Rusijos URM vadovo Sergejaus Lavrovo vizitas į Kiniją

Rusija ir Kinija pereina nuo gynybos prie kontrpuolimo

(atnaujinta 17:14 2021.03.23)
Rusija ir Kinija vis labiau derina savo politiką, todėl nenuostabu, kad pirmadienį prasidėjęs Sergejaus Lavrovo vizitas Kinijoje sutapo su JAV ir Kinijos derybomis Aliaskoje praėjusią savaitę

Ne todėl, kad Rusijos ir Kinijos santykiai orientuoti tik į Ameriką, tiesiog Pekinas taip pat norėjo informuoti Maskvą apie pirmųjų susitikimų su Baideno administracija rezultatus. Tačiau paaiškėjo, kad tuo metu, kai Lavrovas atvyko į Guiliną, būtent Amerikos tema tapo pagrindine Maskvos ir Pekino tema.

Visų pirma, Džo Baidenas diplomatijos istorijoje išgarsėjo išsišokimais Putino atžvilgiu. Atsakydama į tai, Rusija atšaukė savo ambasadorių Vašingtone. O po to žiniasklaida staiga tapo audringų JAV ir Kinijos derybų Ankoridže pradžios liudininke. Ne trumpos protokolo dalies, bet pirmojo valstybės sekretoriaus Blinkeno ir JAV prezidento padėjėjo Sulivano susitikimo su CPC biuro Centro komiteto nariu Yang Jiechi ir užsienio reikalų ministru Wang Yi pirmosios valandos. Vyko precedento neturintys griežti pareiškimai, kurie tapo pagrindine dviejų dienų derybų sensacija. Nepavyks atšaukti oficialių pranešimų, pateiktų po susitikimų, formuluočių: šalys susitarė "palaikyti dialogą ir ryšius, plėtoti abipusiai naudingą bendradarbiavimą, užkirsti kelią nesusipratimams ir klaidingiems sprendimams, vengti konfliktų ir konfrontacijos" ir išreiškė viltį, kad bus tęsiamas dialogas aukštame lygyje.

Nes pačioje susitikimo pradžioje kinai apkaltino amerikiečius nedraugiškais veiksmais: prieš dieną Vašingtonas už represijas Honkonge įvedė sankcijas aukšto rango Kinijos politikams (daugiausia parlamentarams). Susitikime Ankoridže Blinkenas išreiškė "didelį susirūpinimą dėl Kinijos veiksmų, įskaitant Sindziange (Honkonge, Taivane), kibernetines atakas prieš Jungtines Valstijas, ekonominį spaudimą Amerikos sąjungininkams" — ir su atvirai iššaukiančia formuluote: "Kiekvienas iš šių veiksmų kelia grėsmę teisėtvarkai, leidžiančiai išlaikyti pasaulinį stabilumą". Atsižvelgiant į tai, kad tiek Honkongas, tiek Sindziangas ir netgi nepriklausomas, bet teisiškai nepripažintas Taivanas yra laikomi Kinijos vidaus reikalais Pekine, Amerikos spaudimas negalėjo likti neatsakytas. Čia yra tik keletas Yang Jiechi citatų.

"Dalyvaujant Kinijai, JAV neturi teisės pareikšti, kad jos kalbėsis su Kinija iš galios pozicijos. Ir net prieš 20 ar 30 metų Amerika neturėjo teisės to pasakyti, nes neįmanoma susitvarkyti su Kinijos žmonėmis ir išspręsti tokių dalykų. Norite tinkamai bendrauti su Kinija, tada laikykimės reikalingų protokolų ir elkimės teisingai."

"Manau, kad kai kuriais regioniniais klausimais problema yra ta, kad JAV per daug stumia ir skleidžia savo įtaką".

