Seimo posėdis, archyvinė nuotrauka

Liepsnojančiu koronaviruso židiniu virto ir Seimas. Ar pavyks seimūnams suvaldyti virusą?

Sveikatos apsaugos specialistai Lietuvos gyventojus griežtai įspėja dėl šeimos švenčių, dėl aktyvaus bendravimo su draugais

Tačiau šių įspėjimų ir net draudimų mažiausiai paiso Seimo nariai. Socialiniame tinkle Facebook buvo platinamos nuotraukos, kaip sustoję vienas prie kito naujieji valdžios atstovai fotografavosi po priesaikos Seime. Naują darbo etapą jie šventė kabinetuose. Kvietėsi ir svečių. 

Dabar Seimo nariai fotografuoja ir Facebook publikuoja savo COVID-19 testų rezultatus.

"Tai labai neatsakingo elgesio pavyzdys tiek Lietuvai, tiek užsienio šalims", — naujuosius Seimo narius kritikavo laikinasis sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga.

"Buvo elgiamasi neatsakingai ir net žinodami, kad liga plinta, nemaža dalis politikų turėjo kontaktų, apie kuriuos buvo vengiama kalbėti", — žiniasklaidai kalbėjo Veryga.

Koronavirusu užsikrėtusių Seimo narių daugėja kasdien ir toliau. Apie teigiamą ligos testą pranešė naujoji Seimo pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen. Izoliavosi su ja bendravęs vienas Seimo pirmininkės pavaduotojų Andrius Mazuronis.

Andrius Mazuronis skubiai testavosi ir apie rezultatus operatyviai paskelbė savo Facebook laiko juostoje. Kad būtų įtikinamiau  — pademonstravo testo rezultatą.

Lietuvos Seimo vicepirmininkas Andrius Mazuronis: "Dėl turėto daugkartinio kontakto su Seimo Pirmininke Viktorija Čmilyte-Nielsen vakar pasidariau COVID-19 testą. Atsakymas kaip ir tikėjausi NEIGIAMAS".

Šią sau ir visai Lietuvai džiaugsmingą žinią ponas Seimo narys Mazuronis pratęsė kita žinia.

Lietuvos Seimo vicepirmininkas Andrius Mazuronis: "Laukia įdomi ir intensyvi savaitė. Susitikimas su kandidate į premjeres, Seimo, valdybos bei seniūnų sueigos posėdžiai. Judam toliau". 

Ir visiems palinkėjo būti sveikiems.

Seimo vicepirmininkas Mazuronis sąmoningai ar nesąmoningai nepaminėjo, kad "įdomi ir intensyvi savaitė" gali baigtis reanimacijos palatoje. Ir tai, jeigu joje atsiras vietos. Nebūtinai Seimo vicepirmininkui. Jos gali prireikti Seimo vicepirmininko patarėjui, padėjėjai, Seimo kanceliarijos darbuotojui ar kitam Seimo nariui.

Nepaisant COVID-19, Seimo vicepirmininko laukia įdomi ir intesyvi savaitė 1
screenshot
Nepaisant COVID-19, Seimo vicepirmininko laukia įdomi ir intensyvi savaitė

Aurelijus Veryga Seimą pavadinęs nauju koronavirusu židiniu nepajuokavo.

Ministro teigimu, apie viruso suvaldymą Lietuvoje kalbantys naujieji valdžios atstovai pirmiausia jo plitimą turėtų suvaldyti Lietuvos Seime. "Dabar jau ne laikas galvoti apie nuotolinius posėdžius, reikia kuo greičiau stabdyti Seimo darbą bent porai savaičių ir tai reikia daryti be jokių išimčių", — įsitikinęs Veryga.

Skubų posėdį nuotoliniu būdu surengusi Seimo valdyba vis dėlto nusprendė, kad Seimas dirbs toliau įprastu režimu. (Pirmadienį Seimas nutarė iki gruodžio 3 dienos padaryti darbo pertrauką — Sputnik). O dėl koronaviruso Seimo narius planuojama tirti kiekvieną savaitę. Tam prie Seimo rūmų ruošiamasi steigti mobilųjį patikros punktą.

