Судно-трубоукладчик Фортуна для укладки газопровода Северный поток-2

Vokietijai duokite rusiškų dujų: Ukraina džiaugiasi naujomis JAV sankcijomis 

(atnaujinta 15:18 2021.02.23)
Tuo tarpu Berlynas palaiko dujotiekio „Nord Stream 2“ užbaigimą ir atmeta vienašališkas Vašingtono sankcijas už eksteritorialą

VILNIUS, vasario 23 — Sputnik. Ukrainos dujų perdavimo sistemos operatorius palaiko naujas sankcijas vamzdžių klojimo laivui "Fortūna", susijusiam su dujotiekio "Nord Stream-2" statybomis, teigiama bendrovės interneto svetainėje.

Anksčiau JAV į dar vieną sankcijų sąrašą įtraukė vamzdžių klotuvą "Fortūna" ir jo savininką "KVT-RUS", susijusius su "Nord Stream-2" dujotiekio statyba.

"Vašingtonas paskelbė apie dar vieną sankcijų "Nord Stream-2" etapą. Ukrainos dujų perdavimo sistemos operatorius sveikina tvirtą JAV pasipriešinimą šio pavojingo projekto įgyvendinimui", — sakoma tinklalapyje.

Pasak bendrovės generalinio direktoriaus Sergejaus Makogono, Kijevo pozicija dėl "Nord Stream-2" "lieka nepakitusi".

"Mes kiekvieną dieną dirbame tobulindami dujų transportavimo sistemą ir reglamentus, todėl ES klientams siūlomos daugiau patikimumo ir lankstumo garantijų", — cituoja Makogoną spaudos tarnyba.

Jis taip pat pridūrė, kad Ukrainos dujų perdavimo sistemos operatorius turi laisvų gamtinių dujų tranzito pajėgumų iš Rusijos "tiek, kiek reikia Vokietijai".

Rusijos Federacija ne kartą pareiškė, kad šis projektas yra komercinis ir naudingas Europai. Vokietija pasisako už dujotiekio užbaigimą ir atmeta vienašališkas ekstrateritorines JAV sankcijas.

"Nord Stream-2" numato iš Rusijos pakrantės per Baltijos jūrą į Vokietiją nutiesti dvi dujotiekio, kurio bendra galia siekia 55 milijardus kubinių metrų dujų per metus, linijas. Šiam projektui aktyviai priešinasi JAV, kurios savo suskystintas gamtines dujas reklamuoja ES, taip pat Ukraina ir daugybė Europos šalių. JAV 2019 metų gruodžio mėnesį įvedė sankcijas dujotiekiui, dėl ko Šveicarijos bendrovė "Allseas" buvo priversta nutraukti klojimą.

Darbai pratęsti po metų — 2020 metų gruodžio mėnesį "Fortuna" Vokietijos vandenyse paklojo 2,6 kilometro vamzdžių. Todėl, pasak "Nord Stream AG" (projekto operatoriaus), iš viso jo ilgio 2460 kilometrų liko neužbaigta maždaug 148 kilometrai dujotiekio — 120 kilometrų liko nutiesti Danijos vandenyse ir apie 28 kilometrus Vokietijos. Danijos valdžios institucijos susitarė dėl galimybės priimti klotuvą "Fortuna" nuo sausio 15 dienos, Vokietijos leidimas šiam laivui galioja iki gegužės pabaigos.

Nord Stream-2
© Sputnik
"Nord Stream-2"
Tegai:
Vokietija, JAV, Ukraina, Nord Stream-2
Temos:
Dujotiekio "Nord Stream-2" statyba (586)
Sunkvežimiai

Lietuva neteko per šimto transporto įmonių

(atnaujinta 21:25 2021.02.24)
Vis daugiau logistikos bendrovių persikelia į kitas ES šalis, kur, norėdamos tęsti savo veiklą, atidaro dukterines įmones ar naujas įmones

VILNIUS, vasario 24 — Sputnik. Nuo praėjusio kovo pradžios Lietuva neteko 115 transporto įmonių, iš jų daugiau nei 90 persikėlė į Lenkiją, praneša Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija ("Linava").

