Rail Baltica, archyvinė nuotrauka

Ispanijos įmonė beveik 7 mln. eurų suprojektuos antrą "Rail Baltica" liniją

79
(atnaujinta 15:15 2019.02.28)
Per 24 mėnesius kompanija turės parengti šio ruožo geležinkelio pamatų ir antstatų statybos bei detalųjį techninį projektus

VILNIUS, vasario 28 — Sputnik. "RB Rail AS" pirkimų komisija paskelbė konkurso "Projektavimo ir projektavimo priežiūros paslaugos naujai linijai Kaunas-Ramygala" laimėtoją — Ispanijos įmonę "IDOM Consulting, Engineering, Architecture, S.A.U". Tai antrasis iš septynių "RB Rail AS" vykdomų "Rail Baltica" linijos projektavimo konkursų, rašo įmonės spaudos tarnyba.

Iš viso pasiūlymus pateikė keturi konsorciumai. Ekonomiškai naudingiausiu pripažintas 6 979 893 eurų (be PVM) vertės "IDOM Consulting, Engineering, Architecture, S.A.U" pasiūlymas.

Per 24 mėnesius kompanija turės parengti šio ruožo geležinkelio pamatų ir antstatų statybos bei detalųjį techninį projektus. Taip pat bus atlikta statybos vietų analizė, vertės inžinerijos studija, parengti pagrindinis ir techninis projektai. Laimėtojas taip pat turės užtikrinti projekto priežiūrą statybos darbų metu.

Sutartis bus pasirašyta kovo mėnesį, atlikus visas viešųjų pirkimų įstatymo reikalaujamas procedūras.

"Paskelbę pirmųjų detaliojo techninio projektavimo konkursų laimėtojus pasiekėme dar vieną labai svarbų "Rail Baltica" projekto tikslą. Esame patenkinti laimėjusios kompanijos sukaupta patirtimi ir kalibru. Ji pritaikys patirtį, sukauptą plėtojant didžiausią Europoje Ispanijos greitojo geležinkelio tinklą, kur maksimalus projektinis traukinių greitis siekia 310 km/val." — sakė "RB Rail AS" laikinasis vadovas Ignas Degutis.

IDOM šią savaitę taip paskelbta Parnu-Rapla ruožo Estijoje detaliojo techninio projektavimo konkurso nugalėtoja. Kompanija jau daugiau nei 20 metų kaupia tradicinio ir greitojo geležinkelio projektavimo patirtį Europoje ir JAV. IDOM techninės kompetencijos apima civilinę inžineriją, bėgius, elektrifikaciją, signalizaciją, riedmenis, eksploatacinį planavimą, priežiūrą ir RAMS. Pastaruoju metu kompanija dalyvavo greitojo geležinkelio projektuose Ispanijoje, Lenkijoje ir Švedijoje. 40-yje IDOM biurų dirba 3000 žmonių.

Схема Rail Baltica
Схема "Rail Baltica"

Lietuvoje "Rail Baltica" ruožo Kaunas-Ramygala ilgis sieks 78 km. Preliminariame techniniame projekte numatyta, kad šiame ruože bus septyni kelio viadukai, 11 geležinkelio viadukų, trys žalieji tiltai ir keturi geležinkelio tiltai, įskaitant ir ilgiausią geležinkelio tiltą Baltijos šalyse. Tilto per Neries upę ilgis — 1,7 km.

Iš viso paskelbti 7 iš 11 ruožų detaliųjų techninių projektų pirkimai, kurie sudaro 57 proc. visos "Rail Baltica" linijos. Estijoje vykdomas detaliojo techninio projekto pirkimas ruožui nuo Latvijos-Estijos valstybių sienos iki Talino. Latvijoje vykdomi dviejų iš keturių ruožų projektavimo pirkimai. Lietuvoje taip pat vykdomi dviejų iš keturių ruožų pirkimai — nuo Kauno iki Lietuvos-Latvijos valstybių sienos.

Projektas "Rail Baltica"

"Rail Baltica" — geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Linija sujungs Helsinkį, Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių, Varšuvą. Lietuva jau nutiesė kelią nuo Lenkijos sienos iki Kauno.

Bendra apskaičiuota projekto investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje yra apie 5,788 milijardo eurų. Investicijų Lietuvoje suma siekia apie 2,474 milijardo eurų, iš kurių iki 85%, tikimasi, finansuos ES.

Europos Komisija ne kartą ragino Baltijos šalis pasiekti kompromisą dėl projekto ir neatidėlioti jo įgyvendinimo, kitaip jos gali prarasti ES finansavimą.

Baigti tiesti europinės vėžės geležinkelį iki Talino planuojama 2025 metais, o pradėti eksploatuoti 2026 metais.

79
Tegai:
geležinkelis, Rail Baltica
Temos:
"Rail Baltica" statyba (33)
Dar šia tema
Ekspertas: "Rail Baltica" reikalingas Vakarams tik kariniams tikslams įgyvendinti
Paskirtas naujas bendros "Rail Baltica" įmonės vadovas