Veryga tokią Seimo valdybos iniciatyvą įvertino ypač kritiškai.

"Testavimas nebeišspręs šios problemos, nes virusas yra išplitęs tarp Seimo narių. Viruso plitimą stabdo ne testai, o kontaktų vengimas. Tai yra pagrindinė priemonė, kurią dabar reikėtų įgyvendinti", — pabrėžė laikinai einantis pareigas sveikatos apsaugos ministras.

Apie "užkrečiamus" kontaktus savo nuomonę savo Facebook laiko juostoje pasidalino Seimo narė Rimantė Šalaševičiūtė. Taip pat ir apie patirtus įspūdžius.

Seimo narė Rimantė Šalaševičiūtė pacitavo: "Netikėlė. Pati sveika, o užkrėtė kitus. Sulaukė kolegų pasmerkimo. Pasinaudojo padėtimi...".

Seimo narė Rimantė Šalaševičiūtė pakomentavo: "Tokių ir dar bjauresnių apibūdinimų, pasvarstymų, piktų blogo palinkėjimų pastarosiomis dienomis mano adresu skriejo ne vienas. Neslėpsiu — tai ir skaudino, ir privertė susimąstyti apie tokį pat likimą patiriančių šalyje patirtį, emocinę būseną".

protestas prieš kaukių nešiojimą Vilniuje
© Sputnik / Владислав Адамовский

Seimo narė Rimantė Šalaševičiūtė: "Bet ne internautų komentatorių išpuoliai, kad ir kokiais bjauriais žodžiais jie spjaudėsi, mano atveju blogiausia". 

Rimantė Šalaševičiūtė paaiškino kas blogiausia — "Valstybinio transliuotojo LRT kanalais netiesą čiurkšlėmis liejęs ir, panašu, kaip dabar aiškėja, labiau nuo savo atsakomybės bandantis išsukti buvęs Seimo narys, liberalas G. Vaičekauskas (turbūt tik atsitiktinumas, kad COVID—19 vieną po kito Seime griebia būtent liberalus?) dūrė pirštu į mane, teigdamas, jog aš kalta dėl jo ligos...".

Pačioje savo komentaro pabaigoje Seimo narė Rimantė Šalaševičiūtė išreiškė susirūpinimą ir dėl kitų.

Seimo narė Rimantė Šalaševičiūtė: "Man nutikusi istorija šiuo labai sudėtingu laikotarpiu gali įvykti su bet kuriuo mūsų šalies piliečiu. Visi turime teisę ir privalome gyventi pagal priimtus teisės aktus, jų laikydamiesi. Visus piktus žodžius ir palinkėjimus iškęsiu, tačiau viliuosi, kad mano patirtis padės kitiems, sveikiems, tačiau ujamiems vien dėl to, kad sulaukė teigiamo testo atsakymo…".

Kas ką užkrėtė COVID-19 pirmas 2
sreenshot
Kas ką užkrėtė COVID—19 pirmas?

Tačiau, kaip Seimo narės patirtis padės paprastiems Lietuvos žmonėms, Seimo narė Rimantė Šalaševičiūtė nepaaiškino. Paprastai paprasti Lietuvos žmonės nepaisant valdžios pastangų patys išgyvena ir labai sudėtingus laikus. Išgyvens ir šiuos. Tame tarpe ir naująją valdžią.

Autoriaus nuomonė gali nesutapti su redakcijos pozicija.

