgaulingą) požiūrį sukūrė informacinė, politinė, ideologinė ir net moralinė Vakarų monopolija. Būtent dėl jos tam tikru momentu jie nustojo manyti, kad reikia kruopščiai ir profesionaliai vykdyti savo politiką — tiek apskritai, tiek konkurentų atžvilgiu. Dėl to jie patys nepastebėjo, kaip prarado šią monopoliją, taip pat ir dėl kompetencijų praradimo bei atsipalaidavimo ir įsitikinimo, kad tiks ir taip.

Dabar situacija kitokia. Dabar visos tos pačios jėgos nemato prasmės efektyviai dirbti ir rimtai kvalifikuotai stengtis vien dėl to, kad pačios susitvarkys, o priešo vis tiek neįtikinsi.

Stebina tai, kad jie rimtai tiki (ir tai patvirtina neseniai priimti Baltijos šalių sprendimai dėl RT), jog toks profesionalus, tiksliau, akivaizdžiai neprofesionalus požiūris nulems jų ideologinę ir geopolitinę pergalę prieš Rusiją.

Autorės nuomonė gali nesutapti su redakcijos pozicija.

Tegai:
RT, Baltijos šalys, Rusijos žiniasklaida, Rusija
Temos:
Vakarų kampanija prieš Sputnik ir RT
Dar šia tema
Simonian sureagavo į galimybę Estijoje uždrausti RT
Lietuvoje uždrausta RT
Simonian sureagavo į penkių RT kanalų draudimą Lietuvoje
Rusijos ambasada Lietuvos kaltinimus RT laiko "beprotiškais": čia tai įrodyta praktiškai
Kanalo RT logotipas, archyvinė nuotrauka

Paprieštarauti negalime blokuosime. Lietuva rado paaiškinimą, kodėl uždraudė RT

(atnaujinta 15:36 2020.07.09)
Lietuvos "žiniasklaidos sargai" uždraudė šalyje transliuoti RT. Jų sprendimas buvo pagrįstas ne RT turinio cenzūra, o "pritrauktu už ausų" faktu — neva kanalui vadovauja Rusijos pilietis Dmitrijus Kiseliovas, kuriam taikomos sankcijos

Rusijos žurnalistų bendruomenės, Rusijos ambasados ​​Lietuvoje, RT vadovės Margaritos Simonian argumentai — kaip žirniai į sieną.

"Gerbiama Lietuvos radijo ir televizijos komisija, kuri uždraudė RT Lietuvoje. Dmitrijus Kiseliovas neturi nieko bendra su "Russia Today". Dmitrijus Kiseliovas vadovauja naujienų agentūrai MIA "Rossija segodnia". Net jei "Google" vertėjas jums sako, kad "Russia Today" verčiama kaip "Rossija segodnia", — sprendimą Facebook puslapyje komentavo RT vyriausioji redaktorė Margarita Simonian.

Pasipiktinimą tokiu sprendimu išreiškė ir Rusijos ambasada Lietuvoje.

"Rusijos užsienio reikalų ministerija jau išaiškino, kad tvirtinimai, jog Dmitrijus Kiseliovas valdo RT kanalų grupę, yra netiesa. Šį nedraugišką Lietuvos valdžios institucijų sprendimą mes vertiname kaip dar vieną žingsnį kovoje su alternatyviomis nuomonėmis ir žiniasklaidos laisve", — Lietuvos žiniasklaida cituoja Rusijos ambasados atstovą spaudai Aleksandrą Kudriavcevą.

Tiek diplomatai, tiek kanalo vadovybė apie tai kalbėjo dar prieš Lietuvos radijo ir televizijos komisijos posėdį, komentuodami Latvijos žiniasklaidos laisvės puoselėtojų sprendimą nutraukti septynių kanalų arabų ir ispanų kalbomis transliavimą Latvijoje.

Bet, matyt, "Google" vertėjas lietuvių cenzoriams yra svaresnis įrodymas nei diplomatų ar paties RT kanalo, kuris šiandien yra tarp pasaulio žiniasklaidos lyderių, vadovybės žodžiai. Anksčiau Baltijos šalyse buvo bandoma apkaltinti RT dėl "feikų". Bet kažkodėl nepavyko iš piršto laužtų kaltinimų pagrįsti faktais. Tai pripažįsta patys Lietuvos cenzoriai.

