Dujotiekio GIPL statyba Lietuvoje

Dalis Lenkijos ir Lietuvos dujotiekio užpildyta dujomis

(atnaujinta 12:08 2020.11.16)
"Amber Grid" generalinis direktorius Nemunas Biknius pažymėjo, kad projekto statybos darbai užbaigti 52 procentais

VILNIUS, lapkričio 16 — Sputnik. Dalis Lenkijos ir Lietuvos dujotiekio GIPL jau užpildyta dujomis, praneša Lietuvos dujų perdavimo sistemos operatoriaus "Amber Grid" spaudos tarnyba.

Pažymima, kad gamtinės dujos buvo įleistos į pirmuosius 35 naujojo dujotiekio kilometrus. Po to atkarpoje nuo Jauniūnų dujų kompresorių stoties Širvintų raj. iki Elektrėnų buvo atliekami dujotiekio paleidimo derinimo darbai.  Iki šių metų pabaigos planuojama dujomis užpildyti dvigubai didesnį — 72 km ilgio GIPL dujotiekio ruožą.

"Dujotiekio užpildymas pirmosiomis dujomis sudaro galimybę laiku atlikti eilę kitų suplanuotų darbų, leisiančių pasiekti šių metų tikslą — įgyvendinti 60 procentų GIPL statybos darbų, o visą projektą užbaigti iki 2021 m. pabaigos", — pasakė "Amber Grid" generalinis direktorius Nemunas Biknius.

Jis pažymėjo, kad projektas įgyvendintas 52 proc.

Be to, spalio pabaigoje buvo pristatyti visi vamzdynai, reikalingi dujotiekiui tiesti. Juos gamino ir tiekė Lenkijos bendrovė "Izostal". Vamzdžiai 165 kilometrų ilgio dujotiekiui kainavo 26,4 milijono eurų.

Lenkijos ir Lietuvos dujotiekį planuojama baigti iki 2021 metų pabaigos. Projektas įgyvendinamas nuo šių metų pradžios, jau suvirinta 111 kilometrų vamzdžių.

Bendros investicijos į šį projektą siekia apie 500 milijonų eurų, o Europos Sąjunga finansuoja iki 60 procentų. Kartu su "Amber Grid" jį įgyvendina Lenkijos bendrovė "Gaz-System".

GIPL tiltu per metus Baltijos šalių kryptimi bus galima transportuoti iki 27 teravatvalandžių dujų, Lenkijos kryptimi — iki 21 teravatvalandės per metus, o Baltijos šalių dujų rinkos taps bendros Europos Sąjungos dujų rinkos dalimi.

Tegai:
dujotiekis, Lenkija, Lietuva
Dar šia tema
Nė gabalėlio Rusijos geležies. Lietuvoje dujotiekis apsaugotas nuo rusiškos dvasios
"Amber Grid" pasirašė iki 65 mln. eurų vertės paskolos sutartį su EIB
Politologas: suartėdama su Lenkija Lietuva gali viską prarasti
Atlikta jungtinio dujotiekio tarp Lietuvos ir Lenkijos kokybės patikra
Lietuva sumokės už ekspertų konsultacijas per SGD laivo-saugyklos pirkimą 
Vamzdžių klojimo laivas Akademik Čerskij

Sertifikatorius neigia pranešimus apie pasitraukimą "Nord Stream-2" projekto

(atnaujinta 20:02 2020.11.26)
Bendrovė priėjo prie išvados, kad sankcijos bus taikomos paslaugoms, susijusioms su laivais ir juose sumontuota įranga, reikalinga projektui

VILNIUS, lapkričio 26 — Sputnik. Norvegų "Det Norske Veritas" — "Germanischer Lloyd" (DNV GL) neatsisako "Nord Stream-2" dujotiekio sertifikavimo, tačiau nutraukia darbus, susijusius su jūrų laivais, praneša RBC, remdamasis bendrovės atstovais.

"DNV GL nepriėmė sprendimo atsisakyti sertifikuoti "Nord Stream-2" dujotiekio sistemą", — sakė bendrovės pareigūnas.

Kaip paaiškino DNV, išnagrinėjusi naują Valstybės departamento aiškinimą dėl sankcijų prieš Rusijos ir Vokietijos dujotiekį veiksmų, bendrovė priėjo prie išvados, kad sankcijos bus taikomos paslaugoms, susijusioms su laivais ir juose sumontuota įranga, reikalinga projektui. Bendrovė pabrėžė, kad neatsisako teikti su "Nord Stream-2" vamzdynais susijusių paslaugų.

"Nord Stream-2" DNV GL dalyvavo dokumentų peržiūroje ir statybos darbų atitikties standartams patikrinime. Tai taip pat apėmė įrangos, kuri buvo naudojama laivuose, tiesiant dujotiekį, bandymus ir paruošimą. Be to, įmonei reikėjo išduoti atitikties sertifikatą, tinkamai įvykdžius projektą.

