Klaipėdos jūrų uosto prieplaukos laivas

Pirmą kartą istorijoje Lietuva pagal krovinių apyvartą aplenkė Latvijos uostus

(atnaujinta 18:02 2020.02.13)
Šių metų sausį Klaipėdos uostas kartu su Būtingės terminalu perkrovė beveik keturis milijonus tonų krovinių

VILNIUS, vasario 13 — Sputnik. Pirmą kartą istorijoje Lietuva aplenkė visus tris Latvijos uostus krovos atžvilgiu. Apie tai pranešė Klaipėdos jūrų uosto spaudos tarnyba.

Klaipėdos uostas (kartu su Būtingės terminalu) šių metų sausį perkrovė 3,99 mln. tonų krovinių. Tuo pačiu metu Rygoje, Ventspilyje, Liepojoje perkrauta trečdaliu mažiau krovinių nei pernai per tą patį laikotarpį — 3,88 mln. tonų.

Sausio mėnesį Klaipėdos uoste perkrauta 15 procentų mažiau krovinių nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Taigi, 2020 metų sausio mėnesį buvo perkrauta 3,4 milijono tonų, o metais anksčiau — keturi milijonai.

Rygoje krovinių apyvarta sumažėjo 25 proc., Ventspilyje — 43 proc., o Liepojoje šis skaičius padidėjo 0,4 proc.

Praėjusiais metais Klaipėdos uoste perkrauta 46,3 mln. tonų krovinių. Tai antras geriausias rezultatas uosto istorijoje. Tik 2018 metai buvo sėkmingesni, kai Klaipėdos uostas perkrovė rekordinį kiekį krovinių - 46,6 milijono tonų.

"Metinei 2019 metų krovai įtakos daugiausia turėjo birių krovinių augimas, t. y. 3,5 proc. arba 0,7 mln. t daugiau, iš viso uoste krauta 20,6 mln. t birių krovinių. šioje grupėje ženkliausias augimas buvo stebimas žemės ūkio produktų krovoje, kuri išaugo net 60,8 proc.", — rašoma pranešime.

Praėjusiais metais Klaipėdos uoste aptarnavo 6776 laivus, iš jų 4840 krovininių laivų.

Padėtis su Baltijos šalių uostais

Pastaruoju metu Rusija didina uostų veiklą Baltijos jūroje. Kaip pažymėjo buvęs Latvijos ekonomikos ministras Viačeslavas Dombrovskis, Rusijos dalis, kuri anksčiau naudojosi tranzitu per Baltijos uostus, štai jau dešimt metų stato ir plėtoja savo uostus.

Baltijos šalys mano, kad Rusijoje egzistuoja nuostata "atimti iš Baltijos šalių tranzitą", tačiau Maskva tiesiog nenori priklausyti nuo šalių, kurių nedraugiškas ir nestabilus požiūris į ją.

Baltijos šalių politikai ir ekspertai jau ne kartą išreiškė susirūpinimą dėl Rusijos krovinių apimčių sumažėjimo Lietuvos, Latvijos ir Estijos uostuose. Kaip anksčiau pranešė "Sputnik Lietuva", Baltijos šalių jūros uostų praradimai yra susiję su anglių perkrovimų sumažėjimu, kurias Rusijos įmonės pradėjo vykdyti per savo uostus. Anot analitikų, Baltijos šalims bus nepaprastai sunku papildyti išvykstančius Rusijos krovinius.

Tegai:
rekordas, Baltijos šalys, Klaipėdos uostas
Dar šia tema
"Klaipėdos nafta" pajamos sumažėjo dėl mažesnių Baltarusijos naftos apimčių
Kieno srovė taiklesnė, Roko Masiulio ar Ramūno Karbauskio
"Gazprom Neft" pasirengusi aptarti naftos tiekimo į Baltarusiją schemas
Šiaulių oro uostas, arcyvinė nuotrauka

Šiaulių oro uosto atnaujinimui numatoma skirti 4,7 mln. eurų 

(atnaujinta 09:56 2020.11.29)
Planuojama, kad oro uosto infrastruktūros modernizavimas padidins Šiaulių laisvosios ekonominės zonos bei Šiaulių pramoninio parko investicinį patrauklumą

VILNIUS, lapkričio 29 — Sputnik. Šiaulių oro uosto infrastruktūros atnaujinti Vyriausybė numato skirti 4,72 mln. eurų, praneša Susisiekimo ministerija. 

