Klaipėdos SGD terminalas, archyvinė nuotrauka

Didžiausias bunkerinis laivas pradėjo krauti SGD Klaipėdos terminalo

47
(atnaujinta 15:03 2019.01.08)
SGD paskirstymo stotį aptarnausiantis laivas pradėjo pirmąją krovos operaciją Klaipėdoje

VILNIUS, sausio 8 — Sputnik. Pirmadienį didžiausias pasaulyje suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) transportavimo ir bunkeriavimo laivas "Kairos", kurio viena iš valdytojų yra naftos ir SGD terminalų operatorė "Klaipėdos nafta" (KN), pradėjo pirmąją krovos operaciją Klaipėdoje, rašoma "Klaipėdos naftos" pranešime žiniasklaidai.

"Kairos" pradėjus veiklą užtikrinsime konkurencingesnę paslaugų kainą SGD paskirstymo stoties naudotojams ir įtvirtinsime KN kaip bendrovę, klientams siūlančią visą SGD tiekimo logistikos grandį. Tai ne tik sumažins SGD tiekimo grandinės kainą, tačiau ir užtikrins sklandų ir operatyvų paslaugos teikimą paskirstymo stoties naudotojams", — sakė Mindaugas Jusius, KN generalinis direktorius.

Pietų Korėjoje esančioje "Hyundai Mipo" laivų statykloje pastatytas laivas savo kelionę į Europą pradėjo praėjusių metų spalį, o Klaipėdą pasiekė gruodžio viduryje.

Klaipėdos uoste naujasis 117 m ilgio laivas, dviejose talpyklose galintis gabenti iki 7,5 tūkst. m3 SGD, bus naudojamas SGD perkrovai iš Klaipėdos SGD terminalo į prie Klaipėdos uosto vartų esančią SGD paskirstymo stotį. Pirmadienį prasidėjo SGD perkrova iš laivo-saugyklos "Independence".

Planuojama, kad į uostamiestį SGD perkrovos operacijoms atlikti "Kairos" užsuks bent kartą kas du mėnesius. Likusį laiką laivu rūpinsis ir naudosis Vokietijos bendrovė "Nauticor", planuojanti aptarnauti kitus Baltijos bei Šiaurės jūrų uostuose esančius SGD terminalus.

Naujasis bunkeriavimo laivas priklauso bendrai "Babcock International Group" ir "Bernhard Schulte" bendrovei "Babcock Schulte Energy" (BSE), o jį naudoja "Nauticor" ir "Klaipėdos naftos" bendra įmonė "Blue LNG".

"Kairos" yra didžiausias pasaulyje bunkeriavimo laivas, pasižymintis ypatingomis savybėmis: jame nėra balastinio vandens tvarkymo sistemos ir yra įmontuota suslėgtų gamtinių dujų talpykla, kurioje surenkami iš klientų laivų grąžinami dujų garai.

Pranešime pabrėžiama, kad SGD bunkeriavimo ir perkrovimo infrastruktūra itin aktuali taps 2020 metais, kai visame pasaulyje įsigalios griežtesnės sieros dioksido išleidimo į aplinką normos. Taršų kurą naudojantys komerciniai laivai turės pereiti prie ekologiškesnių alternatyvų, iš kurių SGD laikoma viena efektyviausių.

Ekspertas: SGD terminalo pirkimas — Lietuvos ekonominis žlugimas >>

Konsultavimo bendrovės DNV GL duomenimis, visame pasaulyje plaukioja  132 SGD varomi laivai, antra tiek yra užsakyti ir planuojami pastatyti iki 2022 metų. Didžiausia tokių laivų koncentracija šiuo metu fiksuojama Šiaurės ir Baltijos jūrose.

Klaipėdos SGD terminalas

2015 metais Lietuva pastatė savąjį suskystintų gamtinių dujų terminalą, teigdama, kad tai leis šaliai atsikratyti Rusijos "Gazprom" "monopolio".

Pernai vasarą Lietuvos valdžia priėmė sprendimą išpirkti SGD laivą-saugyklą, kurį jie nuomoja iš Norvegijos. Šiuo metu "Klaipėdos nafta" kasmet už nuomą moka 60 milijonų eurų.

SGD daugiausia importuojamos į Lietuvą iš JAV ir Norvegijos. Kai kurie ekspertai mano, kad JAV dujos kainuoja šaliai daugiau nei Rusijos kuras, tačiau Lietuvos valdžia neatskleidžia kainos, už kurią ji perka SGD, teigdama, kad išlaidos apsimoka.

47
Tegai:
suskystintos gamtinės dujos (SGD), Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalas, Klaipėdos nafta
Dar šia tema
Blokada negresia: "Gazprom" apdraus Kaliningradą nuo Lietuvos demaršų
Kam Rusijai reikalingas plaukiojantis SGD terminalas Baltijos jūroje
Klaipėdos terminalas gali būti "samdomas" SGD pervežimams, pareiškė Vaičiūnas
Nuspręsta, kada Lietuva išpirks SGD laivą "Independence"