Bėgiai, archyvinė nuotraka

"Lietuvos geležinkeliai" krovinių gabenimo lyderis Baltijos šalyse

50
(atnaujinta 13:15 2017.10.19)
Per pirmus devynis šių metų mėnesius "Lietuvos geležinkeliai" gavo 319 milijonų eurų pajamų, arba 6,6% daugiau nei praėjusiais metais tuo pačiu laikotarpiu

VILNIUS, spalio 18 — Sputnik. AB "Lietuvos geležinkeliai" per pirmus tris šių metų ketvirčius gerino rezultatus visose pagrindinėse veiklos srityse ir uždirbo 3,7 milijonus eurų grynojo pelno, praneša įmonės spaudos tarnyba.

Tokie rezultatai leido ne tik išlaikyti pirmaujančias pozicijas tarp Baltijos valstybių, bet ir padidinti atotrūkį.

Per pirmus devynis šių metų mėnesius "Lietuvos geležinkeliai" gavo 319 milijonus eurų pajamų, arba 6,6% daugiau nei praėjusiais metais tuo pačiu laikotarpiu. Taip pat buvo pervežta net 8,3% daugiau krovinių — viso 38,3 milijonai tonų. Per šį laikotarpį "Lietuvos geležinkelių" traukiniais keliavo 1,6% daugiau arba 2,74 milijonai keleivių.

"Jei pirmąjį pusmetį dar fiksavome nuostolį dėl bendrovėje vykdytų struktūrinių permainų ir išaugusios amortizacijos, mūsų inicijuotos permainos davė efektą ir ėmėme veikti sėkmingai. Tai atskleidžia mūsų potencialą, kad priimti sprendimai, siekiant veikti efektyviai ir sumaniai didžiulės konkurencijos sąlygomis, skirti dėmesį naujų krypčių bei klientams reikalingų sprendimų paieškoms, pasiteisina", — sako "Lietuvos geležinkelių" generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Sausį-rugsėjį "Lietuvos geležinkeliai" didino krovinių vežimo apimtis visomis kryptimis. 26,8% padidėjo krovinių tranzitas per Lietuvą bei 19,8% — eksportuojamų krovinių apimtys. Taip pat padidėjo vietiniai vežimai — 2% ir krovinių įvežimas į Lietuvą — 2,7%. Tranzito rezultatus ypač pagerino ekonomiškai naudingi sprendimai su Kaliningrado sritimi, iš kurios per Lietuvą pirmą kartą istorijoje vyko intermodalinis traukinys į Kiniją.

Šie rezultatai bendrovei ir toliau leidžia tvirtai išlaikyti pirmaujančias pozicijas tarp Baltijos valstybių, kurių rezultatai per šį laikotarpį prastėjo — Latvijos geležinkeliai per analogišką laikotarpį pervežė 33,3 mln. tonų arba 2,8% mažiau nei praėjusiais metais, Estijos — 8,9 mln. tonų arba 5,1% mažiau.

Sėkmingai išlaikytas ir bendras keleivių skaičiaus augimas, nepaisant pastaruosius mėnesius vykstančių intensyvių infrastruktūros objektų remonto darbų. Jiems pasibaigus, populiariausiais maršrutais pradės kursuoti daugiau ir greičiau vykstančių traukinių.

Šiemet keleiviams pristatytą naujovę — "Pajūrio ekspresą", kuriuo "Lietuvos geležinkelių" keleiviai galėjo pasiekti Nidą ar Palangą, ryžosi išbandyti beveik 4 tūkstčiai keleivių. Jei pirmaisiais mėnesiais traukinių užimtumas svyravo apie 70%, tai įsibėgėjant vasarai ir šiltėjant orams, paskutiniuosius du vasaros mėnesius užimtumas siekė nuo 80 iki 100%. Šiems maršrutams pasiteisinus, kelionės į Lietuvos kurortus vyks ir kitąmet.