"Pačios JAV nėra tarptautinės viešosios nuomonės atstovės, kaip ir Vakarų pasaulis. Nepaisant to, ar tai grindžiama gyventojų skaičiumi, ar pasaulinėmis tendencijomis, Vakarų pasaulis nėra pasaulinės viešosios nuomonės atstovas. Todėl tikimės, kad kalbėdama apie žmogiškąsias vertybes ar tarptautinę viešąją nuomonę Jungtinių Valstijų vardu, Amerika pagalvos, ar jaučiasi įsitikinusi tai sakydama, nes JAV neatstovauja visam pasauliui. JAV vyriausybė! "

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas
© Sputnik / Алексей Дружинин

Be to, Yangas apkaltino amerikiečius, kad jie "piktnaudžiauja nacionalinio saugumo postulatais, trukdo normaliems prekybos santykiams ir skatina kai kurias kitas šalis pulti Kiniją".

Septyniasdešimtmetis Yangas yra CPC centrinio komiteto politinio biuro narys, vadovaujantis Centrinio komiteto užsienio reikalų komisijos biurui, tai yra Kinijos vadovybės užsienio politikos kuratorius. Iki 2013 metų jis buvo užsienio reikalų ministras, kol jį pakeitė Wang Yi. Tai reiškia, kad tuo metu, kai Yang Jiechi tarnavo, Obamos ir Baideno administracija bandė sukurti Kinijos ir Amerikos aljansą "Chimerica", kad išsaugotų esamą tarptautinę sistemą, kuriai vadovauja Jungtinės Valstijos, tačiau vis aktyviau dalyvaujant Kinijai kaip jaunesnei partnerei. 

Jis teisingai atmetė šį klastingą pasiūlymą — nors amerikiečiai buvo labai atkaklūs ir įkyrūs. Net dabartinėse derybose valstybės sekretorius Blinkenas prisiminė tuos metus.

"Puikiai atsimenu, kai prezidentas Baidenas buvo viceprezidentu, o mes buvome Kinijoje <...>, ir tuo metu viceprezidentas Baidenas sakė, kad niekada neverta eiti prieš Ameriką, ir tai vis dar aktualu šiandien".

Nedrįskite eiti prieš mus (tai iš tikrųjų reiškia — prieš mūsų pastatytą pasaulio tvarką) — jums bus blogiau (potekstė — mes sunaikinsime). Tai yra vienas mėgstamiausių Amerikos geopolitikos argumentų, tačiau dabar jis nebeveikia. Ir tai, kad patys Amerikos lyderiai nepastebi, kad jų nebebijo, ir toliau naudojasi šiuo "paskutiniu argumentu", tik patvirtina, kaip neadekvačiai jie vertina naują jėgų pasiskirstymą pasaulyje.

Todėl Baideno žodžiai apie Putiną negali būti siejami tik su Amerikos prezidento sveikatos problemomis — tai tik dalis bendros Amerikos elito ligos, tiksliau, globalistiškai nusiteikusios dalies (kuriai, pavyzdžiui, Donaldas Trampas nepriklauso). Būtent šis geopolitinis neadekvatumas tampa pagrindine Amerikos politikos savybe, dar labiau paaštrinančia jau dabar pasaulyje kylančias JAV problemas. Be to, Vašingtonas, tuo pat metu spausdamas Maskvą ir Pekiną, tik stiprina Rusijos ir Kinijos bendradarbiavimą, tai yra, veikia priešingai savo interesams, o Baideno administracijai yra daug blogiau, kad likusi pasaulis mato tokį netinkamą žaidimą. Ir jis daro paprastą išvadą. Akela ne tik prašovė (tai įvyko dar 2014 metais, bandant izoliuoti Rusiją) — jis yra sutrikęs ir elgiasi kvailai.

Kinai tai puikiai supranta, todėl griežtina savo retoriką ir pozicijas. Nežiūrint į kai kurias Kinijos baimes dėl Rusijos (kad staiga išduos, atsigręš į Vakarus ir smogs į nugarą — šias baimes išsklaido mūsų bendri Vakarų "draugai"), ji vis labiau supranta, kaip svarbu stiprinti aljansą tarp dviejų šalių. Jau neužtenka vien stoti "nugara į nugarą" — kaip santykiai buvo būdingi Pekine — pats laikas vis aktyviau kontratakuoti.

