Su-57, archyvinė nuotrauka

Atskleisti visas "Suchoi" paslaptis: kodėl rusiškasis Su-57 taip domina Vakarus

(atnaujinta 16:46 2020.08.21)
Nuolatinis JAV specialistų dėmesys naikintuvui Su-57 rodo jų norą atskleisti visas "Suchoi" paslaptis. Amerikos leidiniai, kurių specializacija — karinės temos, turi keletą skundų dėl naikintuvo Su-57, iš kurių pagrindinis yra kovinis pranašumas

Žinoma, kai kurias abejones JAV sukelia rusiškos transporto priemonės matomumas radare (kuris tariamai nusileidžia amerikietiškam F-22 "Raptor" "nematomumo" atžvilgiu) ir informacijos apie naujosios kartos variklius stoka, tačiau mėnesiniuose leidiniuose daugiausia kalbama apie tai, kas iš tikrųjų jaudina "partnerius".

Amerikiečių leidinys "The Drive" pranešė, kad Su-57 gamyba gerėja. Ir analizuojamas kiekvienas serijinio naikintuvo atvaizdo, kurį paskelbė korporacija "Suchoi", kvadratinis milimetras. Patvirtinta didžiausia amerikiečių baimė: Su-57 yra nuolat tobulinamas, nors, pasak "The Drive" autorių, seniai yra "darnus galimybių derinys, pritaikytas griežtesnei, mažiau tinkle sujungtai oro kovos doktrinai". Ir jis yra pajėgus "neutralizuoti patį pažangiausių technologijų priešą".

Su-57 yra penktosios kartos daugiafunkcis naikintuvas, skirtas sunaikinti visų tipų oro taikinius didelio ir trumpo nuotolio kovose, nugalėti priešo žemės ir paviršiaus taikinius įveikiant priešo oro gynybos sistemas, stebėti oro erdvę dideliais atstumais nuo dislokavimo vietos.

Tai yra galingas kovinis kompleksas, į kurį įeina apie penkiolika naujausių "oras-oras" ir "oras-žemė" ginklų, įskaitant priešlaivines raketas, kurių nuotolis yra iki 250 kilometrų, ir viršgarsinį "Kinžal". Be to, Su-57 kovinės apkrovos ir masės santykis yra žymiai didesnis nei ketvirtos kartos naikintuvų.

Naujausias naikintuvas pasiekė aukštą technologinio pranašumo laipsnį, buvo išbandytas kovos sąlygomis Sirijoje ir neatsitiktinai Rusijos gynybos ministerija užsakė ne du ar tris, o 76 serijinius Su-57.

Tobulumui nėra ribų

Anksčiau "The Drive" analizavo keletą Su-57 technologinių savybių, įskaitant tas, kurios nepasiekiamos amerikiečių penktosios kartos naikintuvui F-22.

Naikintuvas Su-30SM, archyvinė nuotrauka
© Sputnik / Антон Вергун

Visų pirma, tai yra radarai, integruoti į plokštumą ir orlaivio korpusą su aktyviu X-juostos H036 "Belka" antenų masyvu, kurie suteikia didesnį matomumo lauką, pagerina piloto situacijos supratimą ir leidžia jam geriau atlikti taktinius metodus nei bet kuriam kitam naikintuvui.

Atkreipiame dėmesį, kad "šoniniai radarai" leidžia Su-57 pasiekti didelę autonomiją aptinkant taikinius, neprarandant savo pačių raketų, esančių orlaivyje.

Naikintuvas Su-57 turi trimatį traukos vektorių, leidžiantį neįtikėtinai manevruoti ore, o šios kokybės neturi joks kitas penktosios kartos orlaivis. Jei amunicija bus visiškai sunaudota tolimojoje ar artimoje kovoje, "Suchoi" greitis ir manevringumas išliks patikima kovos išgyvenamumo garantija.

Sustiprintos važiuoklės, Su-57 "visureigio" savybės įkvepia. Toks penktosios kartos naikintuvas sugeba panaudoti platų operacinių (neprižiūrimų) aerodromų tinklą. Pagalbinė Su-57 jėgainė užtikrina aukštą pagrindų autonomiją, mažas degalų sąnaudas atliekant bandymus ant žemės ir taupo pagrindinių variklių gyvenimą.

