Naftos gavyba

Politologas paaiškino, kodėl JAV reikia naujų sankcijų Rusijai

(atnaujinta 16:46 2020.03.20)
Anksčiau laikraštis "The Wall Street Journal" pranešė, jog Vašingtonas svarsto galimybę įvesti sankcijas Rusijai, kad "stabilizuotų naftos rinką"

VILNIUS, kovo 20 — Sputnik. JAV gali apsvarstyti galimybę įvesti naujas sankcijas Maskvai, kad sustiprintų spaudimą Rusijai, kurios Nacionalinio turto fondo atsargos pasiekė pakankamą lygį, kad be problemų ištvertų krizę, interviu RT pasakė politologas Aleksandras Asafovas.

Naftos gamyba, archyvinė nuotrauka
© Sputnik / Владимир Астапкович

Anksčiau laikraštis "The Wall Street Journal" pranešė, jog Vašingtonas svarsto galimybę įvesti sankcijas Rusijai, kad "stabilizuotų naftos rinką". Prieš tai JAV prezidentas Donaldas Trampas pareiškė, kad JAV planuoja įsikišti į situaciją rinkoje "tinkamu laiku".

"Rusija yra sukaupusi gerą saugumo rezervą Nacionaliniame turto fonde, kuris leis jai išgyventi krizės laikotarpį beveik be problemų. Todėl amerikiečiai ir didina savo pastangas", — paaiškino Asafovas.

Jis mano, kad esant dabartinėms neigiamoms aplinkybėms JAV stengsis didinti spaudimą pagrindiniams geopolitiniams konkurentams — Rusijai ir Kinijai.

OPEC+ sandorio žlugimas

OPEC ir trečiųjų šalių susitarimas (OPEC+) dėl naftos gavybos mažinimo galioja nuo 2017 metų pradžios. Jis ne kartą buvo pratęstas, o sąlygos keitėsi. Iki 2019 metų pabaigos susitarime buvo numatyta, kad gavyba sumažės 1,2 mln. barelių per parą nuo 2018 metų spalio lygio, o 2020 metų pirmąjį ketvirtį aljansas sumažins gavybą 1,7 mln. barelių.

JAV prezidentas Donaldas Trampas, archyvinė nuotrauka
© AP Photo / Carolyn Kaster

Kovo pradžioje Rusijos energetikos ministerijos vadovas Aleksandras Novakas pareiškė, kad nuo balandžio 1 dienos pasibaigia OPEC+ sandorio šalių įsipareigojimai dėl naftos gavybos šalyse sumažinimo. Maskva taip ir nesutiko su siūlymu papildomai sumažinti gamybą dėl naujo tipo koronaviruso plitimo: Rusija pasiūlė išlaikyti esamas sąlygas, o Saudo Arabija — papildomai sumažinti naftos gavybą. Ministras perspėjo, kad rinka gali jautriai sureaguoti į sandorio nutraukimą.

Galiausiai šalys nesugebėjo susitarti nei dėl susitarimo parametrų pakeitimo, nei dėl jo pratęsimo. Po to Saudo Arabija paskelbė ketinanti padidinti naftos gavybą, sumažinti naftos kainas ir pasiūlyti Europos pirkėjams didelius kiekius su nuolaida, dėl to kainos ženkliai krito. Nuo metų pradžios kainos sumažėjo daugiau nei perpus.

Tegai:
nafta, sankcijos Rusijai, Rusija, JAV
Temos:
Lazda turi du galus: sankcijos Rusijai (266)
Dar šia tema
Palikit lagaminus ramybėje. Kokia yra pagrindinė visuotinės panikos dėl naftos intriga
Naftos kainų karas: Vakarų ekspertai numatė laimėtoją
Žiniasklaida: Trampas su Rusijos atstovais aptarė situaciją naftos rinkoje
Rusija šantažo akivaizdoje: kodėl Vašingtonas ir Rijadas daro spaudimą
"Bloomberg": analitikai perspėjo apie naftą po 5 dolerius už barelį
Ekspertas: dabartinė naftos situacija — blogiausia nuo Antrojo pasaulinio karo laikų
Nord Stream-2

Vokietijoje JAV grasinimus dėl "Nord Stream-2" išvadino nepriimtinais  

(atnaujinta 15:44 2020.08.07)
Anksčiau "RIA Novosti" susipažino su iš trijų JAV senatorių laišku, nusiųstu uosto operatoriui "Sassnitz GmbH", kuriame nurodomos JAV valdžios institucijų artėjančios sankcijos įmonėms, kurios remia dujotiekio statybą

VILNIUS, rugpjūčio 7 — Sputnik. Vokietijos Meklenburgo-Pomeranijos premjerė Manuela Schleswig pasipiktino JAV grasinimais dėl dujotiekio "Nord Stream-2" darbų.