Tegai:
COVID-19, koronavirusas, Seimas
Temos:
Saugokime save ir kitus: koronavirusas Lietuvoje ir pasaulyje (1142)
Dar šia tema
Dėl COVID-19 atšauktas Lietuvos kariuomenės dienai skirtas karinis paradas
Lietuvoje koronaviruso atvejų per parą sumažėjo perpus
Lietuvos vyriausybė pritarė dar 1,4 mln vakcinų nuo koronaviruso dozių pirkimui
Užkaukazės geležinkeliai

Viskas kaip ant bėgių. Užkaukazės geležinkelis turi galimybę atgimti

(atnaujinta 15:09 2021.01.22)
Kalnuotoje vietovėje tiesti naują Baku-Nachičevanės geležinkelį yra per brangu ir užima daug laiko; ekonominiu požiūriu daug protingiau yra atstatyti tunelius ir tiltus senuoju maršrutu

2021 metų sausio 11 d. Vladimiras Putinas Maskvoje susitiko su Azerbaidžano prezidentu Ilhamu Alijevu ir Armėnijos ministru pirmininku Nikolu Pašianianu. Pagrindinė trišalių derybų tema yra Azerbaidžano ir Armėnijos santykių normalizavimas remiantis susitarimu, kurį pasirašė susitikimo dalyviai 2020 metų lapkričio 10 dieną, karinių, politinių ir humanitarinių Kalnų Karabacho konflikto pusių analizę tęsia specializuoti specialistai ir ekspertai, ir mes siūlome kuo atidžiau įvertinti šį Ilhamo Alijevo pareiškimą, pateiktą susitikimo pabaigoje.

Ilhamas Alijevas apie geležinkelio projektus

"Po daugiau nei 30 metų Azerbaidžanas susisiekdamas per Armėnijos teritoriją turės ryšį su Nachičevanės Autonomine Respublika. Armėnija per Azerbaidžano teritoriją turės geležinkelio prieigą prie Rusijos ir Irano. Be to, bus galima patekti į Turkijos rinką ir Rusijos bei Turkijos geležinkelio arterijas. Tai atveria puikias perspektyvas. Ir aš tikiu, kad darbo grupė, kurią šiandien sukūrėme, veiks efektyviai, periodiškai praneš mums apie projektų įgyvendinimą. Yra daugiau nei vienas projektas, keli, esu tikras, kad visa tai bus įgyvendinta", — sakė Azerbaidžano prezidentas.

"Viskas nauja yra gerai pamiršta sena"

Kaip matote, minima ne tik Nachičevanės Autonominė Respublika, Azerbaidžanas ir Armėnija, bet ir Rusija, Iranas ir Turkija. Tai, kad Ilhamas Alijevas yra kaip įmanoma tikslus ir teisingas savo pareiškimuose tarptautiniuose susitikimuose, nekelia abejonių, tačiau tai, kaip penkios valstybės gali būti suinteresuotos geležinkelio projektais (daugiskaita — taip ir citatoje) iš karto, nėra visiškai akivaizdu. Tai taip neakivaizdu, kad kol kas niekas net neprisimena paties Užkaukazės geležinkelio, kuris vienu metu neoficialiai buvo vadinamas "Užkaukazės Transsibu", egzistavimo fakto. Norint jį sukurti visu mastu, prireikė daugiau kaip 40 metų — statybos truko nuo 1900 iki 1942 metų.

Карта Армении
Armėnijos žemėlapis

Bendras ilgis yra 850 kilometrų, 450 kilometrų atkarpa Armėnijos pietuose palei pasienio Arakso upę buvo baigta 1940–1942 metais. Aukščiau pateiktoje diagramoje taip pat parodytos Irano ir Turkijos teritorijų dalys, ir tai toli gražu neatsitiktinai. 1900 metais buvo baigta sujungti Rusijos ir Osmanų imperijos geležinkelius — mažiau nei kilometro atstumu vienas nuo kito buvo pradėta eksploatuoti Turkijos geležinkelio stotis "Dogukapi" ir Rusijos "Achurian". Šios stotys diagramoje neparodytos, nes 1990-aisiais, kai vyko aštriausias Kalnų Karabacho konflikto etapas, Turkija, solidarizuodamasi su Azerbaidžanu, paskelbė Armėnijos blokadą ir nustojo eksploatuoti šią geležinkelio atkarpą, vedančią į Karsą.

