Klaipėdos SGD terminalas, archyvinė nuotrauka

Pajamos Klaipėdos SGD terminalo per metus sumažėjo beveik 40 %

(atnaujinta 16:44 2020.11.10)
Viena pagrindinių "Klaipėdos naftos" bendrų pajamų sumažėjimo priežasčių buvo SGD terminalo rezultatai, be to, skaičiui įtakos turėjo geopolitika ir COVID-19 pandemija

VILNIUS, lapkričio 10 — Sputnik. Didžiausio naftos ir suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo operatoriaus "Klaipėdos nafta" pardavimo pajamos nuo 2020 metų sausio iki spalio sumažėjo beveik 25 procentais, palyginti su praėjusiais metais, pranešė "Globenewswire", remdamasi bendrovės spaudos tarnyba.

Nuo sausio iki spalio pajamos siekė 64,4 mln. eurų, tai yra 24,9 proc. mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Šių metų spalį pajamos siekė 5,9 mln. eurų, tai yra 30,6 proc. mažiau nei 2019 metų spalio mėnesį.

Bendrovė išskiria šiuos verslo segmentus: naftos terminalo veikla, įskaitant Klaipėdos naftos terminalą ir Subačiaus naftos terminalą, reguliuojama SGD terminalo veikla ir SGD komercinė veikla, įskaitant nedidelę SGD paskirstymo stotį Klaipėdoje, bei tarptautiniai SGD projektai ir jų plėtra.

SGD terminalo pajamos nuo sausio iki spalio per metus sumažėjo 38,7 proc., iki 36,2 mln. Spalį ji siekė 3,5 milijono eurų, tai yra 40,7 procento mažiau nei prieš metus.

Bendrovės SGD verslo pajamos nuo sausio iki spalio buvo 2,2 mln. eurų — 11 kartų daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu 2019 metais. Šių metų spalį pajamos siekė 0,2 milijono eurų — per metus, šimtu procentų padidėjusios (pernai šis rodiklis buvo 0,0).

Pajamos iš naftos terminalų pardavimo sausio — spalio mėnesiais, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, sumažėjo 1,9 proc. ir sudarė 26 milijonus eurų. Šių metų spalį ji siekė 2,2 mln. eurų, tai yra 15,4 proc. mažiau nei 2019 metų spalio mėnesį.

Pažymima, kad pagrindinis veiksnys, turintis įtakos bendram įmonės pajamų rezultatui, yra mažesnės Klaipėdos SGD terminalo pajamos.

Be to, pajamų sumažėjimui įtakos turėjo bendras naftos perdirbimo nuosmukis, geopolitinės aplinkybės, taip pat COVID-19 pandemija, dėl kurios sumažėjo naftos produktų paklausa visame pasaulyje. Dėl visų šių aplinkybių sumažėja naftos produktų srautas. Tačiau bendrovė pažymi, kad tai kompensuoja padidėjusi naftos produktų saugojimo paslaugų paklausa.

Klaipėdos SGD terminalas

Lietuva savo SGD terminalą pastatė 2014 metais. Valdžia savo sprendimą pateisino noru atsikratyti Rusijos "Gazprom" dujų monopolio. Tačiau terminalas Lietuvai atsieina per brangiai: "Klaipėdos nafta" už nuomą Norvegijai kasmet moka 60 milijonų eurų.

Dažniausiai Lietuva SGD gauna iš Norvegijos ir Rusijos.

Rusijos degalų tiekimai tapo reguliarūs nuo praėjusio pavasario. Kalbant apie Amerikos SGD, kurio pirkimą dažnai mini Lietuvos valdžia, egzistuojant Klaipėdos terminalui, buvo tik keletas siuntų.

Spalį Lietuvos energetikos ministerija turėjo parengti įstatymo projektą, kurio tikslas — sumažinti suskystintų gamtinių dujų (SGD) tiekimo į Klaipėdos terminalą kainą. Energetikos ministerijos vadovas Žygimantas Vaičiūnas pažymėjo, kad šiuo metu susiklosto situacija, kai nenutrūkstamam SGD terminalo darbui ir būtiniems technologiniams procesams užtikrinti reikia tiek pat ar net daugiau lėšų nei kasmetinei Klaipėdos SGD terminalo infrastruktūros priežiūrai.

