Lietuvos geležinkeliai, archyvinė nuotrauka

"Lietuvos geležinkeliai" vykdys krovinių pervežimus Lenkijoje

32
(atnaujinta 09:00 2018.06.27)
Valstybinė bendrovė "Lietuvos geležinkeliai" pasirašė sutartį su Lenkijos įmone "PKP Cargo" ir dabar pirmą kartą per savo egzistavimą veš krovinius ne tik iki sienos, bet ir Lenkijos teritorijoje

VILNIUS, birželio 27 — Sputnik. Valstybinė bendrovė "Lietuvos geležinkeliai" pirmą kartą savo veiklos istorijoje pradės krovinių pervežimą užsienio šalyje, o tiksliau, Lenkijoje, praneša kompanijos spaudos tarnyba.  

"Lietuvos geležinkeliai" ir viena didžiausių krovinių gabenimo geležinkeliais įmonių Lenkijoje "PKP Cargo" pasirašė sutartį, kuria atveriama galimybė "Lietuvos geležinkeliams" vežti lenkų įmonės krovinius į šiaurės-rytų Lenkijoje esančius miestus — Balstogę ir Elką.  

Tai yra pirma tokia sutartis "Lietuvos geležinkeliams", kai su ilgalaikiu partneriu susitariama dėl bendradarbiavimo, vežant krovinius užsienio rinkoje. Įprastai "Lietuvos geležinkeliai" Lenkijoje, kaip ir daugumoje kitų kaimyninių šalių, krovinius veža iki artimiausios stoties, esančios pasienyje. Toliau nuo sutartos vietos krovinių sąstatas perduodamas kitam vežėjui. 

Preliminariai planuojama, jog krovinius "Lietuvos geležinkeliai" pradės vežti 2019 metų viduryje.  Pradžioje numatoma, kad dirbs du "Lietuvos geležinkelių" lokomotyvai, o per penkerius metus metines krovinių apimtis bus siekiama padidinti iki milijono tonų. Ateityje "Lietuvos geležinkeliai" krovinių vežimo geografiją Lenkijoje sieks išplėsti ir į kitus miestus.  

Planuojama, kad "Lietuvos geležinkeliai"  Lenkijoje gabens konteinerinius krovinius, medieną, naftą ir jos produktus, trąšas. Esant poreikiui, sutartis taip pat numato galimybę "Lietuvos geležinkeliams" naudotis "PKP Cargo" lokomotyvais. 

Šiemet gegužę "Lietuvos geležinkeliai" ir "PKP Cargo" sutarė dėl krovinių pervežimo pasienio ruože nuo Lietuvos-Lenkijos valstybinės sienos iki Trakiškių geležinkelio stoties, esančios Lenkijos teritorijoje. Iki tol krovinius pasienio ruože vežė "PKP Cargo" lokomotyvai.

"PKP Cargo Group" yra antra didžiausia Europoje krovinių vežimo geležinkelio transportu bendrovė, kurios metinės pajamos siekia beveik milijardą eurų, per metus ji perveža 116 milijonų tonų krovinių.

Lietuvos  geležinkeliai
© Sputnik /
Lietuvos geležinkeliai
32
Tegai:
krovinių vežimas, Lietuvos geležinkeliai, Lietuva
Temos:
"Lietuvos geležinkelių" pažanga ir kasdieninė veikla (90)
Dar šia tema
Lenvaryje konduktorius per prievartą išstūmė iš traukinio haskį
"Lietuvos geležinkeliai" jungiasi prie "InterRail" tinklo
Ką parodė socialinis eksperimentas "Klausykite traukinio, o ne muzikos"
vamzdžių klojimo laivas Akademik Čerskij

Vokietijoje per teismą nori užginčyti "Nord Stream-2" leidimą

(atnaujinta 09:43 2020.08.06)
Ieškinyje reikalaujama atsižvelgti į naujus mokslinius duomenis dėl nekontroliuojamo metano išmetimo ir tikrinti nuotėkius išgaunant, transportuojant ir perdirbant gamtines dujas

VILNIUS, rugpjūčio 6 — Sputnik. Vokietijos aplinkos apsaugos organizacija "Deutsche Umwelthilfe" (DUH) Greifsvaldo aukščiausiame administraciniame teisme pareikalavo persvarstyti leidimą eksploatuoti dujotiekį "Nord Stream-2", pranešė RIA Novosti.