Karinis konfliktas Karabache, archyvinė nuotrauka
© Sputnik / Минобороны Азербайджана

1906 metais Buvo baigta sujungti Rusijos imperijos ir Persijos geležinkelius — taip tą laiką vadinosi šiuolaikinis Iranas. Tai buvo vienas pirmųjų geležinkelių Irane, jis vedė iš Tabrizo į Julfos stotį, esančią pasienyje su Rusija. Kitoje sienos pusėje yra stotis, ir būtent Rusijos "Julfa" buvo sumontuota įranga, skirta pertvarkyti vagonų ratų poras (vėžės plotis Irane — 1430 milimetrų, Rusijoje — 1520 milimetrų).

Po visų 1990-ųjų įvykių ši linija veikia: nuo 2017-ųjų Nachičevano autonominės Respublikos sostinėje du kartus per savaitę galima važiuoti traukiniu ir saugiai nuvykti į Tabrizą ir Teheraną. Žinoma, atsižvelgiant į tai, kad dar neseniai ALR buvo atskirta nuo pagrindinės Azerbaidžano teritorijos, krovinių apyvarta ir keleivių srautas čia yra minimalūs, tačiau šioje atkarpoje nieko net nereikia atstatyti. Didžiojo Tėvynės karo metu ši atkarpa buvo labai svarbi — vienas iš tiekimo maršrutų ėjo per neutralų Iraną.

Priminsime, kad 1943 metais Teherane įvyko Stalino, Ruzvelto ir Čerčilio susitikimas ir kad draugui Stalinui nepatiko skraidymas lėktuvais. Labiausiai paplitusi versija yra ta, kad Stalinas aviacijos pagalba keliavo į Teheraną ir atgal į Maskvą, tačiau raidinis traukinys Nr. 501 su šarvuotu vežimu, stovinčiu Baku, yra geležinis argumentas, kad "aviacijos" versija nėra vienintelė.

Vienas projektas penkioms valstybėms

Šis istorinis nukrypimas leidžia "iššifruoti" Ilhamo Alijevo žodžius. Kalnuotoje vietovėje statyti naują Baku-Nachičevano geležinkelį yra per brangu ir užima daug laiko, ekonominiu požiūriu daug protingiau yra atstatyti tunelius ir tiltus senoje trasoje. Šiuo atveju projektu suinteresuotos penkios šalys  vienu metu — Iranas, Turkija, Azerbaidžanas ir ALR, Armėnija ir, žinoma, Rusija. Rusijai, nes dabar, pasibaigus 30 metų konfliktui dėl nepripažintos Kalnų Karabacho Respublikos, yra galimybė užmegzti geležinkelio ryšius su tokiais svarbiais prekybos partneriais kaip Turkija ir Iranas.

Ne paslaptis, kad didelę dalį importo iš šių šalių sudaro žemės ūkio produktai, kurie dabar pristatomi jūra. Logistika pasirodo sunki ir nepigi: prekės turi būti pristatytos į Kaspijos jūros Irano uostą ir Juodosios jūros uostą Turkijoje, sumokėti rinkliavas, perkrauti laivą, sumokėti krovinį, pristatyti į Rusijos uostus, sumokėti rinkliavas ir perkrauti. Jei vietoj visų šių procedūrų atsiras galimybė naudoti automobilius su šaldytuvais, kurie, pravažiavę Nachičevaną, Armėnijos teritoriją, per Baku Dagestane, pateks į Rusijos geležinkelių žinią, situacija bus visiškai kitokia.

Svarbus įspėjimas: šiuo metu informacijos apie Turkijos planus atkurti geležinkelio ryšius su Armėnija, taigi ir su Azerbaidžanu bei Rusija, nėra atviruose šaltiniuose — bent jau rusų kalba. Kol nėra šios informacijos, šio projekto analizuoti neįmanoma. Atsižvelgiant į Turkijos ekonomikos situaciją, liros nuvertėjimą ir kitas problemas, mes tiesiog turime laukti oficialių pranešimų iš Ankaros.

