Karinis paradas

išgąsdino Rusijos ir Kinijos bombonešiai virš Ramiojo vandenyno

(atnaujinta 17:06 2020.12.25)
Bendras Rusijos Federacijos ir KLR strateginių bombonešių patruliavimas oro erdvėje Azijos ir Ramiojo vandenyno regione parodė itin didelį JAV ir jų sąjungininkių karinių bazių pažeidžiamumą

Gruodžio 22 dieną oro pajėgų grupė, susidedanti iš dviejų Rusijos aviacijos ir kosmoso pajėgų Tu-95MS ir keturių Kinijos oro pajėgų Hong-6K, sėkmingai patruliavo 10 valandų oro erdvėje virš Japonijos ir Rytų Kinijos vandenų. Orlaivį ore valdė radaro patruliavimo ir orientacinio lėktuvo A-50U kovinės įgulos. Atskirose maršruto atkarpose "strategus" lydėjo Rusijos aviacijos ir oro pajėgų naikintuvai Su-35S, taip pat pakelti Japonijos oro pajėgų naikintuvai F-15.

Vykdydami užduotis, orlaiviai, eksploatuojami pagal tarptautinės teisės normas, nepažeidė kaimyninių valstybių oro erdvės. Rusijos gynybos ministerija pabrėžė, kad misija nėra nukreipta prieš trečiąsias šalis ir padeda didinti abiejų valstybių ginkluotųjų pajėgų sąveiką.

Tokios operacijos rodo kokybiškai naują dviejų šalių bendradarbiavimo lygį. Bendra misija sukėlė didelį tarptautinį atsaką (kaip ir pirmasis bendras Tu-95MS ir dviejų Khun-6K patruliavimas 2019 metų liepos mėnesį).

Pasak Pietų Korėjos ginkluotųjų pajėgų jungtinio štabo vadų, oro grupė kelis kartus įsiveržė į "oro gynybos identifikavimo zoną". Reaguodamos į 19 Rusijos ir Kinijos karinių lėktuvų "invaziją" į oro gynybos identifikavimo zoną, Pietų Korėjos oro pajėgos taip pat pakėlė savo naikintuvus.

Vakarų valstybės Rusijos ir Kinijos karinio bendradarbiavimo augimą pavadino "rimta grėsme saugumui", o JAV pažymėjo, kad jėgų pusiausvyra Vakarų Ramiojo vandenyno regione keičiasi ne jų naudai.

Patruliavimo ypatybės

Bendra Rusijos ir Kinijos misija prasidėjo ankstų gruodžio 22 dienos rytą. Kai keturi kinų bombonešiai iš salos Rytų Kinijos jūroje pateko į "oro gynybos atpažinimo zoną", 15 Rusijos orlaivių jau buvo operacinėje zonoje, kuri anksčiau tęsėsi iš šiaurės į pietus pro Takešimos (Liankūro) salas Japonijos jūroje. Nepaisant jungtinio Pietų Korėjos ginkluotųjų pajėgų štabų viršininkų pavojaus signalo dėl Rusijos Federacijos ir KLR "oro armados", oro gynybos specialistai nenustatė jokių nacionalinės oro erdvės pažeidimų. 2013 metų Seulo vienašališkai įsteigta "oro gynybos identifikavimo zona" teisiškai neįpareigoja nieko iš anksto pranešti apie patekimą į ją, tačiau Kinija vis tiek perspėjo apie bendras pratybas.

Neįprasta oro grupės sudėtis liudijo aukštą taikymosi sistemų, smūginių ginklų ir naikintuvų dangos pasirengimą atlikti strategiškai svarbias užduotis. Žinoma, šį rytą pavojaus signalas buvo nuskambėjęs didelėje JAV karinio jūrų laivyno bazėje "Yokosuka", kuri buvo ranka pasiekiama Rusijos ir Kinijos raketnešiams (iš Takešimos salų — kiek daugiau nei 700 km). Tačiau gruodžio 22 dieną Rusijos aviacijos ir kosmoso pajėgų bei Kinijos oro pajėgų "strategai" tik planingai įvertino galimą operacijų teatrą ir nusiuntė tam tikrą signalą Amerikos partneriams, kurie bando diktuoti savo taisykles Azijos ir Ramiojo vandenyno regione. Tačiau operacinė erdvė yra daug platesnė.

