Danske Bank, archyvinė nuotrauka

Per "Danske Bank" Lietuvoje galimai vyko daugiau nei pusės milijardo eurų "plovimas"

(atnaujinta 10:27 2020.09.25)
Daroma prielaida, kad tai buvo padaryta naudojant "veidrodinės prekybos" metodą, perkant ir parduodant akcijas

VILNIUS, rugsėjo 25 — Sputnik. "Danske bankas" ir "Deutsche bank" įtariami įtartinų operacijų vykdymu per "Danske" banko skyrių Lietuvoje, praneša TASS su nuoroda į Danijos radiją (DR), kuris remiasi žurnalistinio tyrimo duomenimis.

Manoma, kad įmonė, turinti sąskaitą banko Lietuvos filiale, 2012–2015 metais "atliko pagrindinį vaidmenį sistemingai plaunant pinigus iš Rusijos". Tam buvo naudojamas vadinamasis "veidrodinės prekybos" metodas perkant ir parduodant akcijas, pažymima straipsnyje.

Pranešama, kad per "Danske" banko skyrių Lietuvoje buvo pervesta apie 540 milijonų eurų.

Anksčiau amerikiečių portalas "BuzzFeed" pranešė, kad nemažai visame pasaulyje žinomų bankų padėjo savo klientams apeiti sankcijas ir išplauti neteisėtai gautas dviejų trilijonų dolerių lėšas laikotarpiu nuo 1999 iki 2017 metų. Leidinyje nurodyta JAV Iždo departamento Kovos prieš finansinius nusikaltimus padalinio FinCEN medžiaga. Visų pirma dokumentuose buvo paminėtas "Deutsche bank".

Skandalas dėl Skandinavijos bankų

2018 metais Danijos "Danske Bank" Estijos filialas atsidūrė skandalo, susijusio su įtarimais dėl pinigų plovimo, centre. Šie įtarimai tiriami Estijoje, Danijoje, Didžiojoje Britanijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje ir JAV. Kaltinamojo nuosprendžio atveju, jam gresia bauda iki šešių milijardų eurų.

Remiantis paties banko atliktu tyrimu, 2007–2015 metais per Estijos skyrių įvykdyta iki 234 mlrd. dolerių įtartinos kilmės operacijų, didžiąją pinigų dalį neteisėtai gavo klientai iš Rusijos, taip pat iš JK, Ukrainos, Azerbaidžano ir kitų šalių.

Be "Danske Bank", Švedijos "Swedbank" taip pat gali būti susijęs su pinigų plovimu per Estijos skyrių. Jo veikla taip pat tiriama JAV.

Po to "Danske Bank" paskelbė apie savo veiklos nutraukimą Baltijos šalyse ir Rusijoje. Latvija ir Estija susirūpino, kad kiti Skandinavijos bankai, turintys filialus Baltijos šalyse, gali priimti panašų sprendimą.

Tegai:
Lietuva, Baltijos šalys, Danske Bank
Dar šia tema
Lietuva atrodo kaip Vakarų užkampis net ekonomikoje, tvirtina analitikas
Baltijos šalyse "išteisinami" užsienio bankai Rusijos sąskaita, tikina ekspertė
Lietuvos bankas skelbia "Swedbank" pinigų plovimo tyrimo rezultatus
Geležinkelis, archyvinė nuotrauka

LG: Baltarusijos sienos uždarymas nepaveikė geležinkelių transporto

(atnaujinta 10:58 2020.10.30)
Tiek tranzitiniai keleiviniai traukiniai į Kaliningradą, tiek krovininiai traukiniai važiuoja be sutrikimų, pranešė "Lietuvos geležinkelių" atstovas Mantas Dubauskas

VILNIUS, spalio 30 — Sputnik. Dalinis Baltarusijos ir Lietuvos sienos uždarymas nepaveikė geležinkelių transporto, penktadienį pranešė "Lietuvos geležinkelių" komunikacijos vadovas Mantas Dubauskas.

Vakar vakare Baltarusija įvedė apribojimus pasienyje su Lietuva, Lenkija ir Ukraina. Šį sprendimą Baltarusija paaiškino epidemiologine situacija kaimyninėse šalyse.

"Baltarusijos Respublika laikinai riboja patekimą į šalies teritoriją iš Latvijos, Lietuvos, Lenkijos ir Ukrainos", — teigiama Baltarusijos valstybės sienos komiteto pranešime.