"Programų transliacija nutraukiama ne dėl pažeidimų, o dėl to, kad asmuo, susijęs su šios televizijos programomis, yra įtrauktas į asmenų, kuriems taikomos sankcijos, sąrašą. Tai yra ponas Kiseliovas. Jis neturi gauti naudos, todėl laidų transliacija nutraukiama. Tai buvo padaryta Latvijoje, ir dabar ir Lietuvoje", — po komisijos posėdžio sakė LRTK pirmininkas Mantas Martišius.

Pasirodo, atvirose žurnalistinėse diskusijose nepavyko paneigti RT medžiagos teisingumo. Todėl nuspręsta apeiti iš kitos pusės. Kaip tarybiniais laikais, kurių dabartinė Lietuvos valdžia labai nekenčia, kai buvo nuspręsta nutildyti "balsą iš anapus".

Tikėtina, kad toks radikalus Lietuvos ir, ko gero, Latvijos valdžios sprendimas neliks ne tik be RT vadovybės, bet ir visos Rusijos žurnalistų bendruomenės atsako.

"Tai yra tiesioginis spaudimas žiniasklaidai, atviras cenzūros aktas. Šio sprendimo priežastys kelia nerimą, nes tai, kad Kiseliovas vadovauja RT — matyt, čia žmonės painioja RT, "Russia Today" ir "Rossija segodnia". <...> Tai yra specifiškas tiesioginis spaudimas mūsų žiniasklaidai. Kokie galėtų būti mūsų veiksmai, mes taip pat pasakėme. Jei, pavyzdžiui, RT vadovybė pateiks ieškinį, gins savo teises teisme, tada tai bus absoliučiai logiškas sprendimas. Imtis kai kurių veidrodinių priemonių neveiksminga, o lietuviška žiniasklaida tokia apimtimi Rusijoje netransliuojama, juolab jokie televizijos kanalai", — Sputnik Lietuva sakė Rusijos žurnalistų sąjungos viceprezidentas Timuras Šafiras.

Anot LTRK vadovo Manto Martišiaus, komisijos sprendimas uždrausti RT transliacijas Lietuvoje įsigalioja iškart nuo jo paskelbimo internete, tai yra, nuo liepos 9 dienos. Nuo šios dienos kabelinės ir IT televizijos operatoriai — "Balticum", "Consilium Optimum", "Penki kontinentai" ir "megogo.net" — turi nutraukti penkių RT grupės kanalų (RT, RT HD, RT Spanish, RT Documentary ir RT Documentary HD) transliavimą.

Anksčiau tam, kad būtų užblokuotos tam tikros žiniasklaidos priemonės Lietuvos informacinėje erdvėje, neužteko vien LTRK sprendimo. Tai turėjo patvirtinti teismo nuosprendis. Bet po daugybės prieštaringai vertinamų klausimų, susijusių su Rusijos televizijos kanalų ("Pervyj kanal", "Rossija", "NTV") transliacijų blokavimu Lietuvoje, jie nusprendė nesivarginti su tokiomis smulkmenomis. Kaip ir viskas aišku, tačiau nepriklausoma teismų sistema Lietuvoje yra santykinė sąvoka. Bus lengviau, kaip ir represijų laikais, jei mirties bausmę paskelbs ne teismai, o "troikos".

Autoriaus nuomonė gali nesutapti su redakcijos pozicija.

Tegai:
žiniasklaida, Lietuva, Dmitrijus Kiselevas, RT
Dar šia tema
Lietuvos URM rekomenduoja Radijo ir televizijos komisijai drausti RT programas
Lietuva kovoja su RT. O gal reikėtų su "fake'ų kūrėjais" iš JAV?
Simonian sureagavo į galimybę Estijoje uždrausti RT
Simonian sureagavo į penkių RT kanalų draudimą Lietuvoje
Lietuvoje uždrausta RT