Organizacijoje paaiškino, kad šiuo ieškiniu DUH iš atsakingos Štralzundo kalnakasybos tarnybos reikalauja atsižvelgti į naujus mokslinius duomenis dėl nekontroliuojamo metano išmetimo ir tikrinti nuotėkius išgaunant, transportuojant ir perdirbant gamtines dujas.

Pareikšta, kad metanas, kaip gamtinių dujų sudedamoji dalis, yra "86 kartus žalingesnis klimatui" nei anglies dioksidas, o naujausiais mokslininkų duomenimis, gavybos metu išmetama daug daugiau, nei manyta anksčiau.

DUH Energetikos ir klimato apsaugos skyriaus vadovas Konstantinas Cergeris pažymėjo, kad "Nord Stream-2" tariamai neturėjo gauti patvirtinimo su dabar turimais moksliniais duomenimis. "Dabar reikia atsižvelgti į naujus metano nuotėkio matavimo metodus, nes jie prives prie didelio dujotiekio poveikio mūsų klimatui", — pridūrė jis.

Be to, kaip nurodo organizacijos teisininkė Kornelija Cim, reikia įvertinti viso vamzdyno, o ne atskirų jo dalių, esančių skirtingose ​​šalyse, poveikį aplinkai, nes pabaigtas objektas veikia visumoje, o ne ruožais.

Dujotiekio "Nord Stream 2 AG" operatorius RIA Novosti pranešė, kad jie susipažino su ieškiniu ir jį įvertins.

Priminta, kad Štralzundo įstaigoje kovo 5 dieną atmetė DUH paraišką peržiūrėti projekto leidimą.

Operatorius 2018 metų sausį gavo leidimą statyti ir eksploatuoti "Nord Stream-2" Vokietijos teritoriniuose vandenyse ir jo sausumos dalyje.

Projektą jau mėgino nuginčyti NABU organizacijos aplinkosaugininkai, tačiau Greifsvaldo aukštesnysis administracinis teismas ieškinį atmetė, priėjus išvadą, kad visuomenės interesas užtikrinti tiekimo saugumą ir efektyvumą turi viršenybę prieš aplinkosaugininkų interesus.

Tegai:
Vokietija, Nord Stream-2
Temos:
Dujotiekio "Nord Stream-2" statyba
Dar šia tema
Laivo "Fortūna" nuomininkas atsisakė dalyvauti užbaigiant "Nord Stream-2"
Nuspręsta: Kiniją "smaugs" dešimt susirinkusių. Ar bus pakviesta Rusija?
Ekspertas: Lenkijos teisinės pretenzijos neturės įtakos "Nord Stream-2"
Tanklaivis Coral Favia, archyvinė nuotrauka

Lietuva gavo Rusijos SGD partiją

(atnaujinta 08:51 2020.08.06)
Šiuo metu "Coral Favia" yra netoli Klaipėdos SGD terminalo. Pagal grafiką laivas pristatė dešimt tūkstančių kubinių metrų dujų

Į Lietuvą atvyko nauja suskystintų gamtinių dujų (SGD) partija iš Rusijos. Apie tai pranešė portalas "Marinetraffic.com".

Dujovežis "Coral Favia" į Klaipėdos uostą įplaukė ketvirtadienį 04:16. Jis atkeliavo iš Vysocko, kur yra Rusijos bendrovės "Novatek" SGD gamykla.

Šiuo metu tanklaivis prisišvartavęs Klaipėdos SGD terminale. Lietuva, remiantis operatorių bendrovės "Klaipėdos nafta" grafiku, gavo dešimt tūkstančių kubinių metrų dujų.

Savo SGD terminalą Lietuva pastatė 2014 metais. Valdžia savo sprendimą pagrindė noru atsikratyti Rusijos "Gazprom" dujų monopolio. Tačiau terminalas Lietuvai brangiai apsieina: "Klaipėdos nafta" kasmet Norvegijai už nuomą moka 60 milijonų eurų.

Dažniausiai Lietuva SGD gauna iš Rusijos ir Norvegijos. Rusijos degalų tiekimai tapo reguliarūs nuo praėjusių metų pavasario. Kalbant apie amerikietiškas SGD, kurių pirkimą dažnai mini Lietuvos valdžia, Klaipėdos terminalo egzistavimo metu jų buvo tik kelios partijos.

