Krovininis traukinys, archyvinė nuotrauka

"Lietuvos geležinkeliai" modernizuoja daugiausiai krovinių pervežančius lokomotyvus

51
(atnaujinta 22:39 2019.09.12)
Tai didžiausia "Lietuvos geležinkelių" įmonių grupės riedmenų atnaujinimo programa per pastaruosius 10 metų

VILNIUS, rugsėjo 13 — Sputnik. Geležinkelių įmonių grupės "Lietuvos geležinkeliai" bendrovė "LG CARGO" pradėjo techninės priežiūros programą, kurios metu bus atnaujinti daugiausiai krovinių pervežantys riedmenys, rašoma bendrovės pranešime.

Tai didžiausia "Lietuvos geležinkelių" įmonių grupės riedmenų atnaujinimo programa per pastaruosius 10 metų.

Projekto metu bus atliktas 44 "Siemens" lokomotyvų kapitalinis remontas. Kitaip nei anksčiau, šį kartą moderniausių bendrovės riedmenų remontas bus atliekamas Vilniaus lokomotyvų remonto depe.

Anot "Lietuvos geležinkelių" generalinio direktoriaus Manto Bartuškos, toks sprendimas leis ne tik sutaupyti, bet ir efektyviai išnaudoti grupėje sukauptas kompetencijas.

Pasak Bartuškos, tai leis sutaupyti apie 11 mln. eurų, palyginti su alternatyvomis rinkoje, ir efektyviai išnaudoti specialistų turimas kompetencijas.

"LG CARGO"" generalinio direktoriaus Egidijaus Lazausko teigimu, prieš dešimtmetį įsigytų "Siemens" lokomotyvų kapitalinio remonto programa bus įgyvendinta etapais, tad klientams ir partneriams toliau bus užtikrinamas patikimas ir greitas krovinių pervežimas, be jokių sutrikimų. Projektą planuojama užbaigti 2021 metais.

51
Tegai:
Lietuvos geležinkeliai
Temos:
"Lietuvos geležinkelių" pažanga ir kasdieninė veikla (90)
Dar šia tema
"Lietuvos geležinkeliai" vertins "Saugos paslaugų" alternatyvas
"Lietuvos geležinkeliai" modernizuos 14 prioritetinių šalies pervažų
"Lietuvos geležinkeliai": bendrovėje keleivių vežimą vykdys "LG Keleiviams"
Estijoje prasidėjo pirmieji būsimo geležinkelio "Rail Baltica" tiesimo darbai
Vilnius, archyvinė nuotrauka

Liepą kainos Lietuvoje mažėjo 0,3 proc.: labiausiai pigo drabužiai ir avalynė

(atnaujinta 19:14 2020.08.10)
Daugiausia įtakos turėjo elektros energijos, drabužių ir avalynės, daržovių, šilumos energijos, gamtinių dujų kainų sumažėjimas bei kuro, farmacijos prekių, medicinos paslaugų,  namų ūkio prekių, telefono paslaugų, tabako gaminių kainų padidėjimas

VILNIUS, rugpjūčio 11 — Sputnik. Liepą, palyginti su birželiu, vartojimo prekių ir paslaugų kainos sumažėjo 0,3 proc., praneša Statistikos departamentas.

Daugiausia tam įtakos turėjo elektros energijos, drabužių ir avalynės, daržovių, šilumos energijos, gamtinių dujų kainų sumažėjimas bei kuro, farmacijos prekių, medicinos paslaugų,  namų ūkio prekių, telefono paslaugų, tabako gaminių kainų padidėjimas.

Vartojimo prekių kainos per mėnesį sumažėjo 0,7 proc., o paslaugų – padidėjo 0,6 proc. Dėl sezoninių nuolaidų daugiausiai sumažėjo drabužių ir avalynės kainos – 3,4 proc. Avalynė atpigo 5,3 proc., drabužiai – 2,8 proc.

