Naudotų automobilių turgus Vilniuje, archyvinė nuotrauka

Daugiau nei 45 tūkstančiai gyventojų pasisakė prieš automobilių taršos mokestį

61
(atnaujinta 18:49 2019.10.07)
Šalies gyventojai ragina Seimą nepritarti Aplinkos ministerijos siūlomoms automobilių taršos mokesčio pataisoms

VILNIUS, spalio 7 — Sputnik. Peticiją prieš aplinką teršiančių automobilių mokesčio įvedimą pasirašė daugiau nei 45 tūkst. žmonių, praneša portalas "Peticijos.lt".

"Taršių" automobilių mokesčių įstatymo projektas anksčiau buvo pateiktas Aplinkos ministerijoje. Šiomis pataisomis valdžia planuoja sumažinti orą teršiančių automobilių skaičių ir skatinti lietuvius pirkti mažiau aplinkai kenksmingus automobilius, kurie išmeta mažiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų.

"Vilniuje gyvenantys ponai nesupranta skurdžių rajonų realijų — miesteliuose daug kur nevažinėja viešasis transportas, apie kaimus nėra net ką kalbėti. Sakyčiau, apie pusė Lietuvos naudoja pigius automobilius ne dėl patogumo ar noro pasipuikuoti, o dėl būtinumo nuvažiuoti iš taško A į tašką B", — rašoma pranešime.

Nuo 13:00 daugiau nei 46,6 tūkst. gyventojų nesutinka su mokesčio įvedimu. Peticijos tekstas ragina Seimą nepatvirtinti siūlomų pakeitimų.

Dokumento autoriai pažymi, kad mokestis neskatins automobilių savininkų atsikratyti aplinką teršiančių automobilių.

"Padūkęs jaunimėlis jau dabar yra prisipirkęs trilitrinių BMW ar Audi, kuriuos eksplotuos iki paskutinio variklio atodūsio, nes neįpirks iš užsienio vežamų pabrangusių, bet galbūt jau mažiau taršių mašinų", — rašoma pareiškime.

Tuo tarpu svetainėje šiuo klausimu pasirodė dar viena peticija. Jos autorius, atvirkščiai, siūlo padidinti siūlomą mokestį dešimteriopai.

"Sakyčiau, apie pusė Lietuvos naudoja pigius automobilius ne dėl patogumo ar noro pasipuikuoti, o dėl to, kad geriau nusipirks naujausią aifoną ar vakarėliams leis šimtus", — teigė dokumento autorius.

Šiuo metu šią peticiją pasirašė daugiau kaip 250 žmonių.

Anksčiau Lietuvoje įvardytas mokesčio dydis orą teršiančių automobilių savininkams. Įstatymo projekte taršiomis laikomos tos TP, kurios turi dyzelinu varomą variklį, kurio CO2 išmetimai viršija 115 g/km, ir tos TP, kurios turi benzinu ir (ar) dujomis varomą variklį, kurio CO2 išmetimai viršija 130 g/km.

Dyzeliniams varikliams, viršijantiems išmetamųjų teršalų normas, mokestis bus pradedamas nuo 60 eurų, benzininiams — nuo 40 eurų, o dujiniams — nuo 36 eurų per metus.

61
Tegai:
mokestis, automobiliai, aplinkos tarša
Dar šia tema
Kauno miesto tarybos narė: būtina imtis veiksmų oro užterštumui Kaune sumažinti
Lietuvoje "nešvarių" automobilių apmokestinimas gali būti smūgis vargšams