Traukinys, archyvinė nuotrauka

Tranzitas Kinijos į Europą vyks Lietuvos geležinkeliais

97
(atnaujinta 11:16 2017.04.20)
"Lietuvos geležinkeliai" žengė svarbų žingsnį tam, kad pritrauktų krovinių iš Kinijos — pasirašė sutartį su bendrove, organizuojančia krovinių vežimą tarp Kinijos ir Vakarų Europos, ir tokiu būdu tapo svarbaus tarptautinio koridoriaus dalimi

VILNIUS, balandžio 20 — Sputnik. "Lietuvos geležinkeliai" Maskvoje vykstančioje parodoje "TransRussia" pasirašė sutartį su bendrove OTLK, organizuojančia krovinių vežimą tarp Kinijos ir Vakarų Europos, praneša "Lietuvos geležinkelių" spaudos tarnyba.

Литовские железные дороги стали важной частью международного коридора
"Lietuvos geležinkeliai" tapo svarbaus tarptautinio koridoriaus dalimi

Pagal šitą paslaugų teikimo sutartį, klientams bus galima pasiūlyti konkurencingas sąlygas vežti krovinius tarp Kinijos ir Lenkijos per Lietuvą (Šeštokus). Kroviniai iš Lenkijos keliautų toliau į kitas Europos šalis.

"Kinija turi labai didelį potencialą krovinių srityje. Rinkos specialistų vertinimu, per artimiausią dešimtmetį krovininių traukinių skaičius tarp Kinijos ir Europos gali išaugti keleriopai. Lietuva turi geras galimybes užimti reikšmingą vietą ateities transporto žemėlapyje", — sakė "Lietuvos geležinkelių" generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Iki šiol per Lietuvą važiavo vos keli krovininiai traukiniai iš Kinijos, jie buvo nereguliarūs. Po sutarties su OTLK pasirašymo planuojama bandomąjį traukinį paleisti iki šių metų vasaros, o vėliau bus siekiama, kad konteineriniai traukiniai važiuotų reguliariai.

OTLK steigėjos yra Rusijos, Kazachstano ir Baltarusijos geležinkelių administracijos. Būtent per šias tris valstybes keliauja kroviniai iš Kinijos, kol pasiekia Europos Sąjungą. Bendradarbiavimas su OTLK užtikrina, kad traukinių maršrute atsirastų ir Lietuva.

Kasmetinėje transporto ir logistikos parodoje "TransRussia" balandžio 18-20 dienomis dalyvavo 330 kompanijų iš viso pasaulio, tarp jų — ir "Lietuvos geležinkeliai".

97
Tegai:
krovinių vežimas, krovinys, Lietuvos geležinkeliai, Europa, Kinija, Lietuva
Temos:
"Lietuvos geležinkelių" pažanga ir kasdieninė veikla (90)
Dar šia tema
"Pajūrio ekspresas" nuveš iš sostinės į Palangą ir Nidą
Keleiviai renkasi traukinius: lyderiauja maršrutas Vilnius-Kaunas
"Lietuvos geležinkeliai" paviešino informaciją apie vidaus sandorius
Baltarusijos AE

Vaičiūnas pasiskundė TATENA dėl BelAE paleidimo

(atnaujinta 20:46 2020.09.25)
Pasak Lietuvos energetikos ministerijos vadovo, branduolinė sauga yra vienas iš agentūros atsakomybės klausimų

VILNIUS, rugsėjo 25 — Sputnik. Lietuvos energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas paprašė Tarptautinės atominės energetikos agentūros (TATENA) skirti nuolatinį dėmesį Baltarusijos atominei elektrinei (BelAE), praneša ministerijos spaudos tarnyba.

Rugsėjo 21–25 dienomis vyko 64-oji TATENA Generalinės konferencijos sesija. Nuotoliniu būdu Lietuvos energetikos ministerijos vadovas su agentūros vadovu Rafaeliu Grossi aptarė situaciją aplink elektrinę. Jis pasiskundė, kad Minskas toliau intensyviai vykdo BelAE paleidimo darbus, "ignoruodamas branduolinę saugą".

"Politiniai procesai diktuoja Baltarusijos BE įgyvendinimo eigą, kas yra pavojinga praktika tokiuose objektuose kaip atominės elektrinės. Branduolinė sauga taip pat yra ir TATENA atsakomybės klausimas, todėl tikiuosi, kad šiam projektui TATENA skirs beprecedentį ir nuolatinį dėmesį", — pasakė Vaičiūnas.

Energetikos ministras taip pat pabrėžė, kad Lietuva informavo Baltarusijos perdavimo sistemos operatorių, kad Vilnius neteiks Baltarusijai galios rezervų. Taip įgyvendinami Būtinųjų priemonių įstatymo reikalavimai.

Be to, TATENA vadovas buvo informuotas, kad Valstybinė atominės energetikos saugos inspekcija (VATESI) kreipėsi į Baltarusijos Ekstremaliųjų situacijų ministeriją, kad ateityje iš anksto būtų gaunama visa svarbi informacija iš Baltarusijos pusės, susijusi su priimamais  sprendimais dėl branduoliniame įrenginyje atliekamų fizikinių bandymų, bloko energetinio paleidimo, jo bandomojo-pramoninio eksploatavimo pradžios bei pramoninio eksploatavimo pradžios.

Ginčas tarp Lietuvos ir Baltarusijos dėl BelAE

Baltarusija, dalyvaujant "Rosatom", stato atominę elektrinę Gardino srityje, maždaug už 50 kilometrų nuo Vilniaus. Lietuvos valdžia nepatenkinta vietos pasirinkimu, taip pat tuo, kad elektrinė statoma dalyvaujant Rusijos valstybinei korporacijai "Rosatom".