Galimas "Kaukazo Transsibo" elektrifikavimas

Jei Azerbaidžanas pradės "Kaukazo transsibo" atkūrimo darbus nuo Baku-Horadiz atkarpos, bus užtikrintas pigiausias ne tik Fizuli, bet ir Jebrail regionui atstatyti reikalingų prekių pristatymas — tas pats, kur yra Khudaferino kaimas, kur prasidėjo Khudaferino HE ir Gyso Galasy HE darbas pasienio Arake. Žinoma, pagal Irano ir Azerbaidžano susitarimą, ateinančiais metais visa elektra turėtų būti skirta tik Iranui, kuris savo lėšomis praktiškai baigė statyti visą "Khudaferin" projektą, kurio bendra instaliuota galia sieks 280 megavatų. Tačiau vargu ar Teheranas kategoriškai atsisakys geležinkelio elektrifikavimo projekto, nes tai užtikrins krovinių apyvartos su Armėnija, Azerbaidžanu ir Rusija padidėjimą.

Be to, visos šios šalys turi rimtų argumentų tokiam pasiūlymui pritarti — jei, žinoma, taip bus. Geležinkelis, einantis nuo Baku iki Armėnijos sienos, bus nutiestas į Meghri regiono teritoriją. Dar 2012 metais įvyko iškilminga ceremonija, kurios metu Armėnijos ir Irano vadovybės atstovai padėjo kapsulę būsimos Meghri HE pamatams ant Arakso. Planuojama talpa yra 100 megavatų, rezervuaras bus naudojamas gretimoms Armėnijos ir Irano teritorijoms laistyti. Statybos sutarties sąlygos buvo identiškos susitarimo dėl Khudaferin projekto sąlygoms: Iranas visus klausimus sprendžia finansuodamas, Armėnija paskaičiuojama kartu su pagaminta elektra.

Tačiau šiuo klausimu neperžengiama paties susitarimo ribų, nes Iranas su trumpomis pertraukomis vis dar yra veikiamas vienašališkų diskriminacinių priemonių iš JAV pusės. Azerbaidžanas ir Rusija, kaip galimo Pietų Kaukazo geležinkelio atkūrimo projekto šalys, gali padėti rasti finansavimo šaltinius. Atsižvelgiant į trijų hidroelektrinių (arba, tiksliau, trijų hidroelektrinių porų — jų pastatai yra abiejose Arako pusėse) pajėgumus, atkurtą geležinkelį galima elektrifikuoti į NAR teritoriją, o tai garantuoja didelį krovinių apyvartos intensyvumą palei jį.

Preliminarūs 2014 metų Gruzijos, Armėnijos ir Azerbaidžano ekspertų grupės skaičiavimai rodo, kad atkūrus geležinkelio bėgius ruožuose Baku-Horadiz-Meghri-Nakhichevan, tiltuose, viadukuose, tuneliuose ir nustačius muitinės postus, reikia apie 275 mln. Jei neatsižvelgsime į Rusijos ir Irano prekių srautus, tarkime, kad per metus tarp Baku ir Nachičevano krovinių apyvarta sieks 1,5 mln. tonų, tada, kai 2014 metais Armėnijoje galios gabenimo tarifai, Azerbaidžano ir Armėnijos geležinkelio bendrovių pelnas yra apie 60 mln. USD per metus.

Projektas nuo pat pradžių yra ekonomiškas, o Rusijos ir Irano dalyvavimas jame daro ypač naudingą visoms keturioms šalims. Projekto įgyvendinimas, mūsų nuomone, prisidės prie regioninės ekonomikos plėtros ir prekybos ryšių atkūrimo. Ir Armėnijai geležinkelio susisiekimo su Rusija atkūrimas iš tikrųjų reikš daugiau nei 25 metus trukusios blokados pabaigą. Šis projektas taip pat svarbus Iranui, kuris 2018 metais pasirašė susitarimą dėl laisvosios prekybos zonos sukūrimo su EAEU - geležinkelio susisiekimo atkūrimas prisidės prie šio susitarimo pildymo.

Autoriaus nuomonė gali nesutapti su redakcijos pozicija.