"Šios grėsmės [Vokietijos miesto Zasnico uosto, esančio Meklenburge-Pomeranijoje — Sputnik], operatoriui yra absoliučiai nepriimtinos", — "dpa" pasakojo ji.

Anksčiau "RIA Novosti" susipažino su iš trijų JAV senatorių laišku, nusiųstu uosto operatoriui "Sassnitz GmbH", kuriame nurodomos JAV valdžios institucijų artėjančios sankcijos įmonėms, kurios remia dujotiekio statybą. Visų pirma, laiške teigiama, kad tęsdamas darbą Zasnico uostas susidurs su "finansiniu sunaikinimu".

Ji pridūrė, kad Vokietija "pati gali nuspręsti, kur ir kaip pasisemti energijos".

Anksčiau premjerė pabrėžė Berlyno laikraščiui "Tagesspiegel", kad Meklenburgas-Vorpommernas "tvirtai laikosi dujotiekio tiesimo", tikisi iš Vokietijos vyriausybės "ryžtingo atsakymo, susijusio su JAV šantažo bandymais".

Nord Stream-2" projektas apima dviejų dujotiekio linijų, kurių bendra talpa yra 55 milijardai kubinių metrų dujų, tiesimą per metus nuo Rusijos pakrantės per Baltijos jūrą iki Vokietijos. Jis taip pat apims teritorines arba išskirtines Suomijos, Švedijos ir Danijos ekonomines zonas.

Projektą įgyvendina "Nord Stream 2 AG" su vieninteliu akcininku — "Gazprom". Europos partneriai — "Royal Dutch Shell", OMV, "Engie", "Uniper" ir "Wintershall" — finansuoja pusę projekto, tai yra, iki 950 mln.

Projektui aktyviai priešinasi JAV, kurios savo suskystintas gamtines dujas nori tiekti ES, taip pat Ukraina ir keletas Europos šalių. Vašingtonas gruodį įvedė sankcijas projektui, reikalaudamas klojime dalyvavusių bendrovių nedelsiant nutraukti statybas. "Swiss Allseas" beveik iškart pranešė apie dujotiekio statybų sustabdymą.

Nord Stream-2
© Sputnik /
"Nord Stream-2"
Tegai:
Nord Stream-2, JAV, Vokietija
Temos:
Dujotiekio "Nord Stream-2" statyba
Dar šia tema
Ekspertas: Vokietija nepasiduos JAV šantažui dėl "Nord Stream-2"
JAV grasina Vokietijos uostui sankcijomis dėl "Nord Stream-2"  
Astravo AE

Pradėtas branduolinio kuro pakrovimas Baltarusijos AE 1-ajame bloke  

(atnaujinta 15:00 2020.08.07)
Patvirtinus maitinimo bloko patikimumą ir saugą jo projektiniais parametrais, prasidės galios paleidimo fazė, kurios metu įrenginys pirmą kartą bus prijungtas prie elektros tinklo

VILNIUS, rugpjūčio 7 — Sputnik. Šiandien pradėta krauti branduolinį kurą pirmajame Baltarusijos AE elektriniame bloke (generalinis projektuotojas ir generalinis rangovas — valstybinės atominės energijos korporacijos "Rosatom" inžinerijos skyrius).

Pranešama, kad į reaktoriaus šerdį buvo pakrautas pirmasis kuro rinkinys (FA) su šviežiu branduoliniu kuru. Iki mėnesio pabaigos iš eilės bus pakrauta 163 kuro rinkiniai.

Įkrovus kurą, atlikus atitinkamus tyrimus reaktorius bus pakrautas iki minimalaus kontroliuojamo lygio (1% galios). Nuo šio momento reaktorius įgyja atominės elektrinės statusą. Patvirtinus maitinimo bloko patikimumą ir saugą jo projektiniais parametrais, prasidės galios paleidimo fazė, kurios metu įrenginys pirmą kartą bus prijungtas prie elektros tinklo.

