Vilniaus aplinkkelis, archyvinė nuotrauka.

Lietuvos vežėjams suteikta daugiau leidimų vežti krovinius į Rusiją

214
(atnaujinta 08:16 2018.09.01)
Abiejų šalių delegacijos sutarė, kad šiemet Lietuvos vežėjams bus papildomai skirta 7 tūkst. dvišalių leidimų su specialia žyma "leidžiamas trečiųjų šalių krovinių vežimas" ir 1 tūkst. papildomų leidimų vežti trečiųjų šalių krovinius

VILNIUS, rugsėjo 01 — Sputnik. Šiais ir ateinančiais metais Lietuvos kelių transporto vežėjai gaus papildomų Rusijos dvišalių leidimų bei leidimų vežti trečiųjų šalių krovinius, praneša Susisiekimo ministerija.

Tai sutarta rugpjūčio 29–30 dienomis Susisiekimo ministerijoje vykusiame Lietuvos ir Rusijos mišrios komisijos dėl tarptautinių vežimų posėdyje.

Abiejų šalių delegacijos sutarė, kad šiemet Lietuvos vežėjams bus papildomai skirta 7 tūkst. dvišalių leidimų su specialia žyma „leidžiamas trečiųjų šalių krovinių vežimas“ ir 1 tūkst. papildomų leidimų vežti trečiųjų šalių krovinius.

Delegacijos patvirtino ir preliminarias 2019 metų kvotas. Lietuvai numatyta 170 tūkst. dvišalių leidimų, iš jų 21 tūkst. su specialia žyma "leidžiamas trečiųjų šalių krovinių vežimas" ir 12 tūkst. leidimų vežti trečiųjų šalių krovinius.

Tiksli 2019 metų kvota bus nustatyta kitame komisijos posėdyje.

Rusija yra viena didžiausių Lietuvos transporto paslaugų eksporto rinkų, antra po Vokietijos. Statistikos duomenimis, 2018 metų pirmą ketvirtį Lietuvos vežėjai Rusijai suteikė transporto paslaugų už 158 mln. eurų, tai sudarė 13 proc. viso Lietuvos transporto paslaugų eksporto. Palyginti su atitinkamu 2017 metų laikotarpiu, transporto paslaugų eksportas į Rusiją išaugo 16 procentų.

Lietuvos vežėjai vis sėkmingiau įsitvirtina Šiaurės ir Vakarų Europos rinkose, atsigauna ir krovinių vežimas į Rusiją. Pervežimus geležinkelių transportu augino padidėję tranzitinių krovinių srautai į Klaipėdą (12,6% daugiau) ir Kaliningradą (28,8% daugiau). AB "Lietuvos geležinkeliai" pirmą kartą tapo lyderiais Baltijos regione.

214
Dar šia tema
Lietuva siekia susitarimo dėl ES kelių transporto rinkos sąlygų
Kol kas Baltarusijai pelningiau tiekti naftos produktus per Baltijos uostus
Lietuvos transporto sektoriuje – augantys krovinių ir keleivių pervežimai