Tuo tarpu branduolinis objektas perėjo visus būtinus ir net papildomus TATENA ir kitų specializuotų institucijų patikrinimus. Daugelis ekspertų patvirtino elektrinės saugumą.

Lietuva ilgai negalėjo įtikinti kaimyninių Baltijos šalių atsisakyti elektros energijos iš BelAE. Rugpjūčio pabaigoje Latvijos vyriausybės vadovas Krišjanis Karinšas paskelbė, kad Ryga nustos prekiauti elektra su Minsku, jei BelAE pradės veikti, tačiau tuo pat metu Latvija gali ir toliau prekiauti elektra su trečiosiomis šalimis naudodamasi ryšiu tarp Latvijos ir Rusijos.

Anksčiau Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka paskelbė, kad BelAE bus paleista lapkričio 7 dieną.

Tegai:
Astravo atominė elektrinė (AE), Tarptautinė atominės energijos agentūra (TATENA), Žygimantas Vaičiūnas, Energetikos ministerija, energetika, Lietuva, Baltarusija
Temos:
Astravo atominės elektrinės statybos
Dar šia tema
Į BelAE 1-ojo bloko paleidimą pakviestas TATENA generalinis direktorius
Seime svarstoma strategija tam atvejui, jei Baltijos šalyse kiltų nesutarimų dėl BelAE
Baltarusijos energetikos ministerija sureagavo į Lietuvos Seimo rezoliuciją dėl BelAE
Danske Bank

Analitikas: Baltijos šalių bankų laukia labai rimtas reidas

(atnaujinta 20:33 2020.09.25)
Danija buvo vartai Baltijos šalių bankams, nors pačioje Lietuvoje bankų sistema buvo mažiau išvystyta nei Latvijoje, mano analitikas Vladimiras Rožankovskis

VILNIUS, rugsėjo 25 — Sputnik. Dėl sistemingo pinigų plovimo Baltijos šalių bankuose vyks rimti patikrinimai, interviu Sputnik Lietuva pasakė "Grand Capital" vyresnysis analitikas Vladimiras Rožankovskis.

"Danske Bank" ir "Deutsche Bank" įtariami įtartinų pinigų operacijų vykdymu per "Danske Bank" filialą Lietuvoje. Kalbama apie 540 milijonų eurų.

Daroma prielaida, kad įmonė, turinti sąskaitą banko Lietuvos filiale, "atliko pagrindinį vaidmenį sistemingai išplaunant pinigus iš Rusijos" per 2012–2015 metų laikotarpį. Tam buvo naudojamas vadinamasis veidrodinės prekybos metodas perkant ir parduodant akcijas, pažymima straipsnyje.

Analitikas Vladimiras Rožankovskis pareiškė, kad "kryžiaus žygis" pasiekė ir Baltijos šalis.

"Manau, kad dabar įvyks labai rimtas reidas po visus Baltijos šalių bankus. "Danske Bank" — tai tik pati pradžia. <...> Danija buvo vartai Baltijos šalių bankams. Lietuvoje bankų sistema buvo mažiau išvystyta nei Latvijoje. Ten per visą istoriją buvo tik pora bankų, kurie vykdė tokias išorines operacijas. Nors Latvijoje tokių bankų buvo apie keliolika. Bus reidas, ir Estija taip pat gali ruoštis, nes ateis ir į ją pasibelsti", — pasakė jis.
Tegai:
bankai, Danske Bank, Baltijos šalys, Latvija, Lietuva
Dar šia tema
Estija kreipėsi į JAV teisininkus pagalbos pinigų plovimo byloje
Lietuvos bankas skelbia "Swedbank" pinigų plovimo tyrimo rezultatus
Tesla Battery Day prezentacija

Elonas Maskas parodė "biskvitinius" akumuliatorius elektromobiliams

(atnaujinta 14:00 2020.09.26)
Elonas Maskas pažymėjo, kad nauja baterija suteiks impulsą elektromobilių pramonės plėtrai, jų gamybą planuojama pradėti kitų metų pabaigoje JAV

VILNIUS, rugsėjo 26 — Sputnik. Renginio "Tesla Battery Day"  metu Elonas Maskas parodė bendrovės sukurtus akumuliatorius. Jie bus montuojami naujose elektromobiliuose, pareikšta prezentacijoje, kuri buvo transliuojama "Tesla" YouTube kanale.

Akumuliatorių technologija neoficialiai vadinama "biskvitine" dėl būdingos baterijos formos. Jos formatas 4680, kur 46 milimetrai — tai skersmuo, o 80 — aukštis.

Bendrovė pertvarkė akumuliatoriaus elementų išdėstymą, kad sumažėtų įkaitinimas. Akumuliatorių bus daugiau, o elektromobilio važiavimo atsarga padidės tik 16 proc. Tokio kuro elemento kaina, palyginti su ankstesniu modeliu, sumažės 14 proc.

Elonas Maskas pažymėjo, kad ši baterija suteiks impulsą elektromobilių pramonės plėtrai ir kad iki 2023 metų jų bus gaminama 85 kartus daugiau nei ankstesnių versijų: dabar bendra pagaminamų akumuliatorių talpa — 35 gigavatvalandės, pagal planą — padidėjimas iki 3000 gigavatvalandžių. Elementai 4680 "Tesla" gamins 2021 metų pabaigoje gamykloje JAV.

Tegai:
elektromobilis, Elonas Maskas, JAV
Dar šia tema
Elonas Maskas pasivažinėjo "Cybertruck" po Los Andželą — video
Elonas Maskas įvardijo amerikiečių naikintuvo F-35 "žudiką"
Elonas Maskas ir dainininkė Grimes turės pervadinti savo sūnų