"Lietuvos geležinkelių" komunikacijos vadovas Mantas Dubauskas savo Facebook paskyroje pranešė, kad Baltarusijos taikomos priemonės neturėjo įtakos geležinkelių transportui.

"Baltarusijai vakar paskelbus apie iš dalies uždaromą sieną su Lietuva, geležinkelių transporto tai nepaveikė. Tiek tranzitiniai keleiviniai traukiniai į Kaliningradą, tiek krovininiai traukiniai važiuoja be sutrikimų", — rašo jis savo Facebook paskyroje.

Šiuo metu į Baltarusiją gali patekti Baltarusijos piliečiai, grįžtantys į savo šalį, į darbą ar iš darbo vykstantys krovininių automobilių vairuotojai bei kitų valstybių piliečiai, turintys Baltarusijos darbo vizas, darbo sutartis ar leidimus gyventi Baltarusijoje.

Krovininiai automobiliai į Baltarusiją gali įvažiuoti be ribojimų nepaisant to, kokių šalių piliečiai juos vairuoja.

Tuo pačiu be jokių sąlygų į Baltarusiją galima patekti per Minsko nacionalinį oro uostą — įvestos priemonės netaikomos lėktuvų keleiviams.

Ketvirtadienį šalies prezidentas Aleksandras Lukašenka pareiškė, kad siena turėtų būti uždaryta nepadarant jos "geležine uždanga". Anksčiau jis nematė tokių priemonių reikalingumo, o kovo mėnesį kaimyninių valstybių ribojamąsias priemones pavadino "visišku kvailumu".

Tegai:
Lietuvos geležinkeliai, Baltarusija
Temos:
Saugokime save ir kitus šį rudenį: koronavirusas Lietuvoje ir pasaulyje
Dar šia tema
Baltarusija patikslino Astravo AE komercinio paleidimo datą
Lietuva ir Latvija bendradarbiavimo per sieną programą tęs be Baltarusijos
Iš Baltarusijos į Lietuvą negali įvažiuoti daugiau nei 500 sunkvežimių
Lempos

"Litgrid" kitais metais pigiau teiks elektros perdavimo ir sistemines paslaugas

(atnaujinta 09:49 2020.10.30)
Pabrėžiama, kad Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) ketvirtadienį paskelbė "Litgrid" valdybos patvirtintas kainas

VILNIUS, spalio 30 — Sputnik. Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatoriaus "Litgrid" teikiamos paslaugos 2021 metais kainuos pigiau, teigiama bendrovės pranešime.

Pažymima kad nuo sausio 1 dienos įsigalios mažesnės nei šiemet elektros perdavimo ir sisteminių paslaugų kainos.

Pabrėžiama, kad Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) ketvirtadienį paskelbė "Litgrid" valdybos patvirtintas kainas.

Elektros perdavimo paslaugos nuo kitų pradžios kainuos 0,721 ct/kWh, arba 11,4 % mažiau nei šiemet, kai kaina siekia 0,814 ct/kWh. Sisteminių paslaugų kaina bus 0,762 ct / kWh, arba 2,9 % mažiau nei dabar galiojantis 0,785 ct/kWh tarifas.

"Kitais metais taikysime mažesnį elektros perdavimo tarifą, nes 2018–2019 m. pasiekę didesnę faktinę investicijų grąžą, nei buvo nustatyta reguliuotojo, priėmėme sprendimą metais anksčiau nei numatyta grąžinti vartotojams 10 mln. eur. Sisteminių paslaugų kainos mažėjimo priežastys yra kelios, viena iš jų — šiemet mūsų įgyvendinti infrastruktūros pokyčiai ir dėl jų sumažėjusios reaktyviosios galios ir įtampos valdymo sąnaudos", — teigė Vytautas Tauras, "Litgrid" Finansų departamento direktorius.

Pranešime teigiama, kad "Litgrid" perkėlė valdomą šuntinį reaktorių — vienintelį tokį Lietuvoje įrenginį — iš Ignalinos į Elektrėnų transformatorių pastotę. 

Elektros perdavimas ir sisteminės paslaugos yra reguliuojamos veiklos, kurią Lietuvoje teikia tik perdavimo sistemos operatorius. Šių veiklų kainų viršutines ribas kasmet nustato rinkos reguliuotojas, jos yra vienos iš galutinių vartotojų mokamos elektros kainos dedamųjų.