Interviu Sputnik Lietuva Igoris Juškovas, Nacionalinio energetinio saugumo fondo analitikas, pažymėjo, kad iš JAV į Lietuvą atkeliavo nedaug SGD. Pasak eksperto, Rusijos tiekimai yra pelningesni dėl neatidėliotinų kainų ir trumpo transportavimo kelio. Jis taip pat pažymėjo, kad Lietuvos SGD terminalas visada buvo politinis projektas.

Tegai:
Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalas, Klaipėdos nafta
Dar šia tema
Ekspertas: bendras dujotiekis yra pelningesnis Lenkijai nei Lietuvai
"Gazprom" padavė paraišką dėl dujų kainos peržvelgimo, pareiškė Lenkija
Nepriklausomybės aikštė Minske

Lavrovas pakomentavo grasinimus Baltarusiją atjungti nuo SWIFT

(atnaujinta 19:56 2020.12.01)
Jis pažymėjo, kad Vakarai įrodė savo kaip partnerio nepatikimumą, ir pasikliauti daugiašaliais instrumentais, kuriuos visiškai kontroliuoja Vakarų šalys, nelabai patikima

VILNIUS, gruodžio 1 — Sputnik. Reikia sukurti savo mokėjimo mechanizmus, nepriklausomus nuo Vakarų, sakė Rusijos užsienio reikalų ministras Sergejus Lavrovas, komentuodamas grasinimus atjungti Baltarusiją nuo SWIFT, rašo RIA Novosti.

"Kalbant apie SWIFT, tai yra viena iš temų, kuria tie, kurie norėtų užkirsti kelią padėčiai išlyginti ir norėtų ją dar labiau pabloginti, toliau eskaluoja savo ultimatumus, didina grasinimus. Toks dėmesys pirmiausia skiriamas todėl, kad ši sistema, kuri buvo sukurta amerikiečių ir jų sąjungininkų, tarnauja finansiniams srautams, skirtiems užtikrinti normalią prekybą, investicijas ir praktiškai visus kitus ekonominio gyvenimo aspektus. Išvada labai paprasta: sukurti savo mechanizmus, kurie nelaikytų mūsų šalių priklausomų nuo Vakarų", — sakė Lavrovas spaudos konferencijos metu.

Jis pažymėjo, kad Vakarai įrodė savo kaip partnerio nepatikimumą, ir pasikliauti daugiašaliais instrumentais, kuriuos visiškai kontroliuoja Vakarų šalys, nelabai patikima.

Anksčiau buvusi Baltarusijos kandidatė į prezidentus Svetlana Tichanovskaja paskelbė sieksianti, kad būtų įvestos papildomos sankcijos Minskui, visų pirma, kad respublikos bankai būtų atjungti nuo tarptautinės mokėjimų sistemos SWIFT.

Tegai:
bankai, Baltarusija
Dar šia tema
Lietuvoje pareikšta, kad sankcijų sąrašai Minskui nėra baigtiniai
Baltijos šalys pažadėjo sustiprinti sankcijas Minskui, pareiškė Tichanovskaja
Tichanovskaja teigia, kad ES išplės sankcijas Minskui
BelAE

Lietuva kreipėsi į Baltarusiją dėl "incidento" BelAE

(atnaujinta 16:29 2020.12.01)
Tuo tarpu Radiacinės saugos centras neužfiksavo radiacinio fono pokyčių Lietuvos teritorijoje

VILNIUS, gruodžio 1 — Sputnik. Lietuva kreipėsi į Baltarusiją su prašymu pateikti oficialią informaciją apie "incidentą" BelAE, praneša "TASS".

BelAE
© Фото : пресс-служба Госкорпорации "Росатом"

Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcija kreipėsi į Baltarusijos ekstremaliųjų situacijų ministeriją su prašymu pateikti išsamią informaciją apie Baltarusijos nevyriausybinės organizacijos "Ekodom", kuri rūpinasi aplinkosaugos ir ekologijos klausimais, minėtus gedimus BelAE pirmojo reaktoriaus vėsinimo sistemoje.

Anksčiau nevyriausybinės organizacijos "Ecodom" tinklalapyje "Baltarusijos antiatominės kampanijos" judėjimo vardu buvo išplatinta žinutė, kad visuomenės veikėjai gavo informacijos, nurodančios "galimą avariją ir su ja susijusį Baltarusijos AE pirmojo energijos bloko reaktoriaus vėsinimo sistemos veikimo sutrikimą".

Tuo tarpu Lietuvos valdžia neužfiksavo radiacinio fono pokyčių šalyje.

