Londonas, archyvinė nuotrauka

Ekspertas: po "Brexit" Baltijos šalims nereikia papildomų burnų

(atnaujinta 19:16 2019.12.12)
Žmonės grįš ir ieškos vietų savo gimtinėje, tačiau Baltijos ir kitos Rytų Europos šalys turi labai mažai galimybių, tikina ekspertas Aleksejus Zubecas

VILNIUS, gruodžio 12 — Sputnik. Ekonomikos mokslų daktaras, Finansų universiteto prie Rusijos Federacijos vyriausybės prorektorius Aleksejus Zubecas Sputnik Lietuva pakomentavo Didžiosios Britanijos ketinimus įvesti sąžiningos imigracijos sistemą.

Anksčiau Sputnik Latvija pranešė, kad viena iš antieuropietiškų nuotaikų augimo Didžiojoje Britanijoje priežasčių buvo migrantų iš Baltijos šalių ir kitų ES Rytų Europos šalių antplūdis. Todėl valdančioji torių partija žada sistemą, pagal kurią žmonėms suteikiamas leidimas atvykti į šalį, tik atsižvelgus į jų įgūdžius.

Britanijos ministras pirmininkas Borisas Džonsonas tvirtina, kad neketina sumažinti migracijos, bet siekia kontroliuoti ją ir uždaryti duris "nekvalifikuotiems darbuotojams iš ES, kurie atvyksta neturintys darbo".

Zubecas pažymėjo, kad Vakarų Europoje pastebimas pigios darbo jėgos pasiūlos perteklius, o paklausa akivaizdžiai sumažėjo. Tuo pačiu metu Europos rinkai reikia aukštos kvalifikacijos specialistų.

"Be abejo, tai sukurs spaudimą Rytų Europos, Baltijos šalių ir Lenkijos darbo rinkai, nes tam tikra dalis žmonių bus priversta grįžti. Reikės ką nors daryti su šiais žmonėmis, kurie grįžta iš Europos ir bando rasti socialines pozicijas savo tėvynėje. Baltijos šalyse dar blogiau, nes pramonė silpna ir jos tiesiog nepakanka žmonių reintegracijos tikslams, jie bus priversti grįžti iš Europos į savo tėvynę, kad galėtų kažkaip gyventi. Ši ekonominė krizė ir jos pasireiškimas "Brexit" forma Baltijos šalims ir Rytų Europai nieko gero neduoda. Niekam nereikia papildomų burnų, jas maitinti ir įdarbinti", — teigė ekspertas.

Anksčiau Džonsonas paskelbė planą įvesti trijų kategorijų darbo vizas. Jis siūlo "išskirtinio talento" kategoriją, žmonėms, priskirtiems šiai kategorijai, nereikės gauti darbo pasiūlymo šalyje, o vizos jiems bus išduodamos nedelsiant.

Antroji kategorija apims kvalifikuotus darbuotojus, kuriems reikės gauti darbo pasiūlymą Jungtinėje Karalystėje.

Trečiajai kategorijai bus priskiriami tie, kurie trumpam atvyksta į šalį "šakos principu", kad atliktų darbą, kuriam nereikia specialios kvalifikacijos. Džonsonas kaip pavyzdį paminėjo sezoninius žemės ūkio darbuotojus. Ministras pirmininkas taip pat pabrėžė, kad šios kategorijos ribose "nėra galimybės gauti gyvenamąją vietą" Britanijoje.

Anksčiau ES sutiko atidėti "Brexit" iki 2020 metų sausio 31 dienos. Jei susitarimas dėl JK išėjimo iš ES sąlygų bus patvirtintas iki šio laiko, tada nuo vasario 1 dienos prasidės pusantrus metus truksiantis pereinamasis laikotarpis, kurio metu JK turės paruošti visus reikiamus teisės aktus.