Todėl nenuostabu, kad Pekino geranoriška reakcija į pasiūlymą, išreikštą interviu su Lavrovu Kinijos žiniasklaidai, "sudaryti kuo platesnę šalių koaliciją, kuri iš esmės priešinsis neteisėtai vienašališkų sankcijų praktikai", Lavrovas pabrėžė, kad "lygiagrečiai turime stiprinti savo nepriklausomybę", be kita ko, priešindamiesi Amerikos politikai apriboti Rusijos ir Kinijos plėtros galimybes.

"Turime sumažinti sankcijų riziką, stiprindami savo technologinę nepriklausomybę, pereidami prie atsiskaitymų nacionaline valiuta ir pasaulio valiutomis, alternatyviomis doleriui. Turime atsisakyti Vakarų kontroliuojamų tarptautinių mokėjimo sistemų naudojimo."

Rusija ir Kinija yra pasirengusios žengti naujus žingsnius kuriant naują pasaulį, nes supranta, kad jų burėse pučia istorijos vėjas. Kaip sakė Lavrovas, "gyvenimas verčia mus kurti savo ekonominės ir socialinės raidos liniją taip, kad nepriklausytume nuo tų "keistenybių", kurias demonstruoja mūsų Vakarų partneriai".

"Jie propaguoja savo ideologizuotą darbotvarkę, kuria siekiama išlaikyti savo dominavimą stabdant kitų šalių plėtrą. Ši politika prieštarauja objektyviai tendencijai ir, kaip buvo įprasta sakyti, yra "neteisingoje istorijos pusėje". Istorinis procesas vis tiek atsiims savo.

Ateinančiais mėnesiais taip pat atsinaujins asmeniniai dviejų lyderių kontaktai: neoficialiais duomenimis, Putinas ir Xi pirmiausia gali susitikti Kinijoje, o paskui Rusijoje. Po ilgos pertraukos dėl koronaviruso — ir paskutinį kartą, kai jie susitiko beveik prieš pusantrų metų, per viršūnių susitikimą Brazilijoje — abu prezidentai ne tik turi ką aptarti, bet ir ką nuveikti. Ir nebe Rusijos ir Kinijos santykių srityje — Amerikos neadekvatumo fone Putinas ir Xi dabar turi dar daugiau atsakomybių ir galimybių.

Autoriaus nuomonė gali nesutapti su redakcijos pozicija.

Tegai:
Kinija, Rusija
Vakcincija nuo koronaviruso

Aistra aplink vakcinos pasus. Ar Rusija sugebės likti nuošalyje?

(atnaujinta 09:09 2021.04.17)
Viena karščiausių šių metų temų yra plačiai paplitusi diskusija dėl vakcinacijos pasų įvedimo. Ginčas yra žiaurus, globalus, principingas, toli gražu neapsiribojantis sveikatos problemomis. Ir dabar, artėjant vasaros sezonui, pasai dar labiau aktualizuojami

Tai negalėjo nepaveikti Rusijos. Pakanka prisiminti diskusiją, kurią sausio mėnesį sukėlė bandymas įvesti senovinius pasus Baškirijoje, kur jų turėtojams buvo suteikti reikšmingi pranašumai ir privalumai. Ši idėja buvo kritikuojama įvairiais lygmenimis, o Rusijos vicepremjerė Tatjana Golikova pavadino ją "žalinga ir netinkama". Ji tai pateisino taip: "Papildomų pasų ar kai kurių kitų dokumentų įvedimas, kaip matome, erzina piliečius, o piliečiai šiuo atveju vakcinaciją formuluoja kaip privalomą procesą — šiuo metu tai nepriimtina".

Todėl Baškirijos vadovybė atidėjo pasų leidimą ir nusprendė, kad jie grįš į projektą po to, kai bus paskiepyti mažiausiai 25 procentai suaugusių respublikos gyventojų. Tuo pačiu metu Baškirijos vadovas Radijus Chabirovas padarė svarbų paaiškinimą, kuris atkreipė dėmesį į tai, kad net ne tam tikros rūšies vakcinacijos dokumento atsiradimo faktas, o pats žodis "pasas" yra sukeldamas didžiausią rezonansą, leidžiantis pavadinimą pakeisti terminu "sertifikatas".

