Lietuvos prezidentas Gitanas Nausėda pasveikino Virginijų Sinkevičių su sėkmingu pasirodymu EP, archyvinė nuotrauka

Nausėda pasveikino Sinkevičių su sėkmingu pasirodymu EP

32
(atnaujinta 10:17 2019.10.08)
Lietuvos ministras pretenduoja į Europos Komisijos nario postą, kuriame bus atsakingas už aplinką ir vandenynus

VILNIUS, spalio 8 — Sputnik. Lietuvos prezidentas Gitanas Nausėda pasveikino ekonomikos ir inovacijų ministrą Virginijų Sinkevičių sėkmingai pristačius savo kandidatūrą į Europos Komisijos narius Europos Parlamente, praneša Prezidento rūmų spaudos tarnyba.

Lietuvos vadovas su ministru susitiko rezidencijoje Vilniuje.

"Geras pasirodymas Europos Parlamento klausymuose leidžia manyti, kad Lietuvos deleguotas kandidatas gaus reikšmingą portfelį Europos Komisijoje", — sakė prezidentas.

Nausėda pridūrė, jog tikisi aktyvaus bendradarbiavimo su Europos Komisija sprendžiant Lietuvos ir visos ES klausimus.

Rugsėjį Europos Komisijos vadovė Ursula von der Leyen patvirtino galutinį kandidatų į Europos Komisijos narius sąrašą. Sinkevičius gali tapti atsakingas už aplinką ir vandenynus.

Ekspertas Aleksejus Iljaševičius pažymėjo, kad Sinkevičiaus paskyrimas EK nariu aplinkos apsaugos klausimais — tai lengvas antausis Vilniui iš ES vadovybės, nes realus Sinkevičiaus politinis svoris Ursulos von der Leyen komisijoje bus nedidelis.

32
Tegai:
Europos Komisija (EK), Europos Parlamentas, Gitanas Nausėda, Lietuva
Dar šia tema
Pavaduotojo pavaduotojas — ką Lietuva gavo Europos Komisijoje?
Aistros dėl Sinkevičiaus pareigų Briuselyje: pavojus EK ar aklas pavydas?
Gitanas Nausėda pasveikino mokytojus
Lietuvos prezidentas Gitanas Nausėdasu žmona Diana

Nausėda kartu su šeima laikinai izoliavosi dėl COVID-19 pavojaus

(atnaujinta 18:45 2020.08.07)
Vienas prezidento kanceliarijos darbuotojų prieš savaitę bendravo su galimai koronavirusu užsikrėtusiu asmeniu

VILNIUS, rugpjūčio 7 — Sputnik. Lietuvos prezidentas Gitanas Nausėda laikinai izoliavosi su šeima penktadienį po pietų, praneša Prezidentūros spaudos tarnyba.

Vilnius, archyvinė nuotrauka
© Sputnik/ Владислав Адамовский.

Anot pranešimo, prezidento šeima izoliavosi paaiškėjus, kad vienas prezidento kanceliarijos darbuotojų prieš savaitę bendravo su galimai koronavirusu užsikrėtusiu asmeniu.

Be to, izoliuotis nurodyta visiems prezidento kanceliarijos darbuotojams. Laikina atsargumo priemonė bus taikoma iki bus gauti darbuotojo COVID-19 testo rezultatai.

Prezidento kanceliarijoje šiuo metu atliekama dezinfekcija.

Lietuvoje nustatyta daugiau nei 2190 koronaviruso atvejų, 81 žmogus mirė. 1665 pacientai pasveiko nuo infekcijos.

Kovo 11 d. Pasaulio sveikatos organizacija paskelbė naujos koronavirusinės infekcijos COVID-19 protrūkį pandemija. Naujausiais PSO duomenimis, pasaulyje jau nustatyta daugiau nei 18,9 milijono infekcijos atvejų, daugiau nei 709 tūkstančiai žmonių mirė.

