vamzdžių klojimo laivas Akademik Čerskij

Vokietijoje per teismą nori užginčyti "Nord Stream-2" leidimą

(atnaujinta 12:39 2020.08.06)
Ieškinyje reikalaujama atsižvelgti į naujus mokslinius duomenis dėl nekontroliuojamo metano išmetimo ir tikrinti nuotėkius išgaunant, transportuojant ir perdirbant gamtines dujas

VILNIUS, rugpjūčio 6 — Sputnik. Vokietijos aplinkos apsaugos organizacija "Deutsche Umwelthilfe" (DUH) Greifsvaldo aukščiausiame administraciniame teisme pareikalavo persvarstyti leidimą eksploatuoti dujotiekį "Nord Stream-2", pranešė RIA Novosti.

Organizacijoje paaiškino, kad šiuo ieškiniu DUH iš atsakingos Štralzundo kalnakasybos tarnybos reikalauja atsižvelgti į naujus mokslinius duomenis dėl nekontroliuojamo metano išmetimo ir tikrinti nuotėkius išgaunant, transportuojant ir perdirbant gamtines dujas.

Pareikšta, kad metanas, kaip gamtinių dujų sudedamoji dalis, yra "86 kartus žalingesnis klimatui" nei anglies dioksidas, o naujausiais mokslininkų duomenimis, gavybos metu išmetama daug daugiau, nei manyta anksčiau.

DUH Energetikos ir klimato apsaugos skyriaus vadovas Konstantinas Cergeris pažymėjo, kad "Nord Stream-2" tariamai neturėjo gauti patvirtinimo su dabar turimais moksliniais duomenimis. "Dabar reikia atsižvelgti į naujus metano nuotėkio matavimo metodus, nes jie prives prie didelio dujotiekio poveikio mūsų klimatui", — pridūrė jis.

Be to, kaip nurodo organizacijos teisininkė Kornelija Cim, reikia įvertinti viso vamzdyno, o ne atskirų jo dalių, esančių skirtingose ​​šalyse, poveikį aplinkai, nes pabaigtas objektas veikia visumoje, o ne ruožais.

Dujotiekio "Nord Stream 2 AG" operatorius RIA Novosti pranešė, kad susipažino su ieškiniu ir jį įvertins.

Primenama, kad Štralzunde kovo 5 dieną atmetė DUH paraišką peržiūrėti projekto leidimą.

Operatorius 2018 metų sausį gavo leidimą statyti ir eksploatuoti "Nord Stream-2" Vokietijos teritoriniuose vandenyse ir jo sausumos dalyje.

Projektą jau mėgino nuginčyti NABU organizacijos aplinkosaugininkai, tačiau Greifsvaldo aukštesnysis administracinis teismas ieškinį atmetė, priėjus išvadą, kad visuomenės interesas užtikrinti tiekimo saugumą ir efektyvumą turi viršenybę prieš aplinkosaugininkų interesus.

Nord Stream-2
© Sputnik /
"Nord Stream-2"
Tegai:
Vokietija, Nord Stream-2
Temos:
Dujotiekio "Nord Stream-2" statyba (421)
Dar šia tema
Laivo "Fortūna" nuomininkas atsisakė dalyvauti užbaigiant "Nord Stream-2"
Nuspręsta: Kiniją "smaugs" dešimt susirinkusių. Ar bus pakviesta Rusija?
Ekspertas: Lenkijos teisinės pretenzijos neturės įtakos "Nord Stream-2"
Krovininis traukinys

Lietuvoje sumažėjo visų rūšių transporto krovinių apyvarta

(atnaujinta 15:13 2020.09.27)
Palyginti su praėjusiais metais, šis skaičius sumažėjo 1,5 proc., pranešė Statistikos departamentas

VILNIUS, rugsėjo 27 — Sputnik. Antrąjį šių metų ketvirtį visų rūšių transportu Lietuvoje buvo gabenama 41,5 mln. tonų krovinių, o tai yra 2,6 proc. mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Apie tai informuoja Statistikos departamentas.

Palyginti su 2019 metais, antrąjį šių metų ketvirtį prekių gabenimas vidaus vandenų transportu sumažėjo 14,9 proc., geležinkeliu — 7,7 proc., o keliais — 0,3 proc.