Tikrai įdomus reiškinys. Beveik visi tyrimai rodo, kad didelė Rusijos gyventojų dalis atmeta idėją įvesti vakcinos pasus. Pavyzdžiui, sausio mėnesio apklausa portale "Superjob" parodė, kad beveik 60 proc. buvo prieš, o palaikymo lygis — tik 12 proc. Dar daugiau (84 proc.) balsavo prieš tai apklausoje Kelionių organizatorių asociacijos tinklalapyje.

Tačiau atkreipkite dėmesį, kad elektroninių QR sertifikatų atsiradimas piliečiams, kuriems buvo atlikta visapusiška vakcinacija, nesukėlė daug diskusijų ir prieštaravimų. Bet kokiu atveju, po tokio nepatogaus žodžio "pasas" dingo iš jo pavadinimo. Ir visai neseniai duomenys apie piliečio pasą buvo pridėti prie šio elektroninio pažymėjimo. Daugelis Rusijos gyventojų šiuos sertifikatus jau atsisiuntė į savo išmaniuosius telefonus. Tiesa, jie dar nejautė jokios praktinės naudos iš savo buvimo.

Tačiau artėjant turistiniam sezonui paaiškėja, kad Rusijos skiepijimo pažymėjimai jau gali duoti apčiuopiamos naudos jų savininkams. Tokie pažymėjimai bus pripažįstami atvykstant į Graikiją, kur "Sputnik V" buvo prilygintas Europos vakcinoms. Juodkalnija taip pat pareiškė, kad norint, kad Rusijos piliečiai ten patektų, pakaks pateikti vakcinacijos su "Sputnik" pažymėjimą. Staiga paaiškėja, kad tokie dokumentai, kad ir kaip juos pavadintumėte, praktiškai pamažu pradeda vykdyti pasų funkcijas. Šis faktas, be abejo, sukels dar daugiau diskusijų dėl praktinio šių planų įgyvendinimo.

Be to, vidinės Rusijos diskusijos apie koronaviruso pasų problemą Baškirijoje, atrodo, yra lengvas vėjelis audrų fone, kuris šia tema siautėja Vakaruose. Šalininkai sąmokslo teorijų, kad bet kokius naujus pasus ar kodus turi paremti "užkulisinis pasaulis", svajojantis pavergti visus pasaulio gyventojus, nustebs sužinojęs, kad oficialus Vašingtonas priešinasi vakcinų pasų idėjai. Baltųjų rūmų atstovė Džen Psaki praėjusią savaitę tai aiškiai pasakė pabrėždama: "Vyriausybė nepalaikys sistemos, reikalaujančios, kad amerikiečiai dabar ar ateityje dėvėtų asmens tapatybės dokumentus. Nebus federalinės vakcinacijos duomenų bazės, nebus federalinių įgaliojimų, reikalaujančių, kad kiekvienas gautų po vieną. vakcinacijos dokumentas". Likus dienai iki šio pranešimo Teksaso gubernatorius Gregas Abotas netgi išleido specialų dekretą, draudžiantį įvesti privalomus koronaviruso pasus.

Tačiau daugelyje JAV regionų tokie dokumentai vis dar pristatomi. Pavyzdžiui, Niujorko gubernatorius Andrew Cuomo kovo pabaigoje pristatė elektroninį dokumentą "Excelsior Pass", kuris leis paskiepytiems gyventojams patekti į teatrus, stadionus ir kitas viešas vietas. Tiesą sakant, ši paraiška jau buvo vadinama "pirmuoju JAV COVID-19 pasu", todėl kitos valstybės aktyviai tiria Niujorko patirtį.

O Didžiojoje Britanijoje praėjusią savaitę paskelbtas Boriso Džonsono ugningas pasų planas netgi gali sukelti vyriausybės krizę. Bet kokiu atveju opozicija ir keletas valdančiosios konservatorių partijos narių jau pasisakė prieš premjero pasiūlymą. Net nepadėjo tai, kad Džonsonas taip pat bandė išsisukti nuo žodžio "pasas", planuojamą dokumentą pavadindamas "kovotojo statuso pažymėjimu". Bet jis per plačiai siūbavo, siūlydamas šį pažymėjimą naudoti užsienio kelionėms ir patekti į barus, barus, restoranus, ne maisto parduotuves, stadionus ir pan. Todėl tokia karšta diskusija įsiplieskė vietos žiniasklaidoje.