"Baltarusija tapo kvartalo, pastatyto naudojant moderniausias "3+" kartos technologijas, savininke. Šios technologijos nuorodą jau patvirtino panašių jėgos agregatų eksploatavimas Rusijos teritorijoje. Jie atitinka visus po Fukušimos avarijos nustatytus saugos reikalavimus, o visos TATENA misijos pripažino jų patikimumą. Mums labai svarbu, kad mes sukūrėme pirmąjį užsienio VVER-1200 padalinį Baltarusijos respublikoje — mums brolišką šalį", — sakė "Rosatom" generalinis direktorius Aleksejus Lichačiovas.

Baltarusijos AE statybos projekto įgyvendinimas vykdomas atvirai ir skaidriai. Elektrinė atitinka visus TATENA saugos reikalavimus. Baltarusija reguliariai bendradarbiauja su organizacijos vadovybe ir ekspertais, taip pat palaiko ryšius su Europos Komisijos ir Europos branduolinės saugos reguliuotojų grupės ENSREG atstovais. Iš viso 2012–2020 metų laikotarpiu buvo vykdomos septynios pagrindinės TATENA misijos, kurios rekomenduojamos šalims, statančioms savo pirmąsias atomines elektrines.

Baltarusijos AE galios blokas Nr. 1 tapo pirmuoju naujos kartos "3+" bloku, pastatytu naudojant Rusijos technologijas užsienyje. Šiuo metu Rusijoje sėkmingai eksploatuojami trys tokio tipo jėgainei: du Novovoronežo AE ir vienas Leningrado AE. Be to, liepos mėnesį buvo baigtos statybos ir pradėtos eksploatavimo operacijos ketvirtajame Rusijos "3+" kartos energijos bloke — Leningrado AE-2 2 bloke.

"Palyginti su ankstesnės kartos galios blokais su reaktoriumi VVER-1000, novatoriškas "3+" kartos galios agregatas su reaktoriumi VVER-1200 turi nemažai pranašumų, kurie žymiai padidina jo ekonominius rodiklius ir saugumą", — pažymėjo pirmasis viceprezidentas statyboms Andrejus Petrovas.

Jo teigimu, pagrindinis "VVER-1200" bruožas yra unikalus aktyvios ir pasyvios saugos sistemų derinys, dėl kurio AE yra maksimaliai atspari išorės ir vidaus poveikiui. Todėl visuose jėgos blokuose yra įrengta "lydalo gaudyklė" — įrenginys, skirtas lokalizuoti branduolinio reaktoriaus branduolio tirpimą, taip pat kitos pasyviosios saugos sistemos, galinčios veikti esant visiškam elektros energijos tiekimo nutraukimui ir nedalyvaujant operatoriams.

Pabrėžiama, kad reaktoriaus jėgainės pajėgumai padidėjo 20 proc., labai sumažėjo techninės priežiūros personalo skaičius, pagrindinės įrangos projektinis tarnavimo laikas buvo padvigubintas nuo 30 iki 60 metų su galimybe ją pratęsti dar 20 metų.

Šiandien Suomija, Vengrija, Turkija, Bangladešas, Egiptas ir kitos tapo pagrindinėmis AE, turinčios "3+" kartos rusiško dizaino jėgaines, klientais.

UAB "Atomenergomash" yra visas Baltarusijos AE branduolinės salos įrangos tiekėjas.

Degalai buvo gaminami Novosibirsko cheminių koncentratų gamykloje, sodrinimo lygis svyruoja nuo 1,3 iki 4,4%.

Šiuo metu "Rosatom" yra pripažinta pasaulio lydere ir vienintele įmone pasaulyje, vykdanti atominių elektrinių serijines statybas užsienyje. Visame pasaulyje pastatyta 102 rusiškos konstrukcijos atominės elektrinės, iš jų 78 galios blokai su VVER reaktoriais. Iki šiol "Rosatom" tarptautinių užsakymų knygoje yra 36 VVER padaliniai įvairiais įgyvendinimo etapais 12-yje šalių, iš kurių 25 įrenginiai statomi devyniose šalyse.