Amerikiečių teigimu, Rusijos ir Kinijos strateginiai bombonešiai ir jūrų žvalgybos turtas tiria Šiaurės Amerikos aviacijos ir gynybos vadovybės (NORAD) galimybes ir vis labiau pasitiki savimi šalia JAV sienų.

Anksčiau analitiniame leidinyje "The National Interest" pažymėta: "Nauja Rusijos ir Kinijos tolimojo nuotolio "oras-oras" raketų karta gali kelti grėsmę svarbiausiems JAV aviacijos kontrolės tinklo mazgams. Tarp šių mazgų yra AWACS tolimojo nuotolio radarų aptikimo ir perspėjimo sistema, įvairūs žvalgybiniai ir stebėjimo orlaiviai, tanklaivių orlaiviai ir elektroninės lėktuvų atsakomosios priemonės ".

"Karo dievas", arba "Kuzkino motina" kinų kalba

Kinijos strateginis bombonešis Hong-6K (simbolinis žymėjimas "Karo dievas") yra moderniausia modifikacija tarybinio Tu-16A pagrindu (1950-ųjų pabaigoje į KLR buvo perduoti keli orlaiviai ir techninė dokumentacija).

"Strategas" nuo ankstesnių versijų skiriasi "išmaniąja" elektronika ir naujausiais ginklais, galinčiais įvykdyti branduolinius smūgius tūkstančių kilometrų atstumu. Jame yra tolimojo nuotolio aptikimo ir priešgaisrinis radaras, trukdymo sistema, optinio-elektroninio žvalgybos ir taikinio skyrimo stotis, jis skirtas nukreipti aviacines bombas ir raketas "oras-žemė", kuriose sumontuotos lazerio galvutės.

Didžiausias kiniškų sparnuotųjų raketų AKD-20 paleidimo nuotolis, pagal įvairius šaltinius, nuo 1 600 km iki 2 500 km. Raketa KD-88 "oras-žemė" su inerciniais, televiziniais ir infraraudonųjų spindulių nukreipimo kanalais bei dviejų kanalų ryšio sistema, skirta tiksliniam vaizdui perduoti į lėktuvnešį, taip pat gali būti naudojama, siekiant sunaikinti priešo antžeminius taikinius.

Arsenale yra viršgarsinės priešlaivinės raketos (ASM) Yingji-12 ir Yingji-100 (paleidimo nuotolis, atitinkamai, 400 km ir 770 km), leidžiančios sunaikinti, pavyzdžiui, lėktuvnešį neįeinant į priešo oro gynybos zoną. Amerikiečių ekspertų teigimu, priešlėktuvinė raketa "Standrat-2" negarantuoja priešlėktuvinių raketų Yingji-12 ir 100 perėmimo.

Bombonešis "Khun-6K" aprūpintas rusiškais turboventiliatoriniais D-30KP-2 varikliais, kurių talpa yra 12 tūkst. Kgf / cm. Kompozitinės medžiagos į lėktuvo korpuso konstrukciją įtraukiamos 30 proc. Skrydžio nuotolis be degalų papildymo yra iki 5 000 km. Žodžiu, tai "Kuzkino motina" kiniškai. O kovinėje sandraugoje su Rusijos "Medved", "Hun-6K" galia išauga daug kartų.

Tarpžemyninis bombų, raketų nešiklis Tu-95 MS "Medved" pasaulyje yra gana gerai žinomas dėl savo sugebėjimo smogti daugiau nei 5 000 kilometrų atstumu. Tokių užsienio šalių transporto priemonių "palyda" virš neutralių vandenų gali tik nuraminti galimo priešo karo vadų sąžinę. Kovinėje situacijoje "palyda" neturės laiko sureaguoti. Jei prireiks, Tu-95MS pradės raketos smūgį iš toli, galbūt iš Rusijos Federacijos oro erdvės. Tu-95MS kovinio patruliavimo zonoje praktiškai nėra jokių apribojimų. Be kuro papildymo aparatas nuskrenda iki 15 tūkstančių kilometrų, o rekordinis "Medved" skrydis su degalų pildymu 2010 metais įvyko virš trijų vandenynų — 30 tūkstančių kilometrų.

