Klaipėdos SGD terminalas, archyvinė nuotrauka

Dujovežis "Neptune" atgabeno į Lietuvą daugiau kaip 130 kub. m SGD

33
(atnaujinta 00:19 2019.07.22)
Dujovežis "Neptune" iš Norvegijos Melkojos uosto išplaukė pirmadienio dieną

VILNIUS, liepos 21 — Sputnik. Į Klaipėdos uostą atvyko dujovežis "Neptune", kuris atgabeno didelį suskystintų gamtinių dujų (SGD) krovinį. Informaciją patvirtina laivų sekimo portalo Marinetraffic.com duomenys.

Tanklaivis išvyko iš Norvegijos Melkojos uosto savaitės pradžioje. Dujovežis į Klaipėdą atvyko sekmadienį, 05:33 Lietuvos laiku.

Pagal SGD terminalo operatoriaus "Klaipėdos nafta" numatytą grafiką, laivas turėjo atgabenti 138 tūkst. kubinių metrų dujų.

SGD krovinio gavėjas neįvardijamas. Pagal grafiką, kitas tanklaivis turi atvykti į Klaipėdą rugpjūčio pradžioje.

Klaipėdos SGD terminalas

Pirmasis ir vienintelis importinių SGD terminalas Lietuvoje pradėjo veikti 2014 metų gruodžio 3 dieną Klaipėdoje. Teigiama, kad jis leidžia Lietuvai atsikratyti Rusijos "Gazprom" "monopolio".

Kasmet "Klaipėdos nafta" moka 60 milijonų eurų už SGD laivo-saugyklos nuomą iš Norvegijos, tačiau pernai vasarą Lietuvos valdžia priėmė sprendimą jį išpirkti. Manoma, kad jo įsigijimas gali kainuoti nuo 121 iki 160 mln. eurų.

Nors politikai dažnai kalba apie Lietuvos "energetinę nepriklausomybę", šalis ir toliau perka dujas iš Rusijos.

SGD daugiausia importuojamos į Lietuvą iš JAV ir Norvegijos. Kai kurie ekspertai mano, kad JAV dujos kainuoja šaliai daugiau nei Rusijos kuras, tačiau Lietuvos valdžia neatskleidžia kainos, už kurią ji perka SGD, teigdama, kad išlaidos atsiperka.

Nuostabu šalia: «Independence» VS «Swinoujscie»
© Sputnik /
Nuostabu šalia: «Independence» VS «Swinoujscie»
33
Tegai:
Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalas, SGD
Dar šia tema
Lietuva sugalvojo "legendą" apie kovą su Rusijos energetikos projektais
Viskas atsirūgs: ar Lietuvoje pasibaigs Dalios Grybauskaitės "asmenybės kultas"?
Atskleistos Lietuvos "energetinės nepriklausomybės" korupcijos schemos