"Susidoroti" su Rusijos žiniasklaida. Žodžio laisvės pažeidimai Baltijos šalyse

55
(atnaujinta 22:02 2019.07.24)
Per pastaruosius penkerius metus įvykę Rusijos agentūrų, laikraščių, radijo ir televizijos kanalų korespondentų ir redaktorių priespaudos atvejai skaičiuojami dešimtimis
Rusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse
© Sputnik /

Lietuvos, Latvijos ir Estijos valdžios garsėja savo antirusiška pozicija ir nesibaigiančiais išpuoliais prieš Rusijos žiniasklaidą ir žurnalistus. Trečiadienį paaiškėjo, kad Ryga nusprendė užblokuoti portalą "Baltnews.lv".

Pasak Latvijos užsienio reikalų ministerijos, ši svetainė tariamai "kelia grėsmę Ukrainos teritoriniam vientisumui, šalies nepriklausomybei ir suverenitetui, todėl jai taikomos ES sankcijos". Portalo žurnalistams Latvijoje gresia baudžiamoji atsakomybė.

Anksčiau paaiškėjo, kad Vilniaus apygardos teismas nusprendė užblokuoti "Sputnik Lietuva" svetainę. Draudimas grindžiamas tariamu "autorinių teisių pažeidimu", susijusiu su nacionalinio transliuotojo "LRT" medžiaga.

Gegužės pabaigoje, beveik iš karto po prezidento rinkimų Lietuvoje, "Sputnik Lietuva" vyriausiasis redaktorius Maratas Kasemas buvo sulaikytas Vilniaus oro uoste, jam buvo uždrausta atvykti į respubliką penkerius metus, be to, žurnalistas paskelbtas "grėsme nacionaliniam saugumui". Lietuvos valdžios institucijos labai domėjosi redakcijos veikla bei informacijos šaltiniais.

Šie pavyzdžiai toli gražu nėra vieninteliai Rusijos žiniasklaidos ir žurnalistų priespaudos Baltijos šalyse atvejai. Plačiau — "Sputnik Lietuva" infografikoje.

55
Tegai:
televizija, laikraštis, Rusija, Baltijos šalys, žodžio laisvė, Rusijos žiniasklaida