Baltarusijos AE

Ekspertas: EP deputatai nusprendė, kad geriausiai visus išmano branduolinę energetiką

(atnaujinta 20:59 2021.02.12)
Europos Parlamente nėra nė vieno specialisto, galinčio pateikti ekspertinę branduolinės saugos analizę, tačiau parlamentarai toliau diskutuoja apie BelAE, priminė ekspertas Sergejus Pikinas

VILNIUS, vasario 12 — Sputnik. Deputatai Europos Parlamente nekompetentingi branduolinės energetikos klausimais, todėl negali vertinti Baltarusijos atominės elektrinės (BelAE) saugumo, interviu Sputnik radijui pasakė Energetikos plėtros fondo direktorius Sergejus Pikinas.

Europos Parlamentas priėmė rezoliuciją, kurioje siūlo Europos Komisijai sustabdyti Baltarusijos atominės elektrinės (BelAE) paleidimą.

Remiantis rezoliucijos tekstu, EP "ragina Komisiją glaudžiai bendradarbiauti su Baltarusijos valdžios institucijomis, kad sustabdytų paleidimo procesą, kol visos ES rekomendacijos, pateiktos pagal testavimą nepalankiausiomis sąlygomis, bus visiškai įgyvendintos ir bus imtasi visų būtinų saugos priemonių, taip pat iki tol, kol Baltarusijos visuomenė ir kaimyninės šalys bus tinkamai informuotos apie priemones, kurių buvo imtasi".

Ekspertas Sergejus Pikinas priminė, kad TATENA pripažino, jog Baltarusijos AE atitinka visus saugos parametrus.

"Europos Parlamentas visada viską žino geriau už visus, net už srities specialistus. Nors Europos Parlamente nėra nė vieno specialisto, kuris galėtų pateikti ekspertinę analizę. BelAE patikrino TATENA — specializuota organizacija prie JT, užsiimanti branduolinėmis technologijomis pasaulyje. TATENA pripažino BelAE saugia ir atitinkančia visus saugos parametrus pasaulyje, kurie dabar yra aukščiausio lygio. Man atrodo, kad TATENA daug geriau išmano branduolinę saugą nei kažkokie deputatai Europos Parlamente", — pasakė ekspertas.

Baltarusijos AE — didžiausias Rusijos ir Baltarusijos ekonominis projektas; jo statybos generalinis rangovas yra "Atomstroyexport" ("Rosatom" dalis). BelAE buvo pasirinkta Rusijos AE konstrukcija su 3 ir daugiau versijų VVER-1200 reaktoriais, atitinkanti aukščiausius tarptautinius patikimumo ir saugos reikalavimus. Tikimasi, kad pirmasis BelAE padalinys bus pradėtas eksploatuoti 2021 metais, antrasis — 2022 metais.

Baltarusija savanoriškai atliko BelAE testavimą nepalankiausiomis sąlygomis 2016–2018 metais pagal ES metodiką. AE saugos trūkumų nenustatyta. Remiantis testų nepalankiausiomis sąlygomis rezultatais, nacionalinė reguliavimo institucija "Gosatomnadzor" parengė nacionalinį veiksmų planą, kuriame apibendrintos tiek nacionalinės ekspertų rekomendacijos, tiek Europos tarpusavio vertinimo ekspertų rekomendacijos. Dokumente yra 23 punktai, įgyvendinimo terminas — nuo 2019 iki 2025 metų. Kai kurios rekomendacijos jau įgyvendintos, įskaitant rekomendacijas dėl papildomų sistemų ir saugos įrangos.

Tegai:
branduolinė energetika, Europos Parlamentas, Astravo AE
Temos:
Astravo atominės elektrinės statybos (519)
Dar šia tema
Ekspertas: Lietuva dėl BelAE sėdi duobėje, kur pateko savo noru
Patvirtinta BelAE blokų paleidimo komplekso priėmimo eksploatuoti tvarka
Į BelAE atvyko Europos ekspertų grupei priklausantis Lietuvos atstovas
Lietuva pranešė apie prekybos elektros energija su RF augimą po BelAE paleidimo
Automobiliai

Paaiškėjo, kurioje Baltijos šalyje automobilių prekyba smuko labiausiai

(atnaujinta 19:17 2021.02.27)
Tyrime pažymima, kad labiausiai pastebimas automobilių pardavimo ES sumažėjimas — didesnis nei perpus — Rumunijoje, Ispanijoje ir Slovakijoje

VILNIUS, vasario 27 — Sputnik. Lietuvoje naujų automobilių pardavimo nuosmukis labiausiai pastebimas tarp Baltijos šalių, praneša Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA).

Taip pat pardavimų nuosmukis Baltijos šalyje tapo vienu didžiausių Europos Sąjungoje.