Tegai:
branduolinis kuras, Astravo AE, Rosatom
Dar šia tema
Kaip karantinas paveikė nedarbą antrajame ketvirtyje – statistika
Per metus Lietuvos eksportas sumažėjo 7,6 proc., importas — 10,4 proc.
Programišiaus kaukė, archyvinė nuotrauka

Miražai ir blefas: Lietuvoje labai didžiuojamasi neveiksmingu kibernetiniu saugumu

(atnaujinta 10:06 2020.08.09)
Pagal 2019 metų paskelbtą Globalų kibernetinio saugumo indeksą (Global Cybersecurity Index, GCI) Lietuva užima 4-ąją vietą, nusileidusi tik Jungtinei Karalystei, Jungtinėms Amerikos Valstijoms ir Prancūzijai

Ir patenka į daugiausiai dėmesio kibernetinio saugumo sričiai pasaulyje skiriančių valstybių grupę.

Lietuvoje tuo labai didžiuojamasi. Pasauliui giriamasi. Šį laimėjimą nuolat primena Nacionalinis kibernetinio saugumo centras prie Krašto apsaugos ministerijos (NKSC). Beveik kaip savo nuopelną.

Nacionalinis kibernetinio saugumo centras  — pagrindinė Lietuvos kibernetinio saugumo institucija, atsakinga už vieningą kibernetinių incidentų valdymą, kibernetinio saugumo reikalavimų įgyvendinimo stebėseną ir kontrolę, ypatingos svarbos informacinės infrastruktūros kibernetinį saugumą ir informacinių išteklių akreditaciją. Teoriškai.

NKSC nuostatuose yra numatyti ir pagrindiniai institucijos veiklos tikslai. T.y. įgyvendinti nacionalinę kibernetinio saugumo politiką; atlikti Saugumo priežiūros tarnybos funkcijas; atlikti Nacionalinės komunikacijų apsaugos tarnybos funkcijas. Ir dar vykdyti informacijos sklaidos, tyrimų ir analizės kibernetinio saugumo klausimais veiklą.

"Informacijos tyrimus" NKSC vykdo su Lietuvos kariuomenės Strateginės komunikacijos departamentu. Arba dar tiksliau su Strateginės komunikacijos ir viešųjų ryšių departamento pagalba in corpore. In corpore skaičiuoja Lietuvai nedraugiškos informacinės veiklos atvejus. Žinoma, planuoja ir koordinuoja visuomenės informavimą bei vykdo viešųjų ryšių projektus žurnalistams. Apie savo institucijų gerus darbus. Ir apie tariamų priešų blogus.

Dar yra Lietuvos Respublikos kibernetinio saugumo įstatymas. Yra Nacionalinė kibernetinio saugumo strategija ir Nacionalinis kibernetinių incidentų valdymo planas LR vyriausybės patvirtintas...

Pasak NKSC ekspertų, procesus Lietuvoje kibernetinio saugumo srityje lemia ES priimti teisės aktai ir rekomendacijos, sparčiai besivystančios informacinės ir ryšių technologijos. O taip pat įtempta geopolitinė situacija.

Kas kelia geopolitinę įtampą ir grėsmę Lietuvos nacionaliniam saugumui klausti nereikia. Atsakymus kasmet pateikia Antrojo operatyvinių tarnybų departamentas prie Krašto apsaugos ministerijos (AOTD) ir Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentas (VSD) grėsmių nacionaliniam saugumui vertinimuose. Pasak AOTD ir VSD blogis ateina iš Rusijos Federecijos, Baltarusijos Respublikos,  nuo 2019 metų ir iš Kinijos Liaudies Respublikos.

Gąsdintis ir gąsdinti grėsmėmis nacionaliniam saugumui Lietuvoje yra madinga. Geras tonas. Net peržengiant institucijų kompetencijos ribas.

Nacionalinis kibernetinio saugumo centras prie Krašto apsaugos ministerijos pagal savo kompetencijas turėtų rūpintis ir Registrų centru (RC). Tačiau kol perkūnas netrenks, tol valstietis nesižegnoja. Trenkė ne tik perkūnas, bet ir gan smarkiai palijo. Ir iš rikiuotės daugiau nei savaitei išvedė RC serverius.

Kiekviena rimtesnė serverinė yra strateginis objektas, už devynių užraktų, trigubų sienų, su specialiu temperatūriniu ir klimatiniu režimu. Ir dar serveriai dubliuojami, kad kilus problemai, akimirksniu pradėtų veikti kitas.

