Klaipėdos uostas, archyvinė nuotrauka

Ekspertas: Minskas tikėjosi per Klaipėdos uostą pagerinti santykius su Lietuva

48
(atnaujinta 10:18 2019.07.11)
Baltarusija tikėjosi, kad ekonominio bendradarbiavimo su Lietuva kontekste taip pat pagerės politiniai santykiai, tačiau tai neįvyko, mano ekonomistas Aleksandras Nosovičius

VILNIUS, liepos 11 — Sputnik. Baltarusija nelaiko Lietuvos pelninga ekonomine partnere ir teikia pirmenybę Latvijai krovinių gabenimo srityje, sakė Baltarusijos ambasadorius Latvijoje Vasilijus Markovičius. Jis pažymėjo, kad pernai Baltarusijos prekių eksportas į Latviją išaugo 40 proc.

Kartu diplomatas pridūrė, kad šalys aktyviai plėtoja bendradarbiavimą transporto srityje.

Interviu Sputnik Lietuva ekonomistas Aleksandras Nosovičius sakė, kad Minskas daug investavo į Klaipėdos uostą, tikėdamasis, kad ekonominis bendradarbiavimas pagerins politinius santykius su Vilniumi, tačiau tai neįvyko.

"Būtent dėl šios priežasties priimtas sprendimas perorientuoti tranzitą į Latviją. Trumpalaikėje perspektyvoje tai lems dideles išlaidas, dideles pinigų sąnaudas, tačiau, manau, strategiškai, šis statymas suveiks. Tiesa, čia reikia nepamiršti, kad yra ir kita klausimo pusė — tai Rusija", — sakė ekspertas.

Nosovičius teigė, kad Baltarusijos tranzitas bus įvairinamas visomis kryptimis — į Lietuvą, Latviją ir Rusiją.

"Dalis tranzito srauto išliks Klaipėdoje. Žinoma, dalis krovinių nuvyks į Latviją — į Rygą, Ventspilį, Liepoją. Jau buvo priimtas sprendimas dėl pastarųjų metų rezultatų, siekiant padidinti Baltarusijos krovinių tranzitą per Rusijos uostus iki vieno milijono tonų", — sakė jis.

Baltijos šalys kovoja su Rusijos uostais dėl krovinių apyvartos, Lietuva ir Latvija ypač bijo prarasti Baltarusijos prekių tranzitą. Yra žinoma, kad kai kurie iš jų jau buvo perkelti į Ust-Lugo uostą, kuris yra Leningrado apskrityje.

Be to, Kaliningrado srities valdžia taip pat tikisi papildomo tranzito, nes Kaliningrado uostas yra vienintelis neužšąlantis Rusijos uostas Baltijos jūroje.

Klaipėda – Lietuvos jūros vartai
© Sputnik /
Klaipėda – Lietuvos jūros vartai
48
Tegai:
ekonomika, Lietuva, Baltarusija
Dar šia tema
Rusija išlieka didžiausia Lietuvos prekybos partnere
Lietuva išlieka priklausoma nuo importuojamos energijos, rodo statistika
Klaipėdos uostas toliau didina krovinių apyvartą