Tačiau krovinių pervežimas Lietuvos oro linijomis išaugo 17,6 karto. Tai įvyko dėl asmeninių apsaugos priemonių ir kitų priemonių gabenimo, kurių paklausa padidėjo dėl COVID-19 pandemijos.

Daugiau krovinių buvo gabenama jūra — 4,2 proc.

Visų rūšių transporto apyvarta 2020 metų antrąjį ketvirtį, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, sumažėjo 1,5 proc. Bendroje krovinių apyvartoje kelių transporto dalis sudaro 78,3 proc., geležinkelių transporto — 21,7 proc.

Statistikos departamento duomenimis, antrąjį šių metų ketvirtį vidaus krovinių srautas sudarė 15,7 mln. tonų, tai yra 7,9 proc. mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Didžiausią dalį sudarė pervežimai vidaus kelių transportu (76,3 proc.).

Tarptautinių krovinių pervežimai sudarė 25,7 mln. tonų krovinių, tai yra vienu procentu daugiau nei 2019 metų antrąjį ketvirtį. Krovinių gabenimas keliais sudarė 59 proc. Viso tarptautinio krovinių gabenimo, geležinkeliu — 34,3 proc., jūra — 6,7 proc., o Lietuvos oro linijų lėktuvais — mažiau nei 1 proc.

Antrąjį metų ketvirtį į šalį geležinkeliu buvo importuota ir eksportuota 6,6 milijono tonų krovinių, 2,7 milijono tonų krovinių buvo gabenama keliais. Pažymima, kad abi šios vertės yra 3,3 proc. mažesnės nei pernai.

Tegai:
krovinių apyvarta, krovinių vežimas, transportas
Dar šia tema
Ekspertas: Lietuva įgis kelią į niekur, jei pati užbaigs "Rail Baltica" statybas
Baltarusijos krovinių išėjimas iš Klaipėdos gali smarkiai paveikti Lietuvos įmones
Coral Fungia

Į Lietuvą atkeliavo penktasis Rusijos SGD krovinys

(atnaujinta 14:59 2020.09.27)
Tikimasi, kad rugsėjį atvyks dar vienas SGD krovinys su rusiškomis dujomis. Penktasis tanklaivis atgabeno 10 tūkstančių kubinių metrų

VILNIUS, rugsėjo 27 — Sputnik. Į Klaipėdos uostą iš Vysocko, kur įsikūrusi Rusijos bendrovės "Novatek" gamykla, atkeliavo naujas suskystintų gamtinių dujų (SGD) krovinys, rodo portalo "Marinetraffic.com" duomenys.

Sekmadienį, 04:22 val., Klaipėdos uoste prisišvartavo dujovežis "Coral Fungia". TUrimais duomenimis, tanklaivis atgabeno 10 000 kubinių metrų Rusijos SGD.

Rugsėjį Klaipėda tikisi, kad atvyks dar vienas laivas su rusiškais kroviniais. Tai bus šeštas tanklaivis per mėnesį.

Lietuva SGD terminalą pastatė 2014 metais. Valdžia savo sprendimą pateisino noru atsikratyti priklausomybės nuo Rusijos dujų. Tuo pačiu metu terminalas yra brangus Lietuvai: "Klaipėdos nafta" Norvegijai kasmet moka 60 milijonų eurų tik už nuomą — neskaičiuojant jo išlaikymo išlaidų.

Dažniausiai Lietuva SGD gauna iš Rusijos ir Norvegijos. Rusijos degalų atsargos tapo reguliarios nuo praėjusio pavasario. Kalbant apie amerikietiškas suskystintas dujas, kurių įsigijimą dažnai mini Lietuvos valdžia, egzistuojant Klaipėdos terminalui buvo tik kelios siuntos.

Tegai:
Lietuva, Rusija, suskystintos gamtinės dujos (SGD)
Dar šia tema
Vilniaus kogeneracinė jėgainė nuo lapkričio tieks šilumą vilniečiams
Analitikas: Baltijos šalių bankų laukia labai rimtas reidas
BelAE

Lietuva pasipiktino, kad BelAE nėra apdrausta nuo lėktuvo kritimo

(atnaujinta 15:42 2020.09.27)
VATESI priminė, kad vis dar laukia atsakymų į kelis laiškus Astravo atominės elektrinės saugos klausimais

VILNIUS, rugsėjo 27 — Sputnik. Baltarusija turėtų nutraukti pirmojo Baltarusijos atominės elektrinės Astrave reaktoriaus paleidimo darbus, kol bus išspręstos elektrinės saugos problemos, pranešė Lietuvos valstybinė atominės energetikos saugos inspekcija (VATESI).

