Televizijos trasliacija, archyvinė nuotrauka

Lietuva laukia pasiteisinimų "RTR Planeta" ir "TVCI" arba taikys sankcijas

77
(atnaujinta 12:38 2017.08.22)
Du rusų kalba Lietuvoje transliojami televizijos kanalai "RTR Planeta" ir "TVCI" vėl sulaukė Lietuvos radijo ir televizijos komisijos pretenzijų, šiuo metu Lietuva laukia pasiaiškinimų iš Rusijos pusės, jeigu per 15 dienų nebus pasiektas draugiškas susitarimas, Lietuva ketina taikyti sankcijas

VILNIUS, rugpjūčio 22 — Sputnik. Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) išsiųs Rusijos televizijos kanalų "RTR-Planeta" ir "TVCI" vadovybei laiškus su prašymu paaiškinti šių kanalų laidose, kuriose buvo kalbama ir apie Lietuvą, nustatytus pažeidimus, rašome LRTK pranešime spaudai.

LRTK 2017 metų rugpjūčio 21 dieną posėdyje apsvarstė Lietuvoje rusų kalba retransliuojamose televizijos programose "RTR Planeta" ir „TVCI" paskleistą informaciją.

LRTK nustatė, kad 2017 metų gegužės 31 dieną Rusijos televizijos programos "RTR Planeta" laidoje "Vakaras su Vladimiru Solovjovu" buvo kurstomas karas, nesantaika ir neapykanta tarp tautų ir  tautinių bendrijų.

"Tokia informacija yra draudžiama platinti pagal Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo ir Europos Sąjungos Audiovizualinės žiniasklaidos direktyvos nuostatas, kurių privalo laikytis Europos Sąjungos jurisdikcijai priklausantys transliuotojai, taip pat ir Švedijos Karalystėje registruota televizijos programa "RTR Planeta", — rašome pranešime.

Tai jau antras LRTK nustatytas toks televizijos programos "RTR Planeta" pažeidimas per 12 mėnesių, todėl komisija nusprendė pradėti konsultacijas ir informuoti visas suinteresuotas šalis. 2016 metų lapkritį komisija jau buvo nutraukusi trims mėnesiams Rusijos televizijos kanalo "RTR Planeta" transliaciją.

Taigi, galimybes pasiaškinti turės televizijos programos "RTR Planeta" transliuotoja — VGTRK (Rusijos valstybinės televizijos ir radijo transliavimo kompanija), šią programą registravusi Švedijos spaudos ir transliavimo institucija bei Europos Komisija. Kiekviena šalis galės pateikti savo komentarus apie padarytus pažeidimus ir ketinamas pritaikyti sankcijas, jei tokie pažeidimai kartosis.

"Pagal nustatytą procedūrą LRTK privalo užtikrinti, kad visos suinteresuotos šalys turėtų galimybę pateikti komentarus dėl padarytų pažeidimų. Jeigu per 15 dienų nuo pranešimo apie pažeidimą gavimo nebus draugiškai susitarta dėl problemos sprendimo ir pažeidimai kartosis, LRTK turės teisę taikyti sankcijas", — skelbia perspėjimą LRTK.

Be to, LRTK nustatė Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo pažeidimus ir  Rusijos Federacijos jurisdikcijai priklausančios programos "TVCI" 2017 metų birželio 10 dienos laidoje "Teisė žinoti".

"Laidoje dalyvavusio Vladimiro Žirinovskio teiginiuose taip pat buvo kurstomas karas, nesantaika ir neapykanta tarp tautų", — teigiama komisijos sprendime.

LRTK nusprendė informuoti šios programos transliuotoją Federalinę komunikacijų technologijų priežiūros tarnybą (RKN) apie nustatytus pažeidimus ir pareikalauti pasiaiškinti dėl padarytų pažeidimų. LRTK taip pat informuos transliuotoją apie galimas sankcijas už pažeidimus.

Šių metų balandį LRTK jau buvo apribojusi TVCI transliaciją. Ribojimo laikotarpis tą kartą buvo — 1 mėnuo. Tokį sprendimą LRTK priėmė nustačiusi, kad televizijos programos "TVCI" 2017 metų sausio 27 dieną transliuotoje laidoje "Įvykių centre su Ana Prochorova" paskelbta informacija pažeidė Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo 19 straipsnio nuostatas, draudžiančias platinti dezinformaciją bei kurstyti neapykantą.

Sprendimus dėl sankcijų taikymo LRTK priims gavusi visų suinteresuotų šalių paaiškinimus. Lietuvoje Rusijos televizijos kanalus gali žiūrėti tik kabelinių tinklų klientai ir palydovinės televizijos savininkai.

Be to, Komisijos sprendimu "Pirmais Baltijas Kanals" neleidžiama vartoti Lietuvos vardo prekių ženkluose, naudojamuose televizijos programoje "Lietuvos laikas" ir rusų kalba transliuojamoje programoje "Litovskoje vremia".

2017 sausio mėnesį buvo pranešta, kad Baltic News Service nutraukia sutartį su Sputnik Lietuva. Kovo mėnesį Naujienų agentūros LETA ir BNS vienašališkai nutraukė sutartis su Sputnik Latvija ir Sputnik Estija redakcijomis.

Rusijos užsienio reikalų ministerija apkaltino Baltijos šalių valdžią turint sukoordinuotą liniją dėl Rusijos žiniasklaidos. Anot Rusijos diplomatų, Baltijos šalių puolimas  "ryškiai rodo, ko iš tikrųjų vertas Rygos, Talino ir Vilniaus demokratijos ir žodžio laisvės principų laikymasis".

77
Tegai:
Rusijos žiniasklaida, rusiškos programos, transliavimas, televizija, televizijos laida, Lietuvos radijo ir televizijos komisija, Lietuva
Dar šia tema
Naujos pataisos: mažiau rusiškos produkcijos televizijoje
Komisija tiria rusiškos produkcijos mastą Lietuvos televizijoje
TS-LKD: siekiant sumažinti rusiškos produkcijos transliavimą, reikia keisti įstatymą