Magistralė Via Baltica

Susisiekimo ministro netenkina "Via Baltica" rekonstrukcijos pabaigos data

(atnaujinta 18:56 2021.02.01)
Skuodis pabrėžė, kad tai bus įmanoma, jei bus pakankamas finansavimas ir nebus vėluojama vykdyti viešuosius pirkimus

VILNIUS, vasario 1 — Sputnik. Lietuvos susisiekimo ministerijos vadovas Marius Skuodis mano, kad reikėtų paspartinti tarptautinės magistralės "Via Baltica" statybą, nes jam netinka projekto užbaigimo data (2025 metai). Tai jis pareiškė praėjusį trečiadienį Seimo Ekonomikos komiteto posėdyje.

Skuodis pažadėjo rasti būdų, kaip paspartinti įgyvendinimą.

"Viską planuotume pabaigti geriausiu atveju, jeigu turime finansus, su viešaisiais pirkimais niekas nevėluoja, tai 2025 metų pabaigoje. Ir tai yra tikrai nuviliantys duomenys", — sakė jis.

Pasak ministro, iki 2024 metų pabaigos planuojama nutiesti maždaug pusę atkarpos nuo Lenkijos sienos iki Marijampolės, o tuo tarpu Lenkija planuoja savo dalį nutiesti 2022–2023 metais.

"Žiūrim, ar įmanoma kažką pagreitinti. Dirbame su žemės paėmimo procedūromis, techninio projekto parengiamieji darbai vyksta", — sakė jis.

Automobilių srautas palei "Via Baltica" yra didžiausias Lietuvoje, priminė Susisiekimo ministerijos vadovas.

Magistralė "Via Baltica"

Magistralė "Via Baltica" eina iš Talino į Varšuvą ir yra judriausias kelias Lietuvoje: per ją eina dideli krovinių transporto srautai iš Vakarų Europos.

Praėjusių metų pabaigoje buvo užbaigta ruožo tarp Kauno ir Marijampolės rekonstrukcija. Toliau planuojama rekonstrukcija nuo Marijampolės iki Lietuvos ir Lenkijos valstybės sienos.

Bendras "Via Baltica" ilgis šalies teritorijoje yra 274 km. Magistralei suteiktas ypatingos valstybinės svarbos statusas.

Tegai:
Susisiekimo ministerija, Via Baltica
Klaipėda, archyvinė nuotrauka

Ekonomistas išvardijo Lietuvos miestus, kur atlyginimai didesni nei Rygoje

(atnaujinta 16:23 2021.03.06)
Mauricas pažymėjo, kad Latvijos sostinę jau vejasi net 17% atlyginimų augimą pademonstravę Šiauliai

VILNIUS, kovo 6 — Sputnik. Vyriausiasis "Luminor" ekonomistas Žygimantas Mauricas pareiškė, kad Vilniuje, Kaune bei Klaipėdoje atlyginimai didesni nei Rygoje.

"Vilnius aplenkė Rygą dar 2019 metais, o 2020 metų pabaigoje ją aplenkė ir Kaunas bei Klaipėda. Nieko nuostabaus, turint omenyje, kad metinis atlyginimų "į rankas" augimas Kaune ir Klaipėdoje 2020 m. IV ketv. siekė 13%, Rygoje – vos 6%, o Vilniuje 11%", — parašė jis Facebook

Mauricas pažymėjo, kad Latvijos sostinę jau vejasi net 17% atlyginimų augimą pademonstravę Šiauliai. Tarp Šiaulių ir Rygos beliko 101 euro skirtumas.

"Latviai dėl tokios statistikos turėtų jaustis itin nejaukiai, nes tarpukario laikotarpiu (1918-1940 metais) Latvijoje atlyginimai buvo apie du kartus didesni nei Lietuvoje, tad dažnas lietuvis vykdavo į Rygą uždarbiauti", – rašo Mauricas.

Anksčiau Statistikos departamentas pranešė, kad Vidutinis mėnesinis bruto darbo užmokestis šalies ūkyje (be individualiųjų įmonių) 2020 m. ketvirtąjį ketvirtį sudarė 1 524,2 euro ir, palyginti su 2020 metų trečiuoju ketvirčiu, padidėjo 4,8 proc. Viešajame sektoriuje vidutinis mėnesinis bruto darbo užmokestis sudarė 1 686,8 EUR ir buvo 9,1 proc. didesnis, privačiajame – 1 450,7 EUR ir buvo 2,6 proc. didesnis.

Tegai:
atlyginimai, Ryga
Dar šia tema
Darbdavių apklausa: reikės mažiau darbuotojų, atlyginimams bus skirta mažiau lėšų
Eurostatas palygino minimalius europiečių atlyginimus: didžiausi — Liuksemburge
Mažų atlyginimų gavėjai Europos Sąjungoje
Nausėda sugalvojo, kaip kovoti su nedarbu ir kelti atlyginimus
Jūrų prekybos uostas Ust Luga

Baltarusija pradėjo pristatyti savo naftos produktus į Rusijos uostus

(atnaujinta 14:51 2021.03.06)
Planuojama, kad 2021–2023 metais Baltarusijos įmonės Rusijos uostuose perkraus daugiau kaip 9,8 mln. tonų krovinių

VILNIUS, kovo 6 — Sputnik. Pirmosios Baltarusijos naftos produktų siuntos pristatomos į Rusijos uostus nuo kovo 5 dienos, praneša Rusijos transporto ministerija.

"Kovo 5 dieną į terminalą "Portenergo", jūrų uostą Ust-Lugą keliais traukiniais buvo išsiųsta daugiau nei 5000 tonų baltarusiško benzino", — ministerijos pranešimą cituoja RIA Novosti

Siuntėjas buvo AB "Mozyrio naftos produktų gamykla". Krovinys į "Portenergo" terminalą atvyks kovo 9 dieną.

Antroji siunta iš "Mozyrio NPG" įvyko kovo 6 dieną - buvo išsiųsta 3,6 tūkst. tonų mazuto partija. Krovinys bus perkrautas į Sankt Peterburgo jūrų uostą.

Vasario 19 dieną Maskva ir Minskas pasirašė tarpvyriausybinį susitarimą dėl bendradarbiavimo Baltarusijos naftos produktų, skirtų eksportuoti į trečiąsias šalis per Rusijos jūrų uostus, gabenimo ir perkrovimo srityje. Dokumente numatyta, kad Baltarusijos įmonės 2021–2023 metais Rusijos uostuose perkraus daugiau kaip 9,8 mln. tonų krovinių.

Praėjusių metų rugpjūtį Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka paskelbė apie galimą prekybos srautų persiorientavimą iš Baltijos uostų. Rugsėjį Rusijos ir Baltarusijos ministrų pirmininkų derybose buvo aptartas naftos srautų perkėlimas iš Lietuvos uostų į Rusijos uostus, tarp jų ir į Ust Lugą. Taip pat rugsėjį Aleksandras Novakas, tuometinis Rusijos Federacijos energetikos ministerijos vadovas, sakė, kad svarstoma galimybė perkelti naftos produktų srautus iš Baltijos uostų į šiaurės vakarų Rusijos uostus (Ust Lugą, Primorską, Vysocką, Sankt Peterburgą). 

Tegai:
Rusija, Baltarusija
Dar šia tema
Muitininkai vilkiku gabentame silkių krovinyje rado kontrabandinių rūkalų
Pralaimėjo ir liko viena: Lietuva panikuoja dėl Baltarusijos krovinių praradimo
Mirtina avarija Trakų rajone: "Audi" susidūrė su krovininiu automobiliu