Žuvis

Lietuvoje eksportuojamos prekės per metus atpigo daugiau nei 5 %

(atnaujinta 21:43 2020.11.16)
Importuotos produkcijos kainos, palyginti su praėjusių metų rugsėjo mėnesiu, buvo net mažesnės 6,4 %

VILNIUS, lapkričio 17 — Sputnik. Lietuvoje rugsėjį eksportuotų ir importuotų prekių kainos, palyginti su rugpjūčio mėn., sumažėjo atitinkamai 1,7 ir 0,3 %, praneša Statistikos departamentas.

Iš eksportuotų prekių labiausiai (20 %) atpigo variklinės transporto priemonės. Atliekos, atliekų surinkimo bei rafinuoti naftos produktai atpigo po 9,9 %, kompiuteriai ir išorinė įranga — 8,5 %., bet pabrango žuvys ir kiti žuvininkystės produktai — 14,1 %, žemės ūkio daugiamečiai augalai — 11,1, plieniniai vamzdžiai, vamzdeliai, tuščiaviduriai profiliuočiai ir susijusios jungiamosios detalės — 9,7 %.

Iš importuotų prekių daugiausia (6 %) atpigo žalia nafta. Rafinuoti naftos produktai atpigo 3,3 %, perdirbta ir konservuota žuvis, vėžiagyviai ir moliuskai — 2,8 %, bet pabrango gamtinės dujos, suskystintos arba dujinės būsenos — 53,1 %, niekur kitur nepriskirti kasybos ir karjerų eksploatavimo produktai — 7,6, konstrukciniai metaliniai gaminiai — 2,6 %.

Per mėnesį iš euro zonos importuotų prekių kainos sumažėjo 0,1 %, ne iš euro zonos — sumažėjo 0,5 %. Tuo tarpu per metus iš euro zonos importuotų prekių kainos sumažėjo 1 %, ne iš euro zonos — 11 %.

Per metus, palyginti su 2019 m. rugsėju, eksportuojamų prekių kaina sumažėjo 5,6 %, o importuojamų — 6,4 %.

Tegai:
eksportas, Lietuva
Dar šia tema
Lietuva eksportuos daugiau maisto produkcijos į Pietų Korėją ir Moldovą
Rusijoje pasiūlyta apriboti medienos eksportą per sieną su Lietuva
Lietuvos gamintojai galės eksportuoti pieno produktus į Kolumbiją
Nord Stream-2

Laivas, galintis užbaigti "Nord Stream-2" grįžta į Kaliningradą

(atnaujinta 09:10 2020.11.27)
Spalį laivas kelias savaites buvo prie Kaliningrado priešais Kuršių neriją, kur netoli jo dirbo tiekimo laivas "Finval"

VILNIUS, lapkričio 27 — Sputnik. Laivas "Akademik Čerskij" mėnesį po inkaravimo Vokietijos Mukrano uoste, kuris yra projekto "Nord Stream-2" logistikos bazė, grįžta į Kaliningradą, rodo jūrų "Marine Traffic" portalo duomenys.

Spalį laivas kelias savaites buvo prie Kaliningrado priešais Kuršių neriją, kur netoli jo dirbo tiekimo laivas "Finval". Vėliau mėnesio pabaigoje "Akademik Čerskij" iškeliavo į Mukraną, jį lydėjo dar keli laivai — "Artemis Offshore", "Ostap Sheremeta", "Finval" ir "Umka".

"Artemis Offshore" ir "Ostap Sheremeta" grįžo į Rusiją anksčiau lapkritį, o ketvirtadienio vakarą "Akademik Čerskij" taip pat pakeitė kursą į Kaliningradą. Pasak "Marine Traffic", laivas tikslą pasieks šeštadienį.