Oficialūs Baltarusijos šaltiniai kol kas nekomentuoja "incidento".

Pirmadienį Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka savo nurodymu patvirtino abiejų Baltarusijos AE energijos blokų eksploatavimo pradžios terminus. Pirmasis bus pradėtas eksploatuoti 2021 metais, o antrasis — 2022 metų pirmoje pusėje.

Dabar pirmojo energijos bloko reaktorius pasiekė 40 procentų nominalios galios, sistemos ir įranga bandoma toliau. Pagal BelAE statybos grafiką, bandomąją pirmojo energinio bloko veiklą planuojama pradėti gruodžio mėnesį.

Lietuva nuo pat atominės elektrinės statybų prie Astravo pradžios priešinosi projektui. Anot valdžios, elektrinės vieta, esanti vos už 50 kilometrų nuo Vilniaus, pasirinkta "nepagrįstai", o atominė elektrinė kelia "grėsmę šalies nacionaliniam saugumui".

Tuo tarpu branduolinis objektas perėjo visus būtinus ir net papildomus TATENA ir kitų specializuotų institucijų patikrinimus. Daugelis ekspertų patvirtino elektrinės saugumą.

Lietuva gana ilgai negalėjo įtikinti kaimyninių Baltijos šalių atsisakyti elektros energijos iš BelAE. Rugpjūčio pabaigoje Latvijos vyriausybės vadovas Krišjanis Karinšas pareiškė, kad Ryga nutrauks prekybą elektra su Minsku, jei bus paleista BelAE, tačiau Latvija gali ir toliau prekiauti elektra su trečiosiomis šalimis naudodamasi ryšiu tarp Latvijos ir Rusijos.

Lapkričio pradžioje pirmasis BelAE energijos blokas buvo įtrauktas į bendrą Baltarusijos energetikos sistemą. Po to Lietuvos operatorius "Litgrid" nutraukė elektros energijos perdavimą iš kaimyninės šalies, sumažinęs komercinio srauto pajėgumą iki nulio megavatų.

Tegai:
Astravo AE, Baltarusija, Lietuva
Temos:
Astravo atominės elektrinės statybos
Dar šia tema
Įvardyta sąlyga, dėl kurios BelAE energija tikrai nepasieks Lietuvos
Ekspertas: Lietuva ne tiek bijo BelAE, kiek nori apie tai pašnekėti
Lietuva nori susitarti su Latvija ir Estija dėl energijos iš BelAE boikoto
Kelias, archyvinė nuotrauka

Vairuotojai Lietuvoje perspėjami dėl susidariusio plikledžio

(atnaujinta 07:33 2020.12.02)
Hidrometeorologijos tarnybos duomenimis, aukščiausia oro temperatūra svyruos nuo 3 laipsnių šalčio iki 1 laipsnio šilumos

VILNIUS, gruodžio 2 — Sputnik. Trečiadienio rytą dėl plikledžio sudėtingesnės eismo sąlygos Biržų ir Jurbarko rajonuose, praneša Lietuvos automobilių kelių direkcija.

Vilnius, archyvinė nuotrauka
© Sputnik / Владислав Адамовский

Šiaurės, vidurio ir pietvakarių Lietuvoje bei Molėtų rajone valstybinės reikšmės kelių dangos daug kur padengtos šarma.

Šiuose keliuose dirba kelių priežiūros mechanizmai, tačiau vairuotojų prašoma atsižvelgti į kelio dangos būklę ir rinktis saugų, o ne maksimaliai leistiną greitį bei laikytis didesnio nei įprasta saugaus atstumo.

Utenos apskrityje ir Švenčionių rajone eismo sąlygas sunkina rūkas, matomumas sumažėjęs iki 200 m.

Likusioje šalies dalyje valstybinės reikšmės keliai daugiausia drėgni, vietomis sausi.

Lietuvoje šiuo metu be kritulių, oro temperatūra nuo 3 iki 7 laipsnių šalčio.

Hidrometeorologijos tarnybos duomenimis, dienos metu žymesnių kritulių nenumatoma. Vietomis galimas plikledis.

Aukščiausia oro temperatūra svyruos nuo 3 laipsnių šalčio iki 1 laipsnio šilumos.

Tegai:
plikledis, orai, keliai, Automobilių kelių direkcija
Dar šia tema
Sniego Lietuvoje jau daugiau nei per visą praėjusią žiemą, pažymi meteorolai
Praėjusią savaitę elektra šalyje brango 35 procentais