Brexit pasekmės ES gyventojams
© Sputnik /
Brexit pasekmės ES gyventojams
Tegai:
ekonomika, Baltijos šalys, Didžioji Britanija, Brexit
Dar šia tema
Migrantai iš Lietuvos ir Rytų Europos skundžiasi vergove Didžiojoje Britanijoje
Trampas save pavadino "Brexit gerbėju"
Įvardyti patys populiariausi miestai pasaulyje
Didžiojoje Britanijoje prasideda neeiliniai Parlamento rinkimai
Dujotiekio Nord Stream-2 sausumos doko taškas

EK narė teigė, kad sankcijos prieš "Nord Stream-2" pažeidžia įstatymus

(atnaujinta 12:26 2020.08.13)
Kaip pabrėžė Europos Komisijos narė iš Estijos, projekte dalyvaujančios Europos įmonės laikosi tarptautinių įstatymų

VILNIUS, rugpjūčio 13 — Sputnik. JAV sankcijos prieš "Nord Stream-2" pažeidžia tarptautinę teisę, sakė Kadri Simson, Estijos energetikos komisijos narė.

Nord Stream-2
© Sputnik / Алексей Витвицкий

Ji pažymėjo, kad Europos Sąjunga nepripažįsta ribojančių priemonių, kurių trečiosios šalys imasi prieš Europos bendroves, jei pastarosios laikosi ES įstatymų, o pati Europa nustato savo energetikos politiką.

"Visa ES ir tarptautinę teisę atitinkanti veikla, kurią vykdo Europos įmonės, yra teisėta. Todėl sankcijos šiai veiklai yra abejotinos", — RIA Novosti cituojama Simsons vokiečių leidiniui "Handelsblatt".

"Nord Stream-2" projektas apima dviejų dujotiekio linijų, kurių bendras pajėgumas yra 55 milijardai kubinių metrų dujų per metus, tiesimą nuo Rusijos pakrantės per Baltijos jūrą iki Vokietijos. Jis taip pat apims išskirtines Suomijos, Švedijos ir Danijos ekonomines zonas.

Projektą įgyvendina "Nord Stream 2 AG" su vieninteliu akcininku — "Gazprom". Europos partneriai — "Royal Dutch Shell", OMV, "Engie", "Uniper" ir "Wintershall" — finansuoja pusę projekto, tai yra, iki 950 mln.

Projektui aktyviai priešinasi JAV, kurios savo suskystintas gamtines dujas nori tiekti ES, taip pat Ukraina ir keletas Europos šalių. Vašingtonas gruodį įvedė sankcijas projektui, reikalaudamas jame dalyvaujančių bendrovių nedelsiant nutraukti statybas. "Swiss Allseas" beveik iškart pranešė apie savo darbų projekte sustabdymą. 

Nord Stream-2
© Sputnik /
"Nord Stream-2"
Tegai:
sankcijos, Nord Stream-2, Europos Komisija (EK)
Temos:
Dujotiekio "Nord Stream-2" statyba
Dar šia tema
CRK apibendrino preliminarius Baltarusijos prezidento rinkimų rezultatus
Vokietijos URM griežtai atsakė į JAV grasinimus prieš "Nord Stream-2"  
Kelio darbai, archyvinė nuotrauka

Alytuje bus rekonstruotas geležinkelio viadukas

(atnaujinta 10:30 2020.08.13)
Pažymima, kad įgyvendinant Ateities ekonomikos DNR planą, Susisiekimo ministerijos siūlymu šiam viadukui rekonstruoti Vyriausybė skyrė 2 mln. eurų

VILNIUS, rugpjūčio 13 — Sputnik. Siekiant pagerinti verslui aktualią infrastruktūrą, Alytuje prasidės geležinkelio viaduko Naujojoje gatvėje rekonstrukcijos darbai. Apie tai praneša Susisiekimo ministerija.

Pažymima, kad įgyvendinant Ateities ekonomikos DNR planą, Susisiekimo ministerijos siūlymu šiam viadukui rekonstruoti Vyriausybė skyrė 2 mln. eurų.

Pabrėžiama, kad Naujoji gatvė jungianti šiaurinį Alytaus miesto įvažiavimą su miesto centru, yra pagrindinė miesto transporto arterija, kurioje sukoncentruoti didžiausi eismo srautai, per parą pravažiuoja daugiau kaip 9000 automobilių.