Tegai:
geležinkelis
Rusijos atominis povandeninis laivas

Rusijos atsakas į agresyvią politiką kas yra žinoma apie naująjį povandeninį laivą

(atnaujinta 17:11 2021.01.21)
Specialios paskirties branduolinio povandeninio laivo korpuso statyba artėja prie pabaigos, netrukus bus pradėti hidrauliniai bandymai. Rusijos laivynas šį laivą turėtų gauti iki 2027 metų

"Uljanovsk" povandeninis laivas (projektas 09853) buvo nuleistas "Sevmaš" 2017 metais, jo matmenys yra tokie patys kaip "Chabarovsk" (projektas 09851), tačiau projektuojant naudojamos modernesnės sistemos ir mechanizmai.

Vandenyno universali sistema Poseidon, archyvinė nuotrauka
Министерство обороны РФ

Kaip rašo "Military Watch Magazine", šie laivai yra sumažinti strateginių raketų povandeninių laivų kreiserių "Borėj" struktūriniai paveldėtojai. Esminis skirtumas tarp "Uljanovsk" ir "Chabarovsk" bei "Belgorod" (patyręs projekto 949A nešiklis) yra tas, kad naujausias povandeninis laivas pradės tarnybą su kariniu jūrų laivynu kartu su laive esančiomis unikaliomis "Poseidon" termobranduolinėmis torpedomis. Artimiausioje ateityje Rusija planuoja, kad Šiaurės ir Ramiojo vandenyno laivynų kovinėje sudėtyje bus du "Poseidon" nešikliai.

"Poseidon" daugiafunkcė vandenynų sistema yra asimetriškas Rusijos Federacijos atsakas į NATO plėtrą ir pavojingą Pentagono smūgio potencialo koncentraciją Rytų Europoje, į pasaulinės JAV priešraketinės gynybos sistemos formavimąsi, kuri gali būti naudojama prevenciniam Rusijos gynybos potencialo sunaikinimui.

"Poseidon" yra vienas slapčiausių Rusijos karinio jūrų laivyno projektų, tačiau anksčiau paskelbtos apytikslės charakteristikos (ekspertų vertinimai) leidžia visiškai įsivaizduoti unikalios branduolinės atgrasymo sistemos galimybes.

"Uljanovsk" serijinis povandeninis laivas yra "Chabarovsk" koncepcijos tęsinys ir plėtra, jis gali turėti dvigubo korpuso išdėstymą, ilgis yra apie 113 metrų, bendras poslinkis yra apie 10 tūkstančių tonų, darbinis panardinimo gylis yra iki 500 metrų, povandeninis greitis yra didesnis nei 30 mazgų. Autonomija — 120 dienų.

Neribotą diapazoną teikia iš esmės nauja atominė jėgainė. Įgula yra apie 100 žmonių. Tikriausiai šešios "Poseidon" termobranduolinės torpedos bus dedamos į "Uljanovsk" lanką. Be to, povandeninis laivas gali priimti sparnuotąsias raketas "Kalibr-PL", viršgarsines raketas "Zircon" ir savigynos sistemą "Packet-PL" (priešo torpedų atakoms atremti).

Daugiafunkcė vandenyno sistema skirta sunaikinti lėktuvnešių smūgio grupes, dideles karines bazes ir strateginius priešo ekonomikos objektus pakrantės regione. Ir taip pat gali būti atsakingas už nepriimtinos žalos padarymą didžiulei šalies-agresorės teritorijai.

Putino "Matrioška"

Projektų 09851 ir 09853 branduolinių "paskutiniojo teismo dienos" torpedų povandeniniai laivai yra slapti ir galingi, pajėgūs atlikti kovines misijas dideliame gylyje iki keturių mėnesių (be paviršiaus). Jie gali veikti bet kurioje pasaulio vandenyno vietoje.

Savo ruožtu nepilotuojami orlaiviai "Poseidon" yra dar mažiau pažeidžiami ir autonomiškesni, visiškai nenugalimi kovinio naudojimo situacijoje. Daugiafunkcė vandenyno sistema kaip visuma — atominis povandeninis laivas ir termobranduolinės transkontinentinės torpedos laive šiek tiek primena Rusijos inkilą, kurio mūsų atveju geriau netrukdyti. Be rimtos priežasties "Poseidon" sistema niekada neveiks.