Projektas "Nord Stream-2" numato dviejų dujų linijų, kurių bendras pajėgumas — 55 mlrd. kubinių metrų per metus, iš Rusijos pakrantės per Baltijos jūrą į Vokietiją. Jis taip pat eis per Suomijos, Švedijos ir Danijos teritorines arba išskirtines ekonomines zonas. Projektą įgyvendina "Nord Stream 2 AG". "Gazprom" skirs pusę lėšų, o likusią dalį investuos Europos partneriai: "Uniper", "Wintershall", "OMV", "Shell" ir "Engie".

Vokietija remia statybą, pabrėždama, kad projektas yra komercinis. Pasak ekonomikos ministro Peterio Altmejerio, "Nord Stream-2" prisidės prie dujų tiekimo į Europą stabilizavimo.

Projektą taip pat palaiko Austrija, kuri suinteresuota patikimu gamtinių dujų tiekimu. Viena pabrėžė, kad JAV ketinimai taikyti sankcijas projekte dalyvaujančioms įmonėms "kelia klausimų tarptautinės teisės požiūriu".

Pasak Austrijos koncerno "OMV" vadovo Rainerio Zelės, Maskva jau seniai įsitvirtino kaip patikima energijos išteklių tiekėja.

Projektą taip pat remia Norvegija, kurios vyriausybei priklauso 30 proc. bendrovės "Kvaerner", vieno iš dujotiekio rangovų, akcijų.

Prieš dujotiekio tiesimą yra JAV, Ukraina, Lenkija ir kai kurias kitos valstybės. Pasak kritikų, "Nord Stream-2" yra politinis projektas. Tuo tarpu Rusijos valdžios institucijos ne kartą pareiškė, kad projektas yra komercinis, o jo tikslas — padidinti Europos energetinį saugumą.

Nord Stream-2
© Sputnik
"Nord Stream-2"
Tegai:
Nord Stream-2
Temos:
Dujotiekio "Nord Stream-2" statyba
Dokai Klaipėdos uoste, archyvinė nuotrauka

Malkų įlanką papildė antrasis plaukiojantis dokas

(atnaujinta 18:26 2020.11.26)
Pažymima, kad šiuo metu 201 metro ilgio, 35 metrų pločio ir 30 000 tonų keliamosios galios dokui PD-170, atliekami paskutiniai remonto darbai. Pirmąjį laivą remontui jis priims jau šių metų gruodį

VILNIUS, lapkričio 26 — Sputnik. Vakarų laivų gamyklos įmonių grupės (VLG) dokų rikiuotę papildė antras laivų remontui skirtas plaukiojantis dokas, praneša Klaipėdos uosto spaudos tarnyba.

Pabrėžiama, kad jis pastatytas į nuolatinę savo vietą ir jau netrukus galės priimti laivus. Tokie pokyčiai simbolizuoja, jog sparčiais žingsniais artėjama Malkų įlankos infrastruktūros išvystymo projekto pirmojo etapo pabaigos link.

Pažymima, kad šiuo metu 201 metro ilgio, 35 metrų pločio ir 30 000 tonų keliamosios galios dokui PD-170, atliekami paskutiniai remonto darbai. Pirmąjį laivą remontui jis priims jau šių metų gruodį. 

"Tai išskirtinis projektas, prie kurio sėkmingo įgyvendinimo dirbo daugybė žmonių. Noriu jiems visiems nuoširdžiai padėkoti. Į savo nuolatinę vietą pastatytas dokas — tai vienas svarbiausių akcentų, bylojančių, kaip keičiasi Malkų įlanka, kaip ji atsiveria naujoms galimybėms ir perspektyvoms. Iki šiol senos krantinės ir nepakankamas gylis ribojo krovos procesus, neleido išnaudoti visų turimų krovos ir technologinių galimybių uosto kompanijoms," — sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Tuo pačiu teigiama, kad šiuo metu laukiama 2-ojo įmonės nuomojamų krantinių rekonstrukcijos etapo pradžios. Jų rekonstrukcija yra būtina, norint remontuoti ir prišvartuoti atvykstančius didelio tonažo laivus, kadangi daugiau nei prieš 50 metų pastatytos krantinės dėl esamo ilgio ir gylio, nebeatitinka šių dienų laivybos tendencijų ir poreikių, šiuolaikinių laivų parametrų. 

Tegai:
Klaipėdos uostas
Dar šia tema
Lietuva nori pinigų avarijos Baltarusijos AE atveju
Lietuva šiais metais tapo finansinių paslaugų eksporto lydere Baltijos šalyse