Traukinys, archyvinė nuotrauka

Tranzitas Kinijos į Europą vyks Lietuvos geležinkeliais

97
(atnaujinta 11:16 2017.04.20)
"Lietuvos geležinkeliai" žengė svarbų žingsnį tam, kad pritrauktų krovinių iš Kinijos — pasirašė sutartį su bendrove, organizuojančia krovinių vežimą tarp Kinijos ir Vakarų Europos, ir tokiu būdu tapo svarbaus tarptautinio koridoriaus dalimi

VILNIUS, balandžio 20 — Sputnik. "Lietuvos geležinkeliai" Maskvoje vykstančioje parodoje "TransRussia" pasirašė sutartį su bendrove OTLK, organizuojančia krovinių vežimą tarp Kinijos ir Vakarų Europos, praneša "Lietuvos geležinkelių" spaudos tarnyba.

Литовские железные дороги стали важной частью международного коридора
"Lietuvos geležinkeliai" tapo svarbaus tarptautinio koridoriaus dalimi

Pagal šitą paslaugų teikimo sutartį, klientams bus galima pasiūlyti konkurencingas sąlygas vežti krovinius tarp Kinijos ir Lenkijos per Lietuvą (Šeštokus). Kroviniai iš Lenkijos keliautų toliau į kitas Europos šalis.

"Kinija turi labai didelį potencialą krovinių srityje. Rinkos specialistų vertinimu, per artimiausią dešimtmetį krovininių traukinių skaičius tarp Kinijos ir Europos gali išaugti keleriopai. Lietuva turi geras galimybes užimti reikšmingą vietą ateities transporto žemėlapyje", — sakė "Lietuvos geležinkelių" generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Iki šiol per Lietuvą važiavo vos keli krovininiai traukiniai iš Kinijos, jie buvo nereguliarūs. Po sutarties su OTLK pasirašymo planuojama bandomąjį traukinį paleisti iki šių metų vasaros, o vėliau bus siekiama, kad konteineriniai traukiniai važiuotų reguliariai.

OTLK steigėjos yra Rusijos, Kazachstano ir Baltarusijos geležinkelių administracijos. Būtent per šias tris valstybes keliauja kroviniai iš Kinijos, kol pasiekia Europos Sąjungą. Bendradarbiavimas su OTLK užtikrina, kad traukinių maršrute atsirastų ir Lietuva.

Kasmetinėje transporto ir logistikos parodoje "TransRussia" balandžio 18-20 dienomis dalyvavo 330 kompanijų iš viso pasaulio, tarp jų — ir "Lietuvos geležinkeliai".

97
Tegai:
krovinių vežimas, krovinys, Lietuvos geležinkeliai, Europa, Kinija, Lietuva
Temos:
"Lietuvos geležinkelių" pažanga ir kasdieninė veikla (88)
Dar šia tema
"Pajūrio ekspresas" nuveš iš sostinės į Palangą ir Nidą
Keleiviai renkasi traukinius: lyderiauja maršrutas Vilnius-Kaunas
"Lietuvos geležinkeliai" paviešino informaciją apie vidaus sandorius
Barža Fortūna

Barža, galinti užbaigti "Nord Stream-2", įplaukė į Danijos teritorinius vandenis

(atnaujinta 16:39 2020.07.08)
Remiantis portalo duomenimis, laivas trečiadienio rytą išplaukė iš Vokietijos vandenų ir įplaukė į Danijos Baltijos jūros dalį

VILNIUS, liepos 8 — Sputnik. Vamzdžių klojimo barža "Fortūna", galinti užbaigti "Nord Stream-2" dujotiekį, įplaukė į Danijos teritorinius vandenis, kur yra nebaigta dujotiekio atkarpa, praneša RIA Novosti su nuoroda į laivų "Marine Traffic" ir "Myshiptracking" sekimo portalų duomenis.

Remiantis portalo duomenimis, laivas trečiadienio rytą išplaukė iš Vokietijos vandenų ir įplaukė į Danijos Baltijos jūros dalį. Kaip paskirties vieta nurodomas Vokietijos Mukrano uostas, kuriame laikomi vamzdžiai "Nord Stream-2" statybai. "Fortūna" išplaukė iš šio uosto antradienio vakarą.

