Kelio darbai, archyvinė nuotrauka

Alytuje bus rekonstruotas geležinkelio viadukas

(atnaujinta 10:30 2020.08.13)
Pažymima, kad įgyvendinant Ateities ekonomikos DNR planą, Susisiekimo ministerijos siūlymu šiam viadukui rekonstruoti Vyriausybė skyrė 2 mln. eurų

VILNIUS, rugpjūčio 13 — Sputnik. Siekiant pagerinti verslui aktualią infrastruktūrą, Alytuje prasidės geležinkelio viaduko Naujojoje gatvėje rekonstrukcijos darbai. Apie tai praneša Susisiekimo ministerija.

Pažymima, kad įgyvendinant Ateities ekonomikos DNR planą, Susisiekimo ministerijos siūlymu šiam viadukui rekonstruoti Vyriausybė skyrė 2 mln. eurų.

Pabrėžiama, kad Naujoji gatvė jungianti šiaurinį Alytaus miesto įvažiavimą su miesto centru, yra pagrindinė miesto transporto arterija, kurioje sukoncentruoti didžiausi eismo srautai, per parą pravažiuoja daugiau kaip 9000 automobilių.

"Ši gatvė yra 4 eismo juostų, tačiau po geležinkelio viaduku susiaurėja iki 2 eismo juostų, todėl šioje vietoje sumažėja gatvės pralaidumas, formuojasi transporto spūstys. Tiek gyventojai, tiek prekių ar krovinių vežėjai šioje probleminėje vietoje ypač piko metu sugaišta daug laiko, išauga avarijų rizika, didėja aplinkos oro tarša", — teigiama pranešime.

Tuo pačiu, vienintelė techninė galimybė spręsti gatvės pralaidumo problemą, įrengiant 4 eismo juostas, yra rekonstruoti geležinkelio viaduką, nes esamo viaduko plotis tarp atramų yra nepakankamas tokio pločio gatvei.

Pranešime teigiama, kad rekonstravus geležinkelio viaduką virš Naujosios gatvės, ties viaduku neliks dviejų eismo juostų susiaurėjimo ir visa gatvė bus 4 eismo juostų. Tokiu būdu bus užtikrintos sąlygos sklandžiam ir saugiam transporto priemonių, pėsčiųjų ir dviratininkų eismui, bus taupomas kelionės laikas, sumažės oro tarša.

Geležinkelio viaduko rekonstrukcijos darbus numatoma baigti 2021 metų pabaigoje.

Tegai:
Alytus, viadukas, Susisiekimo ministerija, darbas, kelias
Dar šia tema
Liepą kainos Lietuvoje mažėjo 0,3 proc.: labiausiai pigo drabužiai ir avalynė
Lietuvos energetikos ministerija kreipėsi į EK imtis iniciatyvos dėl BelAE saugumo
Vilkikas

Nuo pandemijos labiausiai nukentėjo smulkiosios transporto įmonės

Tai rodo Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos "Linava" užsakymu bendrovės "Creditreform Lietuva" atlikta analizė, remiantis "Sodros" ir kitų institucijų naujausiais duomenimis.

VILNIUS, balandžio 21 — Sputnik. Daugiau kaip metus Lietuvai kovojant su koronaviruso (COVID-19) pandemija, transporto sektoriuje dirbančios įmonės ir toliau susiduria su ekonominiais iššūkiais, rašome vežėjų acosiacijos "Linava" pranešime.

Nuo pandemijos pradžios veiklą nutraukė 172 tarptautines transporto licencijas turėjusios įmonės, dėl to darbo neteko daugiau kaip 1,5 tūkst. darbuotojų. Itin sudėtinga situacija mažoms ir smulkioms šio sektoriaus įmonės, kurios labiausiai nukentėjo.

Tai rodo Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos "Linava" užsakymu bendrovės "Creditreform Lietuva" atlikta analizė, remiantis "Sodros" ir kitų institucijų naujausiais duomenimis.