Netgi buvo taip, kad kovotojų pasų įvedimo priešininkai lygino juos su tatuiruotėmis nacių mirties stovyklose. Šis palyginimas pasmerkė net tuos opozicijos politikus, kurie patys priešinasi pažymėjimams.

Tačiau bando ir konservatyvioji spauda, ​​kuri yra vyriausybės pusėje. "The Times" naudodamas linksmą argumentą palaikė COVID-19 pasų įvedimo planą. Jo apžvalgininkas Dominicas Lawsonas pritarė idėjai tik tuo pagrindu, kad ją pasmerkė Pasaulio sveikatos organizacija (PSO), kuri mano, kad privalomi pasai yra diskriminaciniai didelei pasaulio gyventojų daliai. Jis apkaltino PSO dėl visų epidemiologinių Didžiosios Britanijos bėdų: jie sako, kad pirmajame etape išklausė organizacijos rekomendacijas ir iškilo problemų. O dabar jis pataria viską daryti priešingai.

Ne mažiau aršios diskusijos vyko ir Europos Sąjungoje. Dar kovo viduryje Europos Komisija pateikė idėją sukurti vieningą vakcinos pasą, kuris savo struktūra yra labai panašus į tuos elektroninius sertifikatus, kurie generuojami Rusijos viešųjų paslaugų portale. Tuo pat metu Briuselis paaiškina, kad šis dokumentas bus naudojamas tik tam, kad europiečiai galėtų judėti ES viduje be karantino apribojimų. Šis planas jau prieštaravo griežtiems Europos įstatymams, ribojantiems piliečių asmens duomenų rinkimą ir saugojimą. Kol kas nėra aišku, kaip Europos pareigūnai išeis iš šios padėties, paskelbę, kad pažymėjimai (vis dar neprivalomi) įsigalios birželio 15 dieną.

Bet jau yra ES šalių, kurios nelaukia malonės iš Briuselio, įvesdamos savo karvių pasus. Danija tokią schemą pradėjo praėjusią savaitę. Laimingi vakcinos pažymėjimo savininkai dabar turi galimybę apsilankyti kirpyklose, grožio salonuose, pramogų parkuose, o netrukus šis dokumentas atvers teisę lankytis restoranuose, kavinėse, muziejuose, stadionuose ir kt. Kaip ir kitur, ši idėja turi daug kritikų, teigiančių, kad pažeidžiamos jų teisės. Peticija, kurioje raginama uždrausti karvių pasus, Danijos parlamento svetainėje buvo surinkta dešimtys tūkstančių parašų. Idėjos priešininkai ypač pabrėžia, kad kol kas tik 7 procentai šalies gyventojų yra visiškai paskiepyti ir atitinkamai daugiau nei 90 procentų bus diskriminuojami.

Na, šios schemos pavyzdys yra Izraelis, kurio pavyzdį aktyviai cituoja planetos kovos sertifikatų šalininkai ir priešininkai. Ten "žalieji pasai" buvo įvesti iškart po vakcinos kampanijos pradžios ir yra būtinas dokumentas norint patekti į praktiškai bet kurią viešą vietą.

Daugeliu atžvilgių būtent tokio paso poreikis paskatino Izraelio gyventojus praktiškai visuotinai skiepytis. Kas pavertė šią šalį pasauline laboratorija, kurioje tikrinamos "praktinės, teisinės ir etinės problemos", susijusios su nevienodomis skiepytų ir neskiepytų piliečių teisėmis. Žinoma, pačiame Izraelyje ši schema sulaukė karštos kritikos. Tačiau kelios šalys (ypač Kipras ir Graikija) pripažino "žaliąjį pasą" kaip dokumentą, leidžiantį į juos atvykti be karantino apribojimų.

