NATO laivai Klaipėdoje, archyvinė nuotrauka

Į Klaipėdą atplauks trys Vokietijos kariniai laivai

(atnaujinta 22:50 2020.06.29)
Vokietijos karinių laivų vizitai Lietuvoje vyksta keletą kartų per metus. Paskutinį kartą Vokietijos povandeninis laivas U-31 Klaipėdoje lankėsi pernai rugsėjį

VILNIUS, birželio 28 — Sputnik. Kitą savaitę Klaipėdoje lankysis trys Vokietijos karo laivai — FGS "Main", FGS "Oste" ir povandeninis laivas "U-34", rašoma Lietuvos kariuomenės pranešime.

Tai — Vokietijos karinių jūrų pajėgų mandagumo vizitas Lietuvoje.

Atvykę į Klaipėdą, laivų vadai aplankys Klaipėdos meriją, susitiks su Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų vadovybe, vyks į kitus oficialius renginius. Taip pat vizito programoje numatomas Vokietijos laivų karininkų lankymasis Kuršių Nerijoje ir Nidoje.

Pirmieji Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų "Lindau" klasės priešmininiai laivai M51 "Kuršis" ir M52 "Sūduvis" buvo dovanoti Vokietijos. Daug metų Lietuvos karinių jūrų pajėgų karininkai buvo rengiami Vokietijos karinio laivyno akademijose. Vokietija taip pat suteikė paramą kuriant Baltijos šalių (Lietuvos, Latvijos ir Estijos) karinių laivų junginį BALTRON.

Kasmet tarp dviejų šalių vyksta aktyvus bendradarbiavimas dalyvaujant įvairiose tarptautinėse pratybose jūrose, NATO Nuolatinės parengties priešmininių laivų I-os grupės veikloje, laivų artilerinės ginkluotės remonto srityje, Lietuvos karo laivų įgulos keletą kartų buvo rengiamos Vokietijos karinio laivyno organizuotuose kovos už laivo gyvybingumą kursuose.

Vokietijos karinių laivų vizitai Lietuvoje vyksta keletą kartų per metus. Paskutinį kartą Vokietijos povandeninis laivas U-31 Klaipėdoje lankėsi pernai rugsėjį.

Šalies valdžia nuolat pareiškia apie "Rusijos grėsmę". Atsižvelgdama į tai, Lietuva siekia savo teritorijoje dislokuoti kuo daugiau Vakarų aljanso karių ir technikos, taip pat perkasi ginklų.

Tuo tarpu Rusija ne kartą pareiškė, kad nesiruošia nieko pulti, o Šiaurės Atlanto aljansas naudojasi kai kurių Vakarų šalių isterija, kad padidintų karinių kontingentų ir technikos skaičių rytiniame flange.

Kaip pabrėžė Rusijos užsienio reikalų ministerija, aljanso išlaidos yra 20 kartų didesnės nei Rusijos gynybos išlaidos.

Be to, šiuo metu Lietuvoje koronavirusu užsikrėtė daugiau kaip 1 420 žmonių, iš jų 46 mirė. Respublikoje iki gegužės 11 dienos paskelbtas karantinas. Manoma, kad jis bus pratęstas. Ekonomistai ne kartą pabrėžė, kad karantino režimas, kurio metu neveikia dauguma įmonių ir įstaigų, suduos didelį smūgį šalies ekonomikai.

NATO pajėgos Baltijos šalyse
© Sputnik /
NATO pajėgos Baltijos šalyse

 

 

Tegai:
laivai, Klaipėda, Vokietija
Dar šia tema
"Ten viskas rimta": kodėl NATO forsuoja upes prie Rusijos sienų?
Rusijos URM įvertino Ukrainos kaip NATO partnerės statusą
Kuo arčiau Rusijos, tuo blogiau NATO: Maskva sureagavo į pratybas Baltijos šalyse
Paminklas Holokausto aukoms, archyvinė nuotrauka

Žydų bendruomenės atstovas: kitus metus Lietuva nori paskelbti "bandito ir žudiko garbei"