Trapių ir kaprizingų amerikiečių orlaivių F-22 ir F-35 veikimui reikalingi "civilizuoti" aerodromai (grunto danga jiems yra tarsi mirtis), kuriuos tenka statyti Rumunijoje, Lenkijoje ir Baltijos šalyse (labai brangiai).

Technologinis "partnerių" pažeminimas yra ir išskirtinis elektroninio karo (EW) "Himalajai" kompleksas, galintis paversti penktosios kartos galimo priešo naikintuvus ketvirtos kartos orlaiviais, tai yra, padaryti F-35 ir F-22 matomus, o paskui juos "nuginkluoti"...

Integruota elektroninė karo sistema ant Su-57 korpuso ir sparnų yra paskirstyta taip, kad leistų užblokuoti ir apsaugoti orlaivį nuo raketų su nukreipimo galvutėmis iš visų kampų ir iškyšų. "Himalajų" nuotolis viršija potencialaus priešo raketų "oras-oras" diapazoną. Tikriausiai ta pati elektroninio karo sistema bus integruota į naujausią Rusijos bepilotį orlaivį "Ochotnik", kuriam jau paskirtas Su-57 pagalbininko vaidmuo.

Evoliucija ir revoliucija

Amerikos karinių laikraščių žurnalas rugpjūčio 18 dieną pranešė: "Rusija naudoja naujas Su-57 technologijas, kad pagerintų savo taktinius bombonešius Tu-22M3M". Pažymima, kad Su-57 platforma "sujungia platų spektrą naujos kartos technologijų, pradedant jutiklių rinkiniu ir baigiant elektroninio karo ir lazerio apsaugos sistemomis", kuriuos galima integruoti į kitas kovos lėktuvų klases ir pereiti į naują lygį, visų pirma, viršgarsinį bombonešį Tu-22M3M. Rusijos oro gynybos pajėgos yra apginkluotos maždaug 70 tokio tipo transporto priemonių, toliau modernizuojamos ir aprūpinamos naujomis sparnuotosiomis raketomis X-32, kurių nuotolis yra iki 1000 kilometrų.

Integracija nėra kalbos figūra. Tu-22M3M modernizavimui jau naudojama Su-57 ryšio platforma, kuri pasižymi dideliu duomenų perdavimo greičiu ir energijos efektyvumu. Atvira sistemos konfigūracija leidžia greitai sukurti techninę funkciją, taip pat ir atnaujinant programinę įrangą. Skrydžio testai parodė aukštas eksploatacines savybes, o naujoji sistema taip pat bus integruota į strateginį bombonešį T-160M2.

Taigi, Su-57, aprūpintas iš esmės nauju, giliai integruotos avionikos kompleksu su atvira architektūra, turinčiu aukštą valdymo automatikos lygį ir intelektualų įgulos palaikymą, sukuria prielaidas vyresnio amžiaus "brolių" technologiniam augimui.

Anksčiau "Military Watch" svetainėje pasirodė informacija apie birželio mėnesį vykusius Su-57 kaip Su-35 4++ kartos naikintuvų komandos centro bandymus (tarnauja Rusijos oro gynybos pajėgose nuo 2014 metų). Eksperimentas buvo atliktas "realiomis kovos sąlygomis" ir įrodė, kad Su-57 sugeba veikti vienoje informacinėje erdvėje su Su-35, žymiai padidindamas sinergetinį kovos efektyvumą. Atkreipkite dėmesį, kad Pentagono ir NATO "tinkluose" tokio ryšio nėra.

Taip pat gerai, kai viršenybė už orą moka dividendus tarptautinėje ginklų rinkoje. Karinė stebėjimo tarnyba pažymi: "Su-57 ir Su-35 sąveikos galimybių išplėtimas ne tik padidins jų kovos galimybes, bet ir padarys naująjį naikintuvą patrauklesnį Su-35 ir Su-30SM eksportuotojams".

Amerikiečiai dar neaptarė pagrindinio ir strateginio penktosios kartos naikintuvo Su-57 pranašumo, tačiau Kinijos ekspertai jau pastebėjo perspektyvų dirbtinį intelektą, integruotą į kovos kontrolės sistemą.