Tegai:
SGD, Rusija, Lietuva
Dar šia tema
Dujų tanklaivis šiaurėje: kaip Rusija tapo pirmąja, bet niekas to nepastebėjo
Nuomonė: brangios amerikiečių SGD "sunaikins" Europos ekonomiką
Trečias tanklaivis per mėnesį: Lietuva gauna didelę SGD siuntą iš Norvegijos
Automobilių rinka, archyvinė nuotrauka

Du broliai neapskaitė beveik 180 tūkst. eurų pajamų, gautų automobilių prekybos

(atnaujinta 10:21 2020.08.06)
Skaičiuojama, kad abu broliai pardave 28 automobilius ir bendrai nesumokėjo valstybei per 51,5 tūkst. eurų mokesčių

VILNIUS, rugpjūčio 6 — Sputnik. Dvejų brolių laukia teismas dėl mokesčių vengimu ir 180 tūkst. eurų neapskaitytų pajamų, praneša FNTT spaudos tarnyba.

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos Šiaulių ir Panevėžio apygardos valdybos pareigūnai kartu su Šiaulių apygardos prokuratūra baigė ikiteisminį tyrimą dėl prekyba automobiliais besiverčiančių dviejų brolių galimai padarytų nusikalstamų veikų. 

Įtariama, kad bendrai abu kaltinamieji neapskaitė beveik 180 tūkst. eurų pajamų, gautų iš automobilių prekybos, ir nesumokėjo valstybei per 51,5 tūkst. eurų mokesčių. 

Ikiteisminio tyrimo duomenimis, Vilniuje gyvenantis vienas iš brolių iš pradžių vykdė individualią veiklą – prekiavo iš Europos Sąjungos valstybių įsigytais automobiliais. Pareigūnai įtaria, kad per mažiau nei dvejus metus be jokių apskaitos dokumentų buvo parduota 20 automobilių, už juos gauta daugiau nei 122 tūkst. eurų, kurie nebuvo įtraukti į buhalterinę apskaitą.

Nuo 2017 metų vidurio tapęs PVM mokėtoju, kaltinamasis galimai pateikdavo melagingus duomenis apie gautas pajamas ir išvengė mokesčių, kurių bendra suma siekia beveik 39 tūkst. eurų. Jam pareikšti kaltinimai dėl apgaulingo buhalterinės apskaitos tvarkymo ir neteisingų duomenų apie pajamas pateikimo.

FNTT pareigūnams narpliojant automobilių prekeivio veiklą, įtarimų sukėlė ir jo brolis, taip pat užsiimantis transporto priemonių prekyba, nors ir neįregistravęs tokios veiklos.

Ikiteisminio tyrimo duomenimis, Šiauliuose gyvenantis vyras užsienio šalyse pirkdavo naudotus automobilius, kuriuos gabendavo į Lietuvą pardavimui. Įtariama, kad per maždaug pusantrų metų šiaulietis galimai pardavė 8 automobilius, už kuriuos gavo daugiau nei 56 tūkst. eurų pajamų, bet jų nedeklaravo. Jam pareikšti kaltinimai vykdžius ūkinę, komercinę veiklą stambiu mastu neturint tam leidimo. Įtariama, kad į valstybės biudžetą jis nesumokėjo apie 12,6 tūkst. eurų mokesčių ir įmokų.

Vykdant ikiteisminį tyrimą įtariamieji savo kaltės nepripažino ar pripažino iš dalies. Siekdami išsiaiškinti visas detales, FNTT pareigūnai apklausė 120 liudytojų iš visos Lietuvos, buvo daromi asmenų atpažinimai iš nuotraukų. 

Griežčiausia bausmė už neteisingų duomenų apie pajamas pateikimą, kai mokesčių suma viršija 750 MGL, yra laisvės atėmimas iki aštuonerių metų. Už apgaulingą buhalterijos tvarkymą griežčiausiai baudžiama laisvės atėmimu iki ketverių metų. Asmeniui, kuris vertėsi ūkine, komercine veikla stambiu mastu ir neturėjo tam leidimo, griežčiausia bausmė – laisvės atėmimas iki ketverių metų.

Tegai:
Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT)
Dar šia tema
Teisiamas automobilių iš JAV prekeivis, nuslėpęs beveik milijoną eurų PVM
Naujų lengvųjų automobilių registravimas sumažėjo beveik 8 proc