Nors šiuo metu Lietuvoje veikia virš 5 tūkst. įmonių, deklaruojančių įvairius pervežimus, bet skaičiuojant tarptautinių transporto licencijų turėtojus pirmojo karantino pradžiai kai jų buvo 4577, tai, š. m. balandžio 15 d. duomenimis, iš pradinio jų sąrašo liko 4406, t. y. 172 įmonėmis mažiau.

Balandžio 15 dienos duomenimis, iš 4406 transporto įmonių, išlikusių iš priešpandeminio sąrašo, smulkios įmonės sudaro 2641, o mažos – 1323. Būtent šios įmonės generuoja didžiąją dalį šio sektoriaus pajamų ir sumokamų mokesčių valstybei.

Įmonių veiklos nutraukimai dažniausiai fiksuojami smulkių ir mažųjų įmonių gretose, kurios sudaro 90 proc. viso transporto sektoriaus. Smulkios įmonės, kuriose dirba iki 9 darbuotojų, sudaro net 60 proc., o mažosios,
Asociacijos prezidento Romo Austinsko teigimu, transporto sektoriaus paveikslas yra labai panašus į kitus mūsų šalies verslo sektorius.

Asociacijos "Linava" vertinimu, tokiems pokyčiams transporto sektoriuje įtakos turėjo ne tik pandemija, su kuria kovoja Lietuva ir visas pasaulis, bet ir naujos mokestinės priemonės, priimtos praėjusiais metais, kas tapo viena iš priežasčių nutraukti veiklą tai padariusioms įmonėms.

Tuo tarpu Didieji rinkos dalyviai, kurie sudaro tik 10 proc. transporto sektoriaus, turi galimybių išgyventi, naudodami santaupas ar planuodami veiklas tęsti užsienio šalyse, kur steigia dukterines arba naujas įmones. Tuo tarpu mažiausieji transporto rinkos dalyviai, sudarantys net 90 proc. sektoriaus, tokių galimybių neturi.

Tegai:
pandemija
GIPL statyba

Pradedamas paskutinis GIPL dujotiekio statybų etapas

(atnaujinta 18:13 2021.04.20)
Kaip pažymėjo energetikos ministras Dainius Kreivys, dėl GIPL Lietuva taps svarbiausiu Baltijos šalių ir Suomijos dujų tranzito bei prekybos centru

VILNIUS, balandžio 20 — Sputnik. Pradedamas paskutinis dujų jungties su Lenkija statybų etapas — dujų apskaitos ir slėgio reguliavimo stoties statyba, praneša Energetikos ministerija. 

"Kitąmet rinkai atvėrus Lietuvos ir Lenkijos dujų jungtį, Lietuva taps svarbiausiu Baltijos šalių ir Suomijos dujų tranzito bei prekybos centru", — sakė šiandien darbų vietoje Lazdijų rajone apsilankęs energetikos ministras Dainius Kreivys.  

Pernai pradėjus dujotiekio įrengimo darbus šiuo metu įgyvendinta 75 proc. darbų. Tarptautinis dujotiekis iš esmės jau nutiestas per Lietuvą iki sienos su Lenkija.

"Įgyvendinę vieną svarbiausių energetinės nepriklausomybės stiprinimo projektų, ne tik užsitikrinsime patikimą dujų tiekimą. GIPL atveria kelią izoliuotos Baltijos šalių dujų rinkos integracijai į Europos rinką, taigi dujotiekis neabejotinai atneš ir ekonominę naudą. Pirma, išplėsdami jungtis, atversime rinką naujiems dujų tiekėjams, sukursiantiems didesnę konkurenciją. Antra, sudarysime sąlygas dar geriau išnaudoti išvystytą dujų infrastruktūrą", — sako Kreivys.

Įsiterpti nepavyks. Lietuva nepageidaujama Baltijos šalių dujų rinkoje >>

GIPL dujotiekis sujungs Baltijos regiono dujų tiekimo taškus ir dujotiekius su Lenkija bei visa žemynine Europa. Dvipusė GIPL jungtis leis transportuoti dujas iš Europos į Lietuvą, ir iš Lietuvos į Lenkiją. 

