SGD tanklaivis Coral Fungia, archyvinė nuotrauka

Antrasis tanklaivis vasarį: Lietuva gavo naują SGD partiją Rusijos

(atnaujinta 09:20 2021.02.05)
SGD terminalo operatorės "Klaipėdos naftos" teigimu, laivas turėtų pristatyti 9,5 tūkst. kubinių metrų dujų

VILNIUS, vasario 5 — Sputnik. Į Lietuvą atvyko antra vasarį suskystintų gamtinių dujų (SGD) partija iš Rusijos. Apie tai praneša "Marinetraffic.com" portalas.

Tanklaivis "Coral Fungia" trečiadienį paliko Rusijos Vysocko uostą ir penktadienio rytą atplaukė į Klaipėdą. SGD terminalo operatorės "Klaipėdos naftos" duomenimis, laivas turi pristatyti 9,5 tūkst. kubinių metrų dujų.

Pirmasis tanklaivis į Lietuvą atvyko mėnesio pradžioje ir pristatė panašų kiekį SGD. Kitas pristatymas planuojamas pagal KN tvarkaraštį vasario 9 dieną, iš viso vasario mėnesį Lietuva planuoja gauti 185,5 tūkst. kubinių metrų suskystintų gamtinių dujų.

Lietuva SGD terminalą pastatė 2014 metais. Valdžia šį žingsnį pateisino noru atsikratyti Rusijos "Gazprom" "monopolijos". Tačiau terminalas valstybei kainuoja brangiai: "Klaipėdos nafta" už nuomą Norvegijai kasmet sumoka 60 milijonų eurų. Dažniausiai Lietuva SGD gauna iš Norvegijos ir Rusijos.

Spalį Lietuvos energetikos ministerija turėjo parengti įstatymo projektą, kurio tikslas — sumažinti suskystintų gamtinių dujų (SGD) tiekimo į Klaipėdos terminalą kainą.

Ekspertai ne kartą pabrėžė, kad Lietuvos valdžios institucijų noras atsisakyti Rusijos dujų nėra susijęs su ekonominiu tikslingumu. Be to, pasak Nepriklausomos kuro tiekėjų sąjungos viceprezidento Dmitrijaus Gusevo, Lietuva perka Amerikos SGD dėl Vašingtono spaudimo, nes Valstijos nori tiekti savo kurą Europos rinkoje.

Tegai:
Rusija, SGD, Lietuva
Dar šia tema
Buvęs Vokietijos kancleris priminė apie JAV dujų trūkumus
Pirmasis tanklaivis vasarį: Lietuva gavo naują SGD partiją iš Rusijos
Ekspertas: Baltarusijos naftos praradimas Lietuvai nežada nieko gero
Nord Stream-2

"Nord Stream-2" statyba Danijos vandenyse tęsėsi iki rugsėjo

(atnaujinta 16:29 2021.03.04)
Kaip pažymėta "Nord Stream 2 AG", "Akademik Čerskij" išvyko iš Vismaro uosto Kaliningrado srityje bandymams atlikti, o po to pradės vamzdžių klojimo darbus išskirtinėje ekonominėje Danijos zonoje

VILNIUS, kovo 4 — Sputnik. Danijos jūrų administracijos (DMA) duomenimis, "Nord Stream-2" statyba Danijos vandenyse buvo pratęsta iki rugsėjo pabaigos.

Kaip nurodoma agentūros svetainėje, "Nord Stream 2 AG" projekto operatorius pranešė, kad "Fortuna" vamzdyną prisijungs "Akademik Čerskij". Darbai ir toliau vyks prie Bornholmo salos.

Iš DMA pranešimo laivų judėjimas šioje srityje bus ribotas.

"Išsami informacija: iki 2021 metų rugsėjo pabaigos tarp 1) — 7) pozicijų bus nutiesti du dujotiekiai", — sakoma pranešime.

Kaip pažymėta "Nord Stream 2 AG", "Akademik Čerskij" išvyko iš Vismaro uosto Kaliningrado srityje bandymams atlikti, o po to pradės vamzdžių klojimo darbus išskirtinėje ekonominėje Danijos zonoje.

Anksčiau buvo pranešta, kad darbai Danijos vandenyse bus vykdomi iki balandžio pabaigos. Tuo pačiu "Gazprom" pareiškė, kad nėra tikslios "Nord Stream-2" statybos pabaigos datos, svarbu pati projekto pradžia.