50
Tegai:
pajamos, Lietuvos geležinkeliai, Baltijos šalys
Temos:
"Lietuvos geležinkelių" pažanga ir kasdieninė veikla (90)
Dar šia tema
"Lietuvos geležinkeliai" kariuomenei atgabens iš Vokietijos 145 šarvuočius
"Lietuvos geležinkeliai" stengsis panaikinti EK skirtą baudą
"Lietuvos geležinkeliai" detaliai išnagrinės EK sprendimą dėl Rengės ruožo
Ust Lugos uostas, archyvinė nuotrauka

Pranešama, kiek tonų naftos produktų Baltarusija galės tiekti per Rusijos uostus

(atnaujinta 10:54 2020.09.28)
Anksčiau pranešta, kad Rusija ir Baltarusija pradėjo nagrinėti naftos produktų tiekimo iš Lietuvos uostų į Rusijos Federaciją nukreipimo klausimą

VILNIUS, rugsėjo 28 — Sputnik. Rusijos energetikos ministras Aleksandras Novakas padidino Baltarusijos naftos produktų tiekimo iš Lietuvos uostų į Rusijos Federaciją apimties prognozę iki 4–6 milijonų tonų, tikimasi, kad artimiausioje ateityje bus pasiekti atitinkami susitarimai. Apie tai pranešė RF Energetikos ministerijos vadovas interviu televizijai "Rossija 24".

"Kaip žinote, mūsų šiaurės vakarų klasteryje yra laisvi Primorsko, Sankt Peterburgo, Ust Lugos uostų pajėgumai... Šiuo metu sąlygos yra parengtos. Kiekiai gali svyruoti nuo 4 iki 6 milijonų tonų naftos produktų", — sakė jis.

Rugsėjo pradžioje ministras pareiškė, kad Baltarusija per Rusijos uostus galės tiekti apie 3–4 milijonus tonų.

"Tikimės, kad artimiausiu metu tokie susitarimai bus pasiekti", — pridūrė Novakas.

Anksčiau buvo pranešta, kad Rusija ir Baltarusija pradėjo nagrinėti naftos produktų tiekimo iš Lietuvos uostų į Rusijos Federaciją nukreipimo klausimą. Po griežtų Lietuvos pareiškimų, susijusių su politine situacija Baltarusijoje, Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka grasino atimti iš šalies Baltarusijos tranzitą.

Novakas anksčiau sakė, kad Rusija rugsėjo mėnesį parengs Baltarusijos naftos produktų tiekimo per Rusijos uostus pasiūlymus.

Tegai:
tranzitas, Baltarusija, Rusija
Dar šia tema
Latvija negalės perimti Baltarusijos tranzito iš Lietuvos, rašo žiniasklaida
Ekspertas: Baltarusijos tranzito gavimas Rusijai bus sėkmė
Ekspertas: Rusija Baltarusijai gali suteikti palankias tranzito sąlygas
Lietuva sugalvojo, kaip išgelbėti tranzitą Baltarusijos sienos uždarymo atveju
Aleksandras Lukašenka

Atsiskirti nuo kaimynų. Kodėl Lukašenka uždaro Baltarusiją

(atnaujinta 14:32 2020.09.27)
Baltarusija baiminasi Lenkijos, Lietuvos ir Ukrainos kišimosi į vidaus reikalus, todėl stiprina sienų apsaugą

VILNIUS, rugsėjo 27 — Sputnik. Sienoms sustiprinti Aleksandras Lukašenka dislokuos papildomą karinį kontingentą. Kol kas pasienio kontroliniai punktai veikia įprastu režimu. Prie ko gali privesti Minsko ketinimai, rašo Galija Ibragimova RIA Novosti straipsnyje.

Retoriniai įspėjimai

"Atvirai kalbant, mes nežinome, ko jie imsis toliau. Mes suprantame, kad jų ginklų arsenale yra likę labai nedaug technikų, prieš pradedant karštąjį karą. Todėl esame priversti uždaryti valstybės sieną su Lietuva ir Lenkija. Esame priversti stiprinti valstybės sieną su savo broliška Ukraina", — pareiškė Lukašenka forume "Už Baltarusiją".

Į forumą tikrai atvyko daug Lukašenkos šalininkų — po kiekvieno jo emocingo pareiškimo jie garsiai plojo. Publika entuziastingai reagavo į valstybės vadovo sprendimą izoliuotis nuo kaimynų.

Tačiau šalies vadovo argumentus palaikė ne visi. Supaprastinus vizų taisykles tarp Europos Sąjungos ir Minsko, Lenkijos ir Lietuvos kordonai tapo baltarusių vartais į Šengeno zoną.

"Minskas turi du tarptautinius oro uostus. Bet Vilniaus mes vadiname "trečiuoju Baltarusijos terminalu", — sako Danilas Golosovas iš Minsko. — Skrydžiai į Europą per Lietuvą yra pigesni, o automobiliu nuo mūsų sostinės iki Vilniaus oro uosto — tik dvi valandos. Kliūtys įvažiuoti — smūgis mums patiems".