"Poseidon" branduolinis bepilotis aparatas yra apie 20 metrų ilgio, 1,8 metro skersmens ir 100 tonų masės. Veikimo nuotolis praktiškai neribojamas, panirimo darbinis gylis yra 1 000 metrų, greitis — 100 mazgų (185 km / h) — parametrai, kurių praktiškai nepasiekia jokios šiuolaikinės potencialaus priešo torpedos.

Be to, povandeninis aparatas su termobranduoline galvute turi kompiuterinį intelektą ir gali veikti savarankiškai kelių tūkstančių kilometrų atstumu nuo nešiklio. Dronas pasirenka gylį ir greitį pagal situaciją. Be to, maksimalus greitis leidžia išvengti bet kokios grėsmės. Hidroakustikos būdu tokio taikinio sekti beveik neįmanoma.

"Poseidon" sugeba judėti, vadovaudamasis jūros dugno reljefu, iki 10 tūkstančių km atstumu. Paskirties taške gula ant dugno ir keletą mėnesių laukia, kol pasirodys kovos signalas arba komanda grįžti į bazę (ilgos bangos gali įveikti vandens pasipriešinimą).

"Poseidon" kovinės galvutės galia yra 100 megatonų TNT ekvivalentu. Be to, kovinė galvutė su kobalto sekcija buvo sukurta siekiant maksimaliai padidinti teritorijos radioaktyvųjį užterštumą.

Manau, kad šios ryškios detalės yra atskleistos specialiai "partneriams", ketinantiems kalbėtis su Rusija "iš jėgos pozicijos". Unikalūs atominių povandeninių laivų ir strateginių torpedų pajėgumai garantuoja pražūtingą atsakomąjį branduolinį smūgį, net jei ilgainiui potencialiam priešininkui pavyks sukurti sausumos ir jūros neperžengiamą raketų gynybos kupolą.

Planuojami keturi povandeniniai laivai su nešikliu yra 24 bepiločiai "Poseidon", dislokuoti vandenynuose, kurie, pasak "Forbes", gali įveikti bet kokią priešo gynybą, sunaikinti lėktuvnešių smogiamąsias grupes ir "padaryti nepataisomą žalą rytinei ar vakarinei JAV pakrantei", tuo tarpu "vargu ar kitos karinės jūrų pajėgos sugebės sukurti ką nors panašaus".

Rusijos revoliucija jūrų strategijoje

Vašingtonas, vykdydamas gana agresyvią užsienio politiką, labai remiasi kariniu jūrų laivynu, siekia valdyti planetą, pasikliaudamas didžiuliu užsienio bazių tinklu.

Rusija reagavo asimetriškai, ir šiandien ji yra pasirengusi gintis jūroje ne tik strateginiais ir daugiafunkciais povandeniniais laivais. Tiesą sakant, Amerikos ekspertai taip pat supranta, kad "Poseidon" yra atsakas į priešraketinių sistemų sukūrimą ir visą kreiserių, naikintuvų ir JAV povandeninių laivų armadą, ginkluotą sparnuotosiomis raketomis "Tomahawk", kurių nuotolis yra iki 2 500 km.

Amerika yra rimtai susirūpinusi dėl Rusijos "Poseidon" pasirodymo ir kankina klausimas: ar galimas šių ginklų panaudojimas karinio konflikto metu atitiks tarptautinės teisės normas? Klausimas retorinis.

Rusijos "Poseidon" atima iš JAV saugumą ir nebaudžiamumą, kurį anksčiau "garantavo" du vandenynai. "Išmanūs" povandeniniai bepiločiai orlaiviai su "termobranduoliniais argumentais" vien dėl savo egzistavimo verčia palaikyti taiką ir didina galimybes derėtis su amerikiečiais. Vienintelė alternatyva gali būti didžiulės Vašingtono išlaidos iš esmės naujų sistemų, skirtų kovoti su "paskutiniojo teismo dienos torpedomis", sukūrimui, tačiau net ir šiuo keliu pastebima technologinė spraga tarp JAV ir Rusijos karinėje srityje nežada sėkmės.