Taigi, norime to ar nenorime, išplitus koronaviruso sertifikavimui, o ypač artėjant vasaros sezonui, šis klausimas taps aktualesnis Rusijai, sukeldamas vis daugiau ginčų. Be to, nepaisant to, ar vartosime žodį "pasas", ar apsiribosime "sertifikato" ir "pažymos" sąvokomis, nebus įmanoma likti už šių pasaulinių procesų ribų.

Autoriaus nuomonė gali nesutapti su redakcijos pozicija.

Tegai:
vakcina, vakcinacija, pasas, koronavirusas, Rusija
Pirmųjų arktinių oro gynybos sistemų Tor-M2DT perkėlimas į Šiaurės laivyno ginkluotę

"Iki rugpjūčio laukiame įrangos": amerikiečiai ruošiasi išsilaipinti Arktyje

(atnaujinta 17:28 2021.04.16)
JAV siekia panaikinti atotrūkį nuo Rusijos Arktyje. Neseniai Sausumos pajėgos, bendradarbiaudamos su Singapūro kompanija "ST Engineering" ir "BAE Systems", pasirašė sutartį su "Oshkosh Defense" koncernu dėl karinės įrangos Arkties plėtrai

Paaiškėjo, kad amerikiečiai paprasčiausiai neturi modernių tokio tipo mašinų, o egzistuojančios jau seniai pasenusios. Komanda tikisi išbandyti naujus elementus rugpjūčio mėnesį. Kas apie juos žinoma, rašo RIA Novosti autorius Andrejus Kocas.

Pastatyti iki birželio mėnesio

Arktis — rimtas iššūkis bet kuriai armijai. Itin žema temperatūra, slėgis, dreifuojantys ledo sluoksniai, infrastruktūros trūkumas, sunki logistika, ilga polinė naktis — visa tai labai apsunkina didelės karinės grupės dislokavimą.

Šaltojo karo metu, skirtingai nei TSRS, JAV neskyrė pakankamai dėmesio šiam regionui, todėl šiandien Pentagono žinioje yra vienintelis tinkamas naudoti ledlaužis "Polar Star". Rusija turi daugiau nei 40 tokio tipo laivų. Be to, amerikiečiai ten praktiškai neturi karinių bazių.

Taip pat trūksta įrangos sausumos pajėgoms, galinčioms gabenti krovinius ir karius sunkiausiomis poliarinėmis sąlygomis. Vieninteliai tam tinkami visureigiai traktoriai yra švediškas "Bandvagn 206" vikšrinis dviejų šarnyrų traktorius, pritaikytas eksploatuoti pagal "Small Unit Support Vehicle" (SUSV, mažų vienetų palaikymo transporto priemonė) pavadinimą. Tačiau pirmosios tokio tipo mašinos iš surinkimo linijos išėjo prieš 40 metų ir ilgą laiką neatitiko šiuolaikinių reikalavimų.

Вездеход Bandvagn 206
© Photo : Public domain
Visureigis "Bandvagn 206"

Kariuomenė nusprendė atnaujinti savo Arkties įrangos parką ir paskelbė konkursą pagal programą "ColdWeather", visureigius automobilius (CATV, visureigius automobilius šaltam klimatui). Pentagonas yra pasirengęs išleisti 6,6 mln. USD perspektyvaus vilkiko plėtrai, statybai ir bandymams 2021 metais fiskaliniu laikotarpiu ir 9,25 mln. USD 110 CATV vienetų pirkimui.

Tada parkas bus padidintas iki 163 visureigių. Prototipų tikimasi iki birželio 14 dienos nuo rugpjūčio iki gruodžio pabaigos — bandymai Aliaskoje. Nugalėtojas bus nustatytas FY2022.

Keturi variantai

Manoma, kad CATV bus keturi variantai. Visureigė transporto priemonė turi įlaipinti bent devynis karius, neskaičiuojant vairuotojo, taip pat turėti įrangą ir atsargas trims autonominių veiksmų dienoms.

Вездеход Bandvagn 206
© Photo : Public domain
Visureigis "Bandvagn 206"

Sanitarinė versija su medicinine įranga skirta dviem gydytojams, dviem gulintiems ir keturiems lengvai sužeistiems pacientams. Vadovaujantis visureigis yra aprūpintas moderniomis ryšio ir valdymo bei valdymo priemonėmis. Galiausiai krovininis — skirtas gabenti didelę karinę techniką dideliais atstumais.