Norėdamas užimti svarbius taikinius atokiose karinėse ir geografinėse vietovėse, "strategas" turi sparnuotąsias raketas Kh-101 ir Kh-102, kurių numatomas nuotolis yra iki 5 500 km, ir kelių modifikacijų raketas Kh-55, kurių nuotolis yra iki 3 500 km, įskaitant gaminius su kompaktiška termobranduoline galvute, kurios talpa yra 200 kilotonų. Ginkluota laikoma Tu-95MS-16, galinti gabenti 16 sparnuotųjų raketų (maksimali "Medved" kovinė apkrova yra 12 tonų).

Rusijos tolimojo nuotolio aviacija 2020 metais buvo papildyta šešiais modernizuotais strateginiais raketnešiais Tu-95MS. Atkreipkite dėmesį, kad modernizuojant numatoma įdiegti modernią aviacinę techniką, orlaivių radijo ir elektronikos kompleksą ir kitą įrangą. Anksčiau tolimojo nuotolio aviacijos vadas generolas leitenantas Sergejus Kobylašas sakė, kad modernios Tu-95MS valdymo sistemos ir ginklai žymiai pagerino smūgio į taikinius bombomis, valdomomis ir sparnuotosiomis raketomis, tikslumą.

Rusijos gynybos ministras Sergejus Šoigu teigė, kad 2020 metais Amerikos orlaivių ir laivų žvalgybos ir demonstracinių veiksmų intensyvumas netoli Rusijos sienų padidėjo 15 procentų. NATO mokymai, vykstantys vienu metu prie vakarinių, pietinių ir rytinių Rusijos sienų, tapo sistemingi. Vien rugpjūčio–rugsėjo mėnesiais juose dalyvavo 55 koviniai lėktuvai, tarp jų — strateginiai bombonešiai ir 12 laivų, gabenusių precizinius ginklus. Tenka imtis "veidrodinių priemonių", kurios gruodžio 22 dieną atrodė itin įtikinamai.

Autoriaus nuomonė gali nesutapti su redakcijos pozicija.

Tegai:
bombonešis, Kinija, Rusija
Lietuvos kariuomenės šauktiniai, archyvinė nuotrauka

Simbolinio mygtuko paspaudimas. Kaip politikai Lietuvos likimą sprendžia

(atnaujinta 17:39 2021.01.18)
Kiek daug Lietuvos gyvenime sprendžia politikų veiksmas, ar vienas mygtuko paspaudimas gali nulemti rimtus pokyčius, dažnai savo planais politikai dalinasi ir socialiniuose tinkluose

Uniforma sukuria monolitinį organizacijos įvaizdį. Uniforma simbolizuoja organizacijos ir jos narių statusą visuomenėje. Uniforma atlieka daugelį funkcijų.

Karinė uniforma leidžia nesunkiai atskirti karį nuo civilio. Policijos uniformos taip pat leidžia greitai atpažinti tų tarnybų darbuotojus ir aiškiai nurodo jų statusą bei įgaliojimus.

Suvienodindama žmonių išvaizdą uniforma atlieka ir tam tikrą psichologinį vaidmenį. Uniforma nuteikia uniformuotus priimti ne kaip atskirus individus, o kaip vieną visumą. Monolitą.

Gal todėl krašto apsaugos ministras Arvydas Anušauskas stengiasi neatsilikti nuo vidaus reikalų ministrės Agnės Bilotaitės. Abu ministrai pamėgo fotografuotis su uniformuotais. Nuotraukomis dalinasi savo Facebook laiko juostoje.

Nuotraukos su uniformuotais kariais bei policininkais ministrams ne tik padeda susitapatinti su kariais bei policininkais, bet turi estetinės reikšmės ir ministrų veidaknygėms.

O krašto apsaugos ministro Arvydo Anušausko veidaknygė atlieka dar ir atgrasymo funkciją.

Lietuvos krašto apsaugos ministras Arvydas Anušauskas: "Aplankiau SOP (Specialiųjų operacijų pajėgų štabą). Per dešimtmetį keitėsi žmonės, ginklai, bet motyvacija, patriotiniai motyvai niekur nedingo. Profesionalumas ugdomas ir tarptautinėse misijose toli nuo Lietuvos. Taigi turime aštrų ginklą — specialias pajėgas, kurios taip pat skirtos priešui atgrasyti".