"Šiaulių oro uosto infrastruktūros modernizavimas ir plėtra yra svarbus ir reikalingas žingsnis. Tai ne tik padidins Šiaulių laisvosios ekonominės zonos bei Šiaulių pramoninio parko investicinį patrauklumą, bet ir leis sukurti daugiau kokybiškų, gerai mokamų darbo vietų ir taip prisidėti prie regioninės politikos tikslų įgyvendinimo", – sako laikinai einantis susisiekimo ministro pareigas Jaroslav Narkevič.

Šis projektas – vienas iš Ateities ekonomikos DNR plano projektų, skirtų ekonominei infrastruktūrai ir verslo aplinkai gerinti, teritorijų plėtrai Lietuvos regionuose.

DNR plane numatyto projekto "MRO (orlaivių aptarnavimo) veiklos plėtra Šiaulių oro uoste" pirmas etapas apima 747 metų riedėjimo tako B ir 4,08 ha perono B su su paviršinių nuotekų sistema ir drenažu rekonstravimą, elektros ir ryšių tinklų, apšvietimo ir žiburių sistemos bei patruliavimo gaisrinio kelio įrengimą. 

Antrame etape numatoma sukurti bendrąją infrastruktūrą, kuria galėtų naudotis visi investuotojai, viešųjų aukcionų būdu išsinuomoję žemės sklypus projektui aktualioje teritorijoje. Teritorijos, kurioje būtų pagerintos investavimo sąlygos, plotas siekia 13,93 ha. 

Šiuo metu jau yra parengtas techninis projektas ir įvykdytas rangos darbų pirkimas, taip pat pasirašyta rangos sutartis. Šiaulių oro uosto infrastruktūros atnaujinimo darbus numatoma atlikti iki 2021 m. pabaigos.

Tegai:
modernizavimas, Šiauliai
Dar šia tema
Lietuvos oro uostai prisijungia prie tarptautinės COVID-19 saugumo chartijos
Ispanijos oro uoste užsidegė "British Airways" keleivinis lėktuvas — video
Grikių košė

Ekonomistas įvardijo labiausiai pabrangusias kruopas Lietuvoje 

(atnaujinta 14:13 2020.11.28)
Specialistai prisiminė, kokia situacija buvo su kruopomis vietinėse parduotuvėse pandemijos pradžioje parduotuvėse

VILNIUS, lapkričio 28 — Sputnik. Grikiai per metus tapo brangiausia žemės ūkio kultūra Lietuvoje, Facebook rašė "SEB banko" ekonomistas Tadas Povilauskas.

Jis pateikė grafiką, kuriame nurodytos produkcijos kainos spalio mėnesį palyginti su kitais metais. Taigi šiemet grikių kaina buvo 497 eurai už toną, pernai — 311 eurų už toną, o 2018-aisiais — apskritai 167 eurai už toną. 2016 metų spalio mėn. kaina siekė 345 eurus už toną.

"Per pirmą COVID-19 bangą grikių kruopas iš parduotuvių lentynų šlavė ne tik Lietuvoje, bet ir aplinkinėse šalyse taip duodami darbo grikių perdirbėjams, kuriems kovas-gegužė turėjo būti rekordinis metas. Tačiau toks grikių užsipirkimas sumažino grikių atsargas ir panašu, kad nors jau naujas derlius nuimtas ir Lietuvoje, ir Rusijoje, ir jo lyg ir negalima vadinti prastu, paklausa yra išlikusi didelė, o tokių grikių supirkimo kainų seniai nėra buvę (tuo džiaugiasi dzūkai grikių augintojai)," — rašo ekonomistas.

Lietuvoje vasario pabaigoje ir ankstyvą  pavasariu, gavus pirmuosius pranešimus apie koronaviruso plitimą, išaugo maisto produktų ir būtiniausių prekių pardavimai. Kai tokiose parduotuvėse kruopų lentynos buvo tuščios. Pažymėta, kad pirkėjai taip pat pirko miltus, makaronus, mėsą, žuvies konservus, sviestą ir cukrų.

Maisto produktų kainos Baltijos šalyse
© Sputnik
Maisto produktų kainos Baltijos šalyse
Tegai:
grikiai, pandemija, Lietuva