Pažymima, kad vis daugiau logistikos sektoriuje veikiančių įmonių palieka Lietuvos rinką ir persikelia į Lenkiją, Vokietiją bei kitas Vakarų Europos šalis, kur atidaro dukterines įmones ar naujas įmones ir tęsia savo veiklą.

"Linava" teigė, kad dėl šių įmonių tęsimo Lenkijoje, Vokietijoje ir kitose šalyse valstybės biudžetas neteks beveik 45 milijonų eurų, o mažesnėms įmonėms gresia žlugimas.

"Linavos" generalinis sekretorius Zenonas Buivydas pažymėjo, kad panašios tendencijos matomos nuo praėjusių metų kovo, kai šalis pradėjo kovą su koronavirusu.

"Vežėjų kraustymąsi į užsienį lemia trys veiksniai — Mobilumo pakete numatytos priemonės, pernai prasidėjusi pandemija ir pradėtos taikyti naujos mokestinės priemonės, kurios padidino naštą vežėjams ir pablogino konkurencijos sąlygas", — teigia jis.

Naujausiais asociacijos duomenimis, pernai Lietuvoje buvo įregistruota 3100 sunkvežimių, arba 43 proc. mažiau nei 2019 metais.

"Vežėjai tiesiog nebeinvestuoja į naujas transporto priemones. Tai negalutiniai duomenys, nes ne visi vežėjai priklauso asociacijai ir ne visi veiklą svetur perkelia padedami tarpininkų, kiti tai daro savarankiškai", — sako jis.

Pavyzdžiui, manoma, kad dėl verslo perkėlimo į Lenkiją Lietuvos biudžetas neteks beveik 36 milijonų eurų.

Asociacijos "Linava" prezidentas Romas Austinskas pažymėjo, kad tai labai nerimą kelianti tendencija, nes vis daugiau įmonių, kurioms per sunku dirbti Lietuvoje, susiduria su finansiniais sunkumais ir verslo nesėkmėmis.

"Veiklą tęsti svetur planuoja ir daugiau transporto įmonių, kurios ieško išeičių, kaip išgyventi kuo mažesnėmis sąnaudomis. Mūsų verslai konkuruoja su Lenkijos, Bulgarijos, Rumunijos vežėjais, kur gerokai palankesnės sąlygos verslui augti", — sakė jis.

"Linavos" atstovai pažymėjo, kad daugelyje šalių koeficientai netaikomi, skirtingai nei Lietuvoje, kur koeficientas nuo 2020 metų padidėjo iki 1,65. Pagrindinis minimalus darbo užmokestis Lietuvoje taip pat padidėjo, o vežėjams pritaikius koeficientą 1,65, jis padidėjo beveik 40 procentų.

Padėtis su vežėjais

Anksčiau ministrė pirmininkė Ingrida Šimonytė sakė, kad ekspertų taryba siūlo sugriežtinti vežėjų kontrolę ir jų tyrimus dėl koronaviruso. Anot jos, kalbama ne apie sienų uždarymą, o apie šiame sektoriuje dirbančių žmonių sveikatos stebėjimą.

Vyriausybės vadovė mano, kad būtina rasti sprendimus, kurie sustiprintų infekcijos plitimo kontrolę.

Praėjusiais metais JK buvo atrasta nauja koronaviruso SARS-CoV-2 mutacija, kuri, pirminiais duomenimis, gali būti 70 proc. užkrečiamesnė nei įprasta padermė. Daugelis šalių uždarė skrydžius į Didžiąją Britaniją. Be to, dėl sunkios padėties pasienyje su Prancūzija sunkvežimių vairuotojai, įskaitant vairuotojus iš Europos, prieš Kalėdų atostogas buvo įstrigę Doverio uoste. Daugelis vežėjų negalėjo grįžti namo per Kalėdas.

