Družba, archyvinė nuotrauka

"Transneft" padidino pristatymus Baltarusijai per "Družbą"

(atnaujinta 09:41 2020.06.02)
Pristatyto kuro kiekis viršijo praėjusių metų gegužės rodiklius. Tarpvyriausybiniai susitarimai numato 24 milijonų tonų metinį neapmuitinamos naftos tiekimą iš Rusijos į Baltarusiją

VILNIUS, birželio 2 — Sputnik. "Transneft" padidino naftos tiekimą į Baltarusiją per "Družbos" dujotiekį 2020 metų gegužės mėnesį 10,8 proc., palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, iki 1,13 mln. tonų, žurnalistams pranešė "Transneft" atstovas Igoris Deminas.

"Baltarusijos naftos perdirbimo gamykloms buvo pristatyta 1,13 mln. tonų per "Družbos" dujotiekį (2019 metų gegužę — 1,02 mln. tonų)", — cituoja Deminą RIA Novosti.

Tarpvyriausybiniai susitarimai numato 24 milijonų tonų metinį neapmokestinamos naftos tiekimą iš Rusijos į Baltarusiją. Tačiau nuo šių metų pradžios abi Baltarusijos naftos perdirbimo gamyklos dirba su 50 procentų apkrova dėl nesutarimų tarp Maskvos ir Minsko dėl ilgalaikių sutarčių.

Pirmąjį ketvirtį naftos kompanijos, priklausančios "Safmar" grupei, pradėjo tiekti naftą Baltarusijai. Kovo mėnesį Rusijos ir Baltarusijos ministrai pirmininkai Michailas Mišustinas ir Sergejus Rumas telefonu aptarė Rusijos naftos tiekimo atnaujinimą, kad būtų visiškai pakrautos Baltarusijos naftos perdirbimo gamyklos.

Balandžio 6 dieną "Transneft" pranešė pradėsianti Rusijos naftos tiekimą į Baltarusiją pagal balandžio mėnesio įformintus maršrutų nurodymus. Baltarusijos "Belneftechim" balandžio 13 dieną paskelbė, kad balandžio mėnesį sudarė naftos sutartis su "Rosneft", "Tatneft", "Surgutneftegaz", "Lukoil" ir "Gazprom Neft". Bendra sutartinių žaliavų apimtis priartėjo prie 2 milijonų tonų, daugiausia pristatymų buvo tikimasi iš "Rosneft".

Tegai:
nafta, Rusija, Baltarusija
Dar šia tema
Į Lietuvą atvyko naujas SGD krovinys iš Vysocko
Priversti susiprotėti. "Gazprom" žino, kaip numarinti tranzitą
Lietuvoje įvardijo padidėjusio SGD tiekimo iš JAV priežastį
Vilkikas, archyvinė nuotrauka

Ketinama keisti atsakomybę vežėjų darbo ir poilsio režimo pažeidimus

(atnaujinta 21:12 2020.07.08)
Vairuotojų darbo režimo pažeidimus siekiama klasifikuoti pagal pavojingumą: pažeidimai bus skirstomi į sunkiausius, labai sunkius ir sunkius

VILNIUS, liepos 8 — Sputnik. Šiandien Vyriausybė pritarė Susisiekimo ministerijos pasiūlytam projektui pakeisti Administracinių nusižengimų kodekso 455 straipsnį. Pakeitimų tikslas — užtikrinti, kad keleivius ar krovinius vidaus bei tarptautiniais maršrutais vežantys vežėjai laikytųsi darbo ir poilsio laiko režimo bei duomenų, perkeltų iš skaitmeninių tachografų ir vairuotojų kortelių, teikimo tvarkos.

Jeigu pakeitimams pritars Seimas, jie turėtų įsigalioti nuo šių metų spalio 1 dienos.

Kaip praneša Susisiekimo ministerija, įsigaliojus įstatymo pakeitimams, vairuotojų darbo ir poilsio laiko režimo pažeidimai bus klasifikuojami pagal jų sunkumą, t. y. kokį pavojų gyvybei ar sunkius sužalojimus jie gali sukelti. Šie pažeidimai skirstomi į sunkiausius, labai sunkius ir sunkius. Taip pat vairuotojų režimo pažeidimai bus diferencijuojami ir pagal numatomą pažeidimų dažnį. 