Danija pirmadienį projekto operatoriui "Nord Stream 2 AG" išdavė atnaujintą leidimą tiesti "Nord Stream-2" jos vandenyse. Dabar įmonės gali projektą užbaigti naudodamos ne tik laivus su dinaminiu padėties nustatymu, bet ir inkarinius laivus, nes dujotiekio trasa eina už Baltijos jūros dugne paskendusių cheminių ginklų sąlyčio zonos ribų. Vamzdžių klojimo darbus galima atnaujinti ne anksčiau kaip rugpjūčio 3 d., kai pasibaigs šio sprendimo apskundimo laikotarpis.

Galimas "Nord Stream-2" dujotiekio užbaigimo variantas yra inkarinis vamzdžių klojimo laivas kartu su kitu laivu, turinčiu dinaminę padėties nustatymo sistemą, kuri gali išlaikyti laivą norimoje vietoje be inkarų ir švartuoti.

Vienas iš laivų, galinčių užbaigti tiesti "Nord Stream-2" dujotiekį, yra MRTS inkarinė barža "Fortūna". Antrasis kandidatas yra "Akademik Čerskij" su dinamine padėties nustatymo sistema, jis taip pat yra Mukrane.

"Nord Stream-2" apima dviejų dujotiekio linijų, kurių bendras pajėgumas yra 55 milijardai kubinių metrų dujų per metus, tiesimą nuo Rusijos pakrantės per Baltijos jūrą iki Vokietijos. JAV aktyviai priešinasi projektui, siekdamos tiekti savo suskystintas gamtines dujas ES, taip pat Ukrainai ir kelioms kitoms Europos šalims. 2019 metų gruodžio mėnesį Jungtinės Valstijos įvedė sankcijas projektui, reikalaudamos, kad statybų bendrovės nedelsdamos nutrauktų statybas. Šveicarijos "Allseas" beveik iškart pranešė apie savo darbų projekte sustabdymą.

Nord Stream-2
© Sputnik /
"Nord Stream-2"
Tegai:
Danija, Nord Stream-2
Temos:
Dujotiekio "Nord Stream-2" statyba
Dar šia tema
Rusijos ambasadorius Vokietijoje papasakojo apie "Nord Stream-2" situaciją
Laivas "Fortūna", galintis užbaigti "Nord Stream-2", išplaukė iš Mukrano
Lietuvos geležinkeliai traukinys

Lietuvos įmonė žengia į Lenkijos geležinkelių rinką

(atnaujinta 12:50 2020.07.08)
Bendrovė taip pat artimiausiu metu sieks strateginės partnerystės su Lenkijos rinkos vežėjais vystant krovinių maršrutus tarp Lenkijos ir Lietuvos

VILNIUS, liepos 8 — Sputnik. "Lietuvos geležinkelių" (LTG) krovinių vežimo bendrovė "LTG Cargo" pradeda plėtrą į Vakarus. Apie tai pranešė LTG spaudos tarnyba.

Bendrovė įsteigė antrinę įmonę "LTG Cargo Polska", kuri plėtos krovinių vežimo geležinkeliais veiklą Lenkijoje. Tikimasi, kad tai padidins krovinių vežimo geležinkeliu patrauklumą, sustiprins logistikos tiekimo grandines ir pagerins didelių krovinių mobilumą tarp Lietuvos ir Lenkijos.

Tai taip pat leis diversifikuoti "LTG Cargo" veiklos rizikas, didinti krovinių srautą ir pasiekti strategijoje užsibrėžtą tikslą — 65–70 mln. tonų krovinių per metus.

"Per pastaruosius metus įvykdyti pokyčiai sustiprino ir paruošė mus naujam veiklos etapui. Ir, nors geležinkelių krovinių vežimo verslai visoje Europoje išgyvena sukrėtimą, esamą laikotarpį vertiname kaip atvirą galimybių langą aktyviai plėtrai. Tai leis mums dar labiau diversifikuoti savo krovinių srautą, mažinti priklausomybę nuo tradicinių krovinių rūšių, kurių paklausa per artimiausią dešimtmetį pamažu trauksis. Be abejo, ilguoju laikotarpiu tikslas tapti tarptautiniu krovinių vežėju, siūlančiu greitą, patikimą ir konkurencingą krovinių judėjimą, o svarbiausia – drąsius sprendimus klientams", — sakė "LTG Cargo" generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.

"LTG Cargo Polska" artimiausiu metu sieks strateginės partnerystės su Lenkijos rinkos vežėjais vystant krovinių maršrutus tarp Lenkijos ir Lietuvos. Šiuo metu vyksta "LTG Cargo" ir didžiausios krovinių gabenimo geležinkeliais įmonių Lenkijoje "PKP Cargo"  derybos dėl bendros įmonės steigimo. Planuojama, jog bendra įmonė užsiims intermodaliniais krovinių pervežimais tarp Lietuvos ir Lenkijos.