Tegai:
Lietuva, ekonomika, įmonės
Nord Stream-2

Vokietijos "Wintershall Dea" baigė "Nord Stream-2" finansavimą

(atnaujinta 15:33 2021.02.24)
Jos dalyvavimas "Nord Stream-2" projekte apsiriboja paskolų teikimu kartu su keturiomis kitomis Europos energetikos įmonėmis

VILNIUS, vasario 24 — Sputnik. Vokietijos "Wintershall Dea", vienas iš "Gazprom" finansinių partnerių "Nord Stream-2", užbaigė investicijas į dujotiekio statybą ir iš viso šiam projektui skyrė 730 milijonų eurų, pranešė RIA Novosti.

"Grupės dalyvavimas "Nord Stream-2" projekte apsiriboja paskolų teikimu kartu su keturiomis kitomis Europos energetikos įmonėmis ("Engie", "OMV", "Shell" ir "Uniper"). Bendrovės mokėjimai pagal "Nord Stream 2 AG" paskolą siekia 730 milijonų eurų ir buvo baigti prieš rekomendacijų peržiūrėjimą pagal "Įstatymo dėl atoveikio JAV priešininkams sankcijomis" (CAATSA) 232 skirsnį", — sakoma pranešime.

"Daugiau mokėjimų neplanuojama", — priduria "Wintershall DEA".

"Nord Stream-2" projektu numatoma nuo Rusijos pakrantės per Baltijos jūrą iki Vokietijos nutiesti dvi dujotiekio linijas, kurių bendras pajėgumas sieks 55 milijardus kubinių metrų dujų per metus.

Jungtinės Valstijos aktyviai priešinasi projektui, norėdamos tiekti Europai savo suskystintas gamtines dujas, taip pat Ukraina ir daugelis kitų Europos šalių. 2019 metų gruodžio mėnesį Vašingtonas įvedė sankcijas dujotiekiui, dėl ko Šveicarijos "Allseas" buvo priversta nutraukti savo darbą projekte. Tuo tarpu Rusija ne kartą pabrėžė, kad dujotiekio statyba atitinka Europos vartotojų interesus ir siekia grynai ekonominių tikslų.

Vokietija pasisako už dujotiekio užbaigimą ir atmeta vienašališkas ekstrateritorines JAV sankcijas.

Tegai:
Vokietija, Nord Stream-2
Temos:
Dujotiekio "Nord Stream-2" statyba (586)
Grietosios pagalbos automobilis, archyvinė nuotrauka

Pasvalio rajone vairuotojas atsitrenkė į greitosios pagalbos automobilį ir žuvo

(atnaujinta 09:45 2021.02.25)
Policijos duomenimis, mirusiajam buvo apie 53 metai. Incidentas įvyko trečiadienį kelio Joniškis–Žeimelis–Pasvalys 61-ame kilometre

VILNIUS, vasario 25 — Sputnik. Pasvalio rajone įvyko eismo įvykis, kurio metu žuvo vairuotojas. Apie tai pranešė Lietuvos policijos departamento spaudos tarnyba.

Incidentas įvyko trečiadienį apie 10:00 kelio Joniškis–Žeimelis–Pasvalys 61-ame kilometre.

Automobilis "VW Golf", vairuojamas vyro, gimusio 1989 metais, išvažiavo į priešpriešinio eismo juostą ir susidūrė su GMP tarnybiniu automobiliu "VW Transporter", vairuojamu vyro, gimusiu 1968 metais. Eismo įvykio metu žuvo "VW Golf" vairuotojas bei nukentėjo automobilio "VW Transporter" keleivis, gimęs 1934 metais, kuris paguldytas į ligoninę.

Pradėtas ikiteisminis tyrimas.

Tegai:
eismo įvykis, policija, Lietuva
Dar šia tema
Rastas be žinios dingusio Utenos savivaldybės administracijos direktoriaus kūnas
Lietuvos policija autobuse pagavo vyrą, pranešusį apie bombą