Administracinė atsakomybė taikoma už vieną ar daugiau sunkiausių, tris ar daugiau labai sunkių ir šešis ar daugiau sunkių vairuotojo darbo ir poilsio režimo pažeidimų. Už nesunkius vairuotojo padarytus nusižengimus įmonės atsakingam asmeniui administracinė atsakomybė nebus taikoma.

"Įstatymo pakeitimai numato, kad kiekvieno vairuotojo darbo ir poilsio režimo pažeidimai per visus kalendorinius metus bus vertinami individualiai, tad vežėjų įmonės turės geresnes sąlygas siekti, kad tokie pažeidimai nesikartotų. Numatyta atsakomybė už periodiškai nenuskaitomus ir nepateiktus duomenis vežėjų įmones skatins veikti sąžiningai ir skaidriai", — sako susisiekimo ministras Jaroslav Narkevič.

Už įvairius vežėjų darbo ir poilsio režimo pažeidimus nustatytos baudos nuo trijų šimtų iki dviejų tūkstančių eurų.

Iki šiol nebuvo numatyta administracinė atsakomybė už duomenų perkėlimą iš skaitmeninių tachografų arba vairuotojų kortelių nustatytu periodiškumu bei šių duomenų teikimo tvarkos nesilaikymą, todėl nebuvo įmanoma vykdyti pakankamos kontrolės, ar įmonės užtikrina vairuotojams darbo ir poilsio režimą. 

Iki įsigaliojant įstatymo pakeitimams administracinė atsakomybė yra taikoma pagal trūkstamas dienas arba vairavimo ir poilsio režimo pažeidimus, išreikštus procentais nuo atitinkamų patikrintų dienų įmonėje.

Dar šia tema
Skvernelis Vokietijos pirmininkavimą ES laiko galimybe spręsti BelAE iššūkius
Lietuvos įmonė žengia į Lenkijos geležinkelių rinką
Vietoje emulgatoriaus — obuoliai: baltarusiai aptiko "netikrą" lietuviškų prekių krovinį
Plaukiojantis dokas Klaipėdos uoste, nuotrauka iš įvykio vietos

Klaipėdos uostas ruošiasi remontuoti didžiuosius laivus

(atnaujinta 18:10 2020.07.08)
Artimiausiu metu didžiausias Baltijos šalyse plaukiojantis dokas priims remontuoti pirmąjį laivą

VILNIUS, liepos 8 — Sputnik. "Vakarų laivų gamyklos" (VLG) įmonių grupė baigia įgyvendinti ketvirtį amžiaus puoselėtą strateginį planą remontuoti "Panamax", "Postpanamax", "Aframax" tipo laivus. Apie tai praneša Klaipėdos uostas. 

Tam skirtas pirmasis plaukiojantis dokas, kuris yra didžiausias Baltijos šalyse ir kurio keliamoji galia siekia 33 tūkst. tonų, jau pastatytas į nuolatinę savo vietą. 

Pirmąjį laivą remontui dokas priims artimiausiu metu, užbaigus paskutinius pasiruošimo darbus.

Плавучий док в Клайпедском порту
Plaukiojantis dokas Klaipėdos uoste

VLG įmonių grupės generalinis direktorius Arnoldas Šileika pabrėžė, kad galimybė Klaipėdoje remontuoti "Panamax", "Postpanamax", "Aframax" tipo laivus atsiveria bendrovei durys į naują rinką, kur laukia ženkliai didesnės galimybės. Užbaigus pirmą Malkų įlankos infrastruktūros plėtros projekto etapą, VLG įmonių grupės laivų remonto pajėgumai išaugs net keletą kartų ir ženkliai prisidės prie grupės pardavimų augimo, kas labai svarbu lėtėjant globaliai ekonomikai, teigė jis.

"VLG įmonių grupės veikla pasieks visiškai naują lygmenį, kas leis lygiaverčiai konkuruoti su didžiausiomis Vakarų Europos laivų remonto įmonėmis. Siekdami šio tikslo, per trejus metus, patys į technologijų ir gamybos vystymą investavome 100 mln.Eur, tačiau tokių rezultatų nebūtų be Susisiekimo ministerijos ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos indėlio. Šis projektas neabejotinai yra puikus viešojo ir privataus sektoriaus bendradarbiavimo pavyzdys, o dabar kartu lauksime grąžos. Planuojame, kad mūsų laivų remonto pajėgumai išaugs keletą kartų, augant gamybos apimtims, bus sukurta net iki kelių šimtų naujų darbo vietų, o iš atvykstančių laivų bus generuojami papildomi mokesčiai valstybei", — pabrėžė Šileika.

