Europos centrinis bankas, archyvinė nuotrauka

Estija tiki, kad ES vis tiek skirs lėšų projektui "Rail Baltica"

(atnaujinta 20:12 2020.01.11)
Neseniai trijų Baltijos šalių valstybinės kontrolės tarnybos atliko bendrą auditą, kurio metu paaiškėjo, kad projekto valdymas yra neveiksmingas ir gali viršyti biudžetą bei įgyvendinimo terminus

VILNIUS, sausio 11 — Sputnik. Estijos ekonomikos ir infrastruktūros ministras Taavis Aasas įsitikinęs, kad nepaisant vėluojančių "Rail Baltica" geležinkelio projekto statybų ir jo pabrangimo, Europos Sąjunga skirs finansavimą, praneša portalas ERR.

"Europos Sąjunga patvirtino, kad jiems tai yra projektas iš penkių geriausiųjų kategorijos. Jei mes iš savo pusės darome viską, kad suspėtume pagal grafiką, nėra pagrindo manyti, kad bus sumažintas finansavimas arba kad ES nesutiks finansuoti projekto", — "Kuku" radijo eteryje sakė ministras.

Aasas neabejoja Briuselio palaikymu, nes projektas atitinka ES paskelbtus klimato tikslus. Tačiau kartu jis mano, kad Baltijos šalys turės "sunkiai dirbti ir laikytis grafiko", kad neprarastų jau paskirstytos lėšų dalies.

Estijos ministro teigimu, "Rail Baltica" darbai vėlavo ne dėl to, kad projekto plėtra užtruko ilgiau, o dėl to, kad projekte dalyvauja trys šalys, valdymo schema atrodo gana sudėtinga.

Kiek gali pabrangti geležinkelio statyba, Aasas neprognozavo. Tačiau jis pareiškė, kad vertinimas gali būti pateiktas pasibaigus pagrindiniam projekto etapui.

Anksčiau Lietuvos, Latvijos ir Estijos valstybės kontrolės tarnybos, būdamos "Rail Baltica" dalimi, atliko bendrą auditą, kurio metu vertino vidaus kontrolės ir viešųjų pirkimų sistemų valdymą bei viešųjų pinigų naudojimo efektyvumą.

Manoma, kad geležinkelis gali būti pradėtas eksploatuoti pusantrų metų vėliau, nei planuota. "Rail Baltica" ketinama pradėti eksploatuoti 2025 metais.

Tačiau atsakingoms organizacijoms nepavyko įvykdyti projekto laiku ir su iš pradžių numatytu biudžetu.

Projektas "Rail Baltica"

"Rail Baltica" integruos Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Linija sujungs Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių, Varšuvą.

Bendra apskaičiuota projekto investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje yra apie 5,788 mlrd. eurų. Planuojama paleisti traukinius 2026 metais.

Estijos geležinkelininkų profesinės sąjungos pirmininkas Olegas Čubarovas interviu Sputnik Lietuva pareiškė, kad "Rail Baltica" projektas nebus pelningas artimiausius 50 metų, kol pasikeis ekonomika ir daugybė dalykų pasaulyje.

Tegai:
Baltijos šalys
Temos:
"Rail Baltica" statyba (44)
Dar šia tema
Estijos valstybės kontrolė suabejojo, kad "Rail Baltica" bus įgyvendinta laiku
Lietuva tikisi, kad projektas "Rail Baltica" bus įgyvendintas laiku
Ekspertas įvertino "Rail Baltica" projekto nuostolingumą keturiais milijardais eurų