Vėjo jėgainės jūroje, archyvinė nuotrauka

Lietuvoje kuriama reguliacinė aplinka jūros vėjo energetikai

(atnaujinta 22:27 2020.09.16)
Pagal ekspertų skaičiavimus, vėjo energetikos projektas sukurtų per 1300 darbo vietų, o elektrinėse Baltijos jūroje pagaminta elektra ženkliai prisidėtų prie elektros energijos importo mažinimo Lietuvoje

VILNIUS, rugsėjo 17 — Sputnik. Vyriausybė pritarė įstatymo projektų paketui, kuriuo bus sukurta skaidri reguliacinė aplinka vėjo energetikos Baltijos jūroje plėtrai, praneša Vyriausybės spaudos tarnyba.

Kaip pažymėjo energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas, vėjo energetika Baltijos jūroje reikšmingai prisidės prie valstybės ekonomikos.

"Nacionalinėje energetikos strategijoje numatėme jūrinio vėjo Baltijos jūroje plėtrą, nes tai yra vienas iš efektyviausių ir perspektyviausių elektros energijos šaltinių. Parengti įstatymo projektai sukurs sąlygas atviro ir skaidraus konkurso būdu ateiti investuotojams į šį projektą, kuris ne tik iš esmės padidins vietinę elektros gamybą iš atsinaujinančių energijos išteklių, bet ir reikšmingai prisidės prie valstybės ekonomikos ir naujų darbo vietų kūrimo", — sako Vaičiūnas. 

Įstatyme bus įtvirtintas paramos modelis vėjo energetikai jūroje ir jo nustatymo principai. Kaip ir kitose ES šalyse nustatyta, kad vėjo energetikos plėtra bus finansuojama taikant kainų skirtumo modelį. Projekte įtvirtintos skaidrios ir visiems rinkos dalyviams vienodos konkurso sąlygos.

Teisės aktų projekte, kuriam dar turės pritarti Seimas, numatyta, kad jūrinio vėjo energetikos aukcionas įvyks 2023 metais.

Numatyta, kad už perdavimo tinklų įrengimą, prijungiant jūrinėje dalyje esančias elektrines, atsakomybė būtų suteikiama elektros perdavimo sistemos operatoriui.

Elektrinėse Baltijos jūroje pagaminta elektra ženkliai prisidėtų prie elektros energijos importo mažinimo — 700 MW parkas galėtų pagaminti iki 3 TWh ir patenkinti iki ketvirtadalio elektros energijos poreikio Lietuvoje. 

Energetikos ministerijos užsakymu "Smart Continent LT" atliko jūrinio vėjo elektrinių plėtros poveikio šalies ekonomikai ir investicinės pagalbos poreikio įvertinimą. Ekspertų teigiamu, šis projektas sukurtų 1337 darbo vietas, skirtas parko operacijoms atlikti ir priežiūrai užtikrinti. Su papildomomis darbo vietomis vien su darbo užmokesčiu susijusių mokesčių per metus būtų surenkama 8,68 mln. eurų.

Įvertinta, kad infrastruktūros — jūriniai ir sausumos elektros energijos eksporto kabeliai ir jūrinė pastotė — galimi finansavimo šaltiniai yra ES struktūriniai ir investiciniai fondai, Europos infrastruktūros tinklų priemonė, Teisingo perėjimo fondas, Modernizavimo fondas. 

Jūrinio vėjo energetikos plėtra numatyta įgyvendinant Nacionalinėje energetinės nepriklausomybės strategijoje ir Nacionaliniame energetikos ir klimato srities veiksmų plane numatytus atsinaujinančios energetikos tikslus.

Tegai:
energetika, Lietuva
Dar šia tema
Atsinaujinančių energijos išteklių projektams — daugiau nei 10 mln. eurų finansavimas
Mokslininkai sukūrė naujo tipo medžiagas ateities energijai
Tanklaivis Coral Favia

Į Lietuvą atkeliavo naujas SGD krovinys Rusijos

Pagal "Klaipėdos naftos" tvarkaraštį, tik per pirmąjį rudens mėnesį Lietuva turėtų gauti 332 tūkstančius kubinių metrų kuro

VILNIUS, rugsėjo 24 — Sputnik. Į Lietuvą atvyko naujas suskystintų dujų krovinys iš Rusijos. Tai liudija laivų sekimo portalo "Marinetraffic.com" duomenys.