"Šios mašinos galės išspręsti įvairiausias užduotis esant itin žemai temperatūrai vietovėje, kuriai nepravažiuojama kita įranga", — žurnalistams sakė CATV programą kuruojantis pareigūnas Timas Godetas. "Jie turėtų judėti ledu be problemų, įveikti vandens kliūtis ir lengvai laviruoti, lengvai prižiūri ir taupiai naudoja degalus".

Konkurso dalyviai remiasi ankstesniais įvykiais. "Oshkosh" ir "ST Engineering" ėmėsi dviejų traukių vilkiko "Bronco 3". Ši transporto priemonė daugiau nei 20 metų tarnavo britų armijoje ir dalyvavo karo veiksmuose Afganistane.

"Bronco 3" turi neperšaunamus šarvus, bokštelį su kulkosvaidžiu, V formos dugną, kuris susilpnina žalą, kai užvažiuoja ant minos. Visureigis vandens kliūtis įveikia penkių kilometrų per valandą greičiu.

"BAE Systems" pasiūlys naujovę, pagrįstą "Beowulf" dviejų šakių visureigiu, daugeliu atžvilgių panašių į "Bronco 3" ir SUSV, tačiau turinčių didesnę keliamąją galią.

Pasivyti Rusiją

Prieš mėnesį paskelbtoje Arkties strategijoje amerikiečiai atvirai pareiškė norą suspausti Maskvą ir Pekiną regione. Pentagonas ypač susirūpinęs dėl Rusijos, kuri turi didžiausią pasaulyje ledlaužių parką, karinių bazių tinklą šiaurinėse platumose ir gausų įrangos arsenalą, galintį veikti esant dideliems šalčiams be modifikacijų.

Арктические комплексы ПВО Тор-М2ДТ
© Sputnik / Виталий Тимкив
Arktinės oro gynybos sistemos "Tor-M2DT" visureigio DT-30 pagrindu iškilmingoje perkėlimo į Šiaurės laivyno kombinuotųjų ginklų formavimą 726-ojo karinio oro gynybos mokymo centro teritorijoje teritorijoje. Jeisko miestas

Pergalės paraduose nuolat dalyvauja arktinės vidaus oro gynybos sistemų modifikacijos: trumpojo nuotolio priešlėktuvinių raketų sistema "Tor-M2DT", priešlėktuvinių raketų ir patrankų sistema "Pantsir-SA", taip pat specialios pagalbinių transporto priemonių versijos.

Beveik visa antžeminė įranga Arkties regionui yra sumontuota ant dviejų jungčių vikšrinių visureigių DT-30 "Vitiaz", kurie nebijo didžiausių šalčių (iki minus 55). Kai kurios modifikacijos gali kirsti vandens kliūtis, o tai nuolatinio ūžimo Šiaurės ašigalyje sąlygomis žymiai padidina mobilumą. Naujieji "Pantsiri" ir "Tora" apima tolimojo nuotolio priešlėktuvinių raketų sistemų S-400, kurios Arktyje buvo dislokuotos nuo 2015 metų, bazines sritis.

Двухзвенный гусеничный транспортер во время испытаний новых и перспективных образцов вооружения
Министерство обороны РФ
Naujų ir perspektyvių ginklų, karinės ir specialios įrangos išbandymas Arktyje

Pirmasis visavertis Sausumos pajėgų Arkties darinys — 80-oji atskiroji motorizuotų šautuvų brigada, dislokuota Murakovo srities Alakurtti kaime, taip pat turi unikalų arsenalą. Šalčiui atsparūs pėstininkų meistrai, visų pirma "TREKOL" bekelės sniego ir pelkėmis važiuojančios transporto priemonės, judančios ratais su didžiulėmis itin žemo slėgio padangomis. Tokie automobiliai važiuoja nelygiu reljefu, nemažindami greičio.