(atnaujinta 22:10 2020.07.06)
Buvęs vyriausiasis Lietuvos rabinas Kalevas Krelinas įžeidžiama ir juokinga kaimynyste pavadino faktą, kad šie metai buvo paskelbti Vilniaus Gaono metais, o kitus jie nori pavadinti "bandito ir žudiko vardu"

VILNIUS, liepos 6 — Sputnik. Lietuvos konservatorius Laurynas Kasčiūnas socialiniame tinkle Facebook piktinosi, kad Lietuvos žydų bendruomenės pirmininkė Faina Kukliansky paprašė Seimo atšaukti sprendimą paskelbti 2021 metus vieno iš "miško brolių" vadų Juozo Lukšos-Daumanto metais. Jo nuomone, Kukliansky "bando mesti šešėlį jo atminimui".

Kasčiūnas pareikalavo, kad LŽB pirmininkė atsiprašytų dėl "už Lietuvos laisvę žuvusio partizanų didvyrio atminimo pažeminimo".

Lietuvoje "miško broliais" vadinamos nacionalistinės ginkluotosios grupės, kurios respublikoje veikė 1940–1950 metais. Manoma, kad Antrojo pasaulinio karo metais daugelis jų palaikė nacistinę Vokietiją ir dalyvavo naikinant žydų bendruomenę Lietuvoje. Jie taip pat dalyvavo žudant civilius ir komunistų partijos darbuotojus.

Interviu Sputnik Lietuva buvęs vyriausiasis Lietuvos rabinas Kalevas Krelinas įžeidžiama ir juokinga kaimynyste pavadino faktą, kad šie metai buvo paskelbti Vilniaus Gaono metais, o kitus jie nori pavadinti "bandito ir žudiko vardu".

"Aš negaliu suprasti, kas vyksta. Tai, kad šie metai buvo vadinami Vilniaus Gaono metais, o kiti metai bus vadinami bandito ir žudiko vardu, aš nežinau, ar tai atsitiktinumas. <...> Aš nepakankamai gerai žinau Lietuvos istoriją, bet, matyt, arba garsūs žydai gali ją šlovinti, arba savi, bet, regis, banditai, jei nėra kitų. Nors tikriausiai buvo daugiau nusipelniusių žmonių", — sakė jis.

Tegai:
Faina Kukliansky, Laurynas Kasčiūnas, žydai, Lietuva
Dar šia tema
VTEK: Faina Kukliansky tapo lobiste
Kukliansky atsakė į Šimo laišką su atsiprašymais už "nacistinį pasisveikinimą"
Vilnius, archyvinė nuotrauka

Ekonomistas: Baltijos šalys turi rinktis išnykti ar normalizuoti santykius su Rusija

(atnaujinta 18:45 2020.07.06)
Dar prieš pandemiją Baltijos šalių ekonomika buvo labai silpna, o krizė labiausiai kenkia ne centrui, bet ES ekonomikos pakraščiams

VILNIUS, liepos 6 — Sputnik. Darbo jėgos išstūmimas į Europos darbo rinką sužlugdys Baltijos šalių ekonomiką, todėl vienintelis būdas jas išgelbėti nuo degradacijos — atkurti ryšius su savo rytiniu kaimynu, mano ekspertas Aleksejus Zubecas.

Latvija ir Lietuva tapo ES lyderėmis pagal nedarbą, rašo RuBaltic.ru ekspertas Aleksandras Nosovičius, cituodamas "Eurostato" statistikos agentūros duomenis. Šių šalių ekonominis nuosmukis yra ypač ryškus, atsižvelgiant į tai, kad Baltijos šalys nuo koronaviruso pandemijos nukentėjo daug mažiau nei Vakarų ir Pietų Europos šalys, pažymi jis.

Anot Nosovičiaus, tai rodo, kad dar prieš pandemiją Baltijos šalių ekonomika buvo labai silpna, o krizė, pagal ekonomikos teorijas, labiausiai kenkia ne centrui, o ES ekonomikos pakraščiams.

Interviu Sputnik Lietuva Finansų universiteto prie Rusijos Federacijos vyriausybės Socialinių ir ekonominių tyrimų instituto direktorius Aleksejus Zubecas pažymėjo, kad Baltijos šalys turi rinktis — "išvyti" ekonomiškai aktyvius žmones dirbti į Europą ar užmegzti ryšius su Rusija. Be to, pirmasis atvejis gali sukelti ekonomikos žlugimą.