Patriotiniai motyvai niekur nedingo 1
Screenshot
Patriotiniai motyvai niekur nedingo

Lietuvos krašto apsaugos ministras Arvydas Anušauskas: "Krentant gausiam sniegui Rukloje aplankyta NATO priešakinių pajėgų kovinė grupė. Vadas plk.ltn. Peer Papenbroock detaliai pristatė kovinės grupės galimybes."

Ministras savo Facebook draugams referuoja, kad su Vokietijos ambasadoriumi Matthias Peter Soon aptarė šalių bendradarbiavimą ir jo plėtrą. Ministras su ambasadoriumi pasidžiaugė, kad vokiečių kariai Lietuvoje yra gerai priimami.

Taip pat Lietuvos krašto apsaugos ministras Arvydas Anušauskas pastebėjo, kad "ypatingai daug Vokietija prisideda prie kovinės grupės ir karinės infrastruktūros vystymo. Visa tai prisideda prie atgrasymo..."

Vokiečių kariai Lietuvoje yra gerai priimami 2
Screenshot
Vokiečių kariai Lietuvoje yra gerai priimami

Lietuvos krašto apsaugos ministras Arvydas Anušauskas apsilankė ir Pabradėje. Ten taip pat nusifotografavo.

Krašto apsaugos ministras Arvydas Anušauskas: "O šiandien Pabradėje išskleista JAV 2-8 CAV bataliono kovinė vėliava su šūkiu "Honor and Courage". Sunkusis JAV batalionas trečią kartą dislokuotas Lietuvoje ir kaip ir kitos sąjungininkų pajėgos — išlieka svarbiu atgrasymo veiksniu mūsų regione".

"Nežinau kaip dabar Teksase, kur batalionas nuolat dislokuotas, bet Pabradėje dabar žvarbus oras", — meteorologines sąlygas Pabradėje pakomentavo ministras.

Pabradėje išskleista JAV bataliono kovinė vėliava 3
Screenshot
Pabradėje išskleista JAV bataliono kovinė vėliava

Ponas Arvydas Anušauskas spaudžia ne tik savo Facebook mygtukus. Ponas Anušauskas savo veidaknygėje anonsavo ir apie simbolinio mygtuko paspaudimą. Ne tik anonsavo, bet ir jį paspaudė.

Lietuvos krašto apsaugos ministro Arvydo Anušausko mygtuko paspaudimu Krašto apsaugos ministerija sudarė 2021 metų šauktinių sąrašus, į kuriuos buvo įtraukti 38 tūkst. 177 18–23 m. amžiaus jaunuoliai.

Karo prievolininkų sąrašas sudaromas atsitiktine tvarka, naudojantis kompiuterių programa.

Simbolinio mygtuko paspaudimas 4
Screenshot
Simbolinio mygtuko paspaudimas

"Aš visus šauktinius sveikinu su pradėtu šauktinių sąrašų sudarymu. Tai yra pirmas žingsnis prieš pradedant šaukimą. Ir aš manau, kad labai gerai, jog simboliškai visa tai sutampa su sausio įvykių trisdešimtmečiu, kuomet prieš trisdešimt metų savanoriai taip pat stojo ginti savo beatsikuriančios valstybės", — surengtoje nuotolinėje spaudos konferencijoje teigė krašto apsaugos ministras Anušauskas.

Anušauskas taip pat informavo, kad šauktinius planuojama skiepyti COVID-19 vakcina. "Šauktiniai taip pat bus skiepijami, aš manau, kad tai irgi prisidės prie to, kad jie galėtų normaliai atlikti tarnybą", — žadėjo ministras.

Visgi ministras informavo, kad kol kas šauktiniai yra tik dešimti eilėje gauti COVID-19 skiepus.

Be to, ministerija įspėja, kad karo prievolininkams už ministerijos nurodymų nevykdymą gali būti taikoma administracinė ar net baudžiamoji atsakomybė. Tad teisintis baime kariuomenėje užsikrėsti "korona" neverta.

Pernai lapkritį buvo skelbta apie koronaviruso protrūkį kariuomenėje — iš viso buvo apsikrėtę per 200 karių. Vėliau informaciją apie susirgimus imta slėpti. Kodėl?