Manau, kad tai tikra karinių reikalų revoliucija: rusiškas Su-57 sugeba atlikti 90 procentų užduočių automatiniu režimu ir net visiškai automatiškai veikti pagal iš anksto parengtą programą. Jei pilotas yra sužeistas ar užmuštas mūšyje, valdymo sistema savarankiškai nustato pagrindinius ir antrinius taikinius, parengia maršrutą, smogia ir grąžina orlaivį į bazę.

Mes jau atkreipėme dėmesį į sąveikos su naikintuvais Su-35 galimybes, tačiau Su-57 dirbtinis intelektas gali veikti kartu su sunkiojo puolimo dronu S-70 "Ochotnik", kuris turi savo "žvalgybą" ir galimybę per atstumą nešti daugiau nei šešias tonas bombų ir raketų iki 5000 kilometrų atstumu. Tokios galingos ir technologiškai nenuspėjamos priešo transporto priemonės hipotetiniame kovos lauke nepalieka jokių šansų "senukams", tokiems kaip F-22 "Raptor".

Tuo tarpu Rusijos firmos "MiG" ir "Suchoi" jau kuria (integruodamosi) šeštosios kartos naikintuvą.

Autoriaus nuomonė gali nesutapti su redakcijos pozicija.

Tegai:
ginkluotė, naikintuvai, Rusija
Dar šia tema
Rusijos garantijos dėl keršto agresoriui: iš dugno paleidžiama balistinė raketa "Skif"
Kodėl bepilotis Rusijos "medžiotojas" kelia nerimą JAV ir NATO
Kaip protestai paveiks Baltarusijos ir Rusijos gynybinį pajėgumą
Svetlana Tichanovskaja Lenkijoje, archyvinė nuotrauka

ES ir JAV: tegul Lenkija pati sprendžia savo problemas su Baltarusija

(atnaujinta 15:01 2020.09.25)
Vakarų reakcija į įvykusią Baltarusijos prezidento inauguraciją pasirodė nuspėjamai neigiama

Pirma, Valstybės departamento atstovas sakė, kad JAV nelaiko Aleksandro Lukašenkos teisėtai išrinktu šalies vadovu, nes "paskelbti rezultatai buvo sufabrikuoti ir neatspindėjo teisėtumo".

Tada pasirodė specialus ES diplomatijos vadovo Žozepo Borelio (Josep Borrell) pareiškimas, kuriame naujasis Aleksandro Lukašenkos mandatas pavadintas neturinčiu "jokio demokratinio teisėtumo". Taip pat pažymėta, kad paskutinė inauguracija (dokumente šis žodis visada buvo rašomas kabutėse) respublikoje "prieštarauja didžiosios dalies gyventojų valiai", kuri išreiškiama "gausiais, beprecedenčiais ir taikiais protestais".

Borelio pareiškimas, žinoma, suteikia daug galimybių piktybiškumui. Pavyzdžiui, iš anksto galima drąsiai prognozuoti, kad JAV prezidento rinkimų rezultatai, neatsižvelgiant į jų baigtį, prieštaraus beveik pusės amerikiečių valiai, nes šalis praktiškai yra padalinta per pusę. Protestai ten nemažėjo jau kelis mėnesius. Taigi, pateiktą dokumentą jau galima lengvai pritaikyti užsienio realijoms. Savo ruožtu formuluotė "demokratinis teisėtumas" sufleruoja, kad, Briuselio nuomone, yra ir kitokių teisėtumo rūšių — ir, štai jų teigimu, Aleksandras Lukašenka yra gana teisėtas. Pastarasis, beje, paaiškina užsispyrusį Vakarų sėdėjimą ant dviejų kėdžių, nes visa ši griežta retorika praktiškai derinama su atvirai silpna, susitaikstančia pozicija Minsko atžvilgiu.

Sankcijos — tikrai jautrios sankcijos — Baltarusijai nebuvo įvestos. Dar blogiau, kad pačioje ES kilo naujų ginčų dėl šio klausimo, nes Kipras tuo pačiu reikalauja užtikrinti apribojimus prieš Turkiją ir tuo pagrindu blokuoja procesą.