Rekomendacijos, kaip saugotis nuo koronaviruso infekcijos
© Sputnik /
Rekomendacijos, kaip saugotis nuo koronaviruso infekcijos
Tegai:
Lietuva, saviizoliacija, koronavirusas, Diana Nausėdienė, Gitanas Nausėda
Temos:
Naujo koronaviruso protrūkis Lietuvoje ir pasaulyje
Astravo AE, archyvinė nuotrauka

Vaičiūnas: elektros energijos pagamintos Baltarusijos BE nepirksime

(atnaujinta 16:20 2020.08.07)
Penktadienį pradedamas įkrauti branduolinis kuras į pirmąjį Baltarusijos branduolinės elektrinės bloką

VILNIUS, rugpjūčio 7 — Sputnik. Astrave atominę elektrinę statanti Baltarusija kelia grėsmę tiek savo, tiek kaimyninių šalių saugumui, pareiškė Energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas. Apie tai penktadienį pranešė ministerijos spaudos tarnyba.

Anksčiau Baltarusija paskelbė, kad pradedamas įkrauti branduolinis kuras į pirmąjį Baltarusijos branduolinės elektrinės (BE) bloką. Tai reiškia, kad prasideda Baltarusijos BE branduolinio reaktoriaus fizikinio paleidimo etapas, kurį sudaro dvi pagrindinės dalys – branduolinio kuro užkrovimo ir reaktoriaus pradinio kritiškumo bandymai. 

Elektros energijos gamyba prasideda kitame – energetiniame etape, vėliau pradedama pramoninė eksploatacija. 

"Lietuvos pozicija yra aiški, nekintanti ir įtvirtinta įstatyme – elektros energijos pagamintos Baltarusijos BE nepirksime, o mūsų energetikos infrastruktūra šios jėgainės poreikiams nebus naudojama. Draudimas patekti elektrai iš trečiųjų šalių į Lietuvos rinką, kaip numatyta teisės aktuose, bus aktyvuotas panaikinant pralaidumus elektros prekybai iš karto, kai tik BE Astrave pradės gaminti elektros energiją", – sako Vaičiūnas.

Ministerija primena, kad Lietuva yra priėmusi įstatymą, kuriame įtvirtinta, kad į Lietuvos elektros energijos rinką negali patekti elektros energija iš trečiųjų šalių, kuriose veikia "nesaugios" BE. Pagal teisės aktuose įtvirtintą tvarką – nuo elektros energijos BE Astrave gamybos pradžios jungiamųjų linijų pralaidumas komerciniams srautams iš trečiųjų šalių tarp Lietuvos ir Baltarusijos bus lygus 0 MW ir Baltarusijoje pagaminta elektra negalės patekti į Lietuvos rinką.

Kaip numatyta įstatyme, informaciją apie "nesaugios" branduolinės elektrinės elektros energijos gamybos veiklos pradžią pateiks Lietuvos elektros energijos perdavimo sistemos operatorius, gavęs tokią informaciją iš Baltarusijos perdavimo sistemos operatoriaus arba savarankiškai užfiksavęs veikiančių elektros energijos gamybos pajėgumų pokytį Baltarusijos elektros energetikos sistemoje.

Kadangi paskelbta, jog branduolinis kuras pradedamas krauti į reaktorių, šiandien perdavimo sistemos operatorius “Litgrid“ pakartotinai informavo rinkos dalyvius, kad Baltarusijos BE pradėjus gaminti elektros energiją iš karto bus nustatytas nulinis pralaidumas prekybai ant Lietuvos-Baltarusijos sienos.

Ginčai dėl Astravo AE

Baltarusija, dalyvaujant "Rosatom", stato atominę elektrinę Gardino srityje, maždaug už 50 kilometrų nuo Vilniaus. Gegužės pradžioje į objektą buvo pristatytas branduolinis kuras pirmajam energetiniam blokui. 

Nuo pat projekto gyvavimo pradžios Lietuva pasisako kategoriškai prieš jį, kaltindama Minską dėl "nesaugios statybos" ir pareikšdama, kad Baltarusijos AE kelia "grėsmę" Lietuvai. Nepaisant to, kad branduolinis objektas išlaikė visus būtinus ir net papildomus TATENA ir kitų specializuotų institucijų patikrinimus.