VLG įmonių grupės teritorijoje iš viso dirbs du dokai, kurie skirti remontuoti "Panamax", "Postpanamax" ir "Aframax" tipo laivams. Savo nuolatinėje vietoje jau pastatytas didžiausias Baltijos šalyse plaukiojantis dokas Nr. 12, kurį VLG įmonių grupė įsigijo prieš ketverius metus. Dokas, kurio ilgis siekia 235, o plotis — 45 metrus, jau prieš metus buvo paruoštas eksploatacijai, tačiau darbo pradėti negalėjo, nes nebuvo sukurta tinkama infrastruktūra. 

Netrukus, liepos pabaigoje, į vietą bus pastatytas ir antrasis 30 tūkst. tonų keliamosios galios, "Panamax" tipo laivams remontuoti skirtas dokas Nr. 170, kurį praėjusių metų pabaigoje bendrovė įsigijo iš Rygos laivų remonto įmonės. 

Šiuo metu 201 metro ilgio ir 35 metrų pločio dokas remontuojamas ir atnaujinamas bei vyksta vietos jam paruošimo darbai. Planuojama, kad pirmąjį laivą šis dokas galės priimti jau rugpjūčio viduryje. 

Ir toliau bus eksploatuojamas iki šiol didžiausiu buvęs, o dabar mažiausiu tapęs 200 metrų ilgio, 30 metrų pločio ir 27 tūkst. tonų keliamosios galios VLG įmonių grupės dokas Nr. 219.

Tegai:
Baltijos šalys, Klaipėdos uostas, Klaipėda
Dar šia tema
Žiniasklaida: Klaipėdos uostas į Kuršių marias leido nuotekas su gyvsidabriu
Klaipėdos jūrų uostas papildys valstybės biudžetą 28 mln eurų
Sinkevičius ir Mažeika aptarė inicijuojamą projektą "Klaipėdos uostas — žalias uostas"
Vilniuje, archyvinė nuotrauka

Kokia šiandien diena: liepos 9-osios šventės

(atnaujinta 19:20 2020.07.08)
Šiandien, liepos 9 dieną, savo vardadienį mini Algirdas, Algirdė, Leonarda, Leonardas, Sirgaudas, Sirgaudė, Sirmantas, Sirmantė, Verė, Veronė, Veronika

Liepos 9 yra 190-a metų diena pagal Grigaliaus kalendorių. O kadangi 2020-ieji yra keliamieji metai, liepos 9-oji yra 191-a metų diena. Nuo šios dienos iki metų galo lieka 175 dienos.

Ši diena istorijoje

1384 metų liepos 9 dieną Vytautas susitaikė su Jogaila, sudegino tris kryžiuočių pilis ir grįžęs į Lietuvą atgavo dalį savo tėvonijos. Tiesa, po penkerių metų jis vėl bėgo pas kryžiuočius, vėl buvo pakrikštytas, o vėliau vėl juos išdavė.

1988 metais šią dieną Vilniaus Vingio parke vyko daugiatūkstantinis Sąjūdžio mitingas, kuriame buvo pasitikti 19-osios TSKP konferencijos delegatai.

2002 metais prezidentas Valdas Adamkus už indėlį į tarptautinio dialogo bei taikos plėtrą apdovanotas Rusijos visuomeninio fondo apdovanojimu — šv. Apaštalo Andriejaus žvaigžde. O po septynerių metų, 2009 metais, teatro ir kino aktorius Donatas Banionis ir dirigentas, profesorius Saulius Sondeckis apdovanoti Rusijos Garbės ordinais.

Katalikai šią dieną mini Šv. Augustiną Džao Žongą, kunigą, ir jo draugus — Kinijos kankinius. Popiežius Jonas Paulius II juos kanonizavo 2000 metų spalio 1 dieną.

Šią dieną savo vardadienį mini Algirdas, Algirdė, Leonarda, Leonardas, Sirgaudas, Sirgaudė, Sirmantas, Sirmantė, Verė, Veronė, Veronika.

Tegai:
šventės
Temos:
Svarbios istorinės datos ir šventės Lietuvoje: kalendorius kiekvienai dienai