Vakarų ambasadoriai iš šalies nebuvo atšaukti. Jie ne tik nebuvo atšaukti: amerikiečiai po daugelio metų atvėsimo visu greičiu atkuria diplomatinius santykius su respublika. Prieš porą dienų JAV Senato Užsienio santykių komitetas patvirtino naują ambasadorių. Tačiau jau dvylika metų abiejų valstybių ambasadoms vadovauja laikinieji patikėtiniai — po abipusio ambasadorių atšaukimo dėl 2008 metais Vašingtono įvestų sankcijų Baltarusijos įmonėms.

Atsižvelgiant į tai, net patys griežčiausi retoriniai posūkiai atrodo kaip silpnumo apraiška ir nesugebėjimo paveikti to, kas vyksta, pripažinimas, kas, beje, yra tiesa. Čia galbūt turėtume pagerbti Vakarus, kurie pradėjo suvokti ir, svarbiausia, priimti savo galimybių ribas.

Be jokios abejonės, tokia reakcija į rinkimus Baltarusijoje buvo labai skaudžios Venesuelos pamokos rezultatas. Praėjo daugiau nei pusantrų metų, kai daugiau nei penkiasdešimt šalių, daugiausia Vakarų, pripažino Chuaną Gvaidą (Juan Guaidó) teisėtu Venesuelos prezidentu. Bet šis sprendimas neturėjo įtakos tikrovei, kurioje šalies vadovas iki šiol yra Nikolas Maduras (Nicolás Maduro).

Ir jei Jungtinės Valstijos ir Europa gali sau leisti nekreipti dėmesio į mažą Lotynų Amerikos šalį, apsimesdamos, kad nieko ypatingo neįvyko ir jos nepateko į ten esančią balą, tada sunkiau panaudoti panašią gudrybę su valstybe Europos centre. Jau nekalbant apie tai, kad Baltarusija dalyvauja svarbiuose tarptautiniuose procesuose, įskaitant konflikto sureguliavimą Donbase, todėl tenka veikti kur kas atidžiau apskaičiuojant sprendimus ir jų pasekmes.

Kita svarbi aplinkybė, akivaizdžiai slopinanti Vakarų entuziazmą dėl galimų žingsnių prieš Minską, yra ta, kad ten vyksta visų pirma lenkų projektas. Būtent Varšuva stovi už nuolatinių kaimynų protestų, ji teikia politinę ir žiniasklaidos paramą Baltarusijos opozicijos lyderiams. Tačiau rezultatas daro įspūdį išskirtinai neigiama prasme: vien "Prezidentės Svetos" fenomenas (taip pavadinta Svetlanos Tichanovskajos "Instagram" paskyra) gali būti pavyzdys, kaip nereikia daryti grynai politiniu technologiniu požiūriu.

Lenkija įsivėlė į kovą, tačiau ji akivaizdžiai neturi jėgų pasukti bangą. Be to, Minskas pradėjo duoti atgal — visų pirma, žiniasklaida pranešė apie problemas, susijusias su lenkiškų prekių importu į Baltarusiją. Apskritai, įprastas lenkiškas grėblys.

Nenuostabu, kad dabar lenkai labai norėtų patekti į dangų ant kažkieno kito kupros: kad Vakarų Europa ir JAV pasinaudotų sunkiąja politine artilerija, kaip nors pasiektų Aleksandro Lukašenkos nuvertimą, o Varšuva nugriebtų savo pradėto judėjimo geopolitinę grietinėlę.

Bet vargu ar šie motyvai nėra akivaizdūs Berlynui, Paryžiui, Briuseliui ar Vašingtonui, o dar mažiau tikėtina, kad ten entuziastingai norima prisidėti įgyvendinant lenkų norus.

Tai reiškia, kad Vakarai ir toliau eis paskirtu griežtos retorikos keliu prieš Minską, vengdami tikros konfrontacijos, nes neturi nė menkiausio noro įsitraukti į dar vieną geopolitinį žaidimą, kuris akivaizdžiai pasmerktas pralaimėjimui. Pastaraisiais metais jų yra per daug.

Autorės nuomonė gali nesutapti su redakcijos pozicija.