Tegai:
elektra, Litgrid
Dar šia tema
Minskas paskelbė nesėkmingą Lietuvos taktiką BelAE atžvilgiu
Pirmą kartą po penkerių metų. Prasidėjo Vilniaus TE-3 elektrinės bandymai
Medininkai, archyvinė nuotrauka

Lietuvos pasieniečiai papasakojo, kas gali įvažiuoti į Baltarusiją

(atnaujinta 12:22 2020.10.30)
Kol kas Lietuvos piliečiai, neturintys darbo vizos, darbo sutarties ar leidimo gyventi Baltarusijoje, nėra įleidžiami į šią šalį

VILNIUS, spalio 30 — Sputnik. Baltarusijai apribojus asmenų atvykimą lengvaisiais automobiliais, Lietuvos pasieniečiai papasakojo, kokių kategorijų keliautojams vis tiek leidžiama įvažiuoti iš Lietuvos.

Ketvirtadienį maždaug nuo 16 val. Baltarusijos pasieniečiai pristabdė lengvųjų automobilių vykimą iš Lietuvos per tarptautinius Šalčininkų, Medininkų, Lavoriškių ir Raigardo kontrolės punktus. Pasak pareigūnų, toks sprendimas susijęs su pandemijos grėsme. Jau nuo ketvirtadienio vakaro kai kurie lengvaisiais automobiliais vykę asmenys galėjo įvažioti į Baltarusiją per minėtus punktus.

VSAT duomenimis, tai buvo Baltarusijos piliečiai, grįžtantys į savo šalį. Taip pat sieną kirto į darbą ar iš darbo vykstantys krovininių automobilių vairuotojai bei kitų valstybių piliečiai, turintys Baltarusijos darbo vizas, darbo sutartis ar leidimus gyventi Baltarusijoje.

Autobusai, jei jų keleiviai yra Baltarusijos piliečiai, taip pat gali kirsti sieną į šią šalį. Kitų valstybių piliečiai nėra praleidžiami, jie yra išlaipinami iš autobusų ir gražinami atgal į Lietuvą.

Tuo tarpu krovininių automobilių eismas neribojamas. Krovininiai automobiliai į Baltarusiją per Lavoriškių, Medininkų, Šalčininkų ir Raigardo kontrolės punktus įvažiuoja be ribojimų nepaisant to, kokių šalių piliečiai juos vairuoja.

Likusieji kitų valstybių piliečiai, taip pat ir Lietuvos, į Baltarusiją nėra įleidžiami.

Išvykti iš Baltarusijos, preliminariais duomenimis, apribojimai netaikomi.

Pasak Baltarusijos pareigūnų, apribojimai fiziniams asmenims atvykti į šią šalį nuo ketvirtadienio taip pat taikomi pasienyje su Latvija, Lenkija ir Ukraina.

Remiantis Baltarusijos valstybės sienos komiteto informacija, nustatyti apribojimai taip pat netaikomi diplomatinių atstovybių ir konsulinių įstaigų darbuotojams, tarptautinio transporto vairuotojams, tarptautinio geležinkelio susisiekimo traukinių ir lokomotyvų įgulų nariams. Tuo pačiu be jokių sąlygų į Baltarusiją galima patekti per Minsko nacionalinį oro uostą — įvestos priemonės netaikomos oro keleiviams.

VSAT duomenimis, po ketvirtadienio Baltarusijos sprendimo lengvųjų automobilių eilės išvykti iš Lietuvos nesusidaro. Vairuotojai, ketinę važiuoti į Baltarusiją ir sužinoję apie įvestus apribojimus, apsisukdavo ir grįždavo į Lietuvą.

Savo ruožtu Lietuvos užsienio reikalų ministras Linas Linkevičius sakė, kad Vilnius negavo jokių oficialių pranešimų, kad Baltarusija uždarė sieną su respublika. Jis taip pat pridūrė, kad vargu ar koronaviruso padėtis yra "svarbiausia tokių veiksmų priežastis".

Ketvirtadienį šalies prezidentas Aleksandras Lukašenka pareiškė, kad siena turėtų būti uždaryta nepadarant jos "geležine uždanga". Anksčiau jis nematė tokių priemonių reikalingumo, o kovo mėnesį kaimyninių valstybių ribojančias priemones pavadino "visišku kvailumu".

Tegai:
Baltarusija, pasieniečiai, Lietuva
Dar šia tema
Lukašenka nurodė nepripažinti Lietuvos ir Lenkijos universitetų diplomų Baltarusijoje
LG: Baltarusijos sienos uždarymas nepaveikė geležinkelių transporto