Lietuvos geležinkeliai, archyvinė nuotrauka.

Lietuva žada atstatyti eismą Rengės geležinkelio ruožu

26
(atnaujinta 17:42 2018.08.14)
Lietuva įsipareigojo atstatyti eismą Rengės ruožu ir šiandien dar kartą patvirtino, kad šio įsipareigojimo laikosi

VILNIUS, rugpjūčio 14 — Sputnik. Dalyvaujant susisiekimo ministrui Rokui Masiuliui šiandien PKN ORLEN generalinis direktorius Daniel Obajtek ir "Lietuvos geležinkelių" generalinis direktorius Mantas Bartuška pasirašė susitarimą dėl bendradarbiavimo plėtros, praneša Susisiekimo ministerija.

Bendrovių vadovai taip pat simboliškai pažymėjo geležinkelio ruožo į Rengę atstatymo pradžią.

"Džiaugiuosi, kad šiandien galime kalbėti apie stiprėjančią partnerystę ir naujas galimybes. Abiejų šalių santykius ne vienerius metus gadinusi Rengės istorija taip pat baigiama. Lietuva įsipareigojo atstatyti eismą Rengės ruožu ir šiandien dar kartą patvirtino, kad šio įsipareigojimo laikosi", – sakė susisiekimo ministras.

Mažeikiuose pasirašytu susitarimu ORLEN grupei priklausanti Lietuvos bendrovė išreiškė ketinimą išlaikyti glaudžią partnerystę su "Lietuvos geležinkeliais"– šalys įsipareigojo plėsti bendradarbiavimą gabenant krovinius Lenkijos kryptimi. "ORLEN Lietuva" šia kryptimi planuoja per metus nukreipti keletą šimtų tūkstančių tonų jos gaminamos produkcijos, taip užtikrindama ORLEN grupės veiklos lankstumą ir Lenkijos aprūpinimo degalais saugumą.

Šiandienos geri santykiai tarp bendrovių yra ir puikių santykių tarp Lenkijos ir Lietuvos atspindys, o palanki aplinka yra ypač svarbi verslui.

PKN ORLEN vadovas Daniel Obajtek ir "Lietuvos geležinkelių" generalinis direktorius Bartuška kartu paklojo simbolinį bėgį atstatomoje geležinkelio atkarpoje iš Mažeikių į Rengę Latvijoje.

Praėjus dešimčiai metų nuo eismo sustabdymo, naftos perdirbimo produktų gamykla galės vėl naudotis trumpiausiu keliu produkcijai į Latviją ir Estiją gabenti. Tai svarbu, nes iki 20 proc. Mažeikiuose esančios gamyklos produkcijos parduodama į Šiaurę nuo Lietuvos esančiose rinkose.

Mažeikiuose naftos perdirbimo gamyklą valdanti "ORLEN Lietuva" yra vienas didžiausių "Lietuvos geležinkelių" klientų. Per metus bendrovė perveža apie 9 mln. tonų "ORLEN Lietuvos" krovinių.

Europos Komisija (EK) "Lietuvos geležinkeliams" skyrė 27 873 000 eurų baudą už tai, kad, išardžiusi bėgius tarp Lietuvos ir Latvijos, įmonė sudarė konkurencijos kliūtis krovinių vežimo geležinkeliais rinkoje ir pažeidė ES antimonopolines taisykles.

2008 metais "Orlen", vienas didžiausių Lietuvos geležinkelių klientų, svarstė galimybę krovinių vežimą perkelti iš Lietuvos į Latviją ir naudotis kitos geležinkelių transporto įmonės paslaugomis. 2008 metų spalio mėnesį Lietuvos geležinkeliai išardė netoli įmonės "Orlen" naftos perdirbimo įrenginių esančią 19 kilometrų ilgio bėgių kelio atkarpą, kuri jungia Lietuvą ir Latviją.

Lietuvos  geležinkeliai
© Sputnik /
Lietuvos geležinkeliai

 

 

26
Tegai:
geležinkelio bėgiai, eismas, Lietuvos geležinkeliai, Orlen Lietuva
Dar šia tema
"Lietuvos geležinkeliai" apskųs Europos Komisijos sprendimą dėl baudos
Latvija nesibylinės su Lietuva dėl Rengės ruožo
Lenkija nori sujungti dvi didžiausias naftos perdirbimo gamyklas
Lietuva vėl lošia "lenkų kortomis"