Ir štai už 30 kilometrų nuo "nedraugiškos" valstybės Baltarusijos, Europos Sąjungos  valstybės, pagal Globalų kibernetinio saugumo indeksą  užimančios 4-ą vietą Pasaulyje, sostinėje Vilniuje,  rūsyje, praėjus stipresnei liūčiai, užpilami serveriai. Sutrinka arba neveikia e.sveikata, elektroninis parašas, Gyventojų, Hipotekos, Areštų registrai, Nekilnojamojo turto sandorių viešoji elektroninė paslauga, paralyžiuotas notarų darbas ir dar neaišku kas. Esant tokiai situacijai gali pakakti kelių nekonvencinių hibridinių ir net nebūtinai žalių žmogeliukų iš Rusijos, tos pačios Baltarusijos, Kinijos ar Kosmoso...

Sutrikusi e. sveikatos sistemos veikla ne visus sutrikdė. Registrų centro valdoma e.sveikatos sistema ilgiausiai galėjo neveikti aštuonias valandas, BNS kompetentingai teigė Krašto apsaugos ministerija (KAM). Pagal patvirtintus saugos reikalavimus. Teoriškai.

Žaibuoja ir lyja ne pagal instrukcijas

"E.sveikatos sistemos kategorija yra pirma, aukščiausia. Yra vidaus reikalų ministro patvirtinti saugos reikalavimai, (...) pagal kuriuos e.sveikatos sistema turi būti atstatyta per aštuonias valandas. Valdytojas turi nusimatyti priemones, konkrečiai — atsargines patalpas, iš kurių galėtų tęsti veiklą, nesant galimybei tęsti veiklos pagrindinėse patalpose", — kompetentingai sakė KAM Kibernetinio saugumo ir informacinių technologijų politikos grupės vadovas Jonas Skardinskas. "Kitas dalykas — pirmos kategorijos sistemos prieinamumas turi būti užtikrintas ne mažiau nei 99 procentus laiko per parą", — kompetentingai pridūrė kiber saugumietis.

Skaičiuoti nedraugiškos informacinės veiklos atvejus yra paprasčiau. Patriotiška. Ir labai tinka į bendrą Tėvynės gynimo toną. Tai galima pademonstruoti.

Nacionalinis kibernetinio saugumo centras Lietuvos publiką tikina, kad Lietuvos valstybingumas, nepriklausomybė ir demokratijos principai pastaruosius keletą metų yra tapę vienais svarbiausių šaliai nedraugiškos žiniasklaidos taikinių. Ir nustatė net 2 890 Lietuvai nedraugiškų informacinės veiklos atvejų bei pabrėžė, kad ketvirtis jų — konstitucinių pagrindų apsaugos srityje.

NKSC savo nuveiktų darbų ataskaitoje remiasi  Lietuvos kariuomenės Strateginės komunikacijos departamento duomenimis. Joje teigiama, kad 2019 metais dezinformacijos intensyvumo lygmuo Lietuvoje savo apimti bei turiniu išlaikė panašų lygį kaip ir ankstesniais metais. Ataskaitoje atkreipiamas dėmesys, kad stebimu laikotarpiu "išaugo rezonansinių daugiasluoksnių (angl. multi-layered) informacinių atakų, t. y. atakų, susidedančių iš kibernetinių ir informacinių elementų, skaičius". Kompetentingai pabrėžiama, kad šios atakos pasižymėjo "pažangesniais techniniais ir turinio apipavidalinimo sprendimais, sudėtingesniu operaciniu veikimu, šio tipo išpuoliams vykdyti buvo skiriami didesni nei įprastai informaciniai ištekliai, technologiniai ir fiziniai pajėgumai". Ir reziumė — be abejo "pagrindiniu dezinformacijos veiksniu išliko Kremliaus režimo kontroliuojamos žiniasklaidos priemonės...".

Po užsitęsusio fiasko su RC saugomais duomenimis, medikų ir pacientų dėl sutrikusios e. sveikatos sistemos atsiprašė premjeras Saulius Skvernelis. Ir priminė, jog dar 2017 metais Seimo Antikorupcijos komisija konstatavo, kad "nuo 2000 m. į e. sveikata buvo sukišta 40 mln. Eur, o turėjome... neveikiančią sistemą!". Gal čia kokios Kremliaus pinklės?

E. sveikatos sistemą perdavus RC, tikėtasi esminio proveržio, tačiau jis taip ir neįvyko.

Ar NKSC, AOTD, VSD gebėtų užkardyti prieigą prie e.sveikatos, elektroninio parašo, Gyventojų, Hipotekos, Areštų registrų, Nekilnojamojo turto sandorių, kitų viešųjų elektroninių paslaugų ne tik kokiam ateiviui iš Rusijos, Baltarusijos ar Kinijos, bet ir mūsiškiui, vietiniam niekadėjui? Klausimas nors ir retorinis, bet praktiškas.