Tegai:
Lenkija, ES, JAV, Baltarusija
Temos:
Baltarusijos prezidento rinkimai ir įvykiai po jų
Dar šia tema
Į Baltarusiją draudžiama įvežti lenkiškas prekes
Įmantrus energetikos žlugdymas: ko nori ES nutraukdama ryšius tarp Pabaltijo ir Rusijos 
Lukašenka pareiškė, kad Minskas neprivalo perspėti Vakarų apie inauguraciją
Švietimas, archyvinė nuotrauka

Mokslų Rusijoje kvotų paskirstymas : vietų bus daugiau, sistema reformuota

(atnaujinta 18:33 2020.09.24)
Reikia pertvarkyti nemokamų vietų Rusijos universitetuose suteikimo pareiškėjams iš kaimyninių šalių ir Baltijos šalių formatą, sako "Rossotrudničestvo" vadovas Jevgenijus Primakovas

VILNIUS, rugsėjo 24 — Sputnik. "Rossotrudničestvo" vadovu šių metų birželio pabaigoje buvo paskirtas Rusijos Federacijos Valstybės Dūmos deputatas Jevgenijus Primakovas. Jis iš karto pažadėjo didelius pokyčius Rusijos institucijos veikloje. Viena iš opiausių temų, kurią naujasis "Rossotrudničestvo" vadovas apibrėžė, yra švietimo kvotų paskirstymo Rusijos universitetuose užsienio piliečiams sistema.

"Kvotų skaičius padidės — prezidentas [Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas — Sputnik] sakė, kad jų bus daugiau. Iki 2023 metų kvotų skaičius turėtų padvigubėti. Bet mes su kolegomis iš Švietimo ir mokslo ministerijos, iš Valstybės Dūmos svarstome, kad kvotos nėra labai veiksmingos", — Sputnik sakė "Rossotrudničestvo" vadovas Jevgenijus Primakovas.

Ir jis kaip pavyzdį pateikė Baltarusiją, kuriai universitetuose buvo skirta daug biudžeto finansuojamų vietų, tačiau Rusijai "sunku konkuruoti net su Lenkija".

"Lenkai suteikia galimybę ne tik mokytis, bet ir skiriamos stipendijos, studentams skiriami grantai. Mums sunku konkuruoti, jei jaunuoliams siūlome tiesiog ateiti ir mokytis. Turime patobulinti sistemą, kad tam tikru momentu bent dalyje šių kvotų atsirastų stipendijų ir grantų komponentas. Ne tik ateikite ir mokykitės, bet — štai jums bilietas atskristi, čia jums galimybė sumokėti už būstą ar bendrabutį", — sakė Primakovas.

"Rossotrudničestvo" suinteresuota, kad užsienio studentai atvyktų į Rusiją tapti aukštos kvalifikacijos specialistais, ekspertais tos srities, kurioje studijuoja, pabrėžė agentūros vadovas. Po mokslų jie grįžtų namo, pradėtų eiti jiems reikšmingas pareigas ir gautų gerą darbą. Tačiau pagal dabartinę sistemą šių planų dažnai nepavyksta įgyvendinti.

"Yra žmonių, kurie atvyksta į Rusiją, patenka į sunkias aplinkybes, eina dirbti sargybiniais, taksi vairuotojais. Tai neteisinga net ir tuo požiūriu, kad mūsų biudžeto lėšos buvo skiriamos šių žmonių išsilavinimui", — aiškino "Rossotrudničestvo" vadovas.

Jis pridūrė, kad kol kas nėra aiškių planų reformuoti kvotų paskirstymo sistemą, "planai jau yra kažkas daugiau ar mažiau aiškaus, parengto", problema vis dar svarstoma. Tačiau be reformos jau nebeapsieiti, įsitikinęs Jevgenijus Primakovas.