Pernai sausį pradėjus GIPL dujotiekio statybą, įveikti sudėtingiausi dujotiekio įrengimo po upėmis ir prijungimo prie Lietuvos dujų perdavimo sistemos darbai. Visas dujų jungties trasos ilgis Lietuvoje — 165 km. Bendra GIPL projekto vertė — 117 mln. eurų. 60 proc. reikalingų lėšų skyrė Europos Sąjunga.

2021 metų pabaigoje pastačius dujotiekių jungtį bus sukurti pajėgumai, leisiantys Baltijos šalių kryptimi transportuoti iki 27 teravatvalandžių (TWh) dujų per metus, Lenkijos kryptimi — iki 21 TWh per metus, tai sudarys pusę Klaipėdos SGD terminalo pajėgumų.

Interviu Sputnik Lietuva Nacionalinės energetikos instituto generalinio direktoriaus pavaduotojas Aleksandras Frolovas teigė, kad dujotiekio tiesimas nesiekia jokių ekonominių tikslų. Pasak eksperto, Lenkija gali pasinaudoti tokio projekto įgyvendinimu. Tačiau politinė Vilniaus valia neturi jokio ryšio su Lietuvos vartotojų interesais.

Tegai:
dujos, Lietuva, Lenkija
Dar šia tema
Lietuvos ir Lenkijos pasienyje paklota GIPL dujotiekio atkarpa
Lietuva paskelbė užbaigianti pirmąjį dujotiekio į Lenkiją etapą
JAV ginklai

JAV pripažino, kad Amerikos armija nusileidžia Rusijai

(atnaujinta 11:11 2021.04.21)
Dokumente įvertinamas Amerikos karių pasirengimas vykdyti karo veiksmus nuo 2017 iki 2019 metų. Jos autoriai priėjo prie išvados, kad nebegalima kalbėti apie neginčijamą JAV karinį pranašumą dėl galimų priešininkų sustiprėjimo

VILNIUS, balandžio 21 — Sputnik. JAV audito tarnyba pripažino, kad dėl dalyvavimo keliuose regioniniuose konfliktuose per pastaruosius 20 metų Amerikos ginkluotųjų pajėgų pasirengimas kovai sumažėjo, rašo RT, remdamasi departamento ataskaita.

Dokumente įvertinamas Amerikos karių pasirengimas vykdyti karo veiksmus nuo 2017 iki 2019 metų. Jos autoriai priėjo prie išvados, kad nebegalima kalbėti apie neginčijamą JAV karinį pranašumą dėl galimų priešininkų sustiprėjimo.

"2018 metais Nacionalinės gynybos strategijoje atkreipiamas dėmesys į tai, kad JAV dominavimas visose kovinėse dimensijose nebėra garantuotas, nes potencialūs priešininkai, būtent Kinija ir Rusija, sugebėjo išplėtoti ir sustiprinti savo pajėgumus", — rašo dokumento autoriai.

Visų pirma jie atkreipė dėmesį į kovinės parengties rodiklių "jūroje" sumažėjimą, nors pastebėjo, kad padidėjo antžeminių pajėgų rodikliai. Ir pagrindinė kliūtis siekiant atkurti žvalgybos laivų ir povandeninių laivynų parengtį yra vadinama ribotomis priežiūros galimybėmis.

Sistema Poseidon
Министерство обороны РФ

Kalbant apie oro erdvę, ekspertai pagrindinius sunkumus sieja su pilotų, paruoštų valdyti kovinius sraigtasparnius AH-64, trūkumu.

Kalbant apie kosmoso sektorių, ataskaitoje pažymima, kad trūksta duomenų apie atskirų vienetų, reikalingų pagrindinių kosmoso pajėgų ir išteklių pasirengimui patikrinti, būklę.

Amerikos politikai ne kartą pareiškė, kad reikia išplėsti ginkluotųjų pajėgų potencialą išlaikyti pasaulinę JAV vadovybę tarp didžiųjų valstybių.

Tegai:
ginklai, JAV