Be to, 80-osios brigados naikintuvai turi "Ural" ir "KAMAZ" keturiais ratais varomus sunkvežimius, pritaikytus ekstremalioms šalnoms, "TTM-1901 Berkut" sniego motociklus su šildoma kabina ir orlaivius. O taip pat — šunų ir šiaurės elnių komandos.

Didžiojo Tėvynės karo metu komandos vaidino svarbų vaidmenį ginant Arktį. Su šunimis ir elniais šaudmenys ir personalas buvo pristatyti į paskirties vietą. Gyvūnai eis ten, kur gelbėja technika. Be to, Arkties brigadai kuriamos specialios tankų, pėstininkų kovos mašinų ir sraigtasparnių modifikacijos — visų pirma "Mi-8AMTSh-VA" su pagrindinių elektrinės blokų šildymo sistema.

Autoriaus nuomonė gali nesutapti su redakcijos pozicija.

Tegai:
karinė technika, Rusija, JAV, Arktis

Rusijoje kūriamas skraidantis automobilis "Ciklokar" video

(atnaujinta 08:11 2021.04.18)
Pažymima, kad pirmojo pilno dydžio "Ciklokar" — skraidymo aparato, kuris laikosi ir juda ore ciklinių varytuvų dėka — prototipo skrydžiai numatyti 2022 metai

Rusijos mokslų akademijos Sibiro filialo termofizikos instituto specialistai pradėjo kurti novatorišką aeromobilį su cikliniais varytuvais "Ciklokar", praneša RIA Novosti su nuoroda į Pažangiųjų tyrimų fondą.

Darbai vykdomi įgyvendinant "Ciklon" projektą. Dabar jau užbaigtas preliminarus skraidymo mašinos projektas, atlikti ciklinio varytuvo bandymai ant žemės, o 60 kg sveriantis prototipas atliko pirmąjį skrydį.

Rusijos bepilotis sunkvežimis EVO-1 išmaniame Maskvos centrinio žiedinio kelio segmente
© Sputnik / Владимир Астапкович

Pirmojo pilno dydžio prototipo skrydžiai numatyti 2022 metais. Visiškai elektra varoma transporto priemone bus galima pakelti 600 kilogramų krovinio arba gabenti šešis žmones.

Manoma, kad "Ciklokar" bus 6,2 metro ilgio ir šešių metrų pločio. Jis galės iki 250 kilometrų per valandą maksimalų greitį išvystyti, skrydžio nuotolis sieks 500 kilometrų.

"Be kompaktiškų matmenų, palyginti su sraigtasparniais, išskirtinis aparato bruožas yra galimybė tūpti ant nuožulnaus paviršiaus — iki 30 laipsnių, ir prisišvartuoti prie vertikalių paviršių", — papasakojo fondas.

"Ciklokar" energetinis mazgas bus pagamintas benzininio rotorinio stūmoklinio variklio pagrindu, o galingesnė versija — hibridinė jėgainė — turbovolinio variklio pagrindu.

"Ciklokar"  — skraidymo aparatas, kuris laikosi ir juda ore ciklinių varytuvų dėka. Tarp pagrindinių tokių varytuvų pranašumų — greitas traukos vektoriaus valdymas 360 laipsnių kampu, žemas triukšmo lygis ir kompaktiškumas. Tuo pačiu metu ciklinis varytuvas yra vienas iš sudėtingiausių aerodinaminių įtaisų projektavime. Šį uždavinį vykdydami projektą sėkmingai išsprendė Novosibirsko termofizikos instituto ir jo Krasnojarsko filialo mokslininkai ir inžinieriai", — RIA Novosti pasakė projekto grupės vadovas Janas Čibisovas.

Anot jo, pagrindinė technologija jau sukurta, ie per trejus metus "Ciklokar"  techninė išvaizda bus įkūnyta tikrame orlaivyje.

Pažangiųjų tyrimų fondas paaiškino, kad vairuoti "Ciklokar"  nebus sunkiau nei vairuoti šiuolaikinius automobilius. Jį bus galima pilotuoti tiesiai iš kabinos, per programėlę per tinklą arba centralizuotai iš antžeminio valdymo taško.

Tegai:
technologijos, Rusija