O ateityje dideli antžeminiai laivai — koviniai arba užmaskuoti kaip hidrografiniai, prekybos laivai — gali tapti branduolinių torpedų nešikliais. "Poseidon" sistemai netaikomos ginklų ribojimo sutartys, ji turi didelį eksporto potencialą ir gali būti parduodama tarptautinėje rinkoje — su įprastine kovine galvute.

Spėju, kad Indija ir Kinija pirktų negalvodamos. Kinijos ekspertai jau pareiškė, kad tokios technologijos idealiai tinka giliavandeniams jūrų tyrimams. Iš tiesų, "Poseidon" korpuso stiprumas leidžia nardyti iki 14 kilometrų gylio.

Kaip bebūtų, Rusijos strateginis tarpžemyninis giliavandenis laivas su atomine jėgaine turi didelę ateitį. O iš savo humanistinės "jėgos pozicijos" Maskva visada yra pasirengusi lygioms ir taikioms deryboms su nepatogiausiais partneriais.

Autoriaus nuomonė gali nesutapti su redakcijos pozicija.

Tegai:
povandeninis laivas, Rusija
Automobilių stovėjimo aikštelė Vilniuje

Vilniuje siūloma atsisakyti rezervuotų parkavimo vietų

(atnaujinta 12:48 2021.01.22)
Kelionės viešuoju transportu prisideda prie automobilių srauto mažėjimo, mažina oro užterštumą, taip pat padeda siekti labiau subalansuoto ir darnesnio judėjimo mieste

VILNIUS, sausio 22 — Sputnik. Vilniaus miesto savivaldybės administracija Vyriausybę ir visas ministerijas ragina atsisakyti rezervuotų automobilių stovėjimo vietų, o darbuotojams kaip motyvacinę priemonę taikyti ilgalaikių viešojo transporto bilietų kompensavimą, praneša miesto savivaldybė.

Automobiliai
© Sputnik / Владислав Адамовский

"Šiuo metu didžioji dalis valstybinių įstaigų, prie kurių rezervuojamos automobilių stovėjimo vietos, yra miesto centre — čia poreikis parkavimui natūraliai didžiausias, todėl jos turėtų būti prieinamos visiems vilniečiams. Tai labai atitiktų Vyriausybės programoje matomą ambicingą kryptį įgyvendinti Lietuvos žaliąjį kursą, mažinti oro taršą, skatinti mažiau naudotis automobiliais", — sakė Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorius Povilas Poderskis.

Vilniaus miesto savivaldybės administracija siūlo atsisakyti rezervuotų vietų prie valstybės įstaigų, institucijų ir tarnybų.

Be to, ministerijos raginamos aktyviau skatinant darbuotojus dirbti nuotoliniu būdu — taip būtų mažinami srautai. Rezervuotų automobilių parkavimo vietų poreikį mažintų ir dažnesnis elektromobilių naudojimas. Jų vairuotojams taikomos įvairios skatinamosios priemonės, tarp jų ir nemokamas parkavimas.

Kelionės viešuoju transportu prisideda prie automobilių srauto mažėjimo, mažina oro užterštumą, taip pat padeda siekti labiau subalansuoto ir darnesnio judėjimo mieste.

Keliavimo įpročių apklausos duomenimis, viešojo sektoriaus įstaigose maždaug 44 proc. darbuotojų atvyksta į darbą viešuoju transportu. Dar apie 37 proc. tų, kurie dabar juo nesinaudoja, keliautų autobusais ir troleibusais, jei darbdavys juos paskatintų.

Tegai:
parkavimas, Vilniaus miesto savivaldybė
Dar šia tema
Vyriausybės kanceliarija atsisako prabangių automobilių
Gruodį naujų lengvųjų automobilių registravimas išaugo beveik 25%
Draudikai įvardijo, kokie automobiliai dažniausiai nukenčia nuo ilgapirščių