Lietuvos valdžia ragina visas ES šalis atsisakyti energijos pirkimo iš BelAE, o Briuselį ir JAV — užkirsti kelią atominės elektrinės eksploatacijai. Taip pat arčiausiai Lietuvos stoties esančių regionų gyventojams dalijamos jodo tabletės "avarijos" atvejui.

Tegai:
Baltarusija, Astravo atominė elektrinė (AE), Astravo AE, Astravas
Temos:
Astravo atominės elektrinės statybos
Dar šia tema
Lietuva prašo JAV dalyvauti sprendžiant Astravo AE klausimą
Lietuva vėl ragina Baltarusiją nepradėti Astravo AE eksploatacijos
Lietuvos pozicija dėl Astravo AE nekinta: stiprinamas pasirengimas "galimoms grėsmėms"
Žiniasklaida: Astravo AE kelia nesantaiką tarp Baltijos šalių
Automobilis, archyvinė nuotrauka

Papasakota, kaip saugiai automobiliu važiuoti per balas

(atnaujinta 21:07 2020.08.07)
Pasak eksperto, lietui užtvindžius gatves išryškėja vienas neteisingas, bet kai kurių vis dar mėgstamas važiavimo per balas ir užtvindytas atkarpas būdas — bandymas šią kliūtį įveikti kuo stipriau spaudžiant akseleratoriaus pedalą

VILNIUS, rugpjūčio 8 — Sputnik. Draudikai įvardijo ką daryti, kad važiuojant per balas automobilis netaptų skenduoliu, rašo draudimo bendrovė BTA spaudos tarnyba.

"Vasaros karščiai neatsiejami nuo gaivalingų audrų ir liūčių, apsemiančių gatves. Nors tai nutinka bene kasmet, ne visi vairuotojai žino, ką daryti prieš save kelyje išvydus tyvuliuojančią balą. Draudikai sako, kad dėl trūkstamų įgūdžių, savo ir automobilio galimybių pervertinimo ar paprasčiausių netinkamų aplinkybių vairuotojams, važiuojantiems patvinusiais keliais, neretai tenka baloje laukti techninės pagalbos", — rašoma pranešime.

Pasak draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovo Andriaus Žiukelio, lietui užtvindžius gatves išryškėja vienas neteisingas, bet kai kurių vis dar mėgstamas važiavimo per balas ir užtvindytas atkarpas būdas — bandymas šią kliūtį įveikti kuo stipriau spaudžiant akseleratoriaus pedalą.

Žiukelio teigimu, tokiu būdu važiuojant per balas arba pasiseks, arba automobilis netrukus sustos dėl vandeniu užpilto variklio, tačiau dažniausiai "po tokių laimės bandymų automobilių vairuotojai atsiduria ne tik baloje, bet ir bėdoje, todėl rekomenduoju nemėginti užtvindytų vietų "prašokti".

Draudimo bendrovės duomenimis, praėjus kelius užtvindančiai liūčiai dažniausiai gaunama pranešimų dėl sugedusių variklių ir elektros instaliacijos, o registruojamos žalos išmoka siekia nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių eurų.

Kokio gylio bala priešais?

BTA Ekspertizių skyriaus vadovo teigimu, joks vairuotojas ant kelio pamatęs vandens sankaupą tiksliai nežino, koks yra jos gylis. Jei bala susiformavusi kelkraštyje, ją reikėtų apvažiuoti. Jei užtvindytas visas kelias — važiuoti juo reikia tik įsitikinus, kad tai saugu. Patartina nevažiuoti į gilesnę kaip 10 cm gylio balą ir verčiau pasirinkti kitą kelionės maršrutą.