"Baltarusijos turizmo sektorius gyvuoja dėl supaprastinto Šengeno. Jei Lukašenka uždarys sienas, tai labai paveiks šią sritį, o ji dar neatsigavo po koronaviruso pandemijos", — sako baltarusių verslininkas Aleksandras Petrovas. Daugelį metų jis specializuojasi kelionėse autobusu iš Minsko į ES šalis.

Sienos su Lenkija ir Lietuva — pagrindinis sausumos kelias, kuriuo kasdien gabenami kroviniai iš Kinijos, Rusijos, Centrinės Azijos ir Kaukazo į Europą.

Sunkumai prekių apyvartoje su Europa sulėtins ekonominę sąveiką ir visų pirma pakenks pačiai Baltarusijai.

"Šalis pozicionuoja save kaip tranzito centrą. Biudžetas gauna dividendus, be to, šis statusas padėjo įsilieti į Kinijos projektą "Viena juosta, vienas kelias". Uždaryti sienas reiškia nutraukti ryšius. Lukašenka to nedarys, o visos jo grėsmės yra retorika", — mano baltarusių ekspertas Valerijus Karbalevičius.

Tranzitiniai dividendai

Lenkija ir Lietuva reagavo santūriai. Pasieniečiai pranešė: žmonės ir transporto priemonės juda įprastu režimu. Jie taip pat nepastebėjo saugumo stiprinimo Baltarusijos pusėje.

"Buvo pareiškimų apie krovinių nukreipimą į kitus uostus. Paskui buvo korekcija, kad jeigu Rusija pasiūlys tokias pačias sąlygas. Dabar reikėtų palūkėti, ką tai reiškia", — situaciją komentavo Lietuvos užsienio reikalų ministras Linas Linkevičius.

Apie įprastą režimą kalba ir Lenkijos valdžia. "O kas ten vyksta, mes nežinome", — sakė Lenkijos pasienio tarnyba.

Tiesa, pastaraisiais mėnesiais pasienyje kilo problemų: dėl koronaviruso Lenkijos ir Lietuvos valdžia įvedė apribojimus. Pasienio patikros punktuose susikaupė tūkstančiai vilkikių.

Birželio viduryje karantinas buvo atšauktas. Bet ne viskas atsistatė. Pavyzdžiui, pasienio punktas Tverečius–Vidžiai vis dar neveikia. Vilnius tai paaiškina tuo, kad šalyje yra nepaprastoji padėtis.

Interviu RIA Novosti Varšuvos universiteto profesorius Michalas Patrikas Sadlovskis (Michał Patryk Sadłowski) pripažįsta, kad Europos sienų uždarymas jau apribojo prekybos ryšius. Kartu jis perspėja, kad jei Lukašenka įvykdys pažadą, nukentės ir Baltarusijos ekonomika.

"Lenkijos eksportas yra 236 mlrd. dolerių. Pagrindinės Varšuvos prekybos partnerės yra Vakarų Europos valstybės. Rytų kryptimi domina Ukraina ir Rusija. Baltarusija yra maža šalis, prekybos apyvarta su ja nėra tokia reikšminga. Tačiau per jos teritoriją vyksta lenkiškų prekių tranzitas, o tai daro teigiamą įtaką ekonomikai", — sako Sadlovskis.

Politologas atkreipia dėmesį į padidėjusį darbo migrantų iš Baltarusijos skaičių. Jaunimas išvyksta studijuoti į Varšuvą. Savo ruožtu lenkai tapo dažnais Baltarusijos Gardino ir Bresto svečiais.

"Prieš trejus metus Lukašenka įvedė bevizį režimą lenkams — jis norėjo padidinti šalies patrauklumą tarp turistų. Jam pavyko. Svečiai iš Lenkijos noriai keliavo po Baltarusiją, ten leido pinigus", — sako ekspertas.

Sadlovskis taip pat primena, kad Baltarusija tiekia Rusijai sankcionuotas prekes.

"Garsios baltarusiškos krevetės ar sūriai yra ne kas kita, kaip produktai iš kaimyninių ES šalių. Juos į Rusijos rinką importuoja Baltarusijoje lenkų registruotos įmonės. Abi pusės uždirba pinigus. Jei Lukašenka uždarys sienas, jis nupjaus šaką, ant kurios sėdi Baltarusijos ekonomika", — apibendrina politologas.

Ukrainos rizika Baltarusijai

Griežčiausia reakcija į paskutinius Lukašenkos pareiškimus pasireiškė Kijeve. Ukrainos vidaus reikalų ministras Arsenas Avakovas Baltarusijos vadovo sprendimą pavadino "nesąmone".