Projektas "Nord Stream-2" numato dviejų dujų linijų, kurių bendras pajėgumas — 55 mlrd. kubinių metrų per metus, iš Rusijos pakrantės per Baltijos jūrą į Vokietiją. Jis taip pat eis per Suomijos, Švedijos ir Danijos teritorines arba išskirtines ekonomines zonas. Projektą įgyvendina "Nord Stream 2 AG". "Gazprom" skirs pusę lėšų, o likusią dalį investuos Europos partneriai: "Uniper", "Wintershall", "OMV", "Shell" ir "Engie".

Vokietija remia statybą, pabrėždama, kad projektas yra komercinis. Pasak ekonomikos ministro Peterio Altmejerio, "Nord Stream-2" prisidės prie dujų tiekimo į Europą stabilizavimo.
Projektą taip pat palaiko Austrija, kuri suinteresuota patikimu gamtinių dujų tiekimu. Viena pabrėžė, kad JAV ketinimai taikyti sankcijas projekte dalyvaujančioms įmonėms "kelia klausimų tarptautinės teisės požiūriu".

Pasak Austrijos koncerno "OMV" vadovo Rainerio Zelės, Maskva jau seniai įsitvirtino kaip patikima energijos išteklių tiekėja.

Projektą taip pat remia Norvegija, kurios vyriausybei priklauso 30 proc. bendrovės "Kvaerner", vieno iš dujotiekio rangovų, akcijų.

Prieš dujotiekio tiesimą yra JAV, Ukraina, Lenkija ir kai kurias kitos valstybės. Pasak kritikų, "Nord Stream-2" yra politinis projektas. Tuo tarpu Rusijos valdžios institucijos ne kartą pareiškė, kad projektas yra komercinis, o jo tikslas — padidinti Europos energetinį saugumą.

Nord Stream-2
© Sputnik
"Nord Stream-2"
Tegai:
laivas, Kaliningradas, Nord Stream-2
Temos:
Dujotiekio "Nord Stream-2" statyba
Dar šia tema
Vokietija vadina JAV sankcijas prieš "Nord Stream-2" nepriimtinomis
Baidenas pavers JAV Europos marionete
Vamzdžių klojimo laivas Akademik Čerskij

Sertifikatorius neigia pranešimus apie pasitraukimą "Nord Stream-2" projekto

(atnaujinta 20:02 2020.11.26)
Bendrovė priėjo prie išvados, kad sankcijos bus taikomos paslaugoms, susijusioms su laivais ir juose sumontuota įranga, reikalinga projektui

VILNIUS, lapkričio 26 — Sputnik. Norvegų "Det Norske Veritas" — "Germanischer Lloyd" (DNV GL) neatsisako "Nord Stream-2" dujotiekio sertifikavimo, tačiau nutraukia darbus, susijusius su jūrų laivais, praneša RBC, remdamasis bendrovės atstovais.

"DNV GL nepriėmė sprendimo atsisakyti sertifikuoti "Nord Stream-2" dujotiekio sistemą", — sakė bendrovės pareigūnas.

Kaip paaiškino DNV, išnagrinėjusi naują Valstybės departamento aiškinimą dėl sankcijų prieš Rusijos ir Vokietijos dujotiekį veiksmų, bendrovė priėjo prie išvados, kad sankcijos bus taikomos paslaugoms, susijusioms su laivais ir juose sumontuota įranga, reikalinga projektui. Bendrovė pabrėžė, kad neatsisako teikti su "Nord Stream-2" vamzdynais susijusių paslaugų.

"Nord Stream-2" DNV GL dalyvavo dokumentų peržiūroje ir statybos darbų atitikties standartams patikrinime. Tai taip pat apėmė įrangos, kuri buvo naudojama laivuose, tiesiant dujotiekį, bandymus ir paruošimą. Be to, įmonei reikėjo išduoti atitikties sertifikatą, tinkamai įvykdžius projektą.