VATESI patvirtino, kad labai svarbu užtikrinti, jog visuose BelAE eksploatavimo etapuose būtų priimami sprendimai, kuriais siekiama užtikrinti branduolinę saugą.

"Baltarusijos AE 1-ojo energijos bloko paleidimo darbų sustabdymas, kol nėra išspręstos ENSREG ir kitų tarptautinių ekspertų nustatytos saugos problemos bei neužbaigta ENSREG atliekama Baltarusijos AE streso testų rezultatų įgyvendinimo nacionalinio veiksmų plano peržiūra, būtų tvirtos branduolinės saugos lyderystės demonstravimas ir principo — pirmiausia sauga — laikymasis", — teigiama pranešime.

VATESI taip pat priminė, kad vis dar laukia atsakymų į kelis ankstesnius laiškus, kuriuose buvo keliami saugos klausimai, susiję su elektrinės vietos parinkimu, Baltarusijos AE projekto atsparumu seisminiams įvykiams ir galimos didelės komercinio orlaivio avarijos padariniams, rekomendacijų dėl testavimo nepalankiausiomis sąlygomis įgyvendinimu, tikimybiniu saugos vertinimu ir kt.

Rugsėjo mėnesį Baltarusijos energetikos ministerija paskelbė apie pirmojo jėgainės bloko hidraulinių bandymų pradžią po kuro pakrovimo. Be to, 64-ojoje TATENA konferencijoje buvo paskelbta, kad maitinimo blokas bus paleistas šių metų lapkričio 7 dieną.

Atsakydama į šias ataskaitas, VATESI susisiekė su Baltarusijos ekstremalių situacijų ministerija ir laiške pabrėžė, kad tikisi gauti visą svarbią informaciją apie sprendimus, priimamus dėl fizinių bandymų, atliekamų branduoliniame įrenginyje.

Ust Lugos uostas
© Sputnik / Константин Чалабов

Antradienį Lietuvos Seimas priėmė rezoliuciją dėl grėsmės Europos branduoliniam saugumui, kuris esą kyla iš Baltarusijos atominės elektrinės.

Seimas ragina Baltarusijos valstybines branduolinės saugos institucijas nedelsiant nutraukti pasirengimą BelAE eksploatacijai.

Priimtoje rezoliucijoje Europos branduolinės saugos reguliuotojų grupė (ENSREG) raginama imtis visų priemonių, kad sustabdytų elektrinės reaktorių darbą, kol "nebus išsklaidytos visos abejonės dėl šios elektrinės statybos ir pasirengimo laikytis tarptautinių branduolinės saugos reikalavimų".

Ginčas tarp Lietuvos ir Baltarusijos dėl BelAE

Baltarusija, dalyvaujant "Rosatom", stato atominę elektrinę Gardino srityje, maždaug už 50 kilometrų nuo Vilniaus. Lietuvos valdžia nepatenkinta vietos pasirinkimu, taip pat tuo, kad elektrinė statoma dalyvaujant Rusijos valstybinei korporacijai "Rosatom".

Tuo tarpu branduolinis objektas perėjo visus būtinus ir net papildomus TATENA ir kitų specializuotų institucijų patikrinimus. Daugelis ekspertų patvirtino elektrinės saugumą.

Lietuva ilgai negalėjo įtikinti kaimyninių Baltijos šalių atsisakyti elektros energijos iš BelAE. Rugpjūčio pabaigoje Latvijos vyriausybės vadovas Krišjanis Karinšas paskelbė, kad Ryga nustos prekiauti elektra su Minsku, jei BelAE pradės veikti, tačiau tuo pat metu Latvija gali ir toliau prekiauti elektra su trečiosiomis šalimis naudodamasi ryšiu tarp Latvijos ir Rusijos.

Anksčiau Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka paskelbė, kad BelAE bus paleista lapkričio 7 dieną.

Tegai:
Lietuva, Baltarusija, Astravo atominė elektrinė (AE)
Temos:
Astravo atominės elektrinės statybos
Dar šia tema
Baidenas grasina Rusijai pasekmėmis dėl "kišimosi" į JAV prezidento rinkimus
Lietuvos policija pradėjo stebėti balsų pirkimą rinkimuose į Seimą