"Ši gatvė yra 4 eismo juostų, tačiau po geležinkelio viaduku susiaurėja iki 2 eismo juostų, todėl šioje vietoje sumažėja gatvės pralaidumas, formuojasi transporto spūstys. Tiek gyventojai, tiek prekių ar krovinių vežėjai šioje probleminėje vietoje ypač piko metu sugaišta daug laiko, išauga avarijų rizika, didėja aplinkos oro tarša", — teigiama pranešime.

Tuo pačiu, vienintelė techninė galimybė spręsti gatvės pralaidumo problemą, įrengiant 4 eismo juostas, yra rekonstruoti geležinkelio viaduką, nes esamo viaduko plotis tarp atramų yra nepakankamas tokio pločio gatvei.

Pranešime teigiama, kad rekonstravus geležinkelio viaduką virš Naujosios gatvės, ties viaduku neliks dviejų eismo juostų susiaurėjimo ir visa gatvė bus 4 eismo juostų. Tokiu būdu bus užtikrintos sąlygos sklandžiam ir saugiam transporto priemonių, pėsčiųjų ir dviratininkų eismui, bus taupomas kelionės laikas, sumažės oro tarša.

Geležinkelio viaduko rekonstrukcijos darbus numatoma baigti 2021 metų pabaigoje.

Tegai:
Alytus, viadukas, Susisiekimo ministerija, darbas, kelias
Dar šia tema
Liepą kainos Lietuvoje mažėjo 0,3 proc.: labiausiai pigo drabužiai ir avalynė
Lietuvos energetikos ministerija kreipėsi į EK imtis iniciatyvos dėl BelAE saugumo
Kompiuteris

NVSC paragino keliaujančius anketas pildyti elektoriniu būdu

(atnaujinta 14:07 2020.08.13)
NVSC priminė, kad visi į Lietuvą oro ar jūrų transportu atvykstantys žmonės turi užpildyti popierines anketas arba registruotis elektroniniu būdu NVSC interneto svetainėje

VILNIUS, rugpjūčio 13 — Sputnik. Nuo pirmadienio įsigaliojus prievolei, kai kiekvienas oro ar jūrų transportu į Lietuvą grįžtantis ar į ją atvykstantis keliautojas privalo pateikti savo asmens duomenis, užpildydamas anketą, Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) specialistai ragina žmones tą padaryti elektroniniu būdu NVSC.

Pasak NVSC Vilniaus departamento Užkrečiamųjų ligų valdymo skyriaus vedėjos Ginretos Megelinskienės, kol kas tik nedidelė dalis keliautojų užpildo anketas elektroniniu būdu. Per vakar dieną Vilniaus oro uoste surinkta daugiau nei 500 popierinių anketų, kurių duomenis specialistams dar reikia suvesti į informacinę sistemą.

"Tenka apgailestauti, kad žmonės pirmenybę teikia popierinėms anketoms. Tai labai apsunkina ir prailgina procesą, gaištamas ne tik specialistų, bet ir pačių keliautojų laikas. Tad labai raginame žmones naudotis galimybe užpildyti šią formą elektroniniu būdu. Tą, pavyzdžiui, galima padaryti dar prieš kelionę, laukiant lėktuvo oro uoste", — sakė ji. 

NVSC priminė, kad visi į Lietuvą oro ar jūrų transportu atvykstantys žmonės turi užpildyti popierines anketas arba registruotis elektroniniu būdu NVSC interneto svetainėje.  

Anketoje žmonės turi nurodyti vardą, pavardę, gyvenamąją vietą, lankytas šalis, kontaktinius duomenis, taip pat skrydžio numerį, sėdėjimo vietą lėktuve ar kelte.

14-kos dienų saviizoliacija nuo atvykimo į Lietuvą dienos privaloma visiems, atvykusiems iš paveiktų teritorijų, bei užsieniečiams, atvykusiems iš trečiųjų šalių.

Tegai:
koronavirusas, keliautojai, Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVSC)
Temos:
Naujo koronaviruso protrūkis Lietuvoje ir pasaulyje
Dar šia tema
Rusija pirmoji pasaulyje užregistravo vakciną nuo koronaviruso
Per parą Lietuvoje nustatytas 21 COVID-19 atvejis