Projektas "Nord Stream-2" numato dviejų dujų linijų, kurių bendras pajėgumas — 55 mlrd. kubinių metrų per metus, iš Rusijos pakrantės per Baltijos jūrą į Vokietiją. Jis taip pat eis per Suomijos, Švedijos ir Danijos teritorines arba išskirtines ekonomines zonas. Projektą įgyvendina "Nord Stream 2 AG". "Gazprom" skirs pusę lėšų, o likusią dalį investuos Europos partneriai: "Uniper", "Wintershall", "OMV", "Shell" ir "Engie".

Vokietija remia statybą, pabrėždama, kad projektas yra komercinis. Pasak ekonomikos ministro Peterio Altmejerio, "Nord Stream-2" prisidės prie dujų tiekimo į Europą stabilizavimo.

Projektą taip pat palaiko Austrija, kuri suinteresuota patikimu gamtinių dujų tiekimu. Viena pabrėžė, kad JAV ketinimai taikyti sankcijas projekte dalyvaujančioms įmonėms "kelia klausimų tarptautinės teisės požiūriu".

Pasak Austrijos koncerno "OMV" vadovo Rainerio Zelės, Maskva jau seniai įsitvirtino kaip patikima energijos išteklių tiekėja.

Projektą taip pat remia Norvegija, kurios vyriausybei priklauso 30 proc. bendrovės "Kvaerner", vieno iš dujotiekio rangovų, akcijų.

Prieš dujotiekio tiesimą yra JAV, Ukraina, Lenkija ir kai kurias kitos valstybės. Pasak kritikų, "Nord Stream-2" yra politinis projektas. Tuo tarpu Rusijos valdžios institucijos ne kartą pareiškė, kad projektas yra komercinis, o jo tikslas — padidinti Europos energetinį saugumą.

Nord Stream-2
© Sputnik
"Nord Stream-2"
Tegai:
Nord Stream-2
Temos:
Dujotiekio "Nord Stream-2" statyba
Dronas-kamikadzė ZALA Lancet

"Kalašnikov" kuria naujus dronus-kamikadzes

(atnaujinta 15:11 2020.11.27)
Kompanija papasakojo, jog gamina seriją smogiamųjų bepiločių kompleksų, kurie pagal savo taktines ir technines savybes yra geresni nei užsienio konkurentai

VILNIUS, lapkričio 27 — Sputnik. Koncerno "Kalašnikov" (kuris yra "Rostech" dalis) dukterinė įmonė "Zala Aero Group" dirba kuriant naujus bepiločius orlaivius, tame tarpe dronus-kamikadzes, interviu RIA Novosti pasakė valstybinės korporacijos "Rostech" ginkluotės komplekso pramonės direktorius Bekchanas Ozdojevas.

"Kompanija "ZALA AERO GROUP", priklausanti "Kalašnikov" grupei, gamina seriją smogiamųjų bepiločių kompleksų, tarp kurių "KUB", "Lancet-1" ir "Lancet-3". Visi jie yra geresni nei užsienio konkurentai pagal savo taktines ir technines savybes. Tačiau mes ties tuo nesustojame ir nuolat dirbame kurdami naujus bepiločius, tame tarpe dronus kamikadzes", — pasakė jis.

Anksčiau parodoje "IDEX-2019" Abu Dabyje "Kalašnikov" pristatė droną-kamikadzę "Kub". Vėliau įmonė sukūrė "Lancet" — pirmąjį Rusijoje patruliuojantį droną-kamikadzę.

Kaip pareiškė "Rostech" generalinis direktorius Sergejus Čemezovas, naujajame išmaniajame komplekse "ZALA Lancet" yra žvalgybos, ryšių, navigacijos ir didelio tikslumo smogiamasis elementas.

Tegai:
Rusija, bepilotis orlaivis, dronas, Koncernas "Kalašnikov"
Dar šia tema
Koncernas "Kalašnikovas" palygino "AK-12" ir amerikiečių M4
"Kalašnikov" parodė naujo elektrinio motociklo prototipą — video
"Kalašnikov" parodė universalų nepilotuojamą konvertoplaną — video
"Kalašnikov" sukūrė naują automatą AK-19 — video