Klaipėdos uostas, archyvinė nuotrauka

Lietuva tikisi didesnio krovinių Kinijos srauto per Klaipėdos uostą

34
(atnaujinta 19:52 2017.11.28)
Vyriausybės duomenimis, pastaruoju metu auga Lietuvos žemės ūkio ir maisto prekių eksportas į Kiniją

VILNIUS, lapkričio 28 — Sputnik. Lietuva tikisi padidinti Kinijos kovinių transportavimą Lietuvos geležinkeliais per Klaipėdos uostą, akcentavo premjeras Saulius Skvernelis susitikime su Kinijos premjeru Li Keqiangu.

Ministras pirmininkas per vizitą Vengrijoje susitiko su Kinijos Liaudies Respublikos premjeru Li Keqiangu, pasidžiaugė aktyvėjančiu ekonominiu bendradarbiavimu ir išreiškė ketinimą toliau plėtoti ryšius transporto ir logistikos srityse.

Vyriausybių vadovai pabrėžė, kad pastaruoju metu auga Lietuvos žemės ūkio ir maisto prekių eksportas į Kiniją. Abu kolegos pripažino, kad potencialas šioje srityje dar nėra pilnai išnaudotas ir prekybą reikėtų skatinti.

Lietuvos premjeras taip pat pabrėžė, kad Lietuva suinteresuota plėtoti glaudesnį bendradarbiavimą su Kinija finansinių paslaugų srityje, saugių ir pigių atsiskaitymų pagalba aptarnauti Kinijos-ES prekybinius srautus. Tai pat žadama aktyviau vystyti bendradarbiavimą e. komercijos srityje.

"Esant kitų šalių pritarimui, Lietuva artimoje ateityje norėtų surengti Kinijos ir Vidurio Rytų Europos valstybių susitikimą 16+1 formatu. Tokią idėją palaikė ir Kinijos premjeras", — rašoma Vyruiausybės pranešime.

Valtybių bendradarbiavimas formatu 16+1 prasidėjo 2012 metais. Jame dalyvauja 11 Europos Sąjungos šalių (Lietuva, Latvija, Estija, Čekija, Vengrija, Kroatija, Bulgarija, Rumunija, Lenkija, Slovėnija ir Slovakija), Albanija, Bosnija ir Hercegovina, Juodkalnija, Makedonija ir Serbija bei Kinija. Kiekvienais metais šių valstybių vadovai aptaria bendradarbiavimą prekybos ir transporto srityse.

Kas verčia Kiniją kurti "Naują Šilko kelią" >>

Premjeras pakvietė Kinijos atstovus į kitais metais Lietuvoje organizuojamą Vidurio ir Rytų Europos bei Kinijos žemės ūkio forumą. Paskutinį kartą Kinijos ir Lietuvos premjerai buvo susitikę 2015 metais.

34
Tegai:
Klaipėdos uostas, krovinių vežimas, ekonomika, Kinija, Lietuva
Dar šia tema
LKL pirmoji pasaulyje pasirašė sutartį su Kinijos krepšinio asociacija
Naujas Rusijos geležinkelių planas dėl Kaliningrado: ar bus pasekmių Lietuvai?
Kinija vertins Lietuvos galimybes eksportuoti
Kinijos rinka atsivėrė Lietuvos pieno įmonėms