Liepą, palyginti su birželiu, būsto, vandens, elektros, dujų ir kito kuro grupės prekių ir paslaugų pokytį nulėmė elektros energijos (8 proc.), gamtinių dujų (18,4 proc.), šilumos energijos (5,5 proc.) kainų sumažėjimas.

Transporto prekių ir paslaugų kainos padidėjo 2,2 proc. Pokytį lėmė kuro ir tepalų (5,7 proc.) kainų padidėjimas. Maisto produktų ir nealkoholinių gėrimų kainos sumažėjo 1,2 proc.

Labiausiai kito kai kurių šviežių vaisių ir daržovių kainos: daugiausia sumažėjo trešnių, persikų, baltagūžių kopūstų, saldžiųjų paprikų kainos, bet padidėjo obuolių, svogūnų, morkų, apelsinų kainos. 

Statistikos departamento duomenimis, liepos metinė infliacija sudarė 1 proc.

Maisto produktų kainos Baltijos šalyse
© Sputnik /
Maisto produktų kainos Baltijos šalyse
Tegai:
Lietuva, kainos
Dar šia tema
Lietuva pasiekė rekordinį būsto nuomos kainų augimą ES
Paaiškinta, kodėl kainos kyla Lietuvoje, bet ne Estijoje ir Latvijoje
Kaip pasikeitė savaitinės dujų kainos Baltijos šalyse
Klaipėdos uostas

Ekspertas: Baltarusijai visai nenaudinga gabenti naftą per Lietuvą

(atnaujinta 07:07 2020.08.11)
Minskui būtų ekonomiškai pagrįsčiau atnaujinti naftotiekio naudojimą su Latvija, mano ekspertas Igoris Juškovas

VILNIUS, rugpjūčio 11 — Sputnik. Baltarusija mano, kad tokiu būdu jai pavyks sukelti spaudimą Rusijai. Tačiau Rusijai naftos rinkai jokios grėsmės nėra, interviu Sputnik Lietuva sakė Rusijos nacionalinio energetinio saugumo fondo analitikas Igoris Juškovas.

"Baltarusija mėgina įbauginti Rusiją tuo, kad mūsų įmonės praras Baltarusijos naftos rinką, nors, žinoma, taip nėra. Kai mūsų įmonės tiekia naftą Baltarusijai, jos nemoka eksporto muito į mūsų biudžetą, jei tas pačias apimtis sius į kitas šalis, tada jos mokės eksporto muitą, todėl Rusijos biudžetui naudinga, kad nafta siunčiama ne į Baltarusiją, o į kitas šalis. Be to, apimtys, gaunamos iš alternatyvių šaltinių — JAV, Azerbaidžano, Norvegijos — tai nėra papildoma produkcija, kuri užima naujas rinkas. Jie tiesiog pasiima naftą iš vienos krypties ir nukreipia ją kita linkme, todėl, kai Rusija yra išstumiama iš Baltarusijos rinkos, ji tiesiog perima rinkos dalį, kuri atsilaisvino kitose šalyse", — teigė ekspertas.

Juškovas pažymėjo, kad tokiu atveju uždirba Lietuva, nes tampa tarpininke. Tačiau Baltarusijai būtų ekonomiškai naudingiau atnaujinti naftotiekio naudojimą su Latvija, o ne naudotis geležinkeliu.

"Tai būtų ekonomiškai pagrįsčiau, nei gabenti per Klaipėdą geležinkeliu. Brangiausias naftos gabenimo variantas, kuris yra  įmanomas — geležinkelis. Juokingiausia, kad Lietuva uždirba pinigus už pristatymus, nes Baltarusija ir iš kitų šalių naftą gabena per Klaipėdą sau, o absurdiškiausias dalykas buvo tada, kai Baltarusija nusipirko tanklaivį rusiškos naftos pristatymų per Klaipėdą", — sakė jis.