"Jei matote, kad kiti automobiliai, ypač žemesni, šią atkarpą įveikia, važiuokite ir jūs. Jei kitų automobilių nėra, galite orientuotis pagal šaligatvio bortelį ar kitus objektus, padedančius numatyti balos gylį, kuriame yra važiuojamoji dalis. Jei balos gylis nėra aiškiai matomas, neaišku ar bala gili, derėtų nerizikuoti. Jei matote, kad kiti automobiliai privažiavę apsisukinėja, geriausia taip ir padaryti bei paieškoti alternatyvaus kelio. Na, o jei per balą jau važiuojate, laikykitės nedidelio, bet pastovaus greičio ir nesustokite. Į tokį telkinį patartina įvažiuoti lėtai ir tada šiek tiek padidinti greitį, kad automobilis vandenį imtų stumti prieš save", — patarė ekspertas.

Taip pat jis pridūrė, kad per užtvindytą vietą reiktų važiuoti po vieną, nes jei baloje esantis automobilis dėl kokių nors priežasčių sustos, jam iš paskos važiavęs automobilis taip pat užstrigs.

Žiukelis taip pat perspėja saugotis autobusų ir sunkvežimių, nes važiuodami per gilias balas jie sukelia dideles bangas, kurios užpila šalia važiuojančius ar stovinčius automobilius. Dar vienas pavojus, eksperto nuomone, yra išstumti kanalizacijos dangčiai, kurių baloje nesimato, bet ant jo užvažiavęs automobilis nukenčia bene šimtu procentų.

Po važiavimo per balas žala automobiliui

Pasak Žiukelio, gilios vandens sankaupos gali pridaryti nemenkos žalos transporto priemonei.

"Daugybėje naujų automobilių variklio oro paėmimo anga yra įtaisyta automobilio priekio apatinėje dalyje. Jei į vandens apsemtą vietą įlekiama didesniu greičiu, į šią angą gali patekti vandens, o to pakanka visiškai sugadinti variklį, kurio keitimas gali atsieiti kelis tūkstančius", — teigė jis.

Ekspertas pridūrė, kad pravažiavus didžiulę balą reikėtų porą kartų švelniai pastabdyti — tai daryti nekeliant pavojaus kitiems vairuotojams.

Žiukelis pabrėžė, kad su problemomis susiduriama ne tik važiuojant per gilias balas, bet ir tiesiog lietingu laikotarpiu.

"Automobiliuose vandens nutekėjimo sistema gali būti sumontuota prie stoglangio, variklio skyriuje ar po valytuvais. Kai kuriuose automobiliuose jos yra linkusios užsikimšti nuo žiedadulkių, lapų ir pan. Dėl nepralaidžių kanalų po lietaus vanduo gali patekti į saloną ar variklio skyrių — tokiu atveju sugadinami valdymo blokai. Todėl kiekvienam vairuotojui rekomenduočiau bent kartą per sezoną išsivalyti šiuos kanalus. Užduotis nesudėtinga, užtat padeda išvengti nesklandumų ateityje", — patarė jis.

Automobiliai sostinės gatvėse, archyvinė nuotrauka
© Sputnik / Александр Липовец

BTA Ekspertizių skyriaus vadovo teigimu, vairuotojui įvažiavus į per gilią balą vanduo gali patekti net į automobilio vidų ir tokiu būdu sugadinti interjero detales: apmušalus, kilimus ir poroloną sėdynėse. Be to, kai kuriose transporto priemonėse gamintojai elektronines sistemas instaliuoja grindyse, po sėdynėmis, todėl vandeniui pasiekus šią zoną gali kilti nepataisomų automobilio elektronikos gedimų.

Nors dažnai patvinusių gatvių padariniai automobiliui iš karto gali būti ir nematomi, transporto priemonę vis tiek rekomenduojama nugabenti techniniam patikrinimui.

Taip pat jis pridūrė, kad jei vanduo visgi pernelyg apsėmė automobilį, patartina nemėginti užvesti automobilio variklio, nes tai pridarys tik dar daugiau žalos. Tokiu atveju reiktų susisiekti su technine pagalba, kad ši nutemptų automobilį tiesiai į autoservisą detalesnei apžiūrai.

Tegai:
automobiliai, draudikai