"Migracijos kelias, darbo jėgos išstūmimas į Europos darbo rinką yra kelias, kuris per artimiausius dešimt ar penkiolika metų gali privesti prie visų Baltijos šalių ekonomikų žlugimo. Po to šios šalys pereis prie Europos Sąjungos skiriamų subsidijų. ES paskirs šiek tiek pinigų pagrindinėms struktūroms paremti, tačiau ekonomika bus padauginta iš nulio, jei ten neliks ekonomiškai aktyvių gyventojų. Antrasis kelias — tai savo ekonomikos vystymas, tam reikia atkurti normalius santykius su Rusija, nes tiek Estija, tiek Latvija nėra reikalingos Europos Sąjungoje ekonominės plėtros prasme", — sakė jis.

Zubeсas pažymėjo, kad Rusija, skirtingai nei Europos šalys, turi ką pasiūlyti Baltijos šalims.

"Todėl vienintelis būdas išgelbėti ekonomiką nuo degradacijos yra atkurti santykius su Rusija. Jei Baltijos šalių vyriausybės teikia pirmenybę konfrontacijai su Rusija, tai reiškia, kad labai greitai šios valstybės ekonomiškai tiesiog išnyks iš pasaulio žemėlapio", — padarė išvadą jis.

Tegai:
Rusija, ekonomikos krizė, ekonomika, Baltijos šalys
Dar šia tema
Ekspertas: NATO galėjo nusilesti Turkijai dėl Baltijos gynybos plano
Polittechnologas: Baltijos šalys bijo, kad RT privers lietuvius ir latvius susimąstyti
Lietuvos URM Rusijai įteikė notą dėl naftos gavybos platformoje Baltijos jūroje
Žmonės važinėja dviračiais Vilniuje

Pateikta jau per 1000 paraiškų kompensacijoms sunaikintą taršų automobilį

(atnaujinta 08:27 2020.07.07)
Tokiam tikslui iš Klimato kaitos programos skirta 5 mln. eurų. Paraiškos bus priimamos, kol pakaks šių lėšų, bet ne ilgiau kaip iki 2021 metų vasario 1 dienos

VILNIUS, liepos 7 — Sputnik. Į Aplinkos projektų valdymo agentūrą jau kreipėsi daugiau kaip 1000 gyventojų, kurie nori gauti kompensacijas už sunaikintą taršią transporto priemonę ir įsigyti elektrinę transporto priemonę, praneša Aplinkos ministerija.

Tokiam tikslui iš Klimato kaitos programos skirta 5 mln. eurų. Paraiškos bus priimamos, kol pakaks šių lėšų, bet ne ilgiau kaip iki 2021 metų vasario 1 dienos.

Pranešama, kad kompensacinių išmokų daugiausia prašoma elektriniams paspirtukams bei paprastiems dviračiams. Dėl to, kad galima įsigyti ne vieną priemonę, dažnai kreipiamasi dėl kelių dviračių ar paspirtukų.

"Paraiškas Aplinkos projektų valdymo agentūrai galima teikti tik elektroniniu būdu per informacinę sistemą APVIS. Kompensacijos dydis apskaičiuojamas pagal faktiškai patirtas išlaidas, neviršijant priemonei nustatytų maksimalių sumų ir bendros 1 tūkst. eurų kompensacijos sumos", — teigiama pranešime.

Pabrėžiama, kad nustatytus kriterijus atitikusio sunaikinto taršaus automobilio savininkas gali gauti iki 310 eurų kompensaciją už metinį viešojo transporto bilietą, iki 400 eurų — už paprastą dviratį ar elektrinį paspirtuką, iki 700 eurų — už elektrinį dviratį, iki 1 tūkst. eurų – už elektrinį mopedą ar elektrinį motociklą.

Tegai:
aplinkos tarša, oro tarša, kompensacija
Dar šia tema
Sinkevičius ir Mažeika aptarė inicijuojamą projektą "Klaipėdos uostas — žalias uostas"
Lietuvos URM Rusijai įteikė notą dėl naftos gavybos platformoje Baltijos jūroje