Dujovežis Coral Favia

Ketvirtoji per spalį: Rusijos į Lietuvą atvyko nauja SGD partija

(atnaujinta 08:18 2020.11.01)
Anksčiau tapo žinoma, kad Lietuvos valdžia svarsto, kaip sumažinti tiekimo į Klaipėdos terminalą kainą, nes vartotojams jis pradėjo kainuoti tiek pat ar net daugiau nei kasmetinė jo infrastruktūros priežiūra

VILNIUS, lapkričio 1 — Sputnik. Į Lietuvą atvyko spalio mėnesį paskutinis suskystintų gamtinių dujų (SGD) krovinys, rodo portalo "Marinetraffic.com" duomenys.

Kaip matyti iš internetinio žemėlapio, dujovežis "Coral Favia" prisišvartavo SGD terminale "Independence" Klaipėdoje ankstyvą šeštadienio rytą.

Antradienio vakarą jis išvyko iš Rusijos Vysocko uosto, kuriame yra suskystintų gamtinių dujų gamykla "Novatek".

SGD terminalo "Klaipėdos nafta" operatoriaus tvarkaraščio duomenimis, krovinių tūris siekė 9500 kubinių metrų dujų.

Spalį į Klaipėdą jau atvyko trys Rusijos SGD kroviniai — du mėnesio pradžioje ir vienas viduryje.

Lietuva SGD terminalą pastatė 2014 m. Valdžia sprendimą pagrindė noru atsikratyti "priklausomybės" nuo Rusijos dujų. Tačiau respublikai terminalo priežiūra apsieina gana brangiai — kasmet "Klaipėdos nafta" Norvegijai moka 60 milijonų eurų vien už nuomą, neskaičiuojant jo išlaikymo išlaidų.

Be to, šią savaitę tapo žinoma, kad Vilnius svarsto, kaip sumažinti tiekimo į Klaipėdos terminalą kainą, o Energetikos ministerija parengė atitinkamą įstatymų projektą.

Pasak energetikos ministro Žygimanto Vaičiūno, susiklostė "paradoksali situacija", kai SGD kiekio, reikalingo sklandžiam terminalo darbui, tiekimo išlaidos, taip pat eksploataciniai nuostoliai visiems vartotojams pradeda kainuoti "tiek pat ar net daugiau nei kasmetinė terminalo infrastruktūros priežiūra".

Dažniausiai Lietuva SGD gauna iš Rusijos ir Norvegijos. Rusijos degalų tiekimai tapo reguliarūs nuo praėjusio pavasario. Kalbant apie amerikietiškas suskystintas dujas, kurių įsigijimą dažnai mini Lietuvos valdžia, per Klaipėdos terminalo egzistavimą kol kas buvo tik aštuonios partijos.

Tegai:
Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalas, SGD terminalas, SGD, Lietuva, Rusija
Dar šia tema
Ekspertas: Lietuvos verslas naudojasi palankiais Rusijos SGD pasiūlymais
Į Klaipėdos SGD terminalą užsakytas didelis krovinių kiekis
Sferiniai tankai ir rusiški beržai: Rusija ir Vakarai mokosi statyti SGD laivus
Ekspertas: JAV prezidento rinkimai nebus lemtingi SGD rinkai
Dokai Klaipėdos uoste, archyvinė nuotrauka

Malkų įlanką papildė antrasis plaukiojantis dokas

(atnaujinta 18:26 2020.11.26)
Pažymima, kad šiuo metu 201 metro ilgio, 35 metrų pločio ir 30 000 tonų keliamosios galios dokui PD-170, atliekami paskutiniai remonto darbai. Pirmąjį laivą remontui jis priims jau šių metų gruodį

VILNIUS, lapkričio 26 — Sputnik. Vakarų laivų gamyklos įmonių grupės (VLG) dokų rikiuotę papildė antras laivų remontui skirtas plaukiojantis dokas, praneša Klaipėdos uosto spaudos tarnyba.

Pabrėžiama, kad jis pastatytas į nuolatinę savo vietą ir jau netrukus galės priimti laivus. Tokie pokyčiai simbolizuoja, jog sparčiais žingsniais artėjama Malkų įlankos infrastruktūros išvystymo projekto pirmojo etapo pabaigos link.

Pažymima, kad šiuo metu 201 metro ilgio, 35 metrų pločio ir 30 000 tonų keliamosios galios dokui PD-170, atliekami paskutiniai remonto darbai. Pirmąjį laivą remontui jis priims jau šių metų gruodį. 

"Tai išskirtinis projektas, prie kurio sėkmingo įgyvendinimo dirbo daugybė žmonių. Noriu jiems visiems nuoširdžiai padėkoti. Į savo nuolatinę vietą pastatytas dokas — tai vienas svarbiausių akcentų, bylojančių, kaip keičiasi Malkų įlanka, kaip ji atsiveria naujoms galimybėms ir perspektyvoms. Iki šiol senos krantinės ir nepakankamas gylis ribojo krovos procesus, neleido išnaudoti visų turimų krovos ir technologinių galimybių uosto kompanijoms," — sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Tuo pačiu teigiama, kad šiuo metu laukiama 2-ojo įmonės nuomojamų krantinių rekonstrukcijos etapo pradžios. Jų rekonstrukcija yra būtina, norint remontuoti ir prišvartuoti atvykstančius didelio tonažo laivus, kadangi daugiau nei prieš 50 metų pastatytos krantinės dėl esamo ilgio ir gylio, nebeatitinka šių dienų laivybos tendencijų ir poreikių, šiuolaikinių laivų parametrų. 