Tanklaivis "Coral Favia" praėjusios savaitės pabaigoje išplaukė iš Vysocko uosto ir ketvirtadienį 4:47 pasiekė Klaipėdą. Lietuvos SGD terminalo operatorės — bendrovės "Klaipėdos nafta" grafike nurodoma, kad laivas turi pristatyti dešimt tūkstančių kubinių metrų kuro.

Iki mėnesio pabaigos Lietuva laukia dar dviejų tanklaivių, tačiau "Klaipėdos naftos" grafike laivų pavadinimai nenurodyti. Iš viso rugsėjį Lietuva turi gauti 332 tūkstančius kubinių metrų SGD.

Lietuva SGD terminalą pastatė 2014 m. Valdžia savo sprendimą pateisino noru atsikratyti priklausomybės nuo Rusijos dujų. Tuo pačiu metu terminalas brangiai apsieina Lietuvai: "Klaipėdos nafta" Norvegijai kasmet moka 60 milijonų eurų tik už nuomą — neskaičiuojant išlaidų jo išlaikymui.

Dažniausiai Lietuva SGD gauna iš Rusijos ir Norvegijos. Rusijos kuro tiekimai tapo reguliariais nuo praėjusių metų pavasario. Kalbant apie amerikietiškas suskystintas dujas, apie  kurių įsigijimą dažnai kalba Lietuvos valdžia, tai per visą Klaipėdos terminalo egzistavimą jų buvo tik kelios partijos.

Tegai:
Lietuva, SGD terminalas, suskystintos gamtinės dujos (SGD), Rusija
Dar šia tema
Ekspertas: Lietuvos verslas naudojasi palankiais Rusijos SGD pasiūlymais
Klaipėdos SGD stotis atlieka kompleksinių SGD paslaugų teikimo funkciją
Vizito Klaipėdos SGD terminale metu Nausėda atkreipė dėmesį į laivo-saugyklos ateitį
Ekspertas: Vokietijai iš esmės nepavyks išgyventi iš JAV SGD
Lenkijos Infrastruktūros ministras Andrzej Adamczyk su Susisiekimo ministru Jaroslav Narkevič

Lenkija įvertino "Rail Baltica" progresą Lietuvoje

(atnaujinta 10:58 2020.09.24)
Pažymima, kad Lenkijos infrastruktūros ministras Andžejus Adamčikas Lietuvoje vieši Jaroslavo Narkevičiaus kvietimu

VILNIUS, rugsėjo 24 — Sputnik. Oficialaus vizito metu Lietuvoje Lenkijos Infrastruktūros ministras Andžejus Adamčikas su Susisiekimo ministru Jaroslavu Narkevičiumi įvertino "Rail Baltica" progresą respublikoje, praneša "Lietuvos geležinkeliai" (LTG).

"Lietuva ir Lenkija turi ne tik bendrą sieną, bet ir labai daug bendrų interesų susisiekimo srityje. Vienas svarbiausių — šiuo metu nuo Varšuvos iki Talino tiesiamas "Rail Baltica" geležinkelis, kurio pirminiu ruožu tarp Balstogės ir Kauno jau beveik penkerius metus kursuoja keleiviniai bei prekiniai traukiniai. "Rail Baltica" įgyvendinimo kontekste Lietuva ir Lenkija randa vis daugiau bendradarbiavimo galimybių, įgyvendina naujus bendrus logistikos projektus", — teigė susitikime dalyvavęs "LTG Infra" generalinis direktorius Karolis Sankovskis.

Pažymima, kad Lenkijos Infrastruktūros ministras Andžejus Adamčikas Lietuvoje vieši Jaroslavo Narkevičiaus kvietimu.

Pranešime pabrėžiama, jog pirmasis reguliariu maršrutu kursuojantis traukinys tarp Lenkijos miesto Balstogės ir Kauno pradėjo kursuoti 2016 metais. Planuojama, jog pirmasis tiesioginis traukinys tarp Vilniaus ir Varšuvos pradės kursuoti jau kitų metų antrą pusmetį. Šiuo tikslu praėjusią savaitę "LTG Link" ir Lenkijos geležinkelių PKP dukterinė bendrovė "PKP Intercity" pasirašė ketinimų protokolą dėl tokio maršruto. Kol kas kelionė traukiniu tarp Lietuvos ir Lenkijos sostinių truktų apie 8 valandas.