Lietuvoje kibernetinių nusikaltimų prevencija, kontrolė ir tyrimas yra nepakankami ir neveiksmingi, konstatavo Valstybės kontrolė. Ji atliko Generalinės prokuratūros, Policijos departamento, Krašto apsaugos ir Teisingumo ministerijų veiklos šioje srityje auditą. Tikrinta šių institucijų veikla 2015—2019 metais planuojant ir įgyvendinant nusikaltimų elektroninėje erdvėje prevenciją, užtikrinant šių nusikaltimų ištyrimą bei sudarant sąlygas šios srities tyrimams tobulinti.

Prevencinę veiklą šioje srityje vykdo policija, jau minėtas Nacionalinis kibernetinio saugumo centras, Ryšių reguliavimo tarnyba, Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, net Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba ir kitos institucijos. Tačiau jos savo veiklos tarpusavyje nederina, veiklos poveikio vertinimo neatlieka ir šalies mastu veikiančios planavimo bei koordinavimo sistemos nesukuria. Tokios Valstybės kontrolės išvados.

Pasak Valstybės kontrolės, policija ne tik negauna visos informacijos apie kibernetinio saugumo incidentus, kurie gali būti nusikaltimai, tačiau ir patys neskiria jų stebėsenai ir analizei žmogiškųjų išteklių. 19 iš 143 auditorių apklaustų kibernetinio saugumo subjektų nepranešė policijai apie kibernetinius incidentus. Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija nagrinėjamu laikotarpiu tokios informacijos neteikė nė karto. Nacionalinis kibernetinio saugumo centras nurodė saugumo subjektams kreiptis į policiją patiems. Tarp šių dviejų institucijų duomenų apsikeitimas apie įvykius ir incidentus elektroninėje erdvėje nevyksta iki šiol.

Lietuvos kriminalinės policijos biure su kibernetiniais incidentais dirba vos vienas pareigūnas, kuris per beveik penkis metus atliko tik devynis tyrimus dėl tokių incidentų. Aktyvi stebėsena biure nėra vykdoma.

Valstybės kontrolės pažymima, kad nusikaltimų elektroninėje erdvėje profilis neapima dalies Konvencijoje dėl elektroninių nusikaltimų nurodytų veikų, tokių kaip — kompiuterinių sukčiavimų, nusikaltimų, susijusių su autorių teisių ir gretutinių teisių pažeidimais, rasistinio ir ksenofobinio pobūdžio nusikaltimų. Taip pat atkreipiamas dėmesys, kad policijos registruose nėra renkama ir analizuojama informacija apie šiuos nusikaltimus, jų grėsmių apimtis ir tendencijos. Nesisteminant šios informacijos gali nukentėti strateginiai sprendimai ir tinkama reakcija, teigiama audito medžiagoje.

Vietiniai kibernetiniai nusikaltėliai politinių dividendų neuždirbs. Jie ne tokie didingi objektai KAM, AOTD ir VSD viešųjų ryšių specialistams. O štai geopolitika, kibernetinis saugumas plačiąja prasme, Rusijos, Baltarusijos, Kinijos grėsmės Lietuvos nacionaliniam saugumui, — šitai ypatingo dėmesio verta aktualija.

Registrų centro problematika, vietiniai kibernetiniai nusikaltėliai dar gali palaukti savo eilės. Kompetentingos institucijos turi reikšmingesnių darbų, — skaičiuoti "Kremliaus režimo kontroliuojamos žiniasklaidos priemonių" publikacijas. Žinoma, už Lietuvos mokesčių mokėtojų pinigus. Kompetentingos Lietuvos institucijos turėtų būti dėkingos Kremliui.

Autoriaus nuomonė gali nesutapti su redakcijos pozicija.

Tegai:
kibernetinis saugumas, Lietuva
Dar šia tema
Sugalvojo, ką galėjo. FSB operacija "Maršrutizatorius" ir kitos Lietuvos tarnybų pasakos
Kinijos URM JAV išvadino didžiausia "programišių imperija" pasaulyje
Geriau amerikietiškas. JAV paragino pasaulį atsisakyti "nepatikimo" "Huawei"
KAM pataria Lietuvos gyventojams, kaip apsisaugoti nuo įsilaužimo per Wi-Fi