Tegai:
Klaipėdos uostas
Dar šia tema
Lietuva nori pinigų avarijos Baltarusijos AE atveju
Lietuva šiais metais tapo finansinių paslaugų eksporto lydere Baltijos šalyse
BelAE

Įvardyta sąlyga, dėl kurios BelAE energija tikrai nepasieks Lietuvos

(atnaujinta 16:53 2020.11.26)
Po to, kai buvo prijungtas pirmasis atominės elektrinės energijos blokas prie tinklo, Lietuvos operatorius "Litgrid" sustabdė elektros energijos praleidimą iš kaimyninės šalies

VILNIUS, lapkričio 26 — Sputnik. Tol, kol Lietuva yra BRELL (Baltarusija, Rusija, Estija, Lietuva, Latvija) energetikos žiedo dalis, negalima vienareikšmiškai atsakyti, kaip užkirsti kelią iš BelAE gaunamos energijos patekimui į Lietuvos rinką, teigė Lietuvos prezidento vyriausiasis patarėjas aplinkos ir infrastruktūros klausimais Jaroslavas Neverovičius.

"Didžiausia problema ta, kad kol esame bendroje sistemoje su Baltarusija ir Rusija, atsakymo tokio vienareikšmo nebus. Atsakymas į prekybos rizikas yra vienas – sinchronizacija. Todėl turėtume kalbėti apie jos paspartinimą, kuo greičiau susijungiant sinchroniškai su Lenkija ir atjungiant visus laidus su Rytų sistema", — citavo jo pareiškimą "TASS".

Lietuva nuo pat atominės elektrinės statybų prie Astravo pradžios priešinosi projektui. Anot valdžios, elektrinės vieta, esanti vos už 50 kilometrų nuo Vilniaus, pasirinkta "nepagrįstai", o atominė elektrinė kelia "grėsmę šalies nacionaliniam saugumui".

Baltarusijos AE
© REUTERS / ANDREI STASEVICH/BELTA

Tuo tarpu branduolinis objektas praėjo visus būtinus ir net papildomus TATENA ir kitų specializuotų institucijų patikrinimus. Daugelis ekspertų patvirtino elektrinės saugumą.

Lietuva gana ilgai negalėjo įtikinti kaimyninių Baltijos šalių atsisakyti elektros energijos iš BelAE. Rugpjūčio pabaigoje Latvijos vyriausybės vadovas Krišjanis Karinšas pareiškė, kad Ryga nutrauks prekybą elektra su Minsku, jei bus paleista BelAE, tačiauLatvija gali ir toliau prekiauti elektra su trečiosiomis šalimis naudodamasi ryšiu tarp Latvijos ir Rusijos.

Lapkričio pradžioje pirmasis BelAE energetinis blokas buvo įtrauktas į vieningą Baltarusijos energetikos sistemą. Po to Lietuvos operatorius "Litgrid" nutraukė elektros energijos perdavimą iš kaimyninės šalies, sumažinęs komercinio srauto pajėgumą iki nulio megavatų.

Lietuvos pasitraukimas iš BRELL

2018 metais Lietuva, Latvija, Estija, taip pat Lenkija ir Europos Komisija Briuselyje pasirašė politinį susitarimą dėl Baltijos šalių elektros tinklų sinchronizavimo su kontinentinės Europos elektros tinklais. Tikimasi, kad Baltijos šalys galutinai paliks BRELL energijos žiedą ir prisijungs prie Europos energetikos sistemos iki 2025 metų.

Iki 2025 metų pabaigos, kai Baltijos šalys atsiskirs nuo vadinamojo BRELL žiedo ir prisijungs prie kontinentinės Europos tinklų, Vilnių apjuos 330 kV linijų žiedas, užtikrinsiantis patikimą tiekimą sostinei.

Tegai:
BRELL, Lietuva, Astravo AE, Baltarusija
Temos:
Astravo atominės elektrinės statybos
Dar šia tema
Reguliuotojas Lietuvoje atmetė prekybos elektros energija metodiką dėl BelAE
O Kaliningradas juk šalia: gudrus Lietuvos būdas gauti energijos iš Rusijos Federacijos
Pirmasis BelAE energijos blokas atnaujino elektros energijos gamybą
Baltarusijos ir Latvijos pasienis, archyvinė nuotrauka

Baltarusijoje sulaikytas latvis negalėjo paaiškinti, kaip atsidūrė pasienyje

(atnaujinta 17:10 2020.11.26)
Vyras prisipažino esąs Latvijos pilietis, tačiau negalėjo paaiškinti, ką naktį veikė miške prie kitos valstybės sienos

VILNIUS, lapkričio 26 — Sputnik. Prie Baltarusijos ir Latvijos sienos buvo sustabdytas Latvijos pilietis, kuris negalėjo paaiškinti, ką naktį veikė netoli sienos, praneša Baltarusijos valstybės sienos komitetas.

Incidentas įvyko trečiadienio vakarą. Baltarusijos ir Latvijos sienos atkarpoje Braslavo srityje pasienio užkardos budėtojo pulte gautas signalizavimo komplekso signalas.

Pasieniečiai rado nepažįstamą vyrą, kuris su savimi neturėjo asmens dokumentų.

Vyras paaiškino, kad yra Latvijos pilietis, negalėjo paaiškinti, ką veikė prie kitos valstybės sienos.

Nustatyta, kad pažeidėjas iš tikrųjų yra 34 metų amžiaus Latvijos pilietis.

Už valstybės sienos pažeidimą suimtajam gresia bauda, ​​deportacija su draudimu atvykti į Baltarusiją penkeriems metams.

Tegai:
pažeidimas, Latvija, Baltarusija
Dar šia tema
Pasieniečiai sulaikė kontrabandines cigaretes nešusius kontrabandininkus
Pasieniečiai sulaikė du kauniečius su 2500 pakelių cigarečių
Pasieniečiai sulaikė du kontrabandininkus iš Šalčininkų rajono