"Rail Baltica" šalia sėkmingai vystomos "Via Baltica" magistralės užtikrina dar geresnį susisiekimą, o tuo pačiu ir dar glaudesnį šalių bendradarbiavimą. Šiuo metu europinės vėžės geležinkelis — viena svarbiausių strateginių abiejų valstybių bendradarbiavimo vystymo krypčių. Šis geležinkelis Lietuvai ir Lenkijai svarbus ne tik dėl galimybės patogiai keliauti bei gabenti krovinius. Tai ir strateginis regiono saugumą didinantis projektas, kurio pagalba bus prisidėta prie NATO sąjungininkų mobilumo didinimo", — sakė Narkevičius.

Pabrėžiama, kad Lenkijos Infrastruktūros ministras respublikoje viešės dvi dienas, vizito metu bus aptarti bendri Lietuvos ir Lenkijos vystomi projektai gerinant susisiekimą, bendradarbiaujant logistikos srityje, aptariant abiem šalims aktualias vežėjų problemas dėl "Mobilumo paketo" bei kitus klausimus. 

"Rail Baltica" projektas

"Rail Baltica" — geležinkelių infrastruktūros projektas, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Linija sujungs Helsinkį, Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių, Varšuvą.

Bendra apskaičiuota projekto investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje yra apie 5,788 mlrd. eurų. Investicijų Lietuvoje suma siekia apie 2,474 mlrd. eurų, iš kurių iki 85 proc., tikimasi, finansuos ES.

Kaip ne kartą pažymėjo ekspertai, greičiausiai projektas bus nepelningas keleivių pervežimui ir paprastų krovinių gabenimui, o vienintelė jo paskirtis yra karinė.

Magistralė "Via Baltica"

Projektas finansuojamas ES fondo ir Lietuvos biudžeto lėšomis. Bendros išlaidos yra 44,6 milijono eurų.

Videofaktas: kaip buvo atidaryta "Via Baltica" dalis tarp Kauno ir Marijampolės
Magistralė "Via Baltica" eina iš Talino į Varšuvą ir yra judriausias kelias Lietuvoje: per ją eina dideli krovinių transporto srautai iš Vakarų Europos.

Praėjusių metų pabaigoje buvo užbaigta ruožo tarp Kauno ir Marijampolės rekonstrukcija. Toliau planuojama rekonstrukcija nuo Marijampolės iki Lietuvos ir Lenkijos valstybės sienos.

Bendras "Via Baltica" ilgis šalies teritorijoje yra 274 km. Magistralei suteiktas ypatingos valstybinės svarbos statusas.

Tegai:
Lietuva, Lenkija, Via Baltica, Rail Baltica
Temos:
"Rail Baltica" statyba
Dar šia tema
Šimtai sunkvežimių iš Baltarusijos negali įvažiuoti į Lietuvą ir Lenkiją
JAV sukurs koaliciją prieš "Nord Stream-2": ar tai sustabdys statybas?
Sulaikytasis

Sulaikyti trys asmenys, kurie yra susiję su Remigijaus Daškevičiaus nužudymu

(atnaujinta 13:23 2020.09.24)
Pabrėžiama, kad Remigijus Daškevičius buvo nužudytas 2001 metų lapkričio 24 dieną. Planuojama kreiptis į teismą dėl kardomosios priemonės skyrimo sulaikytiems asmenims

VILNIUS, rugsėjo 24 — Sputnik. Lietuvos kriminalinės policijos biuro pareigūnai su antiteroristinių operacijų rinktinės "ARAS" kovotojais, vakar sulaikė tris Lietuvos piliečius, kurie yra susiję su Remigijaus Daškevičiaus nužudymu, praneša Lietuvos policija.

"Sulaikytiems asmenims pareikšti įtarimai dėl Remigijaus Daškevičiaus nužudymo organizavimo, t.y. nusikalstamų veikų, numatytų LR baudžiamojo kodekso 25 str. 3 d., 129 str",— teigiama pranešime.

Pabrėžiama, kad Remigijus Daškevičius buvo nužudytas 2001 metų lapkričio 24 dieną. Planuojama kreiptis į teismą dėl kardomosios priemonės skyrimo sulaikytiems asmenims.

Ikiteisminį tyrimą organizuoja ir kontroliuoja LR Generalinės prokuratūros Organizuotų nusiukaltimų ir koprupcijos tyrimo departamento prokuroras.

Pažymima, kad Remigijus Daškevičius buvo Lietuvos bokso federacijos prezidentas, 2001 metais nušautas Vilniuje, Trakų gatvėje.

Tegai:
policija, Aras, sulaikymas
Dar šia tema
Navalnas papasakojo apie savo planus po išėjimo iš ligoninės
Klaipėdoje pro langą iškrito vaikas