Kvotų didinimas nuo 15 iki 30 tūkstančių biudžetinių vietų užsienio studentams buvo plačiai svarstytas 2020 metų pradžioje Valstybės Dūmoje. Tuomet Dūmos NVS reikalų, Eurazijos integracijos ir santykių su tautiečiais reikalų komiteto pirmininkas Leonidas Kalašnikovas 15 tūkstančių vietų skaičių pavadino neatitinkančiu Rusijos tarptautinio vaidmens ir humanitarinės jėgos. Jis taip pat pateikė Lenkijos pavyzdį, kuri skiria dešimt tūkstančių biudžetinių vietų vien Baltarusijos piliečiams, ir Rumuniją, kuri kasmet nemokamai apmoko penkis tūkstančius Moldovos piliečių. Tuo tarpu užsieniečių prašymų studijuoti Rusijoje skaičius priartėjo prie 100 tūkst. Todėl Švietimo ir mokslo ministerija planuoja padidinti užsienio studentų kvotų skaičių iki 30 tūkstančių.

Tegai:
mokslas, Rusija
Dar šia tema
Pokyčių kelias — kokios reformos šiemet laukia "Rossotrudničestvo"?
Karinis transporto lėktuvas An-26, archyvinė nuotrauka

Netoli Charkovo sudužus "An-26", žuvo 22 žmonių

(atnaujinta 22:26 2020.09.25)
Netoli Čugujevo miesto, Charkovo srityje, sudužęs lėktuvas, preliminariais duomenimis, atlikinėjo mokomąjį skrydį, keturių žmonių likimas kol kas nežinomas

VILNIUS, rugsėjo 25 — Sputnik. Ukrainos karinių oro pajėgų vadovybė patvirtino lėktuvo "An-26" katastrofą Charkovo srityje, yra žuvusių ir sužeistų.

"Šiąnakt Charkovo srityje įvyko Ukrainos karinių oro pajėgų lėktuvo "An-26" katastrofa. Lėktuvas nukrito nusileidimo metu. Be įgulos, lėktuve buvo ir Ukrainos ginkluotųjų pajėgų Charkovo universiteto kariūnai. Yra žuvusių ir sužeistų. Informacija yra tikslinama", —  Facebook pranešė komanda.

Charkovo regioninės administracijos vadovas Aleksejus Kučeris sakė, kad sudužus "An-26" yra ir išgyvenusių žmonių.

"Netoli Čugujevo nukrito lėktuvas. Yra žuvusių ... Yra išgyvenusių žmonių. Visos aukos gaus visapusišką pagalbą", — savo Facebook rašė Kučeris.

Iš pradžių Ukrainos vidaus reikalų viceministras Antonas Geraščenka pranešė, kad Charkovo regione per lėktuvo An-26 katastrofą žuvusiųjų skaičius siekė 20 žmonių.

"Lėktuve buvo kariniai pilotai ir Kožedubo oro pajėgų instituto kariūnai. Pirminiais duomenimis, lėktuve buvo septyni įgulos nariai ir 21 kariūnas. Iš viso 28 žmonės. 22:00 (Sutampa su Lietuvos laiku — Sputnik) duomenimis, pasak valstybinės avarinės tarnybos, buvo patvirtinta 20 žmonių mirtis. Du sunkios būklės išgyvenusieji buvo išsiųsti į ligoninę. Gelbėtojai toliau ardo nukritusį orlaivio korpusą ir ieško kitų aukų ir sužeistų", — Facebook parašė Geraščenka.

Vėliau patikslinta, kad žuvusiųjų skaičius pasiekė 22. Dar keturių žmonių likimas kol kas nežinomas.

Preminaliariai žinoma, kad du žmonės buvo hospitalizuoti. "Iš avarijos vietos greitoji medicinos pagalba paėmė du žmones, kurių nudegimai sudarė daugiau nei 90% kūno, preliminari informacija", — cituojamas Nelaimingų atsitikimų medicinos centro direktorius Viktoras Zabašta.

Pagal preliminarų vietos leidinio 057.ua, lėktuvas atlikinėjo mokomąjį skrydį.

Kaip RIA Novosti buvo informuota Charkovo srities valstybinėje ekstremalių situacijų tarnyboje, nelaimės vietojegelbėtojai dirba.

"Į įvykio vietą nuvažiavo trys skyriai su autocisternomis ir viena gelbėjimo mašina", — RIA Novosti sakė Charkovo srities valstybinės skubios pagalbos tarnybos spaudos tarnybos vadovas Igoris Lupandinas.

Tegai:
lėktuvo katastrofa, Charkovas, Ukraina