LTG duomenimis, bendrovė veiklą Lenkijoje planuoja pradėti reguliariu krovinių pervežimo reisu tarp Mockavos iki Balstogės.

Dar šia tema
Parduota daugiau nei tūkstantis bilietų į traukinius, vykstančius į Kaliningradą
"Rusijos geležinkeliai" atnaujino reisus į Kaliningradą po beveik trijų mėnesių pertraukos
Lietuvoje pradės kursuoti "Pajūrio ekspresas" į populiariausius šalies kurortus
Gaisro Alytuje gesinimas

Surinkti pirmieji duomenys apie gaisro Alytuje poveikį žmonių sveikatai

(atnaujinta 16:40 2020.07.08)
Toks tyrimas, vykdomas Sveikatos apsaugos ministerijos iniciatyva, Lietuvoje atliekamas pirmą kartą

VILNIUS, liepos 8 — Sputnik. Nacionalinė visuomenės sveikatos priežiūros laboratorija, vykdanti biomonitoringą, kokią įtaką žmonių sveikatai galėjo padaryti pernai Alytaus padangų perdirbimo įmonėje "Ekologistika" įvykęs gaisras, gavo į pirmąjį tyrimo etapą pakviestų žmonių anketas. Apie tai pranešė Sveikatos apsaugos ministerija (SAM).

Tyrime dalyvavo 91 iš 100 kviestų ugniagesių gelbėtojų ir — 81 iš 200 atrinktų teritorijų gyventojų. Mokslininkai netrukus pradės apdoroti anketų duomenis, o paimti mėginiai jau ruošiami laboratoriniams tyrimams. Kaip planuojama, tyrimai prasidės šį rudenį, surinkus likusių dalyvių duomenis.

Toks tyrimas, vykdomas SAM iniciatyva, šalyje atliekamas pirmą kartą.

"Tyrimui 100 Alytaus miesto ir rajono gyventojų bei dar 100 žmonių, gyvenančių Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių miestuose ir jų rajonuose, buvo atrinkti atsitiktinės atrankos būdu iš Registrų centro Gyventojų registro. Taip pat buvo atrinkti 100 ugniagesių-gelbėtojų, tiek dalyvavusių, tiek nedalyvavusių likviduojant gaisrą ir jo padarinius", — rašoma pranešime.

Visi tyrimo dalyviai turėjo užpildyti anketas. Pavojingų cheminių medžiagų koncentracija bus tiriama iš žmonių kraujo ir šlapimo paimtų mėginių.

Nuasmeninti apibendrinti tyrimų rezultatai, laikantis asmens duomenų apsaugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų bei rekomendacijos, padedančios sumažinti pavojingų cheminių medžiagų poveikį gyventojų sveikatai, bus pateiktos atsakingoms institucijoms, visuomenės sveikatos priežiūros specialistams, Lietuvos mokslo bendruomenei ir plačiajai visuomenei. Rezultatus ir rekomendacijas planuojama pateikti kitų metų pabaigoje. Dalyviai, kurie to pageidavo, taip pat gaus savo asmeninius tyrimų rezultatus.

Pernai Alytaus miesto savivaldybė atidarė paramos lėšų sąskaitą gaisro padangų perdirbimo gamykloje "Ekologistika" padariniams likviduoti ir skirti premijas ugniagesiams gelbėtojams. Buvo surinkta 174 570,56 eurų. Lėšos pasiekė 325 žmones, kurie dalyvavo gesinant gaisrą.

Gaisras kilo pernai spalio mėnesį. Jį pavyko užgesinti tik po dešimties dienų, per tą laiką sudegė beveik dviejų tūkstančių kvadratinių metrų plotą užimančios panaudotų padangų sandėliavimo patalpos. Gaisro padariniai žmonėms ir aplinkai — milžiniški, o valstybei padaryta žala viršija 5 milijonus eurų.

Tegai:
gaisras, Sveikatos apsaugos ministerija (SAM), Alytus
Temos:
Gaisras Alytuje: valdžios reakcija ir atsakingų paieškos
Dar šia tema
Teismui perduota ištirta baudžiamosios bylos dalis dėl gaisro Alytuje
Gaisrą Alytuje gesinusiems ugniagesiams bus skirtos premijos iš JAV
Bus tiriama, ar gaisras Alytaus padangų perdirbimo įmonėje pakenkė žmonių sveikatai