"Atrodo, kad Lukašenka yra visiškai pamišęs dėl valdžios ir paranojos... Išgerkite vandens, pone Lukašenka, nusiraminkite. Ukrainiečiai yra baltarusių draugai, nemanipuliuokite kaltindami kaimynus. Ieškokite rąsto savo akyse", — parašė Ukrainos ministras Facebook'e.

Prieš dvejus metus Lukašenka sugriežtino kontrolę pasienyje — anot jo, dėl to, kad nestabili padėtis Donbase kelia pavojų saugumui. Tuo pat metu jis apkaltino Ukrainos kriminalines grupuotes ginklų importu į šalį.

Tada Kijevas Lukašenkos sprendimą įvertino kaip Rusijos spaudimą. Tačiau ir šiandien Ukrainos valdžia mano, kad Minskas visus veiksmus derina su Maskva.

"Rusija visada buvo labai įtakinga Baltarusijoje. Šiandien Baltarusijos žmonės nori teisingumo ir laisvų ir sąžiningų rinkimų, tikros, o ne Rusijos "demokratijos", — pareiškė Ukrainos prezidentas Vladimiras Zelenskis.

Nepaisant to, ekspertai sutiko, kad Lukašenkos pareiškimai nėra skirti išorinei auditorijai.

"Jo pagrindinė žinia — parodyti Baltarusijos opozicijai, kad valdžia yra stipri, kad ji stiprina sienas, o tai reiškia, kad valdys dar ilgą laiką", — pabrėžia ekspertas Karbalevičius.

Į visas Vakarų šalių pretenzijas Lukašenka atsakys griežtindamas retoriką ir "įsukdamas varžtus" šalies viduje — niekas tuo neabejoja.

Tegai:
Baltarusija, Aleksandras Lukašenka
Temos:
Baltarusijos prezidento rinkimai ir įvykiai po jų
Skiepas, archyvinė nuotrauka

NVSC įspėja apie gripo sezono pradžią

(atnaujinta 14:56 2020.09.28)
NVSC specialistės teigimu, skiepijimai būtent tam gripo sezonui skirtomis vakcinomis yra pati veiksmingiausia gripo profilaktikos priemonė

VILNIUS, rugsėjo 28 — Sputnik. Šią savaitę prasideda gripo sezonas, rašo Nacionalinio visuomenės sveikatos centras (NVSC).

Kaip pabrėžia NVSC specialistai, šis periodas įprastai trunka nuo 40-osios kalendorinės metų savaitės iki 20-osios kitų metų kalendorinės savaitės. Šiuo laikotarpiu padaugėja sergančiųjų gripu ir ūminėmis viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis (ŪVKTI).

Kaip atskirti gripą nuo įvairių ŪVKTI

Užsikrėtusieji gripo virusu suserga vidutiniškai per 48 valandas, kenčia nuo didesnės nei 38°C temperatūros, sauso kosulio, gerklės, galvos ir raumenų skausmo, nuovargio ir silpnumo. Kartais sergant gripu atsiranda šleikštulys, vėmimas, pilvo skausmas, viduriavimas.

Tuo tarpu su gripu dažnai painiojamomis viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis užsikrėtę žmonės paprastai nesiskundžia aukšta temperatūra, ligos simptomus pajaučia palaipsniui, skundžiasi sloga, lengvu iki vidutinio sunkumo gerklės skausmu, nedideliu krūtinės diskomfortu, bendru silpnumu ir nuovargiu.             

Pagrindinė gripo profilaktikos priemonė, leidžianti mažinti gripo keliamą žalą visuomenės sveikatai, — rizikos grupėms priklausančių asmenų profilaktiniai skiepijimai sezoninio gripo vakcina.

Pasak NVSC Užkrečiamųjų ligų valdymo skyriaus vedėjos Giedrės Aleksienės, skiepijimai būtent tam gripo sezonui skirtomis vakcinomis yra pati veiksmingiausia gripo profilaktikos priemonė.

Taip pat NVSC specialistė pridūrė, kad skiepytis nuo gripo rekomenduojama kasmet.

Tegai:
skiepai, gripas, Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVSC)
Dar šia tema
Lietuvoje šiemet užregistruoti trys mirties atvejai nuo erkinio encefalito
Karbauskis pareiškė, jog privalomų skiepų nuo COVID-19 nebus
Virusologas įvertino vakcinos nuo gripo ir koronaviruso kombinacijos idėją