ACEA duomenimis, sausį Lietuvoje buvo parduoti 2 306 nauji automobiliai, tai yra 45,6 proc. mažiau nei praėjusių metų sausį. Tuo tarpu Latvijoje automobilių pardavimas sumažėjo 33,4 proc., iki 989, o Estijoje — 12,7 proc., iki 1 982.

Naujų automobilių pardavimo sumažėjimas sausio mėnesį buvo labiau pastebimas tik Rumunijoje — 51,9 proc., Ispanijoje — 51,5 proc. ir Slovakijoje — 50,6 proc.

Visoje Europos Sąjungoje naujų automobilių pardavimas šiemet sumažėjo 24 proc., iki 726,5 tūkst.

Populiariausiais tapo "Volkswagen" automobiliai — sausį jų parduota 82 000, arba 30,1 proc. mažiau nei 2020 m. sausio mėn.

Anksčiau ekspertai pažymėjo, kad automobilių pardavimo sumažėjimas yra susijęs su perkamosios galios sumažėjimu koronaviruso sukeltos krizės metu.

Tegai:
automobiliai, Baltijos šalys, ES
Dar šia tema
Gruodį Lietuvos naudotų automobilių rinka smuko beveik 43%
Sausį naujų lengvųjų automobilių registravimas sumažėjo 45%
Nord Stream-2 statybos

Žiniasklaida: Vokietija aptaria keturis "Nord Stream-2" ateities variantus

(atnaujinta 22:35 2021.02.26)
Vienas iš Berlyno svarstomų variantų yra vadinamasis sustabdymo mechanizmas, kuris nutrauks tiekimą per "Nord Stream-2", jei Rusija nutrauks arba sustabdys dujų tranzitą per Ukrainą

VILNIUS, vasario 26 — Sputnik. Vokietijos vyriausybė aptaria keturias galimybes pasiekti kompromisą su JAV dėl "Nord Stream-2", rašo laikraštis "Handelsblatt".

Leidinys gavo ataskaitą apie "Nord Stream-2", kurią JAV valstybės sekretorius Entonis Blinkenas išsiuntė į Kongresą. Joje visų pirma sakoma, kad Berlynas ir Vašingtonas rengia aukšto lygio derybas: ne tik JAV, bet ir Vokietijoje jie galvoja, kaip "nutraukti alinamus ginčus" dėl dujotiekio.

Vienas iš Berlyno svarstomų variantų yra vadinamasis sustabdymo mechanizmas, kuris nutrauks tiekimą per "Nord Stream-2", jei Rusija nutrauks arba sustabdys dujų tranzitą per Ukrainą. Svarbiausia — nenaudoti dujotiekio kaip ginklo prieš Ukrainą, rašo laikraštis.

Kitas variantas — derybų metu užšaldyti statybas. Pasak "Handelsblatt", Valstybės departamentas diskutuoja dėl komisijos, kuri spręstų "Nord Stream-2" klausimą, sukūrimo. Spėjama, kad į ją būtų įtraukti ne tik amerikiečiai, bet ir europiečiai.

Trečiasis variantas — padidinti investicinę pagalbą Ukrainai, o tai sušvelnins Vašingtono poziciją. Galiausiai ketvirta galimybė yra tęsti dujotiekio statybą, nepaisant JAV grasinimų.

"Nord Stream-2" projektu numatoma nuo Rusijos pakrantės per Baltijos jūrą į Vokietiją nutiesti dvi dujotiekio, kurio bendra galia yra 55 milijardai kubinių metrų dujų per metus, linijas. Jį įgyvendina "Nord Stream 2 AG" su vieninteliu akcininku — "Gazprom". Europos partneriai — "Royal Dutch Shell", "OMV", "Engie", "Uniper" ir "Wintershall" — įsipareigojo iš viso finansuoti projektą 50 proc., t. y. iki 950 milijonų eurų.

"Wintershall Dea" paskelbė, kad baigė investicijas į "Nord Stream-2" statybą, iš viso projekto finansavimui skyrė 730 milijonų eurų. 2020 metais "OMV" ir "Shell" paskelbė visiškai įvykdę savo finansinius įsipareigojimus "Nord Stream-2", o Austrijos "OMV" nurodė, kad kaip paskolos dalį į projektą investavo 730 milijonų eurų. "Nord Stream 2 AG" prašymu visi "Nord Stream-2" projekto užsienio partneriai vienu metu skyrė finansavimą jo statybai.

Nord Stream-2
© Sputnik
"Nord Stream-2"

 

Tegai:
Rusija, Vokietija, Nord Stream-2
Temos:
Dujotiekio "Nord Stream-2" statyba
Dar šia tema
"Nord Stream-2" paprašė skubaus leidimo dirbti Vokietijos vandenyse
Lenkija ir Ukraina ragina Baideną "nutraukti" "Nord Stream-2"
"Nord Stream-2" operatorius paskelbė, kad projekto finansavimas pakankamas