Nord Stream-2" projektu numatoma nuo Rusijos pakrantės per Baltijos jūrą į Vokietiją nutiesti dvi dujotiekio, kurio bendra galia yra 55 milijardai kubinių metrų dujų per metus, linijas. Jį įgyvendina "Nord Stream 2 AG" su vieninteliu akcininku — "Gazprom". Europos partneriai — "Royal Dutch Shell", "OMV", "Engie", "Uniper" ir "Wintershall" — įsipareigojo iš viso finansuoti projektą 50 proc., t. y. iki 950 milijonų eurų.

"Wintershall Dea" paskelbė, kad baigė investicijas į "Nord Stream-2" statybą, iš viso projekto finansavimui skyrė 730 milijonų eurų. 2020 metais "OMV" ir "Shell" paskelbė visiškai įvykdę savo finansinius įsipareigojimus "Nord Stream-2", o Austrijos "OMV" nurodė, kad kaip paskolos dalį į projektą investavo 730 milijonų eurų. "Nord Stream 2 AG" prašymu visi "Nord Stream-2" projekto užsienio partneriai vienu metu skyrė finansavimą jo statybai.

Tegai:
Danija, Nord Stream 2 AG, Nord Stream-2
Temos:
Saugokime save ir kitus: koronavirusas Lietuvoje ir pasaulyje
Autobuso vairuotojo vieta

Tarpmiestinis keleivinis transportas yra ant žlugimo ribos

(atnaujinta 16:04 2021.03.04)
Lietuvoje įmonės, anot vežėjų, gali ateiti diena, kai tarpmiestinis keleivinis transportas paprasčiausiai nustos veikti, nes tam neliks pinigų

VILNIUS, kovo 4 — Sputnik. Didžioji dauguma tarpmiestinių keleivių vežimo bendrovių, veikiančių Lietuvoje, šiuo metu yra ties žlugimo riba. Apie tai pranešė Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija ("Linava").

Koronaviruso pandemijos metu šios įmonės buvo stipriai nukentėjusios. Asociacija pažymėjo, kad įmonės vos išgyvena, nesugebėdamos keleiviams pilnai teikti paslaugų. Jie priversti sumažinti kelionių skaičių, į juos išleisti vis mažiau autobusų, nes beveik nerenka pinigų net būtiniausioms eksploatacijos išlaidoms padengti.

Asociacijos duomenimis, praėjusių metų kovą — rugsėjį per pandemiją keleivių transporto sektorius patyrė beveik 25 milijonų eurų nuostolius, negavo daugiau kaip 64 milijonų eurų pajamų.

Kaunas, archyvinė nuotrauka
© Sputnik / Владислав Адамовский

Asociacijos "Linava" generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo teigimu, visas transporto sektorius išgyvena vis sunkesnius laikus, ypač vidutinės ir mažos įmonės, kurios iki pandemijos neturėjo pakankamai finansinių išteklių. Jis pridūrė, kad praėjusiais metais tolimųjų reisų keleivių vežėjai negavo reikiamos finansinės valstybės pagalbos.

Jis sakė, kad ankstesnės Susisiekimo ministerijos vadovybės buvo ne kartą prašoma paramos, tačiau nesėkmingai.

Anot vežėjų, gali ateiti diena, kai tarpmiestinis keleivių transportas paprasčiausiai nustos veikti, nes pinigų tam neliks.

Pažymima, kad dabartinė padėtis gali sukelti įmonių bankrotą.

Vežėjų teigimu, vienintelė paramos rūšis, kurią naudojo savivaldybės įmonės, yra subsidija prastovoms išsaugoti darbo vietoms ir laikotarpiui po prastovos karantino metu. Nuo šių metų sausio 1 dienos ši priemonė išnyko.

Lietuvos transporto sektoriuje dirba daugiau nei 70 tūkstančių žmonių ir beveik penki tūkstančiai įmonių, tačiau šis sektorius palaipsniui mažėja dėl nepalankių sąlygų plėtrai respublikoje

Vežėjams aktualus pakeitimas įsigaliojo pirmadienį. Nuo šiol apie išvykimą iš Lietuvos Respublikos Nacionaliniam visuomenės sveikatos centrui (NVSC) turi būti pranešta ne vėliau kaip prieš 24 valandas. Turite užpildyti atitinkamą formą, kai tik paaiškės išvykimo laikas.

Vyriausybė pratęsė karantiną iki kovo 31 dienos imtinai, o judėjimo tarp savivaldybių apribojimai buvo pratęsti iki kovo 15 dienos. Taip pat buvo panaikintas privalomas kaukių dėvėjimas atvirose vietose, kur nėra kitų žmonių, išskyrus šeimos narius.

Tegai:
pinigai, miesto transportas, transportas