Į Klaipėdą atplaukė antras JAV naftos krovinys Baltarusijai. Su Kataro vėliava plaukiantis tanklaivis iš Teksaso valstijoje esančio Port Neches uosto atvyko po 22 dienų kelionės.

Iš Klaipėdos uosto partija bus išsiųsta geležinkeliu į "Naftan" perdirbimo gamyklą.

Tegai:
Klaipėda, nafta, Baltarusija
Krovininis traukinys

Kaliningrade atsiras naujas krovininio transporto ir logistikos centras

(atnaujinta 11:29 2020.08.11)
Manoma, kad kroviniai į Rusiją ir iš jos praeis per transporto ir logistikos centrą, taip pat kroviniai, gabenami iš Europos į Azijos ir Ramiojo vandenyno regiono šalis ir priešinga kryptimi

VILNIUS, rugpjūčio 11 — Sputnik. Rusijos transporto ministerija, Kaliningrado srities vyriausybė ir "Rusijos geležinkeliai" pasirašė susitarimą dėl krovinių pervežimo ir logistikos centro "Zapadnyj" sukūrimo regione, pranešė ministerija.

"Rugpjūčio 7 dieną Kaliningrade buvo pasirašyta Rusijos susisiekimo ministerijos, Kaliningrado srities vyriausybės ir Rusijos geležinkelių sąveikos sutartis. Kaip dokumento dalį šalys susitarė dėl bendradarbiavimo įgyvendinant federalinį projektą "Transporto ir logistikos centrai", įtrauktas į magistralinės infrastruktūros modernizavimo ir išplėtimo išsamų planą laikotarpiui iki 2024 metų. Susitarimo objektas yra centrinio krovininio multimodalinio transporto ir logistikos centro "Zapadnyj" sukūrimas Dzeržinskajos Novajos stoties krovinių sektoriaus pagrindu", — sakė įstaigos spaudos tarnyba.

Susisiekimo ministerija pažymi, kad tai yra ketvirtoji sutartis, pasirašyta su Rusijos Federacijos subjektais įgyvendinant federalinį projektą "Transporto ir logistikos centrai". Anksčiau panašūs dokumentai buvo pasirašyti Kalužsko, Sverdlovsko ir Maskvos regionuose.

Dėl savo vietos transporto ir logistikos centras "Zapadnyj" atliks eksporto-importo centro vaidmenį, per kurį prekės eis tiek į Rusiją, tiek iš jos, taip pat prekės, siunčiamos iš Europos į Azijos ir Ramiojo vandenyno regiono šalis ir atgaline kryptimi.

Pagrindiniams projekto parametrams apskaičiuoti buvo sukurtas skaitmeninis "Transporto ir logistikos centro" tinklo modeliavimo modelis, naudojantis Rusijos transporto ministerijos suformuotos Rusijos transporto ir ekonominės pusiausvyros duomenimis su prognoze iki 2035 metų.

Modelis patvirtino projekto skaičiavimus, įskaitant: krovinių bazę, prekių judėjimo greitį naudojantis tinklo infrastruktūra, reikiamą tinklo įrenginių pajėgumą.

"Kaliningrado sritis aktyviai dalyvavo įgyvendinant federalinį projektą "Transporto ir logistikos centrai". Tai yra geras federalinių ir regioninių valdžios institucijų, taip pat suinteresuotų investuotojų bendro darbo pavyzdys. Susitarimas taps pagrindu pasiekti Rusijos prezidento ir vyriausybės iškeltus tikslus sukurti pagrindinį transporto ir logistikos centrų tinklą", — Rusijos Federacijos transporto ministerija cituoja transporto ministro pavaduotojo Aleksejaus Semionovo žodžius.

Tegai:
krovinių vežimas, Kaliningradas
Dar šia tema
Ekspertas: Baltarusijai visai nenaudinga gabenti naftą per Lietuvą
Liepą kainos Lietuvoje mažėjo 0,3 proc.: labiausiai pigo drabužiai ir avalynė