"Todėl kad mes matome, jog ir NATO kariuomenės neskelbia, o mes nenorime būti kažkokie išskirtiniai. Tai nėra esminis dalykas, plius mes karinė organizacija esame, todėl ne visą informaciją būtina žinoti viešai. Mes atsiskaitome savo politinei vadovybei — krašto apsaugos ministrui, prezidentūrai", — žiniasklaidai paaiškino Lietuvos kariuomenės vado spaudos atstovas mjr. Tomas Balkus.

Anot majoro Balkaus, nors visos apsaugos priemonės taikomos, kariuomenėje irgi užsikrečiama koronavirusu, "nes gyvename Lietuvoje, o ne kokiame nors izoliatoriuje".

Visokius galima spaudyti mygtukus. Savo veidaknygės. Jeigu esi krašto apsaugos ministras, turi galimybę paspausti krašto apsaugos kompiuterių programos mygtuką ir pašaukti karo prievolininkus. Būdamas Lietuvos Seimo nariu taip pat daug gali padaryti savo kraštui. Paspausti balsavimo mygtuką.

Seimo narys, krašto apsaugos ministras Arvydas Anušauskas mygtuką Seime ir paspaudė. Už paspaudimą gavo užklausą. Iš žurnalisto Vytauto Matulevičiaus ir buvusio vyriausiojo Lietuvos kariuomenės kapeliono Alfonso Bulotos.

"Ar imlūs jauni kariai apsaugoti nuo tokio nematomo priešo košmaro kaip narkotikai?" — pasibaisėjęs valdžios ketinimais dekriminalizuoti kvaišalus, retoriškai klausė buvęs vyriausiasis Lietuvos kariuomenės kapelionas Alfonsas Bulota.

Į dvasininko klausimą geriausiai atsakė krašto apsaugos ministras Arvydas Anušauskas, balsuodamas "už".

Žurnalistas Vytautas Matulevičius: "Deja, Seimo siekis dekriminalizuoti "nedidelį kiekį" narkotikų Lietuvoje buvo sutiktas su stulbinančia ramybe — nepalyginamai daugiau triukšmo kilo, kai pasikeitė prekybos alkoholiu taisyklės".

Dvasininkas klausia ministrą dėl narkotikų 5
Screenshot
Dvasininkas klausia ministro dėl narkotikų

Vytautas Matulevičius mano, kad teisūs tie, kas tvirtina, jog šitais sprendimais bus padaryta nepataisoma žala šalies jaunajai kartai, jos gyvybingumui ir atvertas kelias į daugybę naujų tragedijų, kurių ir taip nestinga.

Neabejotina, kad tai atves į dar didesnį narkotikų mafijos suklestėjimą, su kuriuo teisėsauga sunkiai tvarkosi.

"Ar tai ne cinizmas esamomis sąlygomis forsuoti tokius projektus?" — retoriškai klausia Vytautas Matulevičius. Ir savo komentarą iliustruoja Lietuvos karių pratybose Ispanijoje nuotrauka.

Tarp uniformuotų Lietuvos karių krašto apsaugos ministro Anušausko nematyti. Gal tuo metu Seimo narys Anušauskas spaudė mygtuką už "nedidelį kiekį" narkotikų... Veidaknygėje galima daug turėti veidų.

Autoriaus nuomonė gali nesutapti su redakcijos pozicija.

Tegai:
Krašto apsaugos ministerija, Arvydas Anušauskas, Lietuva
SU-25 Bulgarijoje

Kodėl ES sankcijos netrukdo NATO remontuoti kovinius lėktuvus Baltarusijoje

(atnaujinta 13:36 2021.01.18)
Tiesioginė materialinė nauda verčia kai kuriuos NATO sąjungininkus nepaisyti suktų "europinių vertybių". Bulgarijos oro pajėgos vasarį priims paskutinį iš aštuonių Baltarusijoje modernizuotų puolamųjų lėktuvų "Su-25"

Jie gaus ir apmokės paslaugas šalies, "sutriuškintos" trimis šviežiais ES sankcijų paketais. Šis paradoksas nusipelno didžiausio dėmesio.

Pirmasis Bulgarijos oro pajėgų puolamasis lėktuvas "Su-25" (uodegos numeris 246) baigtas ir modernizuotas 558-ojoje orlaivių remonto gamykloje Baranovičiuose (Baltarusijos Respublika) 2020 metų rugsėjį — vykstant didžiuliams protestams šalyje. Ir teoriškai turėtų likti vienintelis.

Juk jei Europos partneriai taip principingai įgyvendina sankcijų politiką, NATO šalys neturėtų mokėti už Baltarusijos gynybos pramonės įmonių paslaugas. Kai kurios Baltijos šalys gali būti pavyzdys to, kuris "norėdamas paerzinti savo kaimyną" liko be atsarginių dalių dyzeliniams lokomotyvams.

Tačiau Bulgarijos žiniasklaida pranešė, kad vasario mėnesį šalies oro pajėgos sulauks paskutinių dviejų iš aštuonių "Su-25", kurie buvo atnaujinti Baranovičiuose. Be to, Sofija ketina modernizuoti dar šešis "Su-25" lėktuvus 558-ojoje lėktuvų gamykloje (nustatomos finansinės sandorio sąlygos). Iš kur toks principingumo trūkumas?

Pagal Bulgarijos karinių oro pajėgų vadovybės skaičiavimus, atlikus Baltarusijos kapitalinį remontą, "sovietiniai" puolamieji lėktuvai "Su-25" bus eksploatuojami iki 2028 metų, tai yra, iki kito remonto su eksploatacijos pratęsimu arba iki naujų "išskirtinai NATO" naikintuvų "F-16V Block70" įsigijimo. O su pastaraisiais ne viskas gerai.

Anksčiau Bulgarijos prezidentas Rumenas Radevas uždraudė vykdyti 1,256 milijardo dolerių vertės sutartį dėl aštuonių "F-16 Block 70/72" pirkimo, tariamai dėl neaiškių paslaugų garantijų sutartyje. Ko gero, patyręs karo lakūnas ir buvęs šalies karinių oro pajėgų vadas tiesiog suabejojo, ar verta mokėti 157 milijonus dolerių už kiekvieną iš aštuonių ketvirtosios kartos orlaivių, jei penktos kartos naikintuvas "F-35" parduodamas kai kuriems sąjungininkams už beveik pusę kainos?

Naikintuvas F-35
© Sputnik / Антон Балашов

Maždaug tuo pačiu metu Jungtinės Valstijos Taivanui (ne NATO sąjungininkui) pardavė naujus "F-16 Block 70" naikintuvus žymiai pigiau — po 121 mln. USD už vienetą. Bulgarija nėra turtinga šalis. Akivaizdu, kad esant dabartinei sunkiai finansinei ir ekonominei padėčiai Bulgarijos oro pajėgų puolamasis lėktuvas "Su-25" turės tarnauti daugelį metų, o Baltarusija šiandien labai padeda Šiaurės Atlanto aljanso Balkanų narės kovinei aviacijai.

Juokingi pinigai — svarus rezultatas

Dar 2018 metų lapkričio mėnesį Bulgarijos vyriausybė patvirtino aštuonių puolamųjų lėktuvų "Su-25" modernizavimo finansavimą 43 mln. eurų, tačiau 558-oji lėktuvų gamykla Baranovičiuose ilgą laiką negalėjo pradėti remontuoti Bulgarijos "Su-25" dėl "senų" ES sankcijų Baltarusijai.

Nepaisant to, Baltarusijos Respublikoje įvyko sovietų gamybos Bulgarijos puolimo lėktuvų kapitalinis remontas. Norėdamas apeiti sankcijas, draudžiančias ES narėms prekiauti karine technika su Baltarusija (kuri galėtų būti panaudota vidaus "represijoms"), Bulgarijos parlamentas pakeitė nacionalinius įstatymus. Pinigai yra svarbesni už Europos solidarumo principus.

Baranovičių 558-oji orlaivių remonto gamykla 2019 metų rugpjūčio 28 dieną iš Bulgarijos gavo pirmąjį "Su-25" (atskraidintą Baltarusijos "Il-76"), o 2019 metais visi lėktuvo korpuso, variklio, aviacijos technikos darbai buvo atliekami greitai ir kokybiškai. Trys atnaujintos transporto priemonės grįžo į Bezmero oro bazę spalio mėnesį, o dar trys — 2020 metų gruodžio mėnesį 14. Lėktuvų "Su-25" (viso Bulgarijos puolimo orlaivių parko) partijos taisymo kaina sieks 73,665 mln. eurų, o tai yra kelis kartus pigiau nei pirkti vieną naują naikintuvą "F-16 Block 70". Be to, išleistos lėšos suteikia įspūdingą rezultatą.

Bulgarijos ginkluotųjų pajėgų štabo viršininkas admirolas Emilis Eftimovas ir karinių oro pajėgų vadas generolas majoras Dimitaras Petrovas 2020 metų pabaigoje asmeniškai susipažino su modernizuoto "Su-25" galimybėmis Bezmero oro bazėje ir buvo patenkinti.

Baltarusijos įmonėje visiškai atnaujinta navigacijos sistema "Su-25" (atsirado palydovinė navigacija GLONASS ir GPS), išplėstos raketinių ginklų panaudojimo galimybės, didėjant nuotoliui padidėjo pataikymo į žemę tikslumas, naujoji ryšių sistema leidžia keistis duomenimis su sausumos kariuomene ir karinėmis jūrų pajėgomis.

Fliuzeliažų resursai padidėjo 800 skrydžio valandų, o RJ-95Sh turboreaktyvinių variklių — 500 valandų. Modernizuotas "Su-25" ženkliai padidino savo kovinius pajėgumus ir efektyvumą sprendžiant užduotis, kaip numatyta. Neatsitiktinai Bezmero oro bazės vadas pulkininkas Milenas Dimitrovas instruktažo metu sakė: "Po remonto "Su-25" tapo visiškai kitoks, naujas ir modernus lėktuvas".

Savo ruožtu Bulgarijos ginkluotųjų pajėgų štabo viršininkas admirolas Emilis Eftimovas pažymėjo, kad šis atnaujinimas yra "aiškus šalies politinės ir karinės vadovybės sutarimo, kur investuoti, pavyzdys, kai, atlikus išsamią analizę, būtinybės įrodymas, ateities apsisprendimas, teisingai pasirinktas investavimas ir pasiekiami reikiami rezultatai".

Aukšta reputacija ir juodas nedėkingumas

Bulgarijos puolamųjų lėktuvų modernizavimo rangovas nebuvo pasirinktas atsitiktinai, Baltarusijos 558-oji orlaivių remonto gamykla yra plačiai žinoma dėl paslaugų kokybės, pranokstančios Gruzijos ar Ukrainos gynybos pramonės įmonių paslaugas. Dėl akivaizdžių priežasčių Rusijos gynybos gamyklos nebuvo įtrauktos į galimų atlikėjų (pagrindinio aljanso priešininko) sąrašą. O Baltarusijos įmonės specialistai dar kartą patvirtino savo aukštą reputaciją, padarė technologinį stebuklą.

Įgyvendinta orlaivio "Su-25" kovinių pajėgumų didinimo programa, kuri apima: naudotų orlaivių ginklų asortimento išplėtimą (tame tarpe "oras-oras" valdomas raketas "R-73" ir "Kh-29T" "oras-paviršius", kabinos informacijos ir valdymo lauko formavimą, "navigacinį bombardavimą" (bet kokiu oru, aukštyje iki 7000 m, neįeinant į karinės oro gynybos sunaikinimo zoną), radiotechninės apsaugos įrangos įrengimą.

Pavyzdžiui, elektroninė kovinė sistema "Satellit" (sukurta 558-osios gamyklos) suteikia individualią visų tipų orlaivių radiotechninę apsaugą nuo smūgio priešo orlaivių perėmimo raketų sistemų ir priešlėktuvinių raketų sistemų aukšto tikslumo radijo bangomis valdomais ginklais. Lėktuvą apsaugo dezinformacinis "paveikslėlis" valdomų raketų valdymo galvutėse, palydos stočių ir puolančių kovotojų radaro ekranuose.

Tuo tarpu priešo elektroninių ginklų valdymo sistemos "nemato" trukdžių ženklų ir "dirba" ties klaidingu manevravimo taikiniu. "Satellit-M 2" kompleksas gali veikti automatiškai, nenukreipdamas piloto dėmesio.

Atsižvelgiant į tai, kad Baltarusija visada teisingai vykdo visus savo įsipareigojimus ir tarptautinius teisės aktus, ES šalių užsienio reikalų ministrai sutiko įvesti sankcijas įmonėms, "finansuojančioms Lukašenkos režimą". Apribojimai palietė ir Baltarusijos gynybos įmones: MZKT (ratų bazė sunkiųjų ginklų sistemoms), 140-oji remonto gamykla (cisternų remontas), elektromechaninė gamykla "Agat" (automatizuotų valdymo sistemų plėtra), "Beltechexport" (karinės įrangos pardavimas užsienyje). Didžiausios šalies įmonės priklauso valstybei, todėl visų "paketų" sankcijos nukreiptos prieš Baltarusiją kaip hibridinis ginklas mūšio lauke.

Autoriaus nuomonė gali nesutapti su redakcijos pozicija.

Tegai:
lėktuvai, Baltarusija, NATO
Automobiliai

Gruodį Lietuvos naudotų automobilių rinka smuko beveik 43%

(atnaujinta 14:45 2021.01.18)
Šiais metais šalyje buvo atlikta 208 290 naudotų lengvųjų automobilių savininkų keitimo operacijų, tai 20,7% mažiau nei atitinkamu laikotarpiu 2019 metais

VILNIUS, sausio 18 — Sputnik. Gruodį šalyje pirmą kartą įregistruota 9 683 naudoti lengvieji automobiliai, tai 42,5% mažiau nei 2019 metų gruodį (16 842 vnt.), praneša "AutoTyrimai".

Lapkritį nuosmukis siekė 39,0%, spalį — 28,1%, rugsėjį — 14,5%, rugpjūtį — 29,0%, liepą — 31,1%, tuo tarpu birželį pastebėtas laikinas atsigavimas prieš įsigalint ekologiniam mokesčiui, kuomet naudotų automobilių registravimas buvo išaugęs 15,5%.

Praeitą mėnesį asmeniniai automobiliai sudarė 9 224 vnt., o lengvieji komerciniai — 459 vnt. Gruodį šalyje daugiausiai įregistruota "Volkswagen" (1 536 vnt.), BMW (1 303) ir "Audi" (927) markių automobilių.

Tarp modelių pirmavo "Volkswagen Passat" (411 vnt.), 3 serijos BMW (402) ir 5 serijos BMW (400). Pirmą kartą Lietuvoje įregistruotų naudotų automobilių vidutinis amžius siekė 10,6 metų. Dyzelinių automobilių dalis buvo 70,2% (2019 metų gruodį — 66,6%).

Praeitą mėnesį Lietuvoje atlikta 12 386 naudotų lengvųjų automobilių savininkų keitimo operacijos, tai 46,9% mažiau nei 2019 metų gruodį (23 316). Asmeninių automobilių savininkų keitimo operacijų buvo 11 878, o lengvųjų komercinių — 508.

Gruodį savininkus dažniausiai keitė "Volkswagen" (2 128 vnt.), BMW (1 431) ir "Audi" (1 325) markių automobiliai. Dažniausios buvo "Volkswagen Passat" (761 vnt.), 3 serijos BMW (523) ir "Volkswagen Golf" (509) modelių savininkų keitimo operacijos. Vidutinis savininką pakeitusių naudotų automobilių amžius buvo 13,4 metų.

2020 metų sausį-gruodį Lietuvoje pirmą kartą įregistruoti 147 104 naudoti lengvieji automobiliai, tai 25,7% mažiau nei atitinkamu laikotarpiu 2019 metais (198 104 vnt.). Vidutinis jų amžius siekė 10,9 metų. Dyzelinių automobilių dalis šiemet sudarė 67,1% (pernai — 69,1%).

Šiais metais šalyje buvo atlikta 208 290 naudotų lengvųjų automobilių savininkų keitimo operacijų, t.y. 20,7% mažiau nei atitinkamu laikotarpiu 2019 metais (262 577). Vidutinis savininką pakeitusių automobilių amžius šiemet buvo 14,4 metų.

Tegai:
automobilis, Lietuva
Dar šia tema
KET pažeidę pradedantieji vairuotojai papildomus mokymus galės baigti po karantino
Vyriausybės kanceliarija atsisako prabangių automobilių
Gruodį